Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 6 Juli 2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen :)

Hoe gaat het vandaag met jullie? Beetje goede nacht gehad?

Mijn nacht was redelijk, wel wat onderbrekingen, maar al met al 6 uurtjes geslapen. Ik was even onrustig midden in de nacht en moest plassen, daarna zakte de onrust af. Dat vond ik wel apart, maar ik ervaar dat vaker....herkenbaar?

Ik wens jullie een mooie dag!

 

52255769_395731860972255_7004641268030504960_n.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,


Iedereen in de zon in plaats van achter het scherm?

Ik ben zo moe gigantisch moe geweest de hele week dat ik gewoon niet weet of ik iets moet doen vandaag of gewoon  rustig aan moet blijven doen.  Nou ja, het komt vast wel goed.

Wat zijn jullie van plan met deze stralende dag?

Schermafbeelding 2019-07-06 om 11.13.40.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht redelijk geslapen, vanmorgen wel wat onrustig. Spieren in nek, rug en borst zitten vast en zijn pijnlijk. Vandaag de 11e verjaardag van mijn dochter gevierd. Was gezellig maar heb af en toe wel even een momentje voor mezelf gepakt. Vanavond met de beentjes omhoog op de bank. 

Fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin ik ben er nog hoor. Vandaag de hele dag alleen thuis terwijl de mannen heerlijk op pas waren. Komen ze net thuis, zijn ze ook nog een strontvervelend. En ik was al zo depri vandaag, dus dat helpt ook niet echt. 

Maar verder mag ik niet klagen. Thuis voel ik me best goed. Buiten de deur is t nog wat minder, maar dat komt ooit wel eens. En vandaag dus eigenlijk gewoon een k..dag, maar dat had niks met ontwenning te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

zijn er van jullie meer mensen die Brain Zapps ervaren? Hoe voelt dat? Ik heb nu sinds 1,5 maand ongeveer last van een soort schokjes vanuit het punt van mijn nek/begin achterhoofd om precies te zijn op die grens. Vraag me af of dit de bekende Brain Zapps zijn? Ik heb ook vanuit dit punt krakende geluiden in mijn hoofd. Weet bijna niet anders hoe te omschrijven. Deze begonnen tegelijk. 

Pfff kijk uit naar de dag van herstel. Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Annie,

Ik heb vaak last, vooral als mijn hoofd het druk heeft, van een soort metaalachtig geluid.  Ik hoor het dan in mijn hoofd, ongeveer zo'n 5-7 sec. en dan is het weer even weg. Het komt weer terug na ongeveer 10 min. Als ik ga liggen gaat het weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Annie87:

Hoi allemaal,

zijn er van jullie meer mensen die Brain Zapps ervaren? Hoe voelt dat? Ik heb nu sinds 1,5 maand ongeveer last van een soort schokjes vanuit het punt van mijn nek/begin achterhoofd om precies te zijn op die grens. Vraag me af of dit de bekende Brain Zapps zijn? Ik heb ook vanuit dit punt krakende geluiden in mijn hoofd. Weet bijna niet anders hoe te omschrijven. Deze begonnen tegelijk. 

Pfff kijk uit naar de dag van herstel. Veel liefs 

Het krakende knisperende geluid herken ik wel... Volgens mij ervaart @Eleo31 weleens die schokjes?

Sterkte x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Robbin:

Kan een kanon afschieten in de huiskamer, wat is het rustig hier! Morgen maar weer eens beginnen met afbouwen, nog 8 mg te gaan voor de finishlijn en een nieuwe start in het leven. @mevrouwtje54 voor jouw geldt hetzelfde zag ik. Hoe gaat het ermee? 

 

Robbin:Goedenmorgen,

Dit is dag 5 dat ik op 8 mg zit,en de klap werd nu wel groot, ik ben best wel snel gegaan van mijn laatste 28 mg...al vind de verslavingsarts het maar kleine stapjes.

maar na mij ingelezen te hebben in jullie verhalen ben ik heel veel wijzer geworden.Ik ben nu aan het nadenken wat het beste is om te doen,, toch te proberen om om de 7 of 10 dagen  nog 1 mg eraf te halen en met 6 mg te beginnen met micro tapen of nu over een dag of 5 al te beginnen je zit toch al in de ellende ervan . gedachten gaan nog alle kanten op (achteraf gezien al 10 jaar,zo jammer dat je er zelf pas na zo'n lang tijd achter komt dat het de Benzo's zijn)

In mijn hoofd is het nog maar 1 mg van de 6 mg Lorazepam maar het is nog wel 8 mg diazepam dat gevoel moet zich nog wel even resetten in mijn hoofd:huh:. Ik kan wel beter nadenken maar het is een weer war van gedachten en met praten wordt het na ong. een half uur ook wat lastiger .

Ben gisteren met een vriendin mijn nieuwe bril gaan halen(heerlijk een met mee kleurende glazen fel licht kan ik al jaren slecht verdragen) maar  die vind sowieso dat ik nu te snel ga en vind dat ik 1 mg  2 of 3 weken de tijd moet geven, ze had het nu wel door dat ik mij overal aan moest vast houden muren/ hekjes  ben ontzettend duizelig. 

 Na lang te moeten wachten in de winkel daarna mijn hondjes uitgelaten nog even een bakkie bij haar gedaan was ik gesloopt kon niet meer praten .

Helaas werd ik vanochtend weer wakker met een lekkage van mijn stoma heel frustrerend,dat kan en wil je er niet bij hebben nu,maar het is niet anders en mijn bloeddruk werd heel erg laag van de week in overleg met de cardioloog een bloeddrukverlager/vaatverwijderaar eraf gehaald werd ook heel naar in mijn hoofd alsof ik weg zou vallen.Die was nl vorig jaar op de Lora afbouw verdubbeld ,ik had elke dag last van vaatspasmen van het hart,zeker 9 maanden lang ,vreselijk alsof je elke dag een hartinfarct kreeg dus een beetje eng om de pil eraf te halen,toch die angst voor weer een infarct. Gek dat dat mijn bloeddruk lager werd je zou nl  hoger verwachten .Maar positieve gedachten, daar is ook een medicijn verminderd,en geen spasmes.

Dus nog even goed overwegen wat ik ga doen ,ik wil de noodzakkelijke dingen wel zelf bijven doen.

Hoe kunnen jullie je dag besteden??

Hoe ga jij je laatste 8 mg doen ?

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Annie87:

Thx Eefje, raar he, alsof mijn hersenen letterlijk kraken en knisperen idd. X 

 

1 uur geleden zei bolletje:

Heb je hobby's Annie?

Heb ik ook last van volgens mij is het de aanhechting langs de schedelrand,Lijkt wel of de peesjes soort verkleefd zijn ofzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @mevrouwtje54, zou jouw verslavingsarts misschien mee willen werken aan het bestellen van taperingstrips om de laatste 8 mg af te bouwen? En zou dit voor jouw zelf een optie kunnen zijn? Dat werkt namelijk heel overzichtelijk en neemt een hoop gepriegel uit handen. Met de strips bouw je heel geleidelijk af en krijgt je lichaam niet net als nu steeds een klap te voortduren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei mevrouwtje54:

Hoe ga jij je laatste 8 mg doen ?

Met de taperingstrips. Vandaag na een pauze van 3 weken weer begonnen met afbouwen. Ik ga van 8 naar 6 mg in 28 dagen. 

Hoe heb je Diazepam nu verdeeld over de dag @mevrouwtje54? Bij mij is het verdeeld in 2 innames, nu 1x 4 mg in de ochtend en 1x 4 mg na het avond eten. 

Ik ben nu 2 mg van de ochtend aan het afbouwen, daarna weer 2 mg van de avond etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei mevrouwtje54:

Helaas werd ik vanochtend weer wakker met een lekkage van mijn stoma heel frustrerend,dat kan en wil je er niet bij hebben nu,maar het is niet anders en mijn bloeddruk werd heel erg laag van de week in overleg met de cardioloog een bloeddrukverlager/vaatverwijderaar eraf gehaald werd ook heel naar in mijn hoofd alsof ik weg zou vallen.Die was nl vorig jaar op de Lora afbouw verdubbeld ,ik had elke dag last van vaatspasmen van het hart,zeker 9 maanden lang ,vreselijk alsof je elke dag een hartinfarct kreeg dus een beetje eng om de pil eraf te halen,toch die angst voor weer een infarct. Gek dat dat mijn bloeddruk lager werd je zou nl  hoger verwachten .Maar positieve gedachten, daar is ook een medicijn verminderd,en geen spasmes.

Dus nog even goed overwegen wat ik ga doen ,ik wil de noodzakkelijke dingen wel zelf bijven doen.

Hoe kunnen jullie je dag besteden?? 

HI lieve mevrouw54, 
Ik zou zeker gewoon direct beginnen met de microafbouw en dat ook gewoon zelf doen. Dat komt omdat ik dat zelf gedaan heb en er dus geheel vertrouwd mee ben en weet hoe fijn het is het tempo zelf in de hand te hebben.  Robin heeft gelijk dat een taperingstrip het gedoe uit handen neemt, maar zoveel gedoe vond ik het niet. En ik doe het nu ook zelf met de antidepressiva, dus ik weet echt waar ik het over heb.1x per maand ga ik zitten met een pillendoosje en maak dan alle medicatie klaar.
Met de Diazepam deed ik het zelfs gewoon iedere ochtend, afgestemd op mijzelf. Over het algemeen deed ik altijd 0.004 van het gewicht af. Maar ik heb geëxperimenteerd met 0.005 eraf en ben aan het einde zelfs naar 0.002 vermindering gegaan om rust te geven aan mijn lichaam. Ging prima en ik had alles zelf onder controle. Heel prettig. 

Wat ik voorheen deed tijdens de afbouw, was hier lezen en mensen ondersteunen, lezen over benzo's en de wetenschap, en daarnaast deed ik veel legpuzzels. Eigenlijk kon ik niet veel andere dingen dan dat.  TV en muziek kon ik niet goed verdragen, en buiten voelde ik me verschrikkelijk slecht, dus dat deed ik ook niet veel. Nu ga ik graag elke dag even naar buiten, kom nog steeds hier om iedereen te ondersteunen waar ik kan, en ben blij dat ik mijn eigen huishouden kan doen. Mijn energie gaat op en neer, soms te veel neer, en dan doe ik toch nog steeds weinig op een dag.

Je bloeddruk die heel laag is kan heel goed. Het is geen gegeven dat het een hoge bloeddruk veroorzaakt, het kan echt allebei. Voor mij ook veel hartkloppingen en een lage bloeddruk waarbij de combi met duizeligheid echt irritant en misselijkmakend was af en toe.  Hartslag van 95 in rust bijvoorbeeld is een naar gevoel als je bloeddruk maar 50/75 is. Maar het herstelde uit zichzelf altijd, geen enkele reden om andere troep te slikken voor deze dingen als ze benzo gerelateerd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Robbin:

Hallo @mevrouwtje54, zou jouw verslavingsarts misschien mee willen werken aan het bestellen van taperingstrips om de laatste 8 mg af te bouwen? En zou dit voor jouw zelf een optie kunnen zijn? Dat werkt namelijk heel overzichtelijk en neemt een hoop gepriegel uit handen. Met de strips bouw je heel geleidelijk af en krijgt je lichaam niet net als nu steeds een klap te voortduren.

Mijn verzekering vergoed dat niet daar heb ik al over gebeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Robbin:

Met de taperingstrips. Vandaag na een pauze van 3 weken weer begonnen met afbouwen. Ik ga van 8 naar 6 mg in 28 dagen. 

Hoe heb je Diazepam nu verdeeld over de dag @mevrouwtje54? Bij mij is het verdeeld in 2 innames, nu 1x 4 mg in de ochtend en 1x 4 mg na het avond eten. 

Ik ben nu 2 mg van de ochtend aan het afbouwen, daarna weer 2 mg van de avond etc.

bij mij 3xdaags...2/2/4 mg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei mevrouwtje54:

Mijn verzekering vergoed dat niet daar heb ik al over gebeld.

Een strip voor 28 dagen is ongeveer 75 euro. Persoonlijk vindt ik dat niet erg, het is natuurlijk niet niks om van de benzo af te komen en hopelijk 1 malig. 

Vijlen en wegen kan ook natuurlijk, het komt in principe op hetzelfde neer. Weet je hoe het moet? Of krijg je inmiddels al een spoed cursus van @Kannietmeer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Kannietmeer:

HI lieve mevrouw54, 
Ik zou zeker gewoon direct beginnen met de microafbouw en dat ook gewoon zelf doen. Dat komt omdat ik dat zelf gedaan heb en er dus geheel vertrouwd mee ben en weet hoe fijn het is het tempo zelf in de hand te hebben.  Robin heeft gelijk dat een taperingstrip het gedoe uit handen neemt, maar zoveel gedoe vond ik het niet. En ik doe het nu ook zelf met de antidepressiva, dus ik weet echt waar ik het over heb.1x per maand ga ik zitten met een pillendoosje en maak dan alle medicatie klaar.
Met de Diazepam deed ik het zelfs gewoon iedere ochtend, afgestemd op mijzelf. Over het algemeen deed ik altijd 0.004 van het gewicht af. Maar ik heb geëxperimenteerd met 0.005 eraf en ben aan het einde zelfs naar 0.002 vermindering gegaan om rust te geven aan mijn lichaam. Ging prima en ik had alles zelf onder controle. Heel prettig. 

Wat ik voorheen deed tijdens de afbouw, was hier lezen en mensen ondersteunen, lezen over benzo's en de wetenschap, en daarnaast deed ik veel legpuzzels. Eigenlijk kon ik niet veel andere dingen dan dat.  TV en muziek kon ik niet goed verdragen, en buiten voelde ik me verschrikkelijk slecht, dus dat deed ik ook niet veel. Nu ga ik graag elke dag even naar buiten, kom nog steeds hier om iedereen te ondersteunen waar ik kan, en ben blij dat ik mijn eigen huishouden kan doen. Mijn energie gaat op en neer, soms te veel neer, en dan doe ik toch nog steeds weinig op een dag.

Je bloeddruk die heel laag is kan heel goed. Het is geen gegeven dat het een hoge bloeddruk veroorzaakt, het kan echt allebei. Voor mij ook veel hartkloppingen en een lage bloeddruk waarbij de combi met duizeligheid echt irritant en misselijkmakend was af en toe.  Hartslag van 95 in rust bijvoorbeeld is een naar gevoel als je bloeddruk maar 50/75 is. Maar het herstelde uit zichzelf altijd, geen enkele reden om andere troep te slikken voor deze dingen als ze benzo gerelateerd zijn.

Ik heb geen idee of die aanvallen met de benzo's te maken heeft gehad ik dacht daar niet eens aan....ik ben tenslotte toch hartpatient en het is een bestaande klacht (Prinzmetal)

Toen ik de cardioloog belde en ook uitlegde dat ik aan de benzo's zit en aan het afbouwen ben  zij hij dat er geen bewijzen voor zijn dat het daar door komt,

Maar ik ga  nu zelf toch wel denken dat het daar wel mee te maken gehad ,  dus blij met medicijn eraf.

En nu een paar uur verder heb ik besloten om nog een aantal dagen bij te komen en dan te beginnen met microafbouw, als de arts daar wel aan meewerkt met hoeveelheid tabletten.

 dan nog even uitvinden hoe het werkt.

 

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...