Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 11-7-2019


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Cyclad58:

Ik heb een goede dag. Jij ook?

Hi Ad, ja ik eigenlijk ook wel. Als ik van buitenaf kijk ben ik nog steeds maar half functioneel. Maar vanuit mijn perspectief ben ik echt weer terug naar mijn normale functioneren voor nu. De wave is gaan liggen gelukkig.

Als het me echt lukt om de AD helemaal op deze manier af te bouwen laat ik mezelf toch ook versteld staan. Ik kan niet wachten tot het zover is en ik alles achter me kan laten qua klachten en afhankelijkheid. Ik zou nu zo graag in de toekomst kijken om te zien of het me lukt, maar ik zal gewoon vertrouwen moeten hebben dat mijn lichaam het oppakt en hersteld en dat ik echt langzaam genoeg ga, waardoor het kan. Maar ik vind het rete spannend wat ik doe, dat moet ik toegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Kannietmeer:

Ach lieverd, dat klinkt inderdaad als een overprikkeling van stressvolle dingen. Heb je ook angst? Ik heb zelf ook zoveel kokhalzen gehad, vaak gerelateerd aan angst en paniek. 

Angst en paniek heb ik niet meer, wel gewoon grote zorgen van hoe moet dit nou allemaal? Ik wil zo graag rust maar die krijg ik niet. Zit in het huis van mijn moeder en stiefvader en die trekken het ook niet meer. Voel me heel ongewenst. Ik kan nog niet terug naar mijn vader want dat huis is nog niet klaar. Ik moet nog circa 3 maanden wachten. Het UWV zegt dat ik kan werken terwijl ik zieker ben dan vorig jaar. Ben behoorlijk wanhopig. Bovendien woon ik niet eens ergens. Het is allemaal een grote puinhoop. Ik hoop dat ik er ooit uitkom. Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Annie87:

Angst en paniek heb ik niet meer, wel gewoon grote zorgen van hoe moet dit nou allemaal? Ik wil zo graag rust maar die krijg ik niet. Zit in het huis van mijn moeder en stiefvader en die trekken het ook niet meer. Voel me heel ongewenst. Ik kan nog niet terug naar mijn vader want dat huis is nog niet klaar. Ik moet nog circa 3 maanden wachten. Het UWV zegt dat ik kan werken terwijl ik zieker ben dan vorig jaar. Ben behoorlijk wanhopig. Bovendien woon ik niet eens ergens. Het is allemaal een grote puinhoop. Ik hoop dat ik er ooit uitkom. Xx

wat ongelooflijk akelig.  (Ik ben wel heel blij dat je geen angst en paniek hebt, dat is een goed teken!!)

Je situatie is superslecht inderdaad, en er klopt helemaal niets van.... Ik heb erg met je te doen. Als ik een groot huis had, kon je zo bij me komen wonen, echt waar. 
Helaas woon ik ook in een te klein appartement al en heb ik al 4 jaar geen eigen huis door een scheiding waarbij mijn ex ook perse het huis wilde hebben. Zonder urgentie en inkomen ben je dan nergens. Mijn ouders zijn gelukkig samen en hebben een groot huis, en mijn vriend en ik gaan goed in een kleine ruimte, en tevens heb ik half bij een vriendin gewoont door de weeks ivm werk. Na 6 maanden vond mijn vriendin het toch lastig worden, en toen ben ik echt bij mijn vriend gaan wonen. Toen ik ziek werd ben ik naar mijn ouders vertrokken want in een piepklein appartement met iemand die zo ziek is als ik was, is gewoon niet te doen. Mijn vriend kon het niet aan mij zo te zien en dan zeker niet op zijn lip zittend. Ik heb geluk met de mensen om mij heen, al bepaal ik daardoor ook niet meer 'waar' ik woon. Beetje zoals jij met de optie om bij je vader te wonen, waarbij je wel alles in de randstad opgeeft.  Ik heb ook alles verloren: werk, huis, vrienden, omgeving, gezondheid......
Maar ik heb er geen spijt van dat het zo is gegaan. Ik voel me rijk met wat ik nu mag doen, zelfs als ik er geen stuiver mee verdien. Ik ben blij dat mijn ouders en ik een tweede periode in het leven hebben gehad om intensief met elkaar te leven. Onze relatie is er door verrijkt. De vrienden die ik verloor.... ik ga er vanuit dat ik nieuwe vrienden maak en zij die bleven zijn de enige die mij op waarde hebben geschat blijkbaar en ik heb ze zeer lief.


Kan je het besluit van het UWV aanvechten door te vragen naar een herbeoordeling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kannietmeer:

wat ongelooflijk akelig.  (Ik ben wel heel blij dat je geen angst en paniek hebt, dat is een goed teken!!)

Je situatie is superslecht inderdaad, en er klopt helemaal niets van.... Ik heb erg met je te doen. Als ik een groot huis had, kon je zo bij me komen wonen, echt waar. 
Helaas woon ik ook in een te klein appartement al en heb ik al 4 jaar geen eigen huis door een scheiding waarbij mijn ex ook perse het huis wilde hebben. Zonder urgentie en inkomen ben je dan nergens. Mijn ouders zijn gelukkig samen en hebben een groot huis, en mijn vriend en ik gaan goed in een kleine ruimte, en tevens heb ik half bij een vriendin gewoont door de weeks ivm werk. Na 6 maanden vond mijn vriendin het toch lastig worden, en toen ben ik echt bij mijn vriend gaan wonen. Toen ik ziek werd ben ik naar mijn ouders vertrokken want in een piepklein appartement met iemand die zo ziek is als ik was, is gewoon niet te doen. Mijn vriend kon het niet aan mij zo te zien en dan zeker niet op zijn lip zittend. Ik heb geluk met de mensen om mij heen, al bepaal ik daardoor ook niet meer 'waar' ik woon. Beetje zoals jij met de optie om bij je vader te wonen, waarbij je wel alles in de randstad opgeeft.  Ik heb ook alles verloren: werk, huis, vrienden, omgeving, gezondheid......
Maar ik heb er geen spijt van dat het zo is gegaan. Ik voel me rijk met wat ik nu mag doen, zelfs als ik er geen stuiver mee verdien. Ik ben blij dat mijn ouders en ik een tweede periode in het leven hebben gehad om intensief met elkaar te leven. Onze relatie is er door verrijkt. De vrienden die ik verloor.... ik ga er vanuit dat ik nieuwe vrienden maak en zij die bleven zijn de enige die mij op waarde hebben geschat blijkbaar en ik heb ze zeer lief.


Kan je het besluit van het UWV aanvechten door te vragen naar een herbeoordeling?

Dankje liz voor je lieve woorden. Met tranende ogen zit ik naar het scherm te staren. Het is allemaal zo oneerlijk. Doordat we gedaan hebben wat de huisarts zei en nu moeten we vechten voor erkenning. De officiële beoordeling moet nog komen maar ik ga die zeker aanvechten. Ze zag wel mogelijkheden voor mij om te werken. Begrijp het gewoon niet want ik kom amper de dag door. Lig en zit veel op bed. Een serie kijken lukt meestal niet eens. Huishoudelijke taken lukken nog niet. Ik kan niet eens mijn eigen scheiding goed regelen en mijn verhuizing straks. Ik heb overal hulp bij nodig van familie en zij vindt dat ik wel kan werken. Wat een gekken daar. Sociale contacten onderhoud ik ook niet. Dat wordt ook niet begrepen, mensen zeggen dan; dat moet je wel doen. Alsof ik in een dipje zit ofzo. Terwijl ik me ziek voel. Als je doodziek bent heb je toch geen zin om op een terrasje te zitten. Ik word er zo moe van, elke dag verklaringen afgeven. Maar dat herkent iedereen hier wel denk ik. Ik zou willen dat het zichtbaar was. Dan begrijpen mensen het toch beter.

super lief, in Amerika zijn er wel mensen die het doen geloof ik die gaan samenwonen die allebei ontwennen van de benzo’s. Je begrijpt elkaar zonder woorden zo goed. Ik snap echt dat mensen zwaar in de financiële problemen komen hierdoor. Qua vriendschappen sta ik er redelijk nuchter in. Het is heel triest maar ik weet dat ik mensen ga kwijtraken. Maar jk weet ook dat er weet nieuwe voor in de plaats gaan komen. Als ik weer beter ben rij ik maar al te graag je kant op liz om eens een bak thee te drinken ofzo. 

Hele dikke knuffel. X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Annie87:

Ze zag wel mogelijkheden voor mij om te werken. Begrijp het gewoon niet want ik kom amper de dag door. Lig en zit veel op bed. Een serie kijken lukt meestal niet eens. Huishoudelijke taken lukken nog niet. Ik kan niet eens mijn eigen scheiding goed regelen en mijn verhuizing straks. Ik heb overal hulp bij nodig van familie en zij vindt dat ik wel kan werken.

Is dat duidelijk ter sprake gekomen dat huishouden niet lukt bijvoorbeeld? 
Ze kijken altijd naar wat je wel kan. Die schrijven ze naast de dingen die je niet kan. Vervolgens moet een arbeidsdeskundige beoordelen wat je dan als baan nog zou kunnen uitvoeren en of je daar nog 60% van je laatst verdiende loon mee kan verdienen. Mogelijk hoef je niet te werken als deze beoordeling totaal in kaart wordt gebracht. Bij mij zeiden ze dat ik wel 20 uur inzetbaar zou kunnen zijn in eerste instantie. Op de dag dat ik klaar was met afbouwen had ik dat gesprek. Ik was een lopend lijk. Maar omdat de arbeidsdeskundige dus geen functie kon vinden bij mijn mogelijkheden, waarmee ik ook met die 50% in uren , wel 60% van mijn laatst verdiende moest kunnen verdienen, hoefde ik niet te werken.
Hoop dat je het nog begrijpt. Mogelijk hoef je uiteindelijk niets te doen..... ik duim voor je dat je tijd krijgt te genezen zonder nog meer druk van buitenaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Kannietmeer:

Is dat duidelijk ter sprake gekomen dat huishouden niet lukt bijvoorbeeld? 
Ze kijken altijd naar wat je wel kan. Die schrijven ze naast de dingen die je niet kan. Vervolgens moet een arbeidsdeskundige beoordelen wat je dan als baan nog zou kunnen uitvoeren en of je daar nog 60% van je laatst verdiende loon mee kan verdienen. Mogelijk hoef je niet te werken als deze beoordeling totaal in kaart wordt gebracht. Bij mij zeiden ze dat ik wel 20 uur inzetbaar zou kunnen zijn in eerste instantie. Op de dag dat ik klaar was met afbouwen had ik dat gesprek. Ik was een lopend lijk. Maar omdat de arbeidsdeskundige dus geen functie kon vinden bij mijn mogelijkheden, waarmee ik ook met die 50% in uren , wel 60% van mijn laatst verdiende moest kunnen verdienen, hoefde ik niet te werken.
Hoop dat je het nog begrijpt. Mogelijk hoef je uiteindelijk niets te doen..... ik duim voor je dat je tijd krijgt te genezen zonder nog meer druk van buitenaf.

Ja het is echt idioot, ik kan echt nog niet zoveel werken. Ik heb aangeven dat ik nog geen huishoudelijke taken doe, dat ik het soms probeer maar meteen begin te trillen van zwakte. Autorijden gaat ook niet. Ik kan mijn eigen verhuizing en scheiding niet eens regelen! Mijn moeder en stiefvader zijn van alles voor mij aan het uitzoeken. Echt idioot. Ze zei daarna ik zie wel mogelijkheden. Ik dacht echt wat dan??? Maar ik weet gewoon dat het daar zo gaat. Ben benieuwd of ze alles wel eerlijk heeft opgeschreven. Ik zei zelfs tv kijken lukt niet ivm lage concentratie. Is ook echt zo. Ik probeer het wel eens maar neem echt niks op en zit er dan naar te staren om het vervolgens weer uit te zetten. Ze zijn echt niet goed daar. Ik ga het in elk geval wel met mijn huisarts bespreken volgende week want ik ben het er echt niet mee eens. Ik snap je uitleg wel hoor. We zullen zien. Maar ik ga er zeker bezwaar tegen maken. Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Deligaf1:

@Annie87

Doet het UWV nu al zo moeilijk tegen jou? Onbegrijpelijk....

31 juli moet ik ook een WW uitkering aanvragen en na 1 maand een ziektewet uitkering. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

In iedergeval veel sterkte.

Ik ben al wel een jaar ziek maar zo ernstig ziek dat ik niet eens ze te woord kon staan. Ik heb alles aan mijn moeder overgelaten omdat ik maanden heb afgebouwd en zeer ziek was onder ontwenning. Ik heb nu pas mijn eerste gesprek gehad met ze. Maar mijn klachten zijn nu heel anders door de rotzooi die ik geslikt heb dan de oorspronkelijke klachten die ik had. Ik ben vele malen zieker geworden door de benzo’s en daar nog herstellende van maar dat snappen ze natuurlijk niet. Maar ik ga zeker in bezwaar want ik kan niet eens huishoudelijke taken doen. Als ik te druk doe en snelle hoofdbewegingen maak word ik zo duizelig dat ik weer zit te huilen. Ik zat daar ook zwaar jankend mijn verhaal en klachten te vertellen maar ze zag wel mogelijkheden. Ze zijn echt niet goed daar. 

Maar hoezo moet jij ww en een ziektewet aanvragen? Dat begrijp ik niet helemaal? 

Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

Ik ben al wel een jaar ziek maar zo ernstig ziek dat ik niet eens ze te woord kon staan. Ik heb alles aan mijn moeder overgelaten omdat ik maanden heb afgebouwd en zeer ziek was onder ontwenning. Ik heb nu pas mijn eerste gesprek gehad met ze. Maar mijn klachten zijn nu heel anders door de rotzooi die ik geslikt heb dan de oorspronkelijke klachten die ik had. Ik ben vele malen zieker geworden door de benzo’s en daar nog herstellende van maar dat snappen ze natuurlijk niet. Maar ik ga zeker in bezwaar want ik kan niet eens huishoudelijke taken doen. Als ik te druk doe en snelle hoofdbewegingen maak word ik zo duizelig dat ik weer zit te huilen. Ik zat daar ook zwaar jankend mijn verhaal en klachten te vertellen maar ze zag wel mogelijkheden. Ze zijn echt niet goed daar. 

Maar hoezo moet jij ww en een ziektewet aanvragen? Dat begrijp ik niet helemaal? 

Liefs 

Met wederzijds goed vinden ben ik met mijn werkgever tot de conclussie gekomen dat het beter is om te stoppen vanaf mei. Ik had nog voor 10 weken aan snipper uren die zijn op anno 31 juli. Op die dag vraag ik mijn WW aan en na een maand ga ik meteen de ziektewet in de WW.  Omdat ik ook (ziek) ben heb ik dan geen sollicitatie plicht misschien dat ik een keer naar een arbodeskundige moet of iets dergelijks.

Het zijn stiekeme mensen daar als je maar iets zegt wat je kan wordt meteen tegen je gebruikt. Bij mij was het 1 grote strijd met de bedrijfsarts ze zeggen net zo makkelijk dat je beter weerr aan de medicatie kan gaan omdat je dan weer kan werken en je weer in de maatschappij mee kan doen.

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Deligaf1:

Met wederzijds goed vinden ben ik met mijn werkgever tot de conclussie gekomen dat het beter is om te stoppen vanaf mei. Ik had nog voor 10 weken aan snipper uren die zijn op anno 31 juli. Op die dag vraag ik mijn WW aan en na een maand ga ik meteen de ziektewet in de WW.  Omdat ik ook (ziek) ben heb ik dan geen sollicitatie plicht misschien dat ik een keer naar een arbodeskundige moet of iets dergelijks.

Het zijn stiekeme mensen daar als je maar iets zegt wat je kan wordt meteen tegen je gebruikt. Bij mij was het 1 grote strijd met de bedrijfsarts ze zeggen net zo makkelijk dat je beter weerr aan de medicatie kan gaan omdat je dan weer kan werken en je weer in de maatschappij mee kan doen.

Ja ze zijn verschrikkelijk. Ik hoorde van mijn vader dat hij iemand kende die aan een hersentumor geopereerd was en zwalkend over straat liep daarna en waarschijnlijk nooit meer de oude zou worden. Die moest ook maar gewoon werken. Uiteindelijk is hij wel afgekeurd. Maar wat een gedoe ook. 

Hoe gaat het verder met jou Tim? Heb je nog veel benzo gerelateerde klachten? Of weet je dat niet zo goed? Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Annie87:

Ja ze zijn verschrikkelijk. Ik hoorde van mijn vader dat hij iemand kende die aan een hersentumor geopereerd was en zwalkend over straat liep daarna en waarschijnlijk nooit meer de oude zou worden. Die moest ook maar gewoon werken. Uiteindelijk is hij wel afgekeurd. Maar wat een gedoe ook. 

Hoe gaat het verder met jou Tim? Heb je nog veel benzo gerelateerde klachten? Of weet je dat niet zo goed? Veel liefs 

Met mij gaat het best goed nu met de afbouw van seroquel begonnen en traumas verwerken. Daarnaast ben ik nog bezig met Jij bent de placebo om herstel te voorspoedigen doormiddel van DNA, genen, en stamcellen te activeren en te veranderen. Ik heb nog wel wat last van de benzo’s maar dat valt op die manier wel voor dat ik daar de controle over heb. Wat er in mijn hersenen allemaal gebeurd. 

Met het verwerken van trauma’s heb ik dan wel moeit mee omdat er een nieuwe wereld voor me op gaat omdat die trauma’s er van kind af aan al inzitten. Dat proces vind ik wat beangstigend

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-7-2019 om 19:18 zei Deligaf1:

Met mij gaat het best goed nu met de afbouw van seroquel begonnen en traumas verwerken. Daarnaast ben ik nog bezig met Jij bent de placebo om herstel te voorspoedigen doormiddel van DNA, genen, en stamcellen te activeren en te veranderen. Ik heb nog wel wat last van de benzo’s maar dat valt op die manier wel voor dat ik daar de controle over heb. Wat er in mijn hersenen allemaal gebeurd. 

Met het verwerken van trauma’s heb ik dan wel moeit mee omdat er een nieuwe wereld voor me op gaat omdat die trauma’s er van kind af aan al inzitten. Dat proces vind ik wat beangstigend

Groetjes

hoe bouw je de seroquel nu af Tim?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Deligaf1:

Van 150 naar 100mg

Vrijdag naar de psychiater en dan kijk ik of ik naar de 50 ga. En bespreken hoe ik die laaste stap het beste kan afbouwen naar 0.

klinkt alsof je hebt besloten dat het dan maar zo moet, en je de reactie voor lief neemt?. Doe voorzichtig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...