Spring naar bijdragen

Woensdag 10 juli 2019


Yvonne

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Kohtje:

@Smaragd, dat ene kleine zinnetje van jou, zo'n drie uur geleden: Gister ging ik de mist in.' Wat voor drama gaat daarachter schuil?
Wat is jouw stand van zaken?

Hoi Kohtje. tot gister middag ging het best goed. Maar ineens werd die afkick te heftig. En ik weet dat velen zeggen je moet er dwars doorheen. Gelukte mij niet. Als ik iets rustgevends had kunnen kunnen innemen dan was mijn hartslag niet zo hoog geweest. Mijn hart sloeg echt op hol. Dan raak ik in paniek. De stand van zaken is nu, dat ik gister middag 4 halve liters bier heb gedronken. Hartslag ging ook echt na 5 minuten al naar beneden. Zal ook wel psychisch werken maar ook zeer zeker lichamelijk. Ooit een insult gehad en daar blijf ik angstig voor. Gisteravond niet en vandaag niet gedronken. Nu ben ik ook veilig, niets in huis. en ik mag vanavond nog 1 librium en morgen 2 en dan stop ik daar ook meteen weer mee. Dan heb ik de ergste uren gehad. Djw voor de vraag. Wilde het gister niet melden hier, wil geen drama. Al was het beter geweest,om voordat ik ging drinken hier te komen. Maar ik was te opgejaagd en om nou met 4 halve liters bier hier in mijn mik te komen. Voelde niet goed aan. Baalde natuurlijk enorm van mezelf. 

4 uur geleden zei Sowhat:

Smaragd, ik schrok ook er ook van dat je gisteren hebt gedronken. Had je dan nog steeds zulke afkick verschijnselen? 

Hoi Sowhat. Ja en dat had ik niet verwacht. Was bijna 15 maanden voor mijn doen goed bezig. Ook veel niet drinkdagen daarin ingebouwd en bepaalde maximale hoeveelheden. En nu in de binge had ik een paar dagen natuurlijk heel veel continue gedronken, zonder te eten. En dan ineens stoppen. Lukte gewoon gister niet. Schoot helemaal in de paniek, een hartslag van 120, begon te hyperventileren. Ben bekend met een angst- paniekstoornis en dat was ineens weer helemaal terug. Zo zie je maar hoe gevaarlijk spul het is en hoe snel het gaat.. Dacht ook echt nee toch niet weer een opname. Heb zoveel geleerd van die andere opnames(niet dus). Maar goed ben vanochtend naar de huisarts gegaan. Eerlijk geweest en dat ik thuis wil afkicken van die aantal binge dagen. Vandaar voor 2 dagen librium. Wilde het ook niet langer. Meestal als ik de eerste 48 uur door ben, knap ik relatief alweer wat op. En daar ga ik nu ook voor. En vrijdag weer een afspraak bij de huisarts. Vond het eerst ook een afgang, maar toch liever maar die afgang, dan een week detox opname. Kan het echt niet gebruiken/permitteren nu.

Wel blij dat ik het van de week eerlijk neergezet heb hier, in het verleden weleens anders geweest. Hield ik het eigenwijs voor mezelf. Dan ga ik echt tot het bittere einde door. En ik zag nu in, dat dat zeker de weg nooit meer moet zijn. Sorry voor het laten schrikken.

 

Fijne avond allen

Ben wel blij dat het ook gewoon doorgaat hier. Vanavond ook weer echt kunnen eten en daar knap je ook echt van op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd, Smaragd toch... om afkickverschijnselen te 'dempen' vier halve liters bier is toch niet nodig, joh... als na vijf minuten je hartslag
al rustiger wordt. Maar ja, 't heet alcoholprobleem, hè? En ik herken zo'n beetje elk woord uit jouw verhaal wel uit eigen ervaringen.
Ik hoop, en gun het je ook zo, dat je de ergste afkick snel achter de rug zult hebben en zonder angst en paniek weer voor jezélf je vervolgroute
kunt uitstippelen. Blijf je trouwens bij je afspraak met jezelf om nu helemaal te stoppen met drinken? Het is echt niet nodig om door het idee om
niet meer te drinken in paniek te raken. Praten (en dát kun je wel) met je partner en/of anderen in je directe omgeving als je jezelf even in de weg zit,
geeft over het algemeen meer resultaat dan jezelf in een betere stemming proberen te drinken. Helemaal als dat drinken aan zulke jezelf opgelegde
regeltjes, geboden en verboden verbonden is... Denk er in elk geval nog eens rustig over na, heb het er ook met je partner veel over.
Mij heeft uiteindelijk het niet-drinken meer vrijheid opgeleverd dan de meerdere keren dat ik gecontroleerd probeerde te drinken, ook al zijn er ook hier heus
wel momenten geweest dat ik er best wel slechts ééntje of hooguit twee zou willen nemen, zomaar voor de niks, de gezelligheid, de ontspanning..
Dat waren kleine momentjes van spijt dat ik gestopt was, jammer dat ik gestopt was, stom dat ik gestopt was... maar dat waren maar kleine momentjes.
Grote spijt heb ik na al die jaren echt niet. Ik gun jou dit ook. Maar ik kijk wel uit om het je te adviseren. Voor je het weet ben je een betweter...  ;)
De beslissing zul je echt helemaal vanuit jouzelf en voor jouzelf moeten nemen. Of niet.
Voor nu beterschap. En groetjes.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me nog even droog, zo laat op de avond. 
Gister al mn boosheid afgereageerd op de roeimachine in de sportschool. Normaal heb ik al moeite met 10 minuten maar door de boosheid heb ik maar liefs 40 minuten gesport. 
De roeimachine gaat een soort boksbal worden....
Vanavond was een erg leuke dansles. Wat spulletjes verkocht, en al dat geld gaat direct op de spaarrekening. 
Hoe eerder het bedrag bij elkaar gespaard is hoe beter. 
Morgen weer sportschool en dan een dagje rust voor de show. 
Wel even opletten dat ik mezelf wat lekkers gun na de show, anders weet ik het wel weer. Drank was altijd mijn beloningsfeestje. 
Lekker taartje in de vriezer doen. Paar euro zondigen. 

Welterusten!

bewerkt door CoconutWoman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Lonster:

Euh? :huh:

Ik lees hier patat en hamburger; lekker. Ik heb ook wel zin in iets vets. Maar ik doe het niet en ga keurig mijn restjes van gisteren opwarmen/oppimpen. Tortilla; niks mis mee.

Wat bedoel jij hiermee?

Soms kan lezen even helpen.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...