Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 7-7-2019


Aanbevolen berichten

Goeie morgen,

Pfffftttt. wat was het vannacht weer warm. Heb gisteren, omdat ik zo lekker bezig was aan de vijver, veel te kort gerust. Gevolg niet in slaap vallen. Heb vannacht om 2.30 een half pak chocoladevla gegeten, tja daarna slaap je wel. Gezond? Ja hoor heel gezond want daarna heb ik goed geslapen. Gniffeldegniffel.

Vanavond voetbal, dan zit ik voor de buis. Zo nu aan het werk.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal :)

Heel gezond hoor Bolletje haha en erg lekker ^_^ Vanmiddag om 17 uur is de wedstrijd al toch? Veel kijkplezier 

Ik heb weer wat overwonnen gisteren...drie uur lang op een spelletjes middag geweest voor kinderen van de basisschool. Lekker druk, maar het ging best goed :) mijn dochter had nog gewonnen ook van de vijf jarige, helemaal happy. En vannacht ook best goed geslapen, erg fijn! 

Hoe gaat het met iedereen? 

Mooie zondag gewenst! X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed Eefje. Vandaag nog zo'n dag en je hebt weer genoeg energie.

Effe wachten even vloeken hoor.@#$%**(%@#! ik ben in de vijver gedonderd. Dat komt omdat mijn buurman een schutting heeft gezet vlak tegen mijn vijver. Ja en als je dan nog probeert  er lang te gaan..... ja foute boel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Leen:

t. Redelijk opgestaan maar na het innemen van mijn lorazepam 1mg blijft onrust in mijn lijf hangen. Om gek van te worden. Herkennen jullie dit? 

Hoi Leen, ja de onrust kent iedereen, komt echt door de benzo. Sta je er nog steeds achter om over te stappen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Leen:

Hi allemaal, 

gisterenavond nog effe gezellig op een verjaardag geweest. Redelijk opgestaan maar na het innemen van mijn lorazepam 1mg blijft onrust in mijn lijf hangen. Om gek van te worden. Herkennen jullie dit? 

ja, de lorazepam kan je niet meer helpen tegen onrust. Daar zorgt tolerantie voor en die heb je ruimschoots bereikt. Tussentijdse ontwenning doet de rest. Daarom dus de overstap ;-) naar diazepam 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Klinkt goed Eefje. Vandaag nog zo'n dag en je hebt weer genoeg energie.

Effe wachten even vloeken hoor.@#$%**(%@#! ik ben in de vijver gedonderd. Dat komt omdat mijn buurman een schutting heeft gezet vlak tegen mijn vijver. Ja en als je dan nog probeert  er lang te gaan..... ja foute boel

Get jakkes, met je bakkus:lol: in de vijver.... je bent me er één Bol:heart:>

Zou mij trouwens ook zo kunnen gebeuren. Zo onhandig vaak. Dikke blauwe plekken links en rechts .... gewoon lomp en onhandig, verminderde coordinatie. Ik kan het niet helpen!

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi iedereen, daar ben ik weer na een paar dagen... Dank jullie wel voor jullie steun een paar dagen geleden. Ik ben nog steeds zo vaag in mijn hoofd, slaap slecht (maximaal 1 uur aaneensluitend), neem de wereld raar waar, stoelgang helemaal van slag en moet morgen naar de psychiater en zal hem dan eens vragen over depersonalisatie en derealisatie. Dat duurt nu al een aantal weken en daarnaast is mijn evenwichtsgevoel nog steeds heel raar. Ik kan ook nog steeds niet in bed blijven liggen zonder de meest bizarre beelden en gedachten die in mijn hoofd opduiken, vanmorgen dat iemand mijn neus afsneed... Hoe bizar. 

Hebben jullie ook last van bizarre en random, hele enge beelden? Ik merk verder dat ik heel opstandig en boos ben. Ik ben bij mijn ouders en moet allerlei dingen doen, maar reageer boos en kortaf op elke vraag. Ik begrijp er niets meer van wie ik ben. Ook slik ik dus sinds twee maanden Seroquel, eerst een maand 12,5 mg, toen twee weken 50 mg en nu sinds anderhalve week 100 mg. Kunnen die bijwerkingen ook daardoor komen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Meisjeamsterdam:

. Ik ben bij mijn ouders en moet allerlei dingen doen, maar reageer boos en kortaf op elke vraag

Zeg maar dat ze een beetje rustig aan met je moeten doen van mij :). Nee ze zullen net als jouw moeten accepteren dat het nu zo is, het is echt tijdelijk en het gaat echt over, maar je bent nu ziek en daar valt even niets aan te doen. Aan de buitenkant is het misschien niet goed te zien en dat maakt het soms moeilijk voor andere mensen, maar ik had toch echt liever m’n been gebroken met een hersteltijd van 6 weken. Misschien kan je ze er iets over laten lezen, bij tips en adviezen heb ik een topic geopend met een aantal links. Daar staat vast wel iets tussen voor jouw en je ouders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Robbin:

Hoi Leen, ja de onrust kent iedereen, komt echt door de benzo. Sta je er nog steeds achter om over te stappen? 

@Robbin ik vind het echt doodeng om over te stappen. Ik ben zo bang geworden voor al die pillen. Gelukkig is mijn stemming wel okay. Als ik straks helemaal afgebouwd ben komt er nooit meer een benzo mijn huis in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kannietmeer:

ja, de lorazepam kan je niet meer helpen tegen onrust. Daar zorgt tolerantie voor en die heb je ruimschoots bereikt. Tussentijdse ontwenning doet de rest. Daarom dus de overstap ;-) naar diazepam 

@Kannietmeer Is het idd echt de benzo die nu zorgt voor alle onrust?? Getverdemme wat een rotzooi. kan ik bij jou terecht als ik het niet trek ? Ik heb zo’n angst opgebouwd tegen de benzos. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Leen:

@Kannietmeer Is het idd echt de benzo die nu zorgt voor alle onrust?? Getverdemme wat een rotzooi. kan ik bij jou terecht als ik het niet trek ? Ik heb zo’n angst opgebouwd tegen de benzos. 

Mij mag je ook een bericht sturen als het niet gaat. Ik heb ook lora en al vaak geprobeerd af te bouwen. We weten hoe het voelt. En kunnen je wellicht gerust stellen. Het heeft tijd nodig om te beseffen dat het echt door de benzo komt. De gekste ontwennings verschijnselen heb ik gehad. Als je eenmaal accepteer dat het erbij hoort is het makkelijker te dragen  xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lynn86:

Mij mag je ook een bericht sturen als het niet gaat. Ik heb ook lora en al vaak geprobeerd af te bouwen. We weten hoe het voelt. En kunnen je wellicht gerust stellen. Het heeft tijd nodig om te beseffen dat het echt door de benzo komt. De gekste ontwennings verschijnselen heb ik gehad. Als je eenmaal accepteer dat het erbij hoort is het makkelijker te dragen  xxxx

Dat is super fijn. Lief van je. Ja ik denk dat in acceptatie al een hele grote oplossing zit. Heb jij nooit overwogen om het om te zetten naar diazepam? Groet heleen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Leen:

Dat is super fijn. Lief van je. Ja ik denk dat in acceptatie al een hele grote oplossing zit. Heb jij nooit overwogen om het om te zetten naar diazepam? Groet heleen

Jawel al 3x. Maar het lukt me niet echt. Ik kan even niet het juiste moment vinden. Heb het al 3x geprobeerd. Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leen:

@Robbin ik vind het echt doodeng om over te stappen. Ik ben zo bang geworden voor al die pillen. Gelukkig is mijn stemming wel okay. Als ik straks helemaal afgebouwd ben komt er nooit meer een benzo mijn huis in. 

Dat lijkt me wel zo verstandig om geen tablet meer in huis te halen. Zolang je het op een juiste manier omzet is er echt geen reden om er tegenop te zien. Had ik nou niet gelezen dat ook jij contact met Erik gezocht had? Ik persoonlijk denk wel dat het een hele goede optie voor jouw is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leen:

@Kannietmeer Is het idd echt de benzo die nu zorgt voor alle onrust?? Getverdemme wat een rotzooi. kan ik bij jou terecht als ik het niet trek ? Ik heb zo’n angst opgebouwd tegen de benzos. 

je kan zeker bij mij terecht als het niet gaat. Dat is wat ik doe ;-). Ik weet als geen ander hoe het voelt en hoe zwaar het kan zijn, maar meestal lukt het me ook wel om wat rust terug te brengen. Contact en een gesprek kan echt veel uitmaken. Voel je vrij. :heart:

En ja, helaas komt al die onrust van de benzo. Ernstige onrust en dan nog een beetje extra, met allerei klachten eromheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Kannietmeer:

je kan zeker bij mij terecht als het niet gaat. Dat is wat ik doe ;-). Ik weet als geen ander hoe het voelt en hoe zwaar het kan zijn, maar meestal lukt het me ook wel om wat rust terug te brengen. Contact en een gesprek kan echt veel uitmaken. Voel je vrij. :heart:

En ja, helaas komt al die onrust van de benzo. Ernstige onrust en dan nog een beetje extra, met allerei klachten eromheen.

@Kannietmeer nu al vette angst om te gaan switchen. Bizar! Twijfel maar ik wil er vanaf dus we moeten door. Ik hou me vast aan @doorbijter haar positieve verhalen. Dan te bedenken dat de zomervakantie bijna begint. Omzetting naar Dia is toch echt de beste weg??!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Robbin:

Dat lijkt me wel zo verstandig om geen tablet meer in huis te halen. Zolang je het op een juiste manier omzet is er echt geen reden om er tegenop te zien. Had ik nou niet gelezen dat ook jij contact met Erik gezocht had? Ik persoonlijk denk wel dat het een hele goede optie voor jouw is.

@Robbin zodra ik geswitcht ben gaat de lora de deur uit. Ja volgens mij ga ik op de juiste manier over. Ik heb gewoon veel angst en onrust erover. Kun jij nu met de afbouw redelijk functioneren? En wat lukt dan allemaal. Groet heleen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Leen:

@Kannietmeer nu al vette angst om te gaan switchen. Bizar! Twijfel maar ik wil er vanaf dus we moeten door. Ik hou me vast aan @doorbijter haar positieve verhalen. Dan te bedenken dat de zomervakantie bijna begint. Omzetting naar Dia is toch echt de beste weg??!!

het is echt echt de beste weg. Ga er vanuit dat het een paar dagen moeilijk is, maar daarna krijg je een grote verlichting ten opzichte van hoe het nu gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Leen:

@Robbin zodra ik geswitcht ben gaat de lora de deur uit. Ja volgens mij ga ik op de juiste manier over. Ik heb gewoon veel angst en onrust erover. Kun jij nu met de afbouw redelijk functioneren? En wat lukt dan allemaal. Groet heleen

Op het moment kan ik redelijk functioneren, het verschilt per dag met wat wel of niet lukt. Wat in iedergeval niet helpt is jezelf isoleren, dan kom je een cirkeltje terecht. Tenzij je natuurlijk echt honds beroerd bent is het beter om te proberen kleine dingen te ondernemen en schijt te hebben aan mensen buiten of waar dan ook. Andere mensen hebben het veelste druk met hunzelf dus daar moet je je niet aan storen. Als je op de juiste manier over gaat op Diazepam, dat z'n werk laat doen en het vervolgens heel langzaam gaat afbouwen kan dat heel goed mogelijk zijn. Gewoon dingen doen die je normaal gesproken ook leuk zou vinden, misschien valt het wat tegen soms.. Dat is dan maar zo, jammer dan, je hebt het wel gedaan en de volgende keer probeer je het gewoon weer. Net zolang tot alles weer een keer normaal wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...