Spring naar bijdragen

Woensdag 10 juli 2019


Yvonne

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Bor:

Dat is dan ook de reden waarom ik hier met jullie in contact blijf want als ik me ga isoleren wordt het nóg erger.

Zit je helemaal alleen in Huize 'De Zoete Inval', Bor? Is er helemaal niemand die een oogje op je kan houden?
Kan me niet voorstellen dat er niemand last van je heeft en vooral dat er niemand zich zorgen om je maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Kohtje:

Ik zal het woord detoxopname via de huisarts maar niet noemen. Dat is zo'n idioot idee...

Ja, zat ik gisteren ook al aan te denken, ik begin het gevoel te krijgen dat dat zo langzamerhand dé oplossing zou zijn voor de korte termijn. 
Totaal ontnuchteren, en dan nuchter de beslissing kunnen nemen... 
Ik lees van de musical van jouw kleinkind, dat doet mij denken aan de diploma uitreiking van jouw dochter, ik meen in 2011 of 2012 .... 
Ook toen had je beloofd aanwezig te zullen zijn, zou je er rekening mee houden. 
Uiteindelijk was je door die laatste alsmaar uit te stellen niet in staat.... 
Hoe doe je dat vandaag Bor, hoe ga je er voor zorgen dat je wél aanwezig kunt zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Bor:

Ze krijgen pas last van mij als ze zich wél gaan moeien Koh..

Tenminste.. de manier waarop ze het doen werkt op mij averechts.
Hier voor dit, heb ik mijn eigen leven naast thuis het gewone leven. dat heb ik los van elkaar gemaakt.

En thuis in het gewone leven drink je níet Bor? 
Ooooh, waar maken wij ons dan zorgen over.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bor, 
En met zijn allen rollen we over jou heen nu. 
Dat is uit onmacht.... 
We gunnen jou het zo anders. 
Maar we staan hier eigenlijk met lege handen.... 
terwijl we jou zo graag zouden helpen. 
Ik hoop alleen maar dat je stopt, heel snel stopt. 
En dat jij de beslissing om wel of niet door te leven dan weloverwogen kunt maken. 
Gewoon maar weer even een dikke virtuele knuffel, meer zit er even niet in. ((:heart:))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Bor:

 

[...].. de manier waarop ze het doen werkt op mij averechts.
Hier voor dit, heb ik mijn eigen leven naast thuis het gewone leven. dat heb ik los van elkaar gemaakt.

'Averechts' is jouw leidraad in het leven, lijkt wel. Je zult er van opkijken hoeveel verschil er is met als je eens met de stroom mee zou gaan..
Voor je eigen bestwil maar ook voor die mensen waar je zo veel om geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg het me af.
Áls je alleen was geweest en dat naar zou vinden had ik wel naar je toe willen komen... 
Ik zit ook nog even te denken aan die detox en opname van indertijd: tóen deed je het voor jouw zoon (en voor jouw gezin), 
nú zou een detox eigenlijk alleen voor jouzelf zijn, dat is een groot verschil Bor. Ook al heb je er aversie tegen, het is anders nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

lieve Bor, mij weet je wel op afstand te bemoedigen en te steunen. Enorm zelfs! Gister ging ik de mist in. De onrust van het afkicken is ook hel. Maar dat is het doordrinken ook. Was ook te trots maar heb vandaag toch een aantal tabletten librium gekregen. Niet teveel maar net genoeg voor vandaag en morgen. Denk dat jij dat ook nodig hebt. Gewoon voor 2 dagen. Ik word er moe van en slaap veel. Dat alles beter dan blijven doordrinken. Succes en wijsheid! Het is niet zwak om wat hulp erbij te vragen.

Je krijgt ook veel steun en terechte harde woorden hier. Voor mij zijn ze ook helpend en een goede spiegel. Ga zo weer slapen. Mij overgeven.

Bedankt allemaal voor de energie en input die jullie erin steken.

Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor.....
Ik vroeg om Kracht en Kalmte.
En ik kreeg moeilijkheden om me sterk te maken.
Ik vroeg om Wijsheid.
En ik kreeg problemen om op te lossen.
Ik vroeg om Moed.
En ik kreeg gevaar om te overwinnen.
Ik vroeg om steun.
En ik kreeg kansen.

Ik kreeg niets waar ik om vroeg.
Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Dit is jouw eigen reminder meis.....   :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Bor:

Pfff, ik vind jullie nu even niet zo makkelijk:face-icon-small-shocked:

Ja Yvonne ik heb die diploma uitreiking toen gemist omdat ik niet meer op me poten kon staan.
Ze had het laatste schooljaar gehaald terwijl ik in detox en vervolgopname zat maar bij de uitreiking kon ik niet zijn.:(

Al dat detox en AA gedoe geeft me weerstand, geeft me gevoel van falen, gevoel terug af te zijn ik wordt daar kwaad van.
Maar ik ben ook af, eigenlijk.

Je bent erger dan af. Je zit onder nul nu. Je moet eerst maar eens naar nul. 

Word maar kwaad op jezelf. Dat zou een eerste stap zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch hé, het kan nu even heel erg moeilijk zijn  Bor, maar doordat je toch heel erg veranderd bent, blijf ik reageren op je. Jouw reacties zijn inderdaad volwassen en er is geen schoppen meer, dat voelt goed. Daarom Lieve Borrie laat ik je niet vallen en blijf je steunen op het forum.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Bor:

Wat is dit nou voor gezeik. Probeer ik minimaal te drinken vandaag, probeer ik er te zijn voor m'n (klein) kinderen is het weer niet goed!

Dit is dus precies wat alle alcoholisten doen.  Grote bek en zielig doen in 1 zin, en iedereen moet het maar normaal vinden dat je met bier op naar een kindervoorstelling gaat. Alsof mensen die van je houden niet merken wat er aan de hand is. Natuurlijk wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Bor:

Wat is dit nou voor gezeik. Probeer ik minimaal te drinken vandaag, probeer ik er te zijn voor m'n (klein) kinderen is het weer niet goed! Ben ik dronken dan, nee. Ik heb 3 halve liters gehad van 5% en nu drink ik water want ik heb een minderjarige onder m'n dak. En ja, die is opgehaald ja, door haar eigen moeder want die woont hier. 

Bor, als er iemand 'zeikt' dan ben je dat zelf. Het halve forum leeft met je mee omdat je het zo moeilijk hebt, met jezelf en met de drank, en vervolgens
zeg je in de quote hierboven dat je alles wel zo'n beetje onder controle hebt, min of meer een goed voorbeeld bent en dat er niet veel aan de hand is.
Ik hoop wel dat je nog een beetje lol kunt beleven aan het optreden van je kleindochter.

Zal toch mooi zijn als jij zelf weer van Bor de Sloper een Bor de Bouwer kunt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Bor:

Wat is dit nou voor gezeik. Probeer ik minimaal te drinken vandaag, probeer ik er te zijn voor m'n (klein) kinderen is het weer niet goed! Ben ik dronken dan, nee. Ik heb 3 halve liters gehad van 5% en nu drink ik water want ik heb een minderjarige onder m'n dak. En ja, die is opgehaald ja, door haar eigen moeder want die woont hier. 

"Nu drink ik water want ik heb een minderjarige onder dak. "

Nou hier heb je de oplossing!! Daar houden die minderjarige. Werkt net zo goed als refusal. Dus je kunt het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...