Spring naar bijdragen

onze h.kamer 9-7-2019


Aanbevolen berichten

Confronterend filmpje, maar o zo waar. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik zo diep niet heb gezeten en hoop maar dat t ook niet zo erg zal worden tijdens de afbouw. 

@Kannietmeer voel je je vandaag al een beetje beter?

@Annie87 wanneer is het kort geding? Laat je ons de uitkomst weten? Heel veel succes iig. Hoop dat  je daarna een Klein beetje meer rust kunt vinden

@Leen ben heel benieuwd hoe de 1e overstap is gegaan en bevallen

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :)

Jeetje wat een hel zeg is zij door gegaan, ongelooflijk....ik heb het in veel mindere mate, maar ik zeg ook al dit gun je je ergste vijand niet...

Ik heb weleens op die site gekeken van world benzo awareness day, daar staat ook echt heel veel duidelijk uitgelegd en symptomenlijsten waar dingen tussen staan waarvan ik denk, verrek dat heb ik ook, maar geen idee dat dat ermee te maken kon hebben... Er staan ook nederlandse posters op die je kan downloaden, ik zat te denken om die bij de huisarts op te hangen ;) denk niet dat hij blij met me is dan, maar ach...

Mooie dag gewenst iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

@Kannietmeer voel je je vandaag al een beetje beter?

HI Sweety, was het maar waar. Ik slaap niet goed en ik ben nerveus en angstig en het voelt alsof de depressie op de loer ligt.  Ik het vanmorgen gelijk een afspraak gemaakt bij mijn natuurarts om te kijken of hij iets kan doen/ vinden en me weer wat stabieler kan krijgen. Afspraak staat nu om 16.00 uur.
Ik maak me echt een beetje zorgen, want ik heb me al  2 jaar niet zo gevoeld. Ik was rustig en stabiel ziek, en ik stortte niet in. Nu ben ik al 1,5 week erg moe en mijn emoties gaan zuidwaards.  :huh: #bezorgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, laat ook maar weer eens wat van me horen. 

@Kannietmeer wat enorm vervelend. Hoop net als de anderen dat de natuurarts het hoe/wat en waarom weet, en vooral een oplossing.

@doorbijter Wat ben je goed bezig, rustig doorgaan zo! Fijn te lezen.

@Annie87Ik hoop dat het de 11e tot een goede uitkomst voor jou komt, kun je wel gebruiken nu! Sterkte!!!

Heb zelf afgebouwd nu tot 2.5 mg Dia in de avond. Gaat op zich goed. Ben de laatste dagen alleen enorm depri en soms voel ik me ook enorm boos. Weet niet of dat er bij hoort of dat het de overgang is. Werken hormonen ook op GABA in? Ik hoop iig maar dat dit snel weer voorbij gaat want als ik al niet depri was werd ik het er wel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ@doorbijter@Huisvrouw Zeker vervelend. Ik ga nu alleen maar door op wilskracht helaas. Vandaag ook pijn in mijn hersenen.
Mijn natuurarts heeft me ter ondersteuning van de afbouw vit b3( niacinamide) gegeven en magnesiumbysglicinaat. Maar ik wil alles even laten doorlichten nu. Ik hoop dat hij iets kan doen ja, want ik ben op het punt dat ik me ineens weer een last voel voor iedereen. Ik weet dat het niet waar is, maar vechten tegen die chemische onbalans in je hersenen is echt moeilijk.  Het laat me ook weer zien waarom ik de benzo-ontwenning wel kon hanteren, maar depressie vrees tot op het bot. En het laat dus ook zien dat een afbouw van een SSRI voor de gevoeligen onder ons, minstens zo gevaarlijk en lastig is.

 

11 minuten geleden zei Huisvrouw:

Heb zelf afgebouwd nu tot 2.5 mg Dia in de avond. Gaat op zich goed. Ben de laatste dagen alleen enorm depri en soms voel ik me ook enorm boos. Weet niet of dat er bij hoort of dat het de overgang is. Werken hormonen ook op GABA in? Ik hoop iig maar dat dit snel weer voorbij gaat want als ik al niet depri was werd ik het er wel van. 

Wat goed zeg! Goed bezig. Ja, de hormonen in je lichaam kunnen enorm van slag zijn door de afbouw en hebben daar invloed op. En doordat hormonen van slag zijn kan het ook invloed hebben op de GABA, Zeker!!  Irritant he, dat sombere en boze. Het bemoeilijkt echt je bestaan en functioneren enorm. Ik hoop voor jou dat het snel over gaat ook. Loop je toevallig zelf nog bij een natuurarts oid? Die kunnen zeker ook helpen bij het gezond maken van je lichaam en daarmee ook je geestelijk functioneren.

hoe snel bouw je eigenlijk af en doe je dat stapsgewijs of met een weegschaaltje en vijl?

 

35 minuten geleden zei doorbijter:

Ben je nu wel even gestopt met de afbouw van de ad of ga je daar wel mee door

Ik mijn mijn rit van afbouw die ik voorbereid heb gewoon af. Dan sta ik namelijk precies op 37,5 mg Venlafaxine. Mogelijk dat ik dan even een pauze inlast om te kijken of wat kan stabiliseren. Dit zou het makkelijke gedeelte moeten zijn, de 37,5 is het moelijke deel zeggen ze:rolleyes:... nou, daar ben ik weer mooi gezegend mee. Ik hoop echt dat het een combinatie is van een wave, hormonen, (het sterrenstelsel en kosmos-energieen :huh:is me verteld door iemand), te veel werk en de afbouw samen en niet alleen de afbouw.

Ik ga vanavond echt proberen naar die dansvoorstelling te gaan. Zie er tegenop, maar zal met de trein gaan voor de veiligheid.. Ik ga en zal morgen laten weten of het een goede keus was of een vergissing. Fingers crossed.

#langlevedeontwenning:wacko:


@doorbijterfijn hoor dat je gewoon in je eigen tempo aan de slag kan. Kan niet beter lijkt me:heart:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Ik hoop dat je een leuke avond zult hebben! Als je ergens tegenop ziet gaat het vaak goed (zegt mijn moeder altijd).

Ik heb in een week  omgezet van Brom naar Dia. En nu in een maand van 5mg Dia naar 2.5 mg Dia (en alleen s'avonds). Ik doe nu even pas op de plaats tot ik iig weer uit het Grote Niets ben. Lijkt me beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

HI Sweety, was het maar waar. Ik slaap niet goed en ik ben nerveus en angstig en het voelt alsof de depressie op de loer ligt.  Ik het vanmorgen gelijk een afspraak gemaakt bij mijn natuurarts om te kijken of hij iets kan doen/ vinden en me weer wat stabieler kan krijgen. Afspraak staat nu om 16.00 uur.
Ik maak me echt een beetje zorgen, want ik heb me al  2 jaar niet zo gevoeld. Ik was rustig en stabiel ziek, en ik stortte niet in. Nu ben ik al 1,5 week erg moe en mijn emoties gaan zuidwaards.  :huh: #bezorgd

@KannietmeerJe moet is even kijken naar Exendo Glycine magnesium....Die wordt ingezet bij afbouw AD,ik neem zelf 2 capsulles 1 uur voor het slapen dat gaat prima,je mag er 6 innemen,dus overdag erbij kan ook.Mischien een optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Huisvrouw:

@Kannietmeer Ik hoop dat je een leuke avond zult hebben! Als je ergens tegenop ziet gaat het vaak goed (zegt mijn moeder altijd).

Ik heb in een week  omgezet van Brom naar Dia. En nu in een maand van 5mg Dia naar 2.5 mg Dia (en alleen s'avonds). Ik doe nu even pas op de plaats tot ik iig weer uit het Grote Niets ben. Lijkt me beter.

Dat klinkt postief! ;-)  Ik merk dat ik me iets beter voel vandaag dan gsiteren en dat ik op zich redelijk functioneer.  Ik hoop dat het doorzet. Zelfs als ik niet geniet van vanavond, ben ik wel geweest. Zo denk ik al heel lang tijdens de ontwenning, dus dat kan ik nu ook mooi gebruiken als strategie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kannietmeer:

HI Sweety, was het maar waar. Ik slaap niet goed en ik ben nerveus en angstig en het voelt alsof de depressie op de loer ligt.  Ik het vanmorgen gelijk een afspraak gemaakt bij mijn natuurarts om te kijken of hij iets kan doen/ vinden en me weer wat stabieler kan krijgen. Afspraak staat nu om 16.00 uur.
Ik maak me echt een beetje zorgen, want ik heb me al  2 jaar niet zo gevoeld. Ik was rustig en stabiel ziek, en ik stortte niet in. Nu ben ik al 1,5 week erg moe en mijn emoties gaan zuidwaards.  :huh: #bezorgd

Oh, wat vervelend @Kannietmeer
Ik hoop dat de ommekeer weer snel komt bij je. Laat je even weten wat de natuurarts voor je kan doen? 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mij ging het de afgelopen tijd goed, maar vannacht was het hopeloos. Ik ging goed gemutst naar bed, maar kon de slaap niet vatten en werd daardoor erg onrustig. Ik durf het niet aan om een hele nacht wakker te liggen, dus heb ik er een temazepam in gegooid. Stom, en ik heb er ook spijt van, want vandaag daardoor weer onrustig en wat terneergeslagen. 

Ik baal er van dat ik het dan toch niet weerstaan. Ik heb daardoor wel iets kunnen slapen, maar de ellende daarna is het niet waard. ik ben naarstig op zoek naar stabiliteit in de wetenschap dat het me op deze manier niet lukt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is? :)

Voor diegene die zijn afgebouwd of misschien hebben anderen ervaringsverhalen gelezen... Ik ben nu vier maanden ct gestopt na maar vijf a zes wkn oxazepam gebruik. Ik ben nog geen dag klachtenvrij geweest, er is iedere dag wel iets. Daarnaast is het slapen ook nog steeds niet wat het was... Dit is toch niet normaal? Ik zit weer even in een diep dal...sorry... Zoveel vragen, zoveel twijfels pffff... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei EefjeJ:

@Kannietmeer ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is? :)

Voor diegene die zijn afgebouwd of misschien hebben anderen ervaringsverhalen gelezen... Ik ben nu vier maanden ct gestopt na maar vijf a zes wkn oxazepam gebruik. Ik ben nog geen dag klachtenvrij geweest, er is iedere dag wel iets. Daarnaast is het slapen ook nog steeds niet wat het was... Dit is toch niet normaal? Ik zit weer even in een diep dal...sorry... Zoveel vragen, zoveel twijfels pffff... 

Ha @EefjeJ, twijfel niet aan jezelf. Met jou zit het wel goed. 

Het is bekend, dat na gebruik langer dan 3 weken er ontwenningsklachten/afkickklachten komen, zelfs als je het maar 5 weken slikt kan dat. De receptoren zijn dan gewend wat lui te zijn, en nu de receptoren gedwongen worden zelf actief te worden gaan ze soms sputteren. 

Wat ook niet helpt (en helaas ben ik daarvan een verkeerd voorbeeld) is dat we ons focussen op dingen die we voelen, op lichamelijke sensaties. Ik ben bijvoorbeeld van de leg als ik slecht slaap, daar heb ik nog steeds soms last van. En dan ga ik ook weer van alles voelen, is mijn focus weg, komt de onrust. En dat terwijl ik al ruim anderhalf jaar geen Lorazepam meer heb. Het herstel wordt ongetwijfeld versneld bij degenen die de gevolgen gewoon accepteren. Ik denk dat jij daar moeite mee hebt. Ik heb dat ook. 
Op goede dagen weet ik dat ik al voor 80 tot 90% hersteld ben. Op slechte dagen denk ik dat het nooit meer over gaat en ben ik aan het vechten in plaats van aan het loslaten. Herkenbaar voor je? Acceptation is the key. Als je de sleutel vindt mag je het me vertellen, ik vind dat zelf (ook) erg lastig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 ik zou je zo voor altijd een goede nachtrust gunnen...... T gaat ook komen, t duurt alleen verrekte lang en ik snap maar al te goed dat dat sucks. Ik neem aan dat je nog steeds de quetiapine slikt? En is er echt geen alternatief voor de temazepam om te slapen? Een extra quetiapine of er is ongetwijfeld andere ad of ap die slaperig maakt. Als je het maar heel af en toe slikt, krijg je daar ook geen last mee. En heb je geen schuldgevoel over het nemen van de benzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...