Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
nancy

Donderdag 11 juli 2019

Aanbevolen berichten

Gast
Zojuist zei bolletje:

Klopt Bor. en dat is ook zo, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gevoelens en het berichtje is ook niet  zo zeer naar jou gericht maar meer de vraag om ons ook te concentreren op anderen. Op een gegeven moment moeten we het naast ons neer kunnen leggen, en het niet dag in dag uit over één probleem hebben. Er zijn nog meer mensen die misschien niet zo goed durven schrijven.

Inderdaad. Dat laatste vooral.

En volgens mij heb ik nergens iets gesuggereerd om " nu stil te zijn en te luisteren". 

Fijne avond. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Hier net zoiets. Nog rondje hondje en dan pianissimo... heerlijk. 

bewerkt door Sober

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Sober:

Inderdaad. Dat laatste vooral.

En volgens mij heb ik nergens iets gesuggereerd om " nu stil te zijn en te luisteren". 

Fijne avond. 

Als mensen niet durven te schrijven kan ik niet helpen en is niet mijn schuld en kan ik niks aan doen. 

Net als dat ik vanavond de drempel bij AA niet terug over ben gegaan.. Dat ligt aan niemand, behalve mijzelf. 

Dat is mijn verantwoordelijkheid en van niemand anders. 

En zo is't en niet anders. 

Al op naar de 8 uur @Kohtje gaat goed. 

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Bor:

Waarom niet. Is het schrijfpapier bijna op of zo? Bij mij  weten niet, ooit hadden we dagdraden van 20 pagina's of meer, toen schreef iedereen nog net zo vrij als ik nog (steeds) doe. 

Volgens mij zijn daar geen regels aan verbonden. En als het vervelend voor je is, en wie hier is, en wie hier schrijft en je van dat alles 'last' hebt dan kan dat, maar ik ben daar niet verantwoordelijk voor die gevoelens toch @bolletje of zei jij dat onlangs niet herhaaldelijk tegen mij en @Clare.

Ben dan wel een zuip schuit maar een wat geheugen heb ik nog wel. 

Helemaal mee eens . Dit is een forum voor mensen die een probleem hebben met alcohol en die mogen hier allemaal schrijven en wij mogen er allemaal op reageren of niet op wie we willen of niet.  Ik leef met je mee @Bor . Ik vind dat onze koh wel zeker helpend bezig is door je desnoods van uur tot uur op het nuchtere pad te houden.   Hou vol bor! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar die indruk is er wel en dat doen we met zn allen, dat doet Bor niet alleen.

Ik heb nu voor Bor ff geen tekst meer dus dat is alvast weer meer ruimte. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei bumperjim:

Maar die indruk is er wel en dat doen we met zn allen, dat doet Bor niet alleen.

Ik heb nu voor Bor ff geen tekst meer dus dat is alvast weer meer ruimte. 

Ik ook niet,  maar desalniettemin vind ik het fijn om haar en jullie te lezen . Als ik haar niet hoor , weet ik ook niet hoe het met haar gaat en ga ik me er in mijn hoofd zorgen over maken . In contact blijven heeft mijn voorkeur en dat geld voor iedereen die hier schrijft of wil schrijven 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei bolletje:

Zucht Ik open de draad en wat zie ik 4 pagina's lang????? Bor bor bor bor bor. Dit is al een paar dagen  zo. Wordt het niet eens tijd om over te gaan tot de orde van de dag mensen. Er zijn hier namelijk nog meer mensen zeker de nieuwelingen. Laten we die ook eens wat aandacht geven. Daar hebben ze ook recht op!!!!!!!!!!!!!!!!

Lief @bolletje, wat nu dan??  Deze hele dagdraad   is  de orde van de dag. :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Cleo66:

Ik ook niet,  maar desalniettemin vind ik het fijn om haar en jullie te lezen . Als ik haar niet hoor , weet ik ook niet hoe het met haar gaat en ga ik me er in mijn hoofd zorgen over maken . In contact blijven heeft mijn voorkeur en dat geld voor iedereen die hier schrijft of wil schrijven 

Ben ik ook met je eens (zoals gewoonlijk :P ) maar om iedereen verdiende aandacht te geven is allemaal een kwestie van evenwicht :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tiende stap AA. 

Meer zeg ik er even niet over. Google maar als je zin hebt en anders gewoon niet.. 

Kippenvel, coldturkey. Ik voel het nu. Komt vast goed. 

Op naar 9 uur. 

Wellicht tot morgen 

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dagpact:

Lika

Nadia

Kohtje

Jane

Sober

Gezond 2019

Spirit

Jannigje 

Foei Jannige. Mij eraf gooien hé. Kan je wel :D

Hier een droge afmelding gelukkig maar weer. Ik lees hier alle ellende van Smaragd en Bor en ik ben blij dat ik me gewoon droog af kan melden voor vandaag.

Weet ook dat het soms een heel smal draadje is, waar ik op loop en ik daar ook gewoon zomaar vanaf kan donderen, als ik niet uitkijk.

Moet constant toch wel op mijn hoede blijven en dat gaat mij gelukkig de laatste tijd best wel goed af, maar ik weet ook, dat ik ook zomaar weer terug bij af kan zijn.

Gelukkig weer gewoon mijn medicatie netjes op tijd innemen, ik voel me er prettig bij en ga er niet meer mee experimenteren, kijk wel uit.

Ik weet van mezelf dat ik gauw van slag ben en uit mijn doen. Ik weet ook wat ik beter kan laten en kan doen. 

Ik weet wat mij gelukkig maakt en wat mij ongelukkig maakt. Goh, wat weet ik eigenlijk veel hé? Maar lang nog niet alles.

Koelkast weer netjes in ieder geval. Het orgel daar word volgende week aan gewerkt. Dan heb ik vervoer en 2 sterke mannen. 

Ik wens Bor heel veel kracht en sterkte met het stoppen  :heart:

Welterusten en tot morgen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spuit elf even vanaf de bus: uurtje erbij weer, @Bor    stukken beter al weer dan de voorgaande dagen. Rustig door zo. :heart:

Ik dwarrel weer even verder.... :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Wat bijzonder fraai dit kostuum @CoconutWoman. Lijkt me een enorm werk. Knap hoor. 

Sterkte @Bor. Je kunt het. En ik ben zelf nu meer van de eerste stap. Das naar mijn idee de ultieme start ( of herstart). Vooral 1 en 2 en 3. Dat eerst, vind ik. Ervaar ik. Ik sta elke dag even stil bij vooral stap 1 . 

@spirit. Leuk een orgel. Ik heb zelf een piano. Na de klaplongen mocht dwarsfluit niet meer. Maar piano is ook super. 

Gisteren weer eens echt wat opgepakt. En ja. Daar geniet ik enorm van. Dus dat ga ik echt meer doen. 

bewerkt door Sober

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De negen-uur-penning mag je nu ook in ontvangst nemen, Bor.
Er ligt hier een stapeltje klaar voor elk half uur.. heb besteld tot 24 uur. Daarna penningen voor elk half etmaal en als je er daar twee
van hebt behaald gaat ie dag voor dag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja Sober. Ik ga weer gewoon ouderwets orgel spelen, gewoon voor mezelf.

Ik denk zelf dat ik daar veel plezier uit ga halen en dan weer wat meer zin krijg in het maken en spelen van muziek.

Ik merk dat ik er de laatste tijd weinig plezier meer uithaal met alle verenigingen en verplichtingen daaromtrent. 

Net even mijn vrijwilligersprofiel geupdate. Wat andere vakjes aangevinkt wat ik leuk vind. Zo krijg ik ook een betere match met organisaties e.d.

Het muziek maken voor ouderen, wat ik eerst zo leuk vond, heb ik niet meer aangevinkt :rolleyes:

Tja, niets zo veranderlijker dan een mens en als Spirit :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei spirit:

Foei Jannige. Mij eraf gooien hé. Kan je wel :D

Oh jee, mea culpa! SORRY Spirit, ik dacht dat ik goed had opgelet, niet dus. :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hou vol @Bor!

Slaap lekker mensen. Kom van een borrel, waar ik mensen zo erg onder invloed heb zien raken. Was niet fijn. Ik naar huis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...