Spring naar bijdragen

Kijken of ik hier een beetje mijn ei kwijt kan, zoveelste poging om te stoppen


Stier

Aanbevolen berichten

Hallo Stier hier (mijn sterrenbeeld)
 

Drink ongeveer zo 23 jaar waarvan de laatste 5 jaar intens.

Heb al van alles geprobeerd, liep een jaar bij verslavingszorg maar daarvan ging ik 9 van de 10x direct naar de slijterij na een sessie, paar keer bij de AA geweest maar beviel mij ook niet en ben aan het experimenteren met baclofen wat tot nu toe goed aanslaat.

Buiten de alcohol verslaving heb ik ook een extreem verleden gehad waarin lange periodes van dakloosheid, verslavingen, depressies en bezoekjes aan het staatshotel regelmatig voorkwamen.

Ben er sinds kort achter gekomen dat mijn moeder een zware alcoholist is en inmiddels schijnt ze beginnende longkanker te hebben EN tekenen van korsakov, mijn stiefvader die inmiddels overleden is scheen dus ook na z'n pensioen zware alcoholist geweest te zijn samen met mijn moeder. Mijn biologische vader is een alcoholist en in die familie lagen een oom en tante al voor hun 30e onder de grond vanwege alcohol en voornamelijk drugsverslavingen.

Dus ja, ik heb echt super genen geërfd :D

Maar goed, heb al tig pogingen ondernomen om nuchter te worden, begin van dit jaar zat ik op de goede weg, 58 dagen nuchter tot mijn oma overleed en toen ben ik terug gevallen, vlak daarna werd mijn opa meerdere malen met spoed opgenomen en hoewel nu stabiel gaat het waarschijnlijk niet heel lang meer duren en sinds 2 weken heb ik ook dat van mijn moeder gehoord dus al met al niet echt een lekker jaar.

Bijna 3 weken geleden heb ik de ergste binge sessie ooit gehad. In 2,5 dag heb ik 4 flessen wodka, een fles whiskey en 6 oxazepam weggewerkt, het kon mij allemaal niet zo heel veel meer schelen. Toch weer eruit geknokt en heb mij de eerste week behoorlijk rot gevoeld en ernstige afkickverschijnselen maar ik zit nu weer op dag 18. Nog niet heel lang maar aangezien ik meestal maar 2 dagen in de week nuchter was voor mij weer behoorlijk wat.

Heb hier maar een account aangemaakt omdat ik niet echt mijn ei in mijn omgeving kwijt kan. Heel mooi al die positieve aanmoedigingen van "je kan het!" en "je bent het waard en je komt er wel bovenop" maar ze hebben geen idee hoe erg de strijd tegen de verslavingen en continue op de rand van depressie te zitten zijn.

Maar goed, ik kom nog wel later erop terug hoe ik mij voel momenteel maar dit was de intro :) dus bedankt voor het lezen.

bewerkt door Stier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stier. Al met al niet echt een lekker jaar, zeg je. Met veel gevoel voor understatement, zeg maar.
Knoklust heb je wel, zo te lezen. Helaas alleen als je diep in de put zit. Dan weet je je er elke keer (tot nu toe) wel uit te knokkken.
Het zou mooi zijn als je diezelfde knoklust ten toon kunt spreiden als je eens niet al in die put zit maar als je je (nog) goed voelt en de
situatie voor je gevoel om drank schreeuwt. Om tegen dat eerste glas, die eerste slok, een ferm, bikkelhard NEE te schreeuwen, en dan
uiteraard ook NEE te DOEN.
Velen (zoniet allen) hier (dit forum) weten hoe zwaar de strijd tegen verslaving kan zijn, net als dat we weten dat "de buitenwereld" er lichtvaardig tegenaan
kan kijken, iets wat we die buitenwereld niet kwalijk mogen nemen. Uiteindelijk is elke verslaving wel te 'overwinnen', mits we zelf als verslaafde,
echt willen winnen. Het komt er op neer dat niemand ons onze verslaving kan afnemen maar dat we zélf moeten stoppen met gebruiken,
ongeacht de omstandigheden. Moeilijk? Jazeker, maar al moet je het dan wel zélf doen, je hoeft het niet alleen te doen. En dan wéér een 'mits'...
je hoeft het niet alleen te doen, mits je je openstelt voor hulp. Door na een sessie bij verslavingszorg direct naar de slijterij te lopen sluit je je
af van hulp. Door na een paar keer AA bezoeken zeggen dat het niet bevalt is ook jezelf afsluiten van hulp. Hulp hoeft je niet meteen aan te
spreken, (uit eigen ervaring zeg ik dat ik wel hulp wilde, maar dat die niet van anderen moest komen..:unsure:) maar geef het een kans. En blijf zoeken.
Dit forum kan je misschien ook tot steun zijn of op ideeën brengen. I

Ik hoop dat je je knoklust goed leert gebruiken, op het juiste moment, want een leven zonder alcohol is (vooral voor een verslaafde) zóveel
meer de moeite waard dan wanneer je steeds vlucht voor de realiteit en je dan weer terug moet knokken in diezelfde realiteit...

Good luck !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Stier en heel veel succes! Wat moedig van jou dat je hier bent.

Dat is een mooi begin. Iedereen probeert elkaar te steunen. En jij kan zeker steun gebruiken want jee wat heb jij al veel meegemaakt.

Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-7-2019 om 17:05 zei Kohtje:

Hoi Stier. Al met al niet echt een lekker jaar, zeg je. Met veel gevoel voor understatement, zeg maar.
Knoklust heb je wel, zo te lezen. Helaas alleen als je diep in de put zit. Dan weet je je er elke keer (tot nu toe) wel uit te knokkken.
Het zou mooi zijn als je diezelfde knoklust ten toon kunt spreiden als je eens niet al in die put zit maar als je je (nog) goed voelt en de
situatie voor je gevoel om drank schreeuwt. Om tegen dat eerste glas, die eerste slok, een ferm, bikkelhard NEE te schreeuwen, en dan
uiteraard ook NEE te DOEN.
Velen (zoniet allen) hier (dit forum) weten hoe zwaar de strijd tegen verslaving kan zijn, net als dat we weten dat "de buitenwereld" er lichtvaardig tegenaan
kan kijken, iets wat we die buitenwereld niet kwalijk mogen nemen. Uiteindelijk is elke verslaving wel te 'overwinnen', mits we zelf als verslaafde,
echt willen winnen. Het komt er op neer dat niemand ons onze verslaving kan afnemen maar dat we zélf moeten stoppen met gebruiken,
ongeacht de omstandigheden. Moeilijk? Jazeker, maar al moet je het dan wel zélf doen, je hoeft het niet alleen te doen. En dan wéér een 'mits'...
je hoeft het niet alleen te doen, mits je je openstelt voor hulp. Door na een sessie bij verslavingszorg direct naar de slijterij te lopen sluit je je
af van hulp. Door na een paar keer AA bezoeken zeggen dat het niet bevalt is ook jezelf afsluiten van hulp. Hulp hoeft je niet meteen aan te
spreken, (uit eigen ervaring zeg ik dat ik wel hulp wilde, maar dat die niet van anderen moest komen..:unsure:) maar geef het een kans. En blijf zoeken.
Dit forum kan je misschien ook tot steun zijn of op ideeën brengen. I

Ik hoop dat je je knoklust goed leert gebruiken, op het juiste moment, want een leven zonder alcohol is (vooral voor een verslaafde) zóveel
meer de moeite waard dan wanneer je steeds vlucht voor de realiteit en je dan weer terug moet knokken in diezelfde realiteit...

Good luck !!

Niet zo heel lekker inderdaad en het jaar is nog niet voorbij en ik bereid mij voor voor een aantal vervelende dingen :( Knoklust heb ik want heb dat mijn hele leven vanaf geboorte moeten doen maar ik merk dat ik op begin te raken na bijna 40 jaar voornamelijk alleen maar knokken.

Uiteraard probeer ik de alcohol weg te laten maar ik heb 16 jaar gerookt, 14 jaar wiet gerookt, heel wat keren XTC, coke, LSD en nog wat dingen gebruikt en nooit problemen mee gehad maar alcohol is echt het moeilijkste voor mij om vanaf te komen. En ik zeg eerlijk, ik hou van de high van alcohol alleen niet van de dagen erna en hoe het mijn lichaam sloopt en dat zijn de voornaamste redenen om te stoppen.

Ik ben het niet met je eens dat ik hulp ontzeg. Ik heb altijd zelf naar diverse mogelijkheden gezocht om te stoppen en nooit ontkend dat ik een verslaving heb alleen ik zit met mijn verleden gecombineerd met ADD nu eenmaal complex in elkaar. Woorden maken niet vaak indruk op mij, stappenplannen heb ik helemaal niets aan want die komen mij snel de neus uit :)

Heb ruim een jaar bij verslavingszorg gelopen maar al hun dingen sloegen gewoon niet aan bij mij, AA hetzelfde, die 10 stappen gaan het linker oor in en het rechter weer uit en dat is niet omdat ik het niet probeer of niet wil maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar, geef het altijd meerdere kansen maar het werkt gewoon niet voor mij. Ben nu tijdelijk met medicijnen aan het experimenteren en wilskracht dan maar want ik vertik het om op te geven. Heb vele veldslagen verloren maar nog niet de oorlog!

En de realiteit ontvluchten, als je realiteit voornamelijk donker is geweest dan wil je dat al snel maar dat hoef ik niet uit te leggen. Ik doe mijn best met alles momenteel maar zit nu al in een soort midlife :) plus tig triggers door het overlijden van mijn oma, de ziekte van mijn opa en moeder.

Maar ik maak stappen, ben weer helemaal gekapt met nieuws en politiek want daar wordt ik alleen maar agressief van en is een hele grote trigger, ik knok voor nu nog even door. ;)

Op 5-7-2019 om 19:32 zei catoo:

Welkom Stier en heel veel succes! Wat moedig van jou dat je hier bent.

Dat is een mooi begin. Iedereen probeert elkaar te steunen. En jij kan zeker steun gebruiken want jee wat heb jij al veel meegemaakt.

Heel veel sterkte!

Dankjewel.

Op 5-7-2019 om 19:36 zei bumperjim:

Een stierenei :) welkom en sterkte

Een stierenei? :P

Dankjewel

21 uur geleden zei Lika:

Welkom

Dankje.

21 uur geleden zei knakker:

Welkom hier Stier. Een twijfelachtige biografie die je als het ware tot drankmisbruik predestineerde. Hoewel ik meteen opmerk dat men de eigen wilskracht nooit kan overschatten. Maar je beschrijvingen van sores & ellende eindigen in majeur: 18 dagen nuchter. Dat is alvast mooi en en klap op de schouder waard. Ik hoor graag hoe het je verder vergaat. Go for it.

Dit moest ik even 2 keer lezen om het juist te interpreteren :)

Bedankt voor je woorden.

16 uur geleden zei Bob:

Welkom, Stier. Da's niet mis wat jij al voor je kiezen hebt gehad zeg. Ik hoop echt dat je hier de steun vindt die je zoekt.

Idd, hou geen kiezen meer over :D Ik ga nergens van uit maar als ik af en toe wat kan tikken en er zijn mensen die het begrijpen ben ik al blij :) bedankt

14 uur geleden zei GewoonDoen:

Welkom

 

Dankjewel

1 uur geleden zei Lonster:

Welkom Stier. Dag 19. Hoe gaat het vandaag?

Keek net even op de app, zit op dag 20, misschien heb ik verkeerd gekeken de eerste keer.

Het gaat mondjesmaat al wat beter.

De eerste week na die sessie was vreselijk en als ik die baclofen niet had was het waarschijnlijk nog erger geweest. Was verschrikkelijk agressief, veel zweten, onregelmatige hartslag, depressief en erg veel last van zenuwpijn.

Nu bijna 3 weken verder gaat het stukken beter. Nog steeds beetje last van de pijn maar met ijs, ontstekingsremmers, goed eten en vitamines neemt het af. Ik heb de uitslagen van mijn bloedonderzoek van de week gekregen want door de alcohol en het slechte eten heb ik t2 diabetes opgelopen maar gelukkig waren mijn lever en nieren goed, suiker was goed, bloeddruk perfect alleen cholesterol was veel te hoog wat makkelijk te verklaren is dus daar werk ik nu aan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei nancy:

Wat fijn dat je die baclofen hebt! Kun je het tegenwoordig via de huisarts krijgen? Vijf jaar geleden heb ik het ook gebruikt, twee jaar lang, maar moest het uit Spanje halen, was niet verkrijgbaar hier...

Dat kan ja :) maar ik heb het alleen de eerste 2 weken gebruik nu om de bijwerkingen tegen te gaan omdat ik al genoeg andere slik en de rekeningen mij om de oren vliegen deze week zonder baclofen aan het proberen. Vandaag op de 3weken maar zit geestelijk totaal niet lekker in mijn vel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lastige van niet meer drinken is dat je moet dealen met gevoelens als je niet lekker voelen of boos zijn,zonder dat je dat kan wegspoelen.Vind ik ook niet makkelijk en gaat bij mij soms nog mis.

Veel sterkte Stier.Hou vol!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Manou:

Het lastige van niet meer drinken is dat je moet dealen met gevoelens als je niet lekker voelen of boos zijn,zonder dat je dat kan wegspoelen.Vind ik ook niet makkelijk en gaat bij mij soms nog mis.

Veel sterkte Stier.Hou vol!:rose:

Ik heb nogal een vervelend verleden en heden en dan weg drinken was inderdaad makkelijk, nu weer nonstop geconfronteerd worden is erg vervelend :(

 

15 uur geleden zei lady jane:

stierenvechten vind ik een akelige en dier-onterende sport
maar bij jouw stierengevecht hoop ik dat de stier gaat winnen!

Een echte Stier is 1 van de sterkste dieren in de wereld, in de romeinse tijden in de Arena hebben ze een stier tegenover een Leeuw gezet en de stier won, stieren zijn koppig, sterk en geven ondanks pijn niet op, zo zie ik mijzelf ook al is het niet makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit vind ik wel een herkenbare periode waar ik ook doorheen moest. Feitelijk is het loskomen van de drank. Ook dit gaat steeds beter naarmate je langer niet meer drinkt. Dan gaat het je leven niet meer zo beheersen. Het werd een zoektocht naar hoe ik anders leven wilde en kon. Zonder álles om te gooien. Hou het klein, begin met kleine stapjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Lonster:

Dat kan wel zijn, maar een stier die zijn ei kwijt wil, dat is dan ook wel een bijzondere stier.

Ah zo :)

 

12 uur geleden zei Lika:

Gaan lopen Stier. Lopen zoveel je kunt? Gewoon om je heen kijken. En voelen wat je voelt, maar niet meegaan erin. En misschien loop je opeens tegen iets leuks/grappigs/moois aan?

Waar ik woon wordt ik alleen maar agressief van als ik buiten ga lopen en om me heen kijk en zie wat voor tuig er rond loopt wat ook aan de totale ergernis bijdraagt dat ik hier voorlopig gewoon vast zit en heb geen auto helaas.
 

36 minuten geleden zei nancy:

Dit vind ik wel een herkenbare periode waar ik ook doorheen moest. Feitelijk is het loskomen van de drank. Ook dit gaat steeds beter naarmate je langer niet meer drinkt. Dan gaat het je leven niet meer zo beheersen. Het werd een zoektocht naar hoe ik anders leven wilde en kon. Zonder álles om te gooien. Hou het klein, begin met kleine stapjes. 

Het moet maar inderdaad maar ik vind het zwaar en deprimerend, heb ook last van Meralgia paresthetica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, lastig he. Zwaar en deprimerend klinkt inderdaad  niet fijn. Maar komt dit nou werkelijk alleen door het stoppen met drinken of is er toch meer aan de hand? Overigens wil ik die pijn in je benen niet bagatelliseren, hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...