Spring naar bijdragen

Hallo ik ben Wilhelmina en 73 jaar


Wilhelmina

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Welkom hier.

Misschien is het voor de groep wat duidelijker als je even je klachten omschrijft en wat het is voor jou,denk dat er mensen zijn die graag willen weten om je te kunnen ondersteunen wat

tinnites is en wat het met je doet.

 

Liefs Wiplala

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Wilhelmina:

Ik heb angsten mijn hart en tinnites gaat zo te keer 

Ik gebruik bromezepam gebruik het al 40 jaar nu ben ik aan het afbouwen vreselijk ben vreselijk angstig ik vraag aan jullie een beetje steun de dokter bleef maar pillen voor schrijven brozemepam 3 mg en ik slikte er 7 per dag de bijwerkingen zijn vreselijk ik kan nu niet verder schrijven liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend dat je jezelf zo angstig voelt Wilhelmina. Zelf heb ik ook Tinnitus ( oorsuizing/piep) dit wordt bij mij altijd erger bij stress of angst dus het lijkt mij verklaarbaar in jouw toestand momenteel.

Weten mensen in je omgeving, incl. Je huisarts dat je aan het ontwennen bent? 40 jaar gebruik is een lange tijd, ik hoop wel dat je huisarts op de hoogte is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei knakker:

Hallo Wilhelmina. Ik heb daar geen verstand van, maar zou een keer een (andere) huisarts raadplegen. Maar ik denk dat je per ongeluk op het verkeerde forum hebt geschreven. Dit is alcoholdebaas, er is ook forum dat heet benzodebaas: daar zullen ze veel meer verstand hebben van deze zaken. Sterkte ermee!

Sorry dat wist ik niet  fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vertelde ik je ook al in je andere draadje, Wilhelmina. Maar dat heb je misschien niet terug kunnen vinden. Geeft niets.
Ik hoop dat je de 'juiste' mensen vind op 'Benzo de baas' en dat ze je kunnen steunen en adviseren. Afkicken is vreselijk maar
uiteindelijk zeer de moeite waard. Sterkte. Je staat in elk geval niet helemaal alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wilhelmina,

Welkom! Misschien kan de @moderator jou helpen, je het juiste forum te wijzen en jouw voorstellen daarnaar toe te verplaatsen. Daar zijn heel veel mensen actief , die hetzelfde mee maken/hebben moeten doorstaan.

Bromazepam in die grote hoeveelheid en zo langdurig gebruikt. Mag je nooit zomaar ineens stoppen. Zal echt per mg moeten gaan en eventueel een equivalent aan diazepam daarnaast om veilig te kunnen afbouwen. Maar daar weten ze alles over op dat andere forum.

Heel veel succes!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Wilhelmina:

Ik gebruik bromezepam gebruik het al 40 jaar nu ben ik aan het afbouwen vreselijk ben vreselijk angstig ik vraag aan jullie een beetje steun de dokter bleef maar pillen voor schrijven brozemepam 3 mg en ik slikte er 7 per dag de bijwerkingen zijn vreselijk ik kan nu niet verder schrijven liefs Wilhelmina

Lieve Wilhelmina, 
Ik voel zeer met je mee en vraag me af wat je heeft doen besluiten om na 40 jaar deze medicatie af te bouwen? Wat veranderde waardoor je er vanaf wilde? Je lichaam is er zo aan gewend geraakt en het is goed mogelijk dat het al voor een hoop klachten heeft gezorgd, zonder dat je wist dat het de medicatie was, omdat artsen dit vaak niet uitzoeken of erkennen. De  bromazepam kan bijvoorbeeld  tinitus veroorzaken, en zeker bij de afbouw is dit een veelvoorkomende klacht.
Ik hoop dat we je hier een beetje kunnen ondersteunen. Is de dokter op de hoogte dat je wil afbouwen?  Hoeveel bromazepam slik je nu?

We hebben elke dag een huiskamer open onder het kopje van Benzodebaas, en dan Ditjes Datjes en Dagraad. Als je dan op de datum klikt van de dag, dan krijg je makkelijk contact met de groep die hier regelmatig komt voor steun. We steunen elkaar in het moeilijke proces van afbouwen van benzo's.

Persoonlijk ben ik al een hele tijd benzovrij, 18 maanden, en ben goed aan het herstellen, met soms nog wat klachten. Ik kom hier vaak om als ervaringsdeskundige iedereen moed in te spreken en mee te denken over hoe iedereen de benzo-ontwenning zo goed mogelijk kan doorkomen/overleven.

Je hebt de leeftijd van mijn ouders en dat maakt me verdrietig voor jou dat je dit moet meemaken nu. Ik hoop dat je je weg zal vinden op dit forum, zodat je inderdaad onze steun kan krijgen en je verhaal kan vertellen.
Heel veel sterkte en een dikke knuffel ter bemoediging. X

Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-7-2019 om 13:09 zei Maverick:

Wat vervelend dat je jezelf zo angstig voelt Wilhelmina. Zelf heb ik ook Tinnitus ( oorsuizing/piep) dit wordt bij mij altijd erger bij stress of angst dus het lijkt mij verklaarbaar in jouw toestand momenteel.

Weten mensen in je omgeving, incl. Je huisarts dat je aan het ontwennen bent? 40 jaar gebruik is een lange tijd, ik hoop wel dat je huisarts op de hoogte is.

Ja mijn huisarts weet dat ik heb een afbouwschema gekregen liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Wilhelmina:

Ja mijn huisarts weet dat ik heb een afbouwschema gekregen liefs Wilhelmina

Op 12-7-2019 om 13:09 zei Maverick:

Wat vervelend dat je jezelf zo angstig voelt Wilhelmina. Zelf heb ik ook Tinnitus ( oorsuizing/piep) dit wordt bij mij altijd erger bij stress of angst dus het lijkt mij verklaarbaar in jouw toestand momenteel.

Weten mensen in je omgeving, incl. Je huisarts dat je aan het ontwennen bent? 40 jaar gebruik is een lange tijd, ik hoop wel dat je huisarts op de hoogte is.

Ja mijn huisarts weet dat ik heb een afbouwschema gekregen liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-7-2019 om 00:44 zei Kannietmeer:

Lieve Wilhelmina, 
Ik voel zeer met je mee en vraag me af wat je heeft doen besluiten om na 40 jaar deze medicatie af te bouwen? Wat veranderde waardoor je er vanaf wilde? Je lichaam is er zo aan gewend geraakt en het is goed mogelijk dat het al voor een hoop klachten heeft gezorgd, zonder dat je wist dat het de medicatie was, omdat artsen dit vaak niet uitzoeken of erkennen. De  bromazepam kan bijvoorbeeld  tinitus veroorzaken, en zeker bij de afbouw is dit een veelvoorkomende klacht.
Ik hoop dat we je hier een beetje kunnen ondersteunen. Is de dokter op de hoogte dat je wil afbouwen?  Hoeveel bromazepam slik je nu?

We hebben elke dag een huiskamer open onder het kopje van Benzodebaas, en dan Ditjes Datjes en Dagraad. Als je dan op de datum klikt van de dag, dan krijg je makkelijk contact met de groep die hier regelmatig komt voor steun. We steunen elkaar in het moeilijke proces van afbouwen van benzo's.

Persoonlijk ben ik al een hele tijd benzovrij, 18 maanden, en ben goed aan het herstellen, met soms nog wat klachten. Ik kom hier vaak om als ervaringsdeskundige iedereen moed in te spreken en mee te denken over hoe iedereen de benzo-ontwenning zo goed mogelijk kan doorkomen/overleven.

Je hebt de leeftijd van mijn ouders en dat maakt me verdrietig voor jou dat je dit moet meemaken nu. Ik hoop dat je je weg zal vinden op dit forum, zodat je inderdaad onze steun kan krijgen en je verhaal kan vertellen.
Heel veel sterkte en een dikke knuffel ter bemoediging. X

Liz

Bromezepam hielp niet meer dus ik dacht nu afkicken ben depressief al heel lang ik durf de deur niet meer uit Albert Hein breng de boodschappen thuis ik zit tussen 4 muuren kan weinig doen ik ben altijd moe ik wil graag beter worden zou dat gaan op mijn leeftijd ik ben aan het afbouwen met hulp van de apotheek mijn hart huilt help me lieve mensen aan een dokter heb je niks liefs Wilhelmina

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Wilhelmina:

Bromezepam hielp niet meer dus ik dacht nu afkicken ben depressief al heel lang ik durf de deur niet meer uit Albert Hein breng de boodschappen thuis ik zit tussen 4 muuren kan weinig doen ik ben altijd moe ik wil graag beter worden zou dat gaan op mijn leeftijd ik ben aan het afbouwen met hulp van de apotheek mijn hart huilt help me lieve mensen aan een dokter heb je niks liefs Wilhelmina

 

Ik gebruik bromezepam 3mg om 7 uur 0'5 om11uur 0'5 om 3 uur 3/4 om 7 uur 0'5 en om 11uur 1.groetjes Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Wilhelmina:

Bromezepam hielp niet meer dus ik dacht nu afkicken ben depressief al heel lang ik durf de deur niet meer uit Albert Hein breng de boodschappen thuis ik zit tussen 4 muuren kan weinig doen ik ben altijd moe ik wil graag beter worden zou dat gaan op mijn leeftijd ik ben aan het afbouwen met hulp van de apotheek mijn hart huilt help me lieve mensen aan een dokter heb je niks liefs Wilhelmina

 

lieve Wilhelmina,
hoe helpt de apotheek je nu?
Je neemt dus medicatie om de 4 uur, behalve in de nacht. 

Het is goed voor jou om De Ashton Manual te lezen denk ik. Ken je die al?  Dit is de eerste basisinformatie, al is het wel al 20 jaar oud, en weten we al meer dan wat daar geschreven staat.

Als je het leest, zal je ook zien dat het mogelijk beter is om af te bouwen met Diazepam. Zou je dat overwegen om over te stappen?
Als je arts niet echt mee werkt, kan je ook kijken of je contact kan opnemen met Erik Paling. Die wil je mogelijk wel helpen om op de juiste manier af te bouwen.

Hoe lang ben je al depressief? Bromazepam kan ook depressie veroorzaken, dus mogelijk ligt het daar wel gewoon aan.  Krijg je andere medicatie voor de depressie of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

lieve Wilhelmina,
hoe helpt de apotheek je nu?
Je neemt dus medicatie om de 4 uur, behalve in de nacht. 

Het is goed voor jou om De Ashton Manual te lezen denk ik. Ken je die al?  Dit is de eerste basisinformatie, al is het wel al 20 jaar oud, en weten we al meer dan wat daar geschreven staat.

Als je het leest, zal je ook zien dat het mogelijk beter is om af te bouwen met Diazepam. Zou je dat overwegen om over te stappen?
Als je arts niet echt mee werkt, kan je ook kijken of je contact kan opnemen met Erik Paling. Die wil je mogelijk wel helpen om op de juiste manier af te bouwen.

Hoe lang ben je al depressief? Bromazepam kan ook depressie veroorzaken, dus mogelijk ligt het daar wel gewoon aan.  Krijg je andere medicatie voor de depressie of niet?

Nee ik gebruik alleen bromezepam 3mg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
15 uur geleden zei Verbloemen:

Hallo Wilhelmina

Hier nog een slachtoffer van 40 jaar benzogebruik. Ik ben 70 en zit ook in de hel.

Afschuwelijk ook al benzo slachtoffer ben je aan het afbouwen ik begrijp je het is een hel dank zij die dokters ze zijn gul met uitdelen van recepten maar verder doen ze niks voor je en ik heb sinds twee weken nierbek ontsteking erbij en heb antibiotica pillen ben er ziek van veel liefs  Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Verbloemen:

Hallo Wilhelmina

Hier nog een slachtoffer van 40 jaar benzogebruik. Ik ben 70 en zit ook in de hel.

Ik wens je sterkte niet opgeven hoor er zijn mensen in het forum die helpen je ik vind dit vreselijke voor je. Heel veel liefs  Wilhelmina

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Wilhelmina. Ik moest in 6 weken afbouwen van 40 mg diazepam naar 0. Daar werd ik gek van. Ik heb nu weer 3x dus 5 mg en dit aanhouden. Maar ontwenningsverschijnselen zijn vreselijk. Net voor het eerst een psycholoog gehad. Denk dat ik er veel aan ga hebben. Vannacht voor het eerst een beetje geslapen.

Wat vreselijk voor je hoe je je nu voelt. Ook nog antibiotica....pfff.

Hoe bouw jij af?

Ik blijf voorlopig op 15 mg staan.en zie wel hoe het loopt.

Heel veel sterkte en liefs .Hennie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-7-2019 om 13:18 zei Wilhelmina:

Ik wens je sterkte niet opgeven hoor er zijn mensen in het forum die helpen je ik vind dit vreselijke voor je. Heel veel liefs  Wilhelmina

 

Vreselijk dat afbouwen van brozemepam ik heb er straatvrees en winkelvrees bijgekregen boodschappen worden thuisgebracht mag je gaba gebruiken bij bromezepam mishien weet iemand dit ik gebruik melatonine voor het slapen mag dat ik weet niet meer wat ik doen moet ik wil van die pillen af  liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al slaap ik een paar uurtjes echt helpen doet het niet maar mag je gaba bij bromezepam nemen je hoort van de ene het is een gevaarlijk en een ander is er blij mee ik denk al help het een klein beetje ben erg depressief maar als het gevaarlijk is doe ik het niet groetjes Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar @wilhemina. Ik durf ook niks meer en weet zo goed wat jij voelt. Op jouw vraag kan ik geen antwoord geven. Ik heb geen idee. 

allebei 40 jaar geslikt. Tis een schande van de artsen. Wij zitten met de gebakken peren en zij geven niet thuis. Hou vol... we gaan het redden. Knuffel !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...