Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 4-7-2019


Aanbevolen berichten

Goeie morgen kanjers,

Vannacht was het gelukkig minder warm dus hoop ik dat iedereen heeft kunnen slapen ik in ieder geval wel.

MeisjeA en jij heb jij een beetje kunnen pitten? Vanavond ben je weer een dag dichter bij je herstel. Weet dat die rotgedachten te maken hebben met het afkicken, druk ze niet weg, want dan komen ze harder terug maar accepteer het met de wetenschap DAT HET TIJDELIJK IS. Probeer een beetje bezig te blijven en ga vanmiddag wat rusten.

Kom op meid, je bent geen slachtoffer. Je kan het en over een tijdje krijg je een leven terug dat zo fijn is. Jij hebt het voordeel dat je aan zo'n leven hebt mogen proeven, je bent al een keer gestopt, dat is waar jij je aan vast kan houden.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :)

Heb je de dames weer zien winnen @bolletje? Om eerlijk te zijn heb ik de uitslag vanmorgen pas gezien ;) werd me ff te laat... Fijn dat je goed geslapen hebt, ik wat minder en weer wat onrustig, maar straks word ik weer gemasseerd, dus kan ik even heerlijk ontspannen...

Hoe is het met de rest???

@doorbijter is vandaag je dag wat beter begonnen? Las dat je gisteren een wat mindere dag had...

@Lynn86 hoe gaat het met jou?

@Cyclad58 deze week weer een uurtje erbij toch? Bevalt het?

@Kannietmeer ik las voor jou ook een wat mindere dag gisteren...maar wel lekker gekookt! :D

@Meisjeamsterdam hoe was jou nacht? Ben je al een beetje gerust gesteld door alle berichten?

Mooie dag gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen :)

Heb je de dames weer zien winnen @bolletje? Om eerlijk te zijn heb ik de uitslag vanmorgen pas gezien ;) werd me ff te laat... Fijn dat je goed geslapen hebt, ik wat minder en weer wat onrustig, maar straks word ik weer gemasseerd, dus kan ik even heerlijk ontspannen...

Hoe is het met de rest???

@doorbijter is vandaag je dag wat beter begonnen? Las dat je gisteren een wat mindere dag had...

@Lynn86 hoe gaat het met jou?

@Cyclad58 deze week weer een uurtje erbij toch? Bevalt het?

@Kannietmeer ik las voor jou ook een wat mindere dag gisteren...maar wel lekker gekookt! :D

@Meisjeamsterdam hoe was jou nacht? Ben je al een beetje gerust gesteld door alle berichten?

Mooie dag gewenst!

Het gaat redelijk. Alleen smorgens nog onrustig wakker.  Xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Lynn86:

Het gaat redelijk. Alleen smorgens nog onrustig wakker.  Xxxx

Oke fijn dat het redelijk gaat... Jij staat 's morgens ook gelijk "aan"? Het is bij mij een erg hardnekkig iets dat onrustige 's ochtends...
Hoe gaat het met de verhuizing? X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen, 

Ik wilde even met jullie delen dat ik net de advies lijn van Jellinek heb gebeld. Ik heb mijn hele verhaal uitgelegd en ze bevestigen alles wat ik al eigenlijk weet. Ze vinden het ongelooflijk goed dat ik er vanaf ben en ik tegen de adviezen van de artsen in ben gegaan om op te hogen en mij destijds op de benzo’s te houden. Ze heeft mijn verhaal overlegd met een arts daar en mij teruggebeld en mij een link gestuurd met tadaaaaa: de Ashton Manual!!! De arts heeft gezegd dat het heel goed mogelijk is dat je er lange tijd last van blijft houden. Jellinek spreekt namelijk ook over het post ontwenningssyndroom op hun website. Ze zegt meestal gaat het steeds beter en verdwijnen steeds meer ongemakken. 

Ik wilde dit graag delen met jullie omdat veel artsen de Ashton Manual niet kennen en het post ontwenningssyndroom niet kennen. Ik kreeg zelf door het gesprek een heel goed gevoel bij deze kliniek, dus voor de mensen die wellicht nog aan het afbouwen zijn en hulp zoeken, misschien een idee om met hun contact te zoeken. 

Veel liefs allemaal en fijne dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei EefjeJ:

Oke fijn dat het redelijk gaat... Jij staat 's morgens ook gelijk "aan"? Het is bij mij een erg hardnekkig iets dat onrustige 's ochtends...
Hoe gaat het met de verhuizing? X

Gaan dit weekend beginnen met schilderen en de vloeren xxx ja smorgens is mn hart zo snel alsof ik in mn slaap een marathon heb gelopen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook Eefje. Dacht gisteren ze winnen niet Zweden is gewoon sterker en ik erg moe. Maar vanochtend hoorde ik het ook. Yes goed hé? Zo vanochtend 2 grote waterlelies uit de vijver gehaald. Zwaar kanjers maar het is gelukt. Nu ff rusten zei het ouwetje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ Hi lieverd, ik ben na een dag downtime, zeker een stuk beter gelukkig. En weer heel goed geslapen ook, dus vandaag geniet ik er weer van. We wonen meer dan 1,5 jaar in Rotterdsam nu en hebben besloten de Euromast eens een bezoekje te brengen vandaag. Er is een vriend op bezoek ( met problemen thuis) dus die nemen we gezellig even mee naar buiten. 
Klinkt trouwens heerlijk die massage. Ik raad het iedereen aan, maar doe het zelf veel te weinig ( zo goed als nooit:rolleyes:)

@bolletjeIk heb het voetbalnieuws vanmorgen in de bank vernomen van de bankmedewerker. Ik heb nog niet veel gezien helaas, maar ben wel heel blij voor de meiden. Gek dat je dan een beetje trots bent op iets waar je helemaal niets mee te maken hebt en niets voor doet hahaha.

@Lynn86Gaat de onrust naar beneden als je aan de gang gaat?

@Annie87 wat fijn dat Jellinek zo wijs reageerde. Ben heel benieuwd of het echt beleid is of de mening van 1 arts of gewoon een zorgvuldige verpleegkundige adviseur die goed gezocht heeft. Weet jij daar al het antwoord op of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kannietmeer:

@EefjeJ Hi lieverd, ik ben na een dag downtime, zeker een stuk beter gelukkig. En weer heel goed geslapen ook, dus vandaag geniet ik er weer van. We wonen meer dan 1,5 jaar in Rotterdsam nu en hebben besloten de Euromast eens een bezoekje te brengen vandaag. Er is een vriend op bezoek ( met problemen thuis) dus die nemen we gezellig even mee naar buiten. 
Klinkt trouwens heerlijk die massage. Ik raad het iedereen aan, maar doe het zelf veel te weinig ( zo goed als nooit:rolleyes:)

@bolletjeIk heb het voetbalnieuws vanmorgen in de bank vernomen van de bankmedewerker. Ik heb nog niet veel gezien helaas, maar ben wel heel blij voor de meiden. Gek dat je dan een beetje trots bent op iets waar je helemaal niets mee te maken hebt en niets voor doet hahaha.

@Lynn86Gaat de onrust naar beneden als je aan de gang gaat?

@Annie87 wat fijn dat Jellinek zo wijs reageerde. Ben heel benieuwd of het echt beleid is of de mening van 1 arts of gewoon een zorgvuldige verpleegkundige adviseur die goed gezocht heeft. Weet jij daar al het antwoord op of niet?

@Kannietmeer geen idee, degene die ik aan de telefoon had heeft meteen overleg gehad met een verslavingsarts en dit was haar antwoord. Ze vond het super van mij dat ik destijds zo mijn eigen hart heb gevolgd en het volledige herstel kan wel 2 jaar duren maar hoeft natuurlijk niet. Van de verslavingsarts moest ze deze link naar mij doorsturen. (De link van de Ashton Manual) Ook wist de verpleegkundige dat ze idd vaak voor een afbouw met valium overstap kiezen. En jellinek vermeld ook het post ontwenningssyndroom op hun website. Ik kreeg hier tenminste echt een goed gevoel bij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

ik schrijf hier weinig, maar volg jullie nog wel!

@Annie87, wat fijn dat je erkenning hebt gevonden bij Erik en bij het Jellinek. Je voelt je al tijden een roepende in de woestijn (behalve op dit forum dan). Ik stuur je zsm privé ook nog even een bericht terug, sorry voor mijn late reactie.

@EefjeJ: dat direct aanstaan ‘s ochtends herken ik ook. Ik heb het momenteel niet zo ernstig, soms iets meer, maar heb het wel heel erg gehad. Sprong dan letterlijk uit bed. 

Ik heb zelf even een (korte) afbouwpauze ingelast, na net 0,5 Dia te hebben afgebouwd in 2 weken. Zodra de altijd fijne maandelijkse periode is aangebroken ga ik weer verder. Zit nu op 9 Mg, in april nog op 12. Gaat niet hard maar dat is niet het belangrijkste.  Moet ook nog bloed prikken ivm schildklier, benieuwd wat er dit keer uit komt.

Voor iedereen (voor zover mogelijk) een fijne dag gewenst! Zal proberen wat meer te schrijven voor de gezelligheid en eventuele steun. 

Liefs 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Annie87 tijdens de intake bij Solutions was de arts ook op de hoogte van de manual. Helaas bouwen klinieken als Solutions, Jellinek, Castle crack etc niet af volgens de manual. Fijn dus dat ze wel op de hoogte zijn en erg jammer dat ze er niets mee doen. Heel gek is het ook niet dat ze wel op de hoogte zijn, vergeet niet dat er in Nederland bijna 2 miljoen benzo gebruikers zijn, waarvan zeker 200.000 mensen landurig gebruiken. De kans is dus vrij groot dat deze artsen de manual een keer onder hun neus gedrukt krijgen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robbin:

Hoi @Annie87 tijdens de intake bij Solutions was de arts ook op de hoogte van de manual. Helaas bouwen klinieken als Solutions, Jellinek, Castle crack etc niet af volgens de manual. Fijn dus dat ze wel op de hoogte zijn en erg jammer dat ze er niets mee doen. Heel gek is het ook niet dat ze wel op de hoogte zijn, vergeet niet dat er in Nederland bijna 2 miljoen benzo gebruikers zijn, waarvan zeker 200.000 mensen landurig gebruiken. De kans is dus vrij groot dat deze artsen de manual een keer onder hun neus gedrukt krijgen. 

 

bizar hoor. "Hé, een professor in de UK heeft dit echt bestudeerd!!  Moeten we daar wat mee doen? Hmmmm, lijkt me niet nodig, wij doen gewoon maar wat.... mijn duim heeft prima ideeen waar ik wel wat uit kan zuigen. "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg fijn @Kannietmeer dat het weer beter gaat :) Leuk even toerist in eigen stad, ik ben er ooit eens met mijn vader geweest, kan me er weinig van herinneren :rolleyes: veel plezier!

@ELL goed bezig! Rustig aan doen is alleen maar beter toch, goed naar jezelf luisteren :).        Ja bij mij scheelt het ook weleens, vaak ben ik vanaf vijf a zes uur wakker en onrustig. Soms erg en soms amper... Het wordt wel vaak minder als ik uit bed ben...

De massage was fijn, afgezien van mijn schouders... Daar heb ik wat spierpijn, dus dat was even gevoelig ;) Zo nog even een wandelingetje maken.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

@EefjeJ Hi lieverd, ik ben na een dag downtime, zeker een stuk beter gelukkig. En weer heel goed geslapen ook, dus vandaag geniet ik er weer van. We wonen meer dan 1,5 jaar in Rotterdsam nu en hebben besloten de Euromast eens een bezoekje te brengen vandaag. Er is een vriend op bezoek ( met problemen thuis) dus die nemen we gezellig even mee naar buiten. 
Klinkt trouwens heerlijk die massage. Ik raad het iedereen aan, maar doe het zelf veel te weinig ( zo goed als nooit:rolleyes:)

@bolletjeIk heb het voetbalnieuws vanmorgen in de bank vernomen van de bankmedewerker. Ik heb nog niet veel gezien helaas, maar ben wel heel blij voor de meiden. Gek dat je dan een beetje trots bent op iets waar je helemaal niets mee te maken hebt en niets voor doet hahaha.

@Lynn86Gaat de onrust naar beneden als je aan de gang gaat?

@Annie87 wat fijn dat Jellinek zo wijs reageerde. Ben heel benieuwd of het echt beleid is of de mening van 1 arts of gewoon een zorgvuldige verpleegkundige adviseur die goed gezocht heeft. Weet jij daar al het antwoord op of niet?

Ja klopt idd. @Kannietmeerxxxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen :)

Heb je de dames weer zien winnen @bolletje? Om eerlijk te zijn heb ik de uitslag vanmorgen pas gezien ;) werd me ff te laat... Fijn dat je goed geslapen hebt, ik wat minder en weer wat onrustig, maar straks word ik weer gemasseerd, dus kan ik even heerlijk ontspannen...

Hoe is het met de rest???

@doorbijter is vandaag je dag wat beter begonnen? Las dat je gisteren een wat mindere dag had...

@Lynn86 hoe gaat het met jou?

@Cyclad58 deze week weer een uurtje erbij toch? Bevalt het?

@Kannietmeer ik las voor jou ook een wat mindere dag gisteren...maar wel lekker gekookt! :D

@Meisjeamsterdam hoe was jou nacht? Ben je al een beetje gerust gesteld door alle berichten?

Mooie dag gewenst!

Ha @EefjeJ, vervelend dat de onrust 's morgens toeslaat, maar herkenbaar is het. Je bent vroeg wakker begrijp ik, dat komt het ook niet ten goede. Heerlijk dat je een massage hebt gehad, ontspanning is goud waard! 

Sinds maandag zit ik op 6 uur per dag. Gaat tot nu wel goed, al had ik vandaag een wat zwaardere dag door te weinig slaap. Gisteren pas na 12 naar bed (voetballen gekeken, geweldig!), sliep pas rond  1 uur en ik was om half 7 weer wakker. Moet het er maar mee doen, de wedstrijd was zeer de moeite waard natuurlijk! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @EefjeJ, vervelend dat de onrust 's morgens toeslaat, maar herkenbaar is het. Je bent vroeg wakker begrijp ik, dat komt het ook niet ten goede. Heerlijk dat je een massage hebt gehad, ontspanning is goud waard! 

Sinds maandag zit ik op 6 uur per dag. Gaat tot nu wel goed, al had ik vandaag een wat zwaardere dag door te weinig slaap. Gisteren pas na 12 naar bed (voetballen gekeken, geweldig!), sliep pas rond  1 uur en ik was om half 7 weer wakker. Moet het er maar mee doen, de wedstrijd was zeer de moeite waard natuurlijk! 

Fijn dat het goed gaat :) dat is inderdaad niet een hele lange nacht, vanavond maar wat eerder naar bed... Zondag is de wedstrijd al om 17 uur, scheelt weer ;)

Ja ik ben vaak tussen 5 en 6 wakker en kan dat niet echt  meer slapen. Maar ik word tussendoor ook nog vaak even wakker, maar slaap dan gelijk door...maar het lijkt wel of het na zessen echt niet meer wil lukken... Het zal in de loop der tijd vast en zeker beter worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei EefjeJ:

Fijn dat het goed gaat :) dat is inderdaad niet een hele lange nacht, vanavond maar wat eerder naar bed... Zondag is de wedstrijd al om 17 uur, scheelt weer ;)

Ja ik ben vaak tussen 5 en 6 wakker en kan dat niet echt  meer slapen. Maar ik word tussendoor ook nog vaak even wakker, maar slaap dan gelijk door...maar het lijkt wel of het na zessen echt niet meer wil lukken... Het zal in de loop der tijd vast en zeker beter worden

Ik heb precies hetzelfde als ik rond half 11 naar bed ga. Dan ben ik ook steevast tussen 5 en 6 wakker. Op zich prima. Vanmorgen heb ik eventjes uitgeslapen :-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik heb precies hetzelfde als ik rond half 11 naar bed ga. Dan ben ik ook steevast tussen 5 en 6 wakker. Op zich prima. Vanmorgen heb ik eventjes uitgeslapen :-) 

Ik ga meestal tussen tien en half elf naar bed en als ik dan slaap tot 5 a 6 uur, dan is dat op zich prima natuurlijk :) ik word alleen nog best vaak wakker, maar meestal slaap ik nu wel 6 uurtjes, soms meer soms minder... Maar ik red het ermee gelukkig, het doorslapen komt ooit wel weer terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Kannietmeer:

bizar hoor. "Hé, een professor in de UK heeft dit echt bestudeerd!!  Moeten we daar wat mee doen? Hmmmm, lijkt me niet nodig, wij doen gewoon maar wat.... mijn duim heeft prima ideeen waar ik wel wat uit kan zuigen. "

Ja zo gaat dat helaas bij die klinieken. Door financiële belangen houden ze je zo kort mogelijk op de detox afdeling om zo snel mogelijk plaats te maken voor nieuwe mensen, snel het programma van ong 4 tot 6 weken in en wegwezen. Natuurlijk zit er vanalles op die plekken, maar met kort op de detox bedoel ik voor de gemiddelde cocaïne afhankelijke 2 tot 3 dagen en voor benzo’s 5 tot 10 dagen. Je bent vaak nog helemaal niet afgebouwd als je het “normale” programma al in gaat. Dit werkt voor benzo afhankelijkheid niet. Het is zo ontiegelijk zwaar wat ze daar met je doen. Een opname in een kliniek word vaak vergoed door de verzekeraar, voor een verblijf van 4 tot 6 weken word er ongeveer tussen de 25 en 30.000 euro per patiënt betaald aan de kliniek. Je begrijpt natuurlijk wel dat zo’n kliniek er alles aan doet om z’n bedjes zo veel mogelijk op te vullen. Of je bij een kliniek opgenomen wordt of voor het ambulante traject gaat, ze gaan uit van ongeveer 6 weken. Ik weet ook niet of het wel handig is om mensen aan te sporen zichzelf aan te melden bij de Jellinek kliniek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Robbin:

Ja zo gaat dat helaas bij die klinieken. Door financiële belangen houden ze je zo kort mogelijk op de detox afdeling om zo snel mogelijk plaats te maken voor nieuwe mensen, snel het programma van ong 4 tot 6 weken in en wegwezen. Natuurlijk zit er vanalles op die plekken, maar met kort op de detox bedoel ik voor de gemiddelde cocaïne afhankelijke 2 tot 3 dagen en voor benzo’s 5 tot 10 dagen. Je bent vaak nog helemaal niet afgebouwd als je het “normale” programma al in gaat. Dit werkt voor benzo afhankelijkheid niet. Het is zo ontiegelijk zwaar wat ze daar met je doen. Een opname in een kliniek word vaak vergoed door de verzekeraar, voor een verblijf van 4 tot 6 weken word er ongeveer tussen de 25 en 30.000 euro per patiënt betaald aan de kliniek. Je begrijpt natuurlijk wel dat zo’n kliniek er alles aan doet om z’n bedjes zo veel mogelijk op te vullen. Of je bij een kliniek opgenomen wordt of voor het ambulante traject gaat, ze gaan uit van ongeveer 6 weken. Ik weet ook niet of het wel handig is om mensen aan te sporen zichzelf aan te melden bij de Jellinek kliniek. 

Zeker geen goed idee om mensen aan te melden bij de Jellinek kliniek. Denk ook niet dat Annie dat bedoelde, maar wel dat ze het opmerkelijk vond welke feedback ze terugkreeg en dat het haar wel goed deed geen bot te vangen.

Persoonlijk ben ik het in ieder geval helemaal met je eens dat het geen goed idee is op dit moment ook maar iemand aan te bevelen zich ergens aan te melden voor een afbouw. Het is in mijn ogen gevaarlijk en onverantwoord wat ze daar doen en  de zorg die volgt is abominabel slecht. Maar dat is ook echt onvermijdelijk als je niet werkt met de juiste diagnose. Zolang de ernst van deze ontwenningsklachten wordt ontkent zal dat zo blijven. De onwetendheid  is de boosdoener van de slechte zorg, omdat ik niet denk dat het verplegend personeel express mensen wil pijn doen of wil laten stikken. Maar ze zijn gewoon totaal niet in staat zich in te denken hoe vreselijk ziek de mensen zijn tijdens en na de onttrekking van een benzo. Ik hoop dat ik op een dag de woorden en middelen vind en de weg vind, om dit wel helemaal duidelijk te maken en iets te veranderen. Het is echt genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...