Spring naar bijdragen

Donderdag 11 juli 2019


nancy

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Bor:

Ik snap niet zo goed dat op de draad van gister er zo bij me ingewreven wordt dat kinderen of anderen er niets van mee zouden krijgen.

Ik ben zelf een "kind van.." en mijn kinderen ook.
Dat alcoholisme een familieziekte is weet ik als geen ander.
En dan van die uitspraken "leuk voor je kleindochter" etc, ik was er toch, en ze heeft het niet gezien.

Doe het voor je familie, doe het voor je kinderen, doe het voor je kleinkinderen zijn voor mij zeer pijnlijk.

Waarom wordt er gedacht dan dat er bij mij geen minderjarigen wonen, zelfs mijn eigen minderjarige niet eens.

Als het pijnlijk is, is het een gevoelige snaar. In wat je schrijft zitten aanknopingspunten genoeg. Waarom ben je tot de voorstelling droog gebleven? Voor je kleindochter, of niet dan? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Ik snap niet zo goed dat op de draad van gister er zo bij me ingewreven wordt dat kinderen of anderen er niets van mee zouden krijgen.

Ik ben zelf een "kind van.." en mijn kinderen ook.
Dat alcoholisme een familieziekte is weet ik als geen ander.
En dan van die uitspraken "leuk voor je kleindochter" etc, ik was er toch, en ze heeft het niet gezien.

Doe het voor je familie, doe het voor je kinderen, doe het voor je kleinkinderen zijn voor mij zeer pijnlijk.

Waarom wordt er gedacht dan dat er bij mij geen minderjarigen wonen, zelfs mijn eigen minderjarige niet eens.

Als het pijnlijk is, is het een gevoelige snaar. In wat je schrijft zitten aanknopingspunten genoeg. Waarom ben je tot de voorstelling droog gebleven? Voor je kleindochter, of niet dan? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Ik bedoelde dat ik het natuurlijk wel probeer voor hun maar ik hou dat nooit zo lang vol. En als hun dan met mijn drinken gaan moeien werkt dat averechts omdat ze net precies de verkeerde dingen zeggen. Geeft niks, kunnen hun ook niet helpen natuurlijk, maar dan vind ik het zaak voor mij om hun zo weinig mogelijk te belasten met mijn drink- sores.Dat is voor beide "partijen" beter.

Het is daarom dat ik hoog op de kast een doos heb staan, ver weg uit hun zicht en ze komen er niet aan want dat is mijn doos (met mijn "lesstof). Het is daarom dat ik mensen ken en in me foon heb staan waarvan hun niet weten die dat is. Hoeft ook niet , vertel ik ze ook niet, en als husband wel eens vraagt wie dat is omdat hij dan een naam in me foonlijst ziet staan die hij niet kent dan zeg ik alleen maar AA en dat is genoeg info en hij weet waar het over gaat. Om zomaar een wat voorbeelden te noemen maar dat bedoelde ik met "dat heb ik gescheiden".

Het is een wereld die hun niet begrijpen en ook nooit helemaal zullen begrijpen, hoop ik tenminste. Als ik wat zie (een envelopje bijv.<_<) dan zeg ik vaak alleen maar Kijk maar even goed naar je mem, naar mij, dan weet je precies hoe het dus niet moet.

Dat laatste. Wat heb je daar aan. Denk je echt dat je iemand daarmee helpt?

Dat zegt je dochter straks ook aan je kleindochter, kijk nou weet je hoe het niet moet. En later je kleindochter aan haar dochter. Enzo verder enzovoorts. En zo leefden ze nog lang en ongelukkig door elkaar het verkeerde voorbeeld te geven. Af en toe grijpt er een instantie in maar het is niet erg effectief. 

Welke generatie gaat het goede voorbeeld geven? Ooit? Of nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei jopie:

Zonder oordeel maar toch: dat is een mooi verschil met hoe ik 't tegenwoordig doe. 

Mijn reactie: "Je bent volwassen, je weet dat ik daar grote moeite mee heb, uit mijn huis met die zooi. Je mag doen wat je wilt, maar dit soort dingen niet bij mij, in mijn territorium." Nog net niet "oprotten" maar 't Zit er heel dicht bij. 

En is het in hun huis dan vertrek ik. Zonder discussie verder. Ook als ik beloofd had op te passen of iets anders te doen. 

Ik ben er he-le-maal klaar mee en wens al die rommel niet meer in mijn leven. Ik kan 't niet aan. Ik kan 't niet aanzien bij mijn gelieven. 

Kan je ook van alles van vinden trouwens :) 

Ja, ik vind daar wel wat van. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bor:

Maar net hoe je het bekijkt denk ik Jim.

Het idee weer eens te schitteren in afwezigheid en door mezelf gemaakte beloftes niet nakomen voor de zoveelste keer, en dan de pleuris hier thuis uit zou breken om hoe ik ben,  en in wat ik doe en in dit geval vooral wat ik láát.. Dat is echt heel oud gedrag van mij en ik vond dat idee te ondraaglijk.

 

Dat (te)veel drinken is toch ook oud gedrag, Bor? Maar daar breekt de pleuris niet door uit?
Als ik hier in huis terug zou vallen in drinken, langdurig en onbeheersbaar,  breekt wel zeker de pleuris uit..
het zal niet meteen op stel en sprong gebeuren, maar m'n vrouw zal zeggen: nu ga je ergens anders maar voor jezelf kiezen, ik kies hiér voor mezelf. Dagdag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Het is iemand van 3 kinderen van mij Jim, 2 volwassenen en 1 van 16 in dit geval. Het is vooral om die van 16 waarom ik wil weten wie dit gedaan heeft, of ermee bezig is in ieder geval.

Als hij er niet bij was geweest had ik het denk ik laten varen verder.

Je begrijpt niet wat ik bedoel. Wat heb je eraan door te zeggen "kijk maar naar mij dan weet je hoe het niet moet". Wat breng je daarmee over?

Actions speak louder than words. 

Wat je ook erbij zegt, de boodschap van je daden is: drink jezelf maar kapot, snuif jezelf maar kapot, het leven is het niet waard. 

Is dat wat je je (klein)kinderen wil meegeven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Bor:

M'n dochter woont bij me in voorlopig. Waarom denk je dat ze de kinderen elders onder gebracht heeft voordat ze voor m'n deur stond. 

Juist. Daar hoeven zij en ik niet over te praten, dat weten we wel waarom dat is. Voorzorg is dat. En dat was gezien hoe ik hierop de situatie reageer zeer terecht gedacht van haar. 

Ze kennen mij door en door. Triest maar waar. 

Als ze jou door en door kennen, waarom komt je dochter dan bij jou aankloppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar als ze jou dan zo door en door kent dan betekent dat ook dat ze door met haar probleem bij jou aan te kloppen meer aan zichzelf
denkt dan aan haar moeder die zich nu langzaam aan het vernietigen is. Ook nu de kindjes niet bij jou zijn.
Je zei daarstraks nog: " Ik denk niet dat ze precies doorhebben hoe ver ik al ben op dit moment..", er zit dus iets scheef 
in de eerlijkheid naar elkaar toe.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 25. Ik vind niet dat het echt goed gaat geestelijk. Hoe langer ik nuchter ben hoe meer ik besef hoe erg ik deze wereld haat, hoe meer ik besef dat ik er altijd alleen voor gestaan heb, hoe meer down ik raak dat mijn oma alweer 2,5 maand geleden overleden is, dat mijn moeder en vader beiden nutteloos zijn en ik niet echt motivatie heb om door te knokken want voor wat eigenlijk? Pfff, het zal allemaal wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stier, je kunt nu twee kanten op: stug doorgaan en in elk geval vandaag niet drinken, of nu gaan drinken en dat rotgevoel voor eventjes verdoven.
Het voordeel van het eerste is dat je kans hebt dat het morgen beter gaat (of in de nabije toekomst), het voordeel van het tweede is dat je
nare gevoelens van dit moment misschien even iets minder naar aanvoelen. Je verandert er echter niets wezenlijks mee.
Doorknokken voor wat.. vraag je je af. Misschien voor een andere manier van tegen het leven aankijken waarmee je een sprankje levenslust kunt
doen ontvlammen..
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Etty:

@Stier heb je hulp?  Herkenbare gemoedstoestand, wel fijn als je wat manieren tot je beschikking hebt waarmee je jezelf eruit kunt helpen. 

Wat zou je mij adviseren als ik jou zou vertellen wat je in je bericht schrijft? 

Wat voor hulp? Liep als kind al bij de psycholoog vanwege mij andere blik op de wereld en gedachtes maar dat soort dingen werken niet echt. Ik ga momenteel wekelijks langs mij dokter waar ik een goede verstandshouding mee heb, toevallig over 25 minuten weer een gesprek.

 

 

4 minuten geleden zei Etty:

Wat zou je mij adviseren als ik jou zou vertellen wat je in je bericht schrijft? 

Misschien komt het omdat ik te weinig geslapen heb maar heb deze zin nu een paar keer gelezen maar ik snap niet wat je bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Stier:

 Ik ga momenteel wekelijks langs mij dokter waar ik een goede verstandshouding mee heb, toevallig over 25 minuten weer een gesprek.
 

Leveren die gesprekken nog iets op, iets wat je vooruit kan helpen, behalve dan een goede verstandhouding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor over een minuutje of vijf: de virtuele vier-en-een-half-uur penning... iets te vroeg, maar tegen dat je dit leest waarschijnlijk alweer te laat.

Hoewel.. wat is te vroeg en te laat.. aanmoediging is niet aan tijd gebonden. Jouw niet-drinken ook niet. Alleen NU niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Leveren die gesprekken nog iets op, iets wat je vooruit kan helpen, behalve dan een goede verstandhouding?

Mwah, ik kan er even mijn ei kwijt aangezien dat in mijn omgeving niet lukt maar ik heb in de loop van mijn leven van kleins af aan al bij diverse hulpverleners, psychologen en deskundigen gelopen het maakt sowieso geen indruk op mij.

45 minuten geleden zei Etty:

Ik hoop dat je een fijn gesprek hebt zo @Stier

Ik bedoel hulp in de zin: iemand die met je meekijkt naar wat je kunt als je je zo voelt.   Ik heb in de loop van mijn leven allerlei dingen geleerd die ik toepas als ik me zo voel, als ik me richting het zwarte gat aan het denken ben.  Of dingen om te voorkomen dat ik er mee begin.

 

Dank je, het was ok, we gaan een andere methode uitproberen met een psycholoog die ik al ken en waar ik op zich goed mee kan praten.

Het probleem is gewoon, ik zit bovengemiddeld complex in elkaar. Ik ben hoogbegaafd maar in combinatie met ADD en HSP, een complex verleden en heden ervaar ik er alleen maar de negatieven er van.

Vrijwel niets maakt indruk op mij, zelden tot nooit hoor ik iets wat ik al niet wist of eerder gehoord heb en wat voor de meeste mensen werkt werkt gewoon niet voor mij en ik ontzeg geen hulp want probeer verschillende dingen altijd maar het heeft gewoon geen effect tot nu toe.

Had/heb vandaag ook een hele sterke drang om te drinken. Puur omdat nuchter zijn geeft mij in niets vreugde en normaal bij deze sterke drang ga ik naar de slijterij en tot het moment dat ik de fles gekocht heb blijf ik nee zeggen en drink ik alsnog. Dit keer ben ik regelrecht naar huis gegaan wat ook niet een garantie is want ook dat heb ik vaker gedaan en ging dan later op de dag alsnog voor gaas maar het lukt me vandaag wel weer denk al ga ik serieus liever drinken nu want ben het hele nuchter zijn alweer zat.

Enfin, zo verloopt mijn dag dus,:ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...