Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 8-7-2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal :)

Hoe gaat het met jullie vandaag?

Graag even jullie mening... Zaterdag was ik natuurlijk al drie uur bij die kinder spelmiddag geweest. Gisterochtend twee uur bij mijn paard geweest en gistermiddag wilde ik nog even naar de dorps kermis en ben daar twee uurtjes geweest, toen was ik op... Afgelopen nacht tot drie uur geslapen...zweten, hartoverslagen, onrustig, rare duizelingen... Zal het teveel zijn geweest? Ik wil zo graag weer onbezorgd genieten... Kan dit nog door de oxazepam komen? Voel me erg verdrietig nu verdorie :(

Ik hoop dat jullie een betere nacht hebben gehad! 

Fijne dag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Annie87:

Hi lieve Eefje, 

denk zeker dat het benzo ontwenning is. Ik heb ook nog hele sterke golven. Nu weer huilend in bed vanwege de hevige onrust. Het voelt echt alsof er nooit een eind aan gaat komen pffff 

sterkte lieverd xx

Nou erg he...het is soms echt heel moeilijk om positief te blijven. Voor jou een week vol spanning, dat werkt ook niet mee... Sterkte! Dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ als ik lees wat je allemaal hebt gedaan, vind ik het niet gek dat je daar klachten van krijgt. Ik denk dat iemand zonder benzo ontwenning al moe zou zijn na zo'n dag. Het lijkt mij dus niet heel vreemd. Nu even wat extra rust pakken en je activiteiten iets langzamer uitbouwen. 

@Annie87 sterkte deze week. Ik duim voor een positieve uitkomst

@Leen het gaat goed komen die omzetting. Echt. Probeer wat minder angstig ervoor te zijn (ik weet t, heel makkelijk gezegd). En probeer niet te veel bezig te zijn met wat je voelt. En wees niet teleurgesteld als je niet meteen resultaat merkt. T komt echt, maar kan even duren. Bij mij is lora of dia echt een wereld van verschil. Lag ik met lora als een dood vogeltje op de bank, nu ben ik gisteren zelfs van 10.15 tor 16.45 weg geweest naar de camping. Niet gezwommen deze x, dat voelde als teveel, maar er wel mooi geweest. En zaterdag ook niet mee geweest naar wildlands, maar dat soort dingen komen straks echt wel weer. Ik heb daar alle vertrouwen in. Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu,

Eefje ik denk ook dat je veel te veel heb gedaan meis. Eergisteren had ik teveel gedaan, niet gerust en daardoor pas rond 3 uur in slaap gevallen.

Gisteren heb ik ook veel gedaan maar ben twee x gaan rusten. Gisterenavond om 22.15 in slaap gedonderd en vanochtend wakker geworden.

Daarmee wil ik alleen maar zeggen, als je met teveel prikkels naar bed gaat, slaap je niet.

Mijn man, zette 1 uur voor hij ging slapen alles uit en ging zijn dag overdenken. Dat is ook verwerken. Nou als die naar bed liep, sliep hij al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bolletje:

Anie er komt echt een einde aan geloof me, maar als je lang geslikt hebt moet je lichaam en geest weer wennen aan het gewone leven. En dat gaat niet 1-2-3 daar is veel tijd voor nodig meis.

@bolletje Dankje, kan jij een beetje vertellen hoe jouw ontwenning is verlopen? Hoe lang ben je er al af? Wanneer zag je verbetering en ging dat geleidelijk? Hoeveel klachten ervaar je nog? Liefs 

@EefjeJ en @doorbijter dankjewel lieverds

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Annie ik heb gelukkig niet zo heel lang last gehad. Toen ik wist dat die rotgevoelens kwamen door de ontwenning werd ik wat rustiger. Ik voelde een soort acceptatie en was er van overtuigd dat het voorbij ging. Maar ik heb ook gehad dat ik mijn neuropsychiater bad en smeekte om wat verlichting. Dat kreeg ik niet, ik moest door. Hij raadde mij aan om veel te rusten.

Ik ben er ruim 1 1/2 jaar vanaf. Echte verbetering ging geleidelijk. Soms dagen wat minder soms dagen goed. Klachten heb ik denk ik niet meer zo, tenminste ik merk het niet meer. Ook hang ik niet alles op aan ontwenning. We zijn mensen. En mensen hebben nu eenmaal dagen waarin het wat minder gaat.

Maar over het algemeen kan ik zeggen dat ik een fijn en gelukkig leven heb mede door de dagbesteding. Dat is heel belangrijk. Bezig zijn. Het gevoel hebben te functioneren. Mens te zijn.

Jou gaat het ook lukken maar geef jezelf de tijd en accepteer die gevoelens en druk ze niet weg. Want je hebt nu geen pilletjes meer dus alles komt ongefilterd naar buiten. Laat het gebeurden het gaat over.:rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Bianca78:

@EefjeJ vervelend dat je zo’n rot nacht hebt gehad, hoop dat je vandaag een beetje je rust kan pakken. 

@Annie87 door alle spanning krijg je bijna geen rust, sterkte deze week.

Dankje Bianca denk dat ik pas meer rust krijg als ik een eigen plekje heb. Maar voel dat veel klachten ook echt benzo gerelateerd zijn. Lag net gewoon te trappelen en huilen in bed, niet stil kunnen liggen en nu is dat weer over. Echt bizar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei bolletje:

Annie ik heb gereageerd op jouw vraag, heb  je hier wat aan?

Thx bolletje ja had gewoon echt even interesse. Bij jou is het misschien ook moeilijk te zeggen want je hebt ook een infarct gehad geloof ik toch? Dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ ik hoop dat het een goed teken is dat Doorbijter wat minder actief is hier.

9 uur geleden zei EefjeJ:

Graag even jullie mening... Zaterdag was ik natuurlijk al drie uur bij die kinder spelmiddag geweest. Gisterochtend twee uur bij mijn paard geweest en gistermiddag wilde ik nog even naar de dorps kermis en ben daar twee uurtjes geweest, toen was ik op... Afgelopen nacht tot drie uur geslapen...zweten, hartoverslagen, onrustig, rare duizelingen... Zal het teveel zijn geweest? Ik wil zo graag weer onbezorgd genieten... Kan dit nog door de oxazepam komen? Voel me erg verdrietig nu verdorie :(

Ik hoop dat jullie een betere nacht hebben gehad! 

Over het algemeen ga je best wel goed toch? Kan gebeuren af en toe zo'n terugslag, zou me er niet te veel door laten tegenhouden. Je komt er vanzelf als je blijft proberen ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat hoop ik ook @Robbin :)

Klopt inderdaad, het gaat best aardig op de nachten na. Tenminste dat kan erger natuurlijk ;) Maar inderdaad wat je zegt gewoon blijven proberen en misschien niet alles in één weekend proppen...ik ben al trots op mezelf dat ik er wel was bij de spelletjesmiddag en nog drie uur lang ook en het ging hartstikke goed!

Even geen strandweer voor jou zeker? Of wel even lekker wandelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ, @Robbin, met mij gaat t idd best ok. Ben daardoor ook wat drukker, lig niet meer alleen op de bank en dus wat minder op t forum. Vandaag weer een drukke dag, onverwachts en zeker niet in de planning en ook niet zo heel blij mee dus. Nu net even een momentje rust. Maar t gaat idd wel een stuk beter dan enkele weken geleden. 

eefje, voel jij je inmiddels al wat beter? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei EefjeJ:

@doorbijter en @bolletje jullie hebben helemaal gelijk... Het probleem is dat ik zooooo graag weer mee wil doen. Dan negeer ik alle waarschuwings tekens en ga gewoon...heel stom. Ik lig nu lekker op de bank Greys anatomy te kijken -_-

Hoe gaat het met je Doorbijter? 

 

<_<kan me aansluiten bij je gevoel. Ben dus al meer dan een week nu zoals jij je vandaag beschrijft, en ik baal als een stekker. Ik heb het wel geaccepteerd, eigenlijk al heel lang, maar omdat het redelijk goed ging en ik veel plannen en doelen heb, vind ik het nu lastig dat ik alleen geschikt ben voor Netflix en van alles stress en spanning ervaar en kortsluiting in mijn denken ervaar. Ik ben te moe om iets te doen. Dat weet ik. En toch ben ik boos op mijzelf dat ik niets doe nu. Ik vind dat ik meer had moeten proberen. Meer moet schrijven, naar buiten had moeten gaan om te wandelen, mijn haar had kunnen  verzorgen, iets creatiefs had kunnen doen.... alles beter dan dit niets ! Maar ik kan het gewoon even niet. 
Ik probeerde tegen mijzelf te zeggen, wat ik tegen jullie allemaal zeg: dat het over zal gaan, dat het een fase is waar ik doorheen moet en dat mijn lichaam zal genezen.  Maar het kwam niet aan. Daarnet gewoon maar mijn tranen laten lopen omdat ik weer even bepaald ben bij het feit dat het niet alleen jullie gebeurd, maar ook mijzelf. Ik kan boos zijn en verdrietig over jullie verhalen, maar probeer voor mijzelf altijd wat nuchterheid te betrachten en het gewoon te dragen. Maar vandaag mok ik er over en voel ik de pijn van de worsteling om ook maar iets gedaan te krijgen. Ik zou morgen naar een dansvoorstelling in Amsterdam........zie er als een berg tegenop, want het kost gewoon veel tijd en dus energie die ik niet heb. Ik besloot dit op een moment dat ik me beter voelde. Maar ben bang dat het een pijnlijke gepush is morgen..... Nou ja... so be it.... ik zal moeten pushen.

En ja , dan moet ik stoppen met pushen, stoppen met streng zijn voor mijzelf en los laten en mijzelf laten rusten. Geen andere keus en lief zijn voor mijzelf.
Dat gaat echt niet altijd van zelf hoor, ook niet bij mij. Ik weet hoe het moet, doordat ik me er vaker doorheen heb geworsteld, maar makkelijk is het nooit.

Wilde het gewoon even delen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Kannietmeer:

En toch ben ik boos op mijzelf dat ik niets doe nu. Ik vind dat ik meer had moeten proberen. Meer moet schrijven, naar buiten had moeten gaan om te wandelen, 

Nergens voor nodig dat boos zijn op jezelf.

Het valt me trouwens wel op ja! Je berichten zouden best wel iets langer mogen zijn, ze zijn wat aan de korte kant beetje jammer:lol:

Morgen dansen in Amsterdam! Have fun! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei doorbijter:

@EefjeJ, @Robbin, met mij gaat t idd best ok. Ben daardoor ook wat drukker, lig niet meer alleen op de bank en dus wat minder op t forum. Vandaag weer een drukke dag, onverwachts en zeker niet in de planning en ook niet zo heel blij mee dus. Nu net even een momentje rust. Maar t gaat idd wel een stuk beter dan enkele weken geleden. 

eefje, voel jij je inmiddels al wat beter? 

Echt goed dit! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter zo fijn dat de overstap goed gaat! Top :)

Het gaat wel wat beter ja, ik merk het wel de hele dag, gewoon wat meer klachten, maar ik functioneer redelijk gelukkig. 

Inderdaad lief voor jezelf zijn @Kannietmeer maar wel naar voor je dat je je zo voelt... Pak je rust zoveel je nodig hebt, het is nu even niet anders X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter informatie voor iedereen: 11 juli is het Benzo-Awareness Day (BAD). Dit is de geboortedag van Proffessor Heather Ashton.  Het is de dag die is gekozen door de wereldwijde gemeenschap van mensen die beschadigd zijn door de benzodiazepines om samen de boodschap uit te dragen dat er andere regelgeving moet komen voor hoe benzo's worden voorgeschreven en hoe ze moeten worden afgebouwd na (te) lang gebruik. Ik wil er graag wat voor doen en had ideeen, maar zal het niet kunnen uitvoeren dit jaar denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei EefjeJ:

Even geen strandweer voor jou zeker? Of wel even lekker wandelen?

Helaas niet nee. Van mij mag het mooie weer snel terug komen. Lopen doe ik wel, maar niet zo heel vaak meer. Ik heb langer dan een jaar elke dag als een gek gelopen :-). Kwam ook wel door onrust van het afbouwen van medicatie. Dan is lopen wel iets waar je je ei goed in kwijt kunt. Merk nu dat ik wel iets rustiger aan het worden ben en dat ik regelmatig m’n dag kan invullen met andere dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Robbin:

Helaas niet nee. Van mij mag het mooie weer snel terug komen. Lopen doe ik wel, maar niet zo heel vaak meer. Ik heb langer dan een jaar elke dag als een gek gelopen :-). Kwam ook wel door onrust van het afbouwen van medicatie. Dan is lopen wel iets waar je je ei goed in kwijt kunt. Merk nu dat ik wel iets rustiger aan het worden ben en dat ik regelmatig m’n dag kan invullen met andere dingen.

Echt fijn dat het zo goed met je gaat Robin.  Je gaat best rap met je afbouw ( voor mijn doen dan-_-) en je bent behoorlijk. Dat is echt super fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

Echt fijn dat het zo goed met je gaat Robin.  Je gaat best rap met je afbouw ( voor mijn doen dan-_-) en je bent behoorlijk. Dat is echt super fijn!

Klopt, het gaat gelukkig best aardig. 3 weken pauze was een goed idee, en gister weer begonnen. Ik hoop dat het blijft gaan zoals het nu gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kannietmeer:

Ter informatie voor iedereen: 11 juli is het Benzo-Awareness Day (BAD). Dit is de geboortedag van Proffessor Heather Ashton.  Het is de dag die is gekozen door de wereldwijde gemeenschap van mensen die beschadigd zijn door de benzodiazepines om samen de boodschap uit te dragen dat er andere regelgeving moet komen voor hoe benzo's worden voorgeschreven en hoe ze moeten worden afgebouwd na (te) lang gebruik. Ik wil er graag wat voor doen en had ideeen, maar zal het niet kunnen uitvoeren dit jaar denk ik.

Ja, ik wilde ook wat doen, maar ook dit jaar lukt het niet. Werk is nu weer belangrijk, partner heeft hernia en het is er niet van gekomen om iets te organiseren. Vorig jaar met 2 benzovriendinnen wel bij elkaar gekomen, en dat was prima. We kunnen in elk geval een soort bewustwording op het forum realiseren (maar dat doen we al elke dag toch? ) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...