Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
nancy

Donderdag 11 juli 2019

Aanbevolen berichten

Gast

Goedemiddag. Eerst dagpact. Vind ik belangrijk om erbij stil te staan dat ik ook vandaag niet wil drinken en dus ook  niet ga drinken:

Dagpact:

Lika

Nadia

Kohtje

Jane

Sober

bewerkt door Sober
Anders geformuleerd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bor:

Het is iemand van 3 kinderen van mij Jim, 2 volwassenen en 1 van 16 in dit geval. Het is vooral om die van 16 waarom ik wil weten wie dit gedaan heeft, of ermee bezig is in ieder geval.

Als hij er niet bij was geweest had ik het denk ik laten varen verder.

Je begrijpt niet wat ik bedoel. Wat heb je eraan door te zeggen "kijk maar naar mij dan weet je hoe het niet moet". Wat breng je daarmee over?

Actions speak louder than words. 

Wat je ook erbij zegt, de boodschap van je daden is: drink jezelf maar kapot, snuif jezelf maar kapot, het leven is het niet waard. 

Is dat wat je je (klein)kinderen wil meegeven?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Gezond2019:

dagpact: gezond 2019.

wil er graag opstaan voor vandaag.

Dagpact:

Lika

Nadia

Kohtje

Jane

Sober

Gezond 2019

En hop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee @bumperjim ik heb m'n kinderen al meer dan genoeg mee gegeven wat dit onderwerp betreft. Twee zijn 27, 1 is 25 en eentje 16.

Vooral voor de jongste van dit stel was het traumatisch genoeg. Heeft tientallen tehuizen van binnen gezien en uiteindelijk heb ik hem 'afgestaan' aan een pleeggezin zodat hij toch nog iets weet van hoe het opgroeien in een 'normaal' gezin opdat hij z'n eigen verleden kan verwerken, accepteren en een kans krijgt op te groeien tot een gezonde volwassen man. Ik mag hem er ook helemaal niet eens meer mee confronteren van de hulpverlening en instanties trouwens. 

Dat gun ik all m'n kinderen ondanks m'n tekortkomingen. Ik val hun er niet mee lastig, niet meer omdat dat gelukkig ook niet meer hoeft. 

Ze weten wel wat het is. Hebben ze wel gezien. Voor hulp of vragen mogen ze bij me komen hierover maar dan moet het over hunzelf of waar ze erdoor geconfronteerd werden van buitenaf gaan, maar niet over mijn huidige stand van zaken. Dat hoeven ze niet (meer) te weten gelukkig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

M'n dochter woont bij me in voorlopig. Waarom denk je dat ze de kinderen elders onder gebracht heeft voordat ze voor m'n deur stond. 

Juist. Daar hoeven zij en ik niet over te praten, dat weten we wel waarom dat is. Voorzorg is dat. En dat was gezien hoe ik hierop de situatie reageer zeer terecht gedacht van haar. 

Ze kennen mij door en door. Triest maar waar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat er hier coke of speed gevonden is in bijzijn van m'n jongste, is dan ook een zeer slechte zaak want dat kan betekenen dat hij niet meer thuis mag komen, ondanks dat het niet van mij was. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dagpact:

Lika

Nadia

Kohtje

Jane

Sober

Gezond 2019

Spirit

Mijn koelkast aan het ontdooien. Was hard nodig. Voor de rest nog steeds wel van slag door al het geroddel hier en beetje dom van mezelf dat ik mensen in vertrouwen heb genomen, die niet te vertrouwen zijn. Soms trap je er gewoon weer in. Maar dat is een goede leer voor de volgende keer.

Gespannen sfeertje hier zo onderling. Het beste is me er niet meer mee te bemoeien. Lijkt een beetje op het forum, maar dan in het echt :wacko:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Bor:

M'n dochter woont bij me in voorlopig. Waarom denk je dat ze de kinderen elders onder gebracht heeft voordat ze voor m'n deur stond. 

Juist. Daar hoeven zij en ik niet over te praten, dat weten we wel waarom dat is. Voorzorg is dat. En dat was gezien hoe ik hierop de situatie reageer zeer terecht gedacht van haar. 

Ze kennen mij door en door. Triest maar waar. 

Als ze jou door en door kennen, waarom komt je dochter dan bij jou aankloppen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat ze niet boos op me is en anders op straat zou staan en weet dat het mag maar dat ze weet hoe ik ben en ik nooit beloofd heb dat ze niets zou zien hier. 

Sterker nog ik heb haar van tevoren al gezegd dat ik niet weet of ik dat aankan en de kindjes beter maar niet hier.. Daar heeft ze naar geluisterd. 

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bor, is het niet zo dat de kinderen van je dochter ook met de jeugdclub te maken hebben wegens drankmisbruik? En zelfs 1 op de lijst staat om uithuis geplaatst te worden? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kunnen we mijn kinderen met rust laten? Ik ben hier voor mezelf en niet om de privé situatie van m'n kinderen te bespreken. 

Maar ja Sowhat, veilig thuis bemoeien zich met hun ook. Fijn dat je pb's tentoon spreidt. Helpend. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar als ze jou dan zo door en door kent dan betekent dat ook dat ze door met haar probleem bij jou aan te kloppen meer aan zichzelf
denkt dan aan haar moeder die zich nu langzaam aan het vernietigen is. Ook nu de kindjes niet bij jou zijn.
Je zei daarstraks nog: " Ik denk niet dat ze precies doorhebben hoe ver ik al ben op dit moment..", er zit dus iets scheef 
in de eerlijkheid naar elkaar toe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

M'n dochter is hier niet constant Kohtje. Ze slaapt en doet ook regelmatig bij vrienden. Wat ik intussen doe ziet ze dan niet en ik drink ook niet continue openlijk. 

Oh dan sorry Sowhat, weet ik niet eens meer waar ik wat gezegd heb dan:rolleyes:

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag 25. Ik vind niet dat het echt goed gaat geestelijk. Hoe langer ik nuchter ben hoe meer ik besef hoe erg ik deze wereld haat, hoe meer ik besef dat ik er altijd alleen voor gestaan heb, hoe meer down ik raak dat mijn oma alweer 2,5 maand geleden overleden is, dat mijn moeder en vader beiden nutteloos zijn en ik niet echt motivatie heb om door te knokken want voor wat eigenlijk? Pfff, het zal allemaal wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Korsakov, hou het daar maar op. 

Ja Kohtje. 

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stier, je kunt nu twee kanten op: stug doorgaan en in elk geval vandaag niet drinken, of nu gaan drinken en dat rotgevoel voor eventjes verdoven.
Het voordeel van het eerste is dat je kans hebt dat het morgen beter gaat (of in de nabije toekomst), het voordeel van het tweede is dat je
nare gevoelens van dit moment misschien even iets minder naar aanvoelen. Je verandert er echter niets wezenlijks mee.
Doorknokken voor wat.. vraag je je af. Misschien voor een andere manier van tegen het leven aankijken waarmee je een sprankje levenslust kunt
doen ontvlammen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bor, dan mag je om drie uur mijn virtuele drie-uurs-penning in ontvangst nemen met van mijn kant een applausje..

Je kúnt vanavond nog naar AA...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Stier heb je hulp?  Herkenbare gemoedstoestand, wel fijn als je wat manieren tot je beschikking hebt waarmee je jezelf eruit kunt helpen. 

Wat zou je mij adviseren als ik jou zou vertellen wat je in je bericht schrijft? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Etty:

@Stier heb je hulp?  Herkenbare gemoedstoestand, wel fijn als je wat manieren tot je beschikking hebt waarmee je jezelf eruit kunt helpen. 

Wat zou je mij adviseren als ik jou zou vertellen wat je in je bericht schrijft? 

Wat voor hulp? Liep als kind al bij de psycholoog vanwege mij andere blik op de wereld en gedachtes maar dat soort dingen werken niet echt. Ik ga momenteel wekelijks langs mij dokter waar ik een goede verstandshouding mee heb, toevallig over 25 minuten weer een gesprek.

4 minuten geleden zei Etty:

Misschien komt het omdat ik te weinig geslapen heb maar heb deze zin nu een paar keer gelezen maar ik snap niet wat je bedoeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Stier:

Ik ga momenteel wekelijks langs mij dokter waar ik een goede verstandshouding mee heb, toevallig over 25 minuten weer een gesprek.

Leveren die gesprekken nog iets op, iets wat je vooruit kan helpen, behalve dan een goede verstandhouding?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...