Spring naar bijdragen

onze h. kamer 3-7-2019


Aanbevolen berichten

Moghu Doorzetters,

 

Bianca heb je vannacht wel een beetje kunnen pitten?

Doorzetter hoe was het bij de h. arts?

Annie Eefje en Robbin jullie gaan geloof ik goed hé?

Ja Lynn 5 guppy 's is ook veel te veel. Heb je er ook eentje onder het 1/2 jaar, want das meestal het drukste. Ik zal je dadelijk ff mijn adres geven;) hahahahaha

Ik ben vast veel mensen vergeten dus voor iedereen een hele positieve dag.

Zo vandaag een dagje thuis dus werk aan de winkel. Ik wip af en toe wel ff binnen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @bolletje

Ja vannacht weer kunnen slapen, het inslapen ging moeizaam dus kreeg gelijk alweer stress. Ben toen naar beneden gegaan wat drinken en rustig worden en toen lukte het wel. 

Vandaag naar de acupunctuur/fysio om alle gespannen spieren weer los te maken. Verder wat rommelen in huis, even naar buiten voor een wandeling en vanavond kijken hoe de meiden van oranje gaan winnen.

werkse bolletje.

fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :D

Het gaat best oke @bolletje ik durf nog niet teveel te hopen of uit te spreken merk ik, toch bang voor weer een dikke tegenvaller... Maar ik doe mijn best om er niet teveel mee bezig te zijn en te genieten van de dingen in mijn leven en te kijken naar wat ik allemaal wel weer kan :)

Wat fijn @Bianca78 dat je beter hebt geslapen, herkenbaar dat je dan spanning gaat aanmaken voor de nacht. Goed dat je jezelf hebt afgeleid :) Ik lees nu vaak een stukje in een simpel boek en val dan vaak sneller in slaap.... Wij gaan ook zeker kijken vanavond!

Afgelopen nacht was wel even een lastige...elk uur op de klok gezien, gelukkig wel zo ongeveer 5 uur geslapen denk ik...lekker onrustig in mijn lijf, maar uit bed ging het een stuk beter. Dochter weggebracht en nu even relaxen en straks naar mijn paard :)

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi iedereen,

Ik lees hier al een tijdje mee maar kon tot nu toe me niet registreren op mijn mobiele telefoon. Ik slik sinds afgelopen januari (weer) benzo's, heb ze in het verleden ook geslikt maar toen uiteindelijk succesvol afgebouwd (toen 9 maanden slikken, afbouw 11 maanden, 10 mg diazepam). Nu vond ik in januari dit jaar weer een strip in mijn kast en ben ik weer af en toe 2,5 mg gaan slikken (diazepam). 

Daar viel ik dan van in slaap, maar na een paar weken merkte ik dat ik op nachten zonder weer slecht sliep en daarna ben ik een week gestopt. Toen kwam alle eerdere afbouwverschijnselen die ik kende weer terug, oftewel ik had weer een spiegel opgebouwd. Ik merkte dat ik toen ook meer in paniek raakte, mijn geheugen werd minder, was meer gestressd en sliep niet meer. Na 10 dagen weer begonnen en mijn dosis moeten ophogen. Na twee maanden ging het niet meer op werk, ik kon het niet meer volhouden met de waas om me heen en het slaapgebrek.

Ik zat inmiddels op 14 mg diazepam dagelijks in drie dosissen en heb toen besloten dit in een privékliniek in Portugal te gaan afbouwen, thuis ging niet (ik was al een aantal weken bij mijn ouders, in mijn eigen huis was ik teveel in paniek). Ik ben daar nu een week van thuis en twee weken afgebouwd op 0. Inmiddels ben ik ingesteld op Seroquel 100 mg (eerst 12,5 per nacht, nu door verslavingsarts snel opgehoogd in de laatste twee weken) om een beetje te kunnen slapen. De kliniek bleek een verslavingskliniek en ik ben er alleen gebleven omdat ik daar mijn schema af zou bouwen, want 5x per dag in een groep zeggen dat je verslaafd bent en de bijwerkingen gereduceerd hebben tot 'dit is je verslaving die praat' was niet waarvoor ik kwam.

Nu ben ik echter 2 weken afgebouwd en ik ben me alleen maar vager gaan voelen; heel erg depri, ik zie de wereld niet meer voor wat hij is, mijn geheugen is een moes (ik weet 's middags niet meer wat ik 's morgens gedaan heb en net bij een geheugentestje van een Omroep Max app kon ik niet meer dan 5 items onthouden), ik heb bizarre waarnemingen van mijn zintuigen (geluid komt gefragmenteerd binnen, ik ben totaal niet helder, schrik van alles, mijn eigen huid kan ik niet meer normaal voelen, warm of koud voel ik niet goed aan), en het lijkt wel of de wereld niet meer bij me binnenkomt en ik geen betekenis meer kan ontlenen aan dingen (zowel dingen die ik hoor, als dingen die ik zie).

Durf niet meer naar buiten, sinds ik terug ben uit Portugal, sinds een week en kan mijn gedachte niet meer ordenen of een simpele taak als koken doen. Verder slaat mijn hartslag superhard (is niet heel erg verhoogd, maar voel hem overal), en mijn armen en benen voelen heel raar aan, alsof ik ze een tijdje afgekneld heb, en het voelt alsof ik op een waterbed zit qua evenwicht. Op dit moment is het al heel wat als ik me op een dag kan douchen. Ook kan ik niet slapen, behalve heel korte hazeslaapjes, zelfs op de Seroquel en ben ik superangstig. Ik tril constant intern en heb het gevoel dat als ik in de spiegel kijk, ik mezelf niet meer zie en de werkelijkheid vervormd waarneem en niet meer weet wie ik ben, zelfs als ik aan het verleden denk word ik bang. 

Ik ben heel bang dat mijn geheugen niet meer terugkomt, ik heb afgelopen oktober nog een opleiding gevolgd en ben toen aangenomen voor een nieuwe baan (met mijn geheugen zat het toen dus wel goed), en in december op reis geweest in Zuid-Afrika in mijn eentje. Nu zit ik sinds april in de ziektewet met een jaarcontract en heb ik het gevoel dat niks meer goedkomt, ik was net weer aan het daten en heb een kinderwens en kan nu niks meer behalve bij mijn ouders op de bank zitten en wachten tot er een dag voorbij gaat waar ik totaal niet van kan genieten, in niks. Dat kon ik een aantal weken geleden nog wel, toen liep ik in ieder geval in Portugal nog hard en had ik nog een soort motivatie. Sinds ik van 6 naar 4 mg diazepam ben gegaan (ik ging 2 mg per 6 dagen naar beneden), is die motivatie geheel weg, ik moet me er zelfs toe zetten om mensen die me in mijn afwezigheid geappt hebben terug te appen, zit ik alleen binnen bang te zijn en kan ik ook niet meer huilen, alleen angstig zijn en allerlei lukrake uitroepen doen over dat ik verdoemd ben, mijn geheugen weg is (en die is echt verstoord, getuige de testjes die ik net gedaan heb en alles wat ik vergeet) en dat alles niet meer goed komt. Het is alsof ik de wereld ineens niet meer begrijp en alles niet meer goed binnenkomt, snap grapjes niet meer etc... Mijn hele lichaam is ook van slag, werd eerder ongesteld, schouders zitten helemaal vast etc, ben niet in staat om af te spreken met mensen... Ook heel beangstigend is dat ik zelfmoordgedachten heb en niet meer verder wil als het leven hieruit bestaat...

Wie kan me geruststellen? 

bewerkt door Meisjeamsterdam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Meisjeamsterdam allereerst welkom hier, goed dat je je hebt aangemeld. Ik denk zelf dat je veels te snel bent afgebouwd en daardoor ervaar je nu al deze nare klachten... Alles wat je ervaart komt door de benzo, het is vreselijk maar het gaat over... Ik denk dat @Kannietmeer @Robbin @Cyclad58 je sowieso verder kunnen informeren en evt helpen.

Veel sterkte! Het komt goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Meisjeamsterdam net als eefje denk ik echt dat je veel te snel bent afgebouwd. 14 mg diazepam in 6 weken, das niet niks. En ook nog de sprong van 2 mg naar 0 mg in 1x. Ik kan me voorstellen dat je last hebt van ontwenning. Zelf zit ik op 20 mg diazepam en ga binnenkort beginnen met afbouwen. Ik denk dat ik daar wel een jaar mee bezig ben. Even ter vergelijking. 

maar zoals eefje al aangaf, zijn er op dit forum wat mensen die er heel veel verstand van hebben en die je beter kunnen adviseren wat te doen. 

Sterkte. En blijf vooral van je afschrijven hier. Dan kunnen we je steunen. 

Zelf trouwens vandaag een wat mindere dag. Blij dat ik nergens heen hoef. Tis ook de 1e dag van de volledige 3e halve lora omzetting. Hopelijk morgen weer ietsje stabieler. Maar ach, vergeleken met een paar weken geleden, ben ik hier al heel blij mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Meisjeamsterdam dat mijn waarnemingen niet goed binnen komen, herken ik maar al te goed. Dat is een van de klachten waar ik het meest last van heb en die ik een van de meest vervelende vind. Tja, en geheugenproblemen helaas ook. Mijn vriend beweert soms hoog en laag iets te hebben verteld, maar ik weet t dan echt niet meer. Soms schrik ik daar behoorlijk van, maar meestal kan ik het relativeren en aan de ontwenning toeschrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Meisjeamsterdam ja ik herken het ook... Wazig zicht en alsof de wereld vertraagd binnen komt... Ik het begin wilde ik ook niet dat er iemand aan me zat, dat voelde heel raar aan... Ook voelde ik me af en toe zeeziek, alsof alles op en neer ging... Ik ben ook best depressief geweest, nu nog soms. Daarnaast ook erge angst om nooit meer de oude te worden... Ik heb niet lang geslikt en niet veel, ben wel CT gestopt. Ben nu bijna vier maanden verder en het wordt beter. Met vallen en opstaan, maar met de steun van hier kom ik er wel :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel @bolletje! Ik vond een oude strip in mijn kast, bij het opruimen van mijn sportkleren, en ik weet het, heel naïef, ik sliep een paar nachten slecht vanwege een nieuwe baan, maar nu heb ik zo'n spijt dat ik dat toen heb gedaan en wat ik er voor ellende voor heb teruggekregen... Dat had ik toen nooit kunnen verwachten/bedenken! Zo'n spijt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meisje probeer geen spijt te hebben want daar kun je niets positiefs uithalen en maakt je nog depressiever. Wees trots op jezelf want je gaat er toch weer aanstaan, iets wat heel weinig mensen de tweede keer durven. Afkickverschijnselen zijn niet prettig (zacht uitgedrukt) maar je zou er misschien goed aan doen om een soort dagboekje bij te houden waarin je je strubbelingen en gevoelens bij houdt. Dat kun je hier doen, samen met ons maar ook alleen.

Belangrijk is dat je een keuze maakt. Ga je er voor, doe dat dan ook want af en toe  weer een pilletje is vele malen moeilijker.

Als je het moeilijk krijgt, krijg het dan met ons samen. Schrijf, huil, voel je kwaad enz. samen met ons zodat je niet alleen staat.

Het gaat je lukken wijfie, zeker weten.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Meisjeamsterdam,  allereerst hartelijk welkom hier! 

Je hebt echt veel te snel afgebouwd. Dat is het rottige van klinieken, ze helpen je vlot van de benzo's af, maar daarna zit je met de gebakken peren. 14mg Diazepam in 2 weken afbouwen kan echt niet (al zal het bij een aantal wel lukken, maar het merendeel komt onherroepelijk in de ontwenningscyclus terecht). 

Jouw klachten zijn echt allemaal te wijten aan de te snelle afbouw, dus ontwenning. 

Komt het goed? Ik meen stellig van wel. Het herstel zal waarschijnlijk geleidelijk gaan en gaat gepaard met waves (slechte periodes) en windows (periodes waarin je je bijna normaal voelt). De waves zullen geleidelijk minder lang worden en de windows frequenter optreden, totdat je op een goede dag geen waves meer hebt. 

Hoe lang gaat dat duren? Geen idee. Bij sommigen 6 weken, anderen 3 maanden en soms duurt het langer dan een jaar. Ik ben na 18 maanden vrij van Lorazepam 80% van de klachten wel kwijt, maar nog niet alles. Anderen zijn na 3 maanden van nagenoeg alle klachten af. Dat varieert per persoon en is onvoorspelbaar.

Het centrale zenuwgestel moet herstellen en dat kost tijd. Factoren die de hersteltijd beïnvloeden zijn dosering, duur van het slikken, leeftijd, coping gedrag en acceptatie van de klachten (dat vind ik het lastigst overigens). Het gaat over. Je herstelt.

Blijf hier komen en schrijf van je af als je daar behoefte aan hebt, wij zijn er om ook jou er doorheen te loodsen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Meisjeamsterdam:

@bolletje dankjewel, ik vraag me alleen af hoe lang deze afbouwverschijnselen kunnen duren, want ben er al twee weken vanaf nu en de cognitieve mist in mijn hoofd wordt alleen maar erger...

Ook die cognitieve mist gaat over. Ik had dat de eerste 2 a 3 weken na de laatste dosis ook wel, maar dat verdween eigenlijk best wel snel en ook plotseling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Meisjeamsterdam ~Meisje toch, wat een ellende! Je hebt jezelf aardig in de nesten gewerkt. Wie heeft je de periode na die ene strip nog van diazepam voorzien?

Ik denk dat je een kindling effect hebt gekregen en daarbij voor te snel bent afgebouwd met het risico op een veel langere periode van herstel en dat kan bij een benzodiazepine ontwenning syndroom. In de geneeskunst noemen ze dat PAWS.

Je hebt twee mogelijkheden aangezien je afbouw pas 2 weken volledig is:

- herinstalleren waardoor je weer stabiel wordt, om vervolgens een hele langzame afbouw te doen. Dit kan een goed resultaat geven, al werkt het niet voor iedereen. Maar het grootste deel van de mensen reageert hier wel positief op. Je  zal dit met je arts moeten overleggen natuurlijk, maar zal naar alle waarschijnlijkheid je klachten verminderen. Heb je de Ashton Manual al gelezen? Deze geeft de eerste goede basisinformatie. Ik zou persoonlijk niet kiezen voor de afbouwmethode die daarin genoemd wordt, maar altijd kiezen voor een microafbouw, die langzaam en stabiel is.
 

- Je kan het ook laten voor wat het is en dan moet je de rit uitzitten. 12 mg in 6 weken is practisch gelijk aan een cold turkey.  Niemand weet hoe dat zal verlopen en hoe snel de klachten zullen verminderen. Dit is afhankelijk van het herstellend vermogen van je lichaam en dat kan niemand zien.  De klachten kunnen het komende jaar nog aanwezig zijn, maar kunnen ook na 6 maanden verdwijnen. 

Alles kan verdwijnen, uit zichzelf en dat zal ook zeker gebeuren, wat je ook kiest.  Je zal hier van genezen, hoe dan ook.

Zorg dat je veel water drinkt en beweegt, al is het in bed. Maar gebruik je armen en benen en spieren wel. Eet zo gezond mogelijk en gevarieerd mogelijk, blijf weg van suiker en cafeine en alcohol.

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

@Meisjeamsterdam net als eefje denk ik echt dat je veel te snel bent afgebouwd. 14 mg diazepam in 6 weken, das niet niks. En ook nog de sprong van 2 mg naar 0 mg in 1x. Ik kan me voorstellen dat je last hebt van ontwenning. Zelf zit ik op 20 mg diazepam en ga binnenkort beginnen met afbouwen. Ik denk dat ik daar wel een jaar mee bezig ben. Even ter vergelijking. 

maar zoals eefje al aangaf, zijn er op dit forum wat mensen die er heel veel verstand van hebben en die je beter kunnen adviseren wat te doen. 

Sterkte. En blijf vooral van je afschrijven hier. Dan kunnen we je steunen. 

Zelf trouwens vandaag een wat mindere dag. Blij dat ik nergens heen hoef. Tis ook de 1e dag van de volledige 3e halve lora omzetting. Hopelijk morgen weer ietsje stabieler. Maar ach, vergeleken met een paar weken geleden, ben ik hier al heel blij mee

Je doet het prima! Het is wel logisch dat er ene mindere dag tussen zit, dat zal wel vaker gebeuren. Gelukkig heb je ervaren dat er ook goede dagen zijn, die goede dagen zul je meer gaan ervaren. Goed dat je de tijd neemt voor de afbouw, liever een maand "te lang" afbouwen dan 1 dag te kort. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh als ik jullie zo lees, vrees ik het ergste... Niemand heeft me in die tijd nog van pillen voorzien, ik vond een oude strip in de kast en daarna ben ik naar mijn huisarts gegaan... Wat is kindling? En ik dacht echt dat ik langzaam afbouwde, dat verzekerden ze me... De arts die ik nu heb is de verslavingsarts van de Nederlandse organisatie waarmee ik naar de privekliniek in Portugal ben gegaan dus die gaat me nooit meer iets voorschrijven om opnieuw af te bouwen... en ik denk dat ik dat al te vaak gedaan heb... Ik ben er nu echt van overtuigd dat ik geheugenschade heb en ben zo in paniek, ik weet dat het raar is maar ik ben er echt van overtuigd... En dit hou ik niet lang meer vol met die zelfmoordgedachten... Wat moet ik nu, ik ben zo bang...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kindling is de situatie dat bij het opnieuw slikken van benzo's juist de klachten die je had versterkt terugkomen. Dat gebeurt lang niet altijd, maar het komt zeker voor. 

Ik sta wel versteld van het feit dat je kliniek de afbouw langzaam noemt. Maar goed, dat gebeurt in vrijwel alle klinieken, dus ik zou daar niet van moeten opkijken. 
Toch ga ik je geruststellen en geloof daar ook in!

Als je al geheugenschade hebt (je ervaart het wel zo) dan is dat zeker niet permanent. Je geheugen herstelt zich, net als de rest van je lichaam en brein. Laat je niet afschrikken door de door @Kannietmeeren mij genoemde hersteltermijnen. Dat is geen rocket science en geldt niet voor iedereen. Je herstelt, daar gaat het om! En bovendien, stel dat het 6 maanden duurt voordat je hersteld bent dan ben je niet 6 maanden zo ziek als nu, er komen steeds vaker goede momenten en dagen en later weken, totdat de slechte momenten weg zijn. 
Ook je suïcidale gedachten gaan weer weg, daar ben ik van overtuigd. Ik snap je angst volledig, maar het lichaam heeft een zelfhelend vermogen dat sterker is dan de benzo. Het komt dus goed. Echt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Meisjeamsterdam:

Oh als ik jullie zo lees, vrees ik het ergste... Niemand heeft me in die tijd nog van pillen voorzien, ik vond een oude strip in de kast en daarna ben ik naar mijn huisarts gegaan... Wat is kindling? En ik dacht echt dat ik langzaam afbouwde, dat verzekerden ze me... De arts die ik nu heb is de verslavingsarts van de Nederlandse organisatie waarmee ik naar de privekliniek in Portugal ben gegaan dus die gaat me nooit meer iets voorschrijven om opnieuw af te bouwen... en ik denk dat ik dat al te vaak gedaan heb... Ik ben er nu echt van overtuigd dat ik geheugenschade heb en ben zo in paniek, ik weet dat het raar is maar ik ben er echt van overtuigd... En dit hou ik niet lang meer vol met die zelfmoordgedachten... Wat moet ik nu, ik ben zo bang...

Ik zal je helpen als je dat wilt. Ik ben dit coachingswerk gaan doen na mijn eigen ervaring. Het komt echt goed lieverd. Je hoeft het niet alleen te doen. :heart: Als je mijn hulp wilt stuur je me dan een persoonlijk bericht?
Er is ongelooflijk veel informatie beschikbaar voor je, al hebben we niet op alle vragen antwoorden. Maar we weten zeker heel veel meer dan de artsen, helaas.
En wat cyclad zegt is echt waar: alles gaat weer over,  je lichaam zal genezen en het komt goed.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei doorbijter:

Zelf trouwens vandaag een wat mindere dag. Blij dat ik nergens heen hoef. Tis ook de 1e dag van de volledige 3e halve lora omzetting. Hopelijk morgen weer ietsje stabieler. Maar ach, vergeleken met een paar weken geleden, ben ik hier al heel blij mee

Ik heb ook een mindere dag vandaag, dus daar is niets mee. Ze zijn er in het normale leven ook, en bij benzo's gaat alles op en neer, dat is een feit. Kan je je dag een beetje afstemmen op hoe het met je gaat? Fijn dat de volgende omzetting ook weer in gang is gezet joh. Ik ben echt heel blij voor je hoe het gaat.

Voor mij  is  deze vermoeidheid gerelateerd aan te weinig rust en slaap op zondag ,maandag en dinsdag en ik kan gewoon niet snel herstellen. Ik heb tot 12 uur geslapen vandaag... ja... echt waar, tegenwoordig slaap ik niet 1/3 van de dag, maar 1/2 van de dag. Er zijn ergere klachten, dus ik probeer er maar "niet van wakker te liggen":D.

Ik besloot daarom vandaag niets te doen, dan wat ik echt zelf wilde doen en heb wat opgeruimd. Ook vandaag wel daardoor een heerlijk Syrisch gerecht gemaakt, waarvoor ik op de fiets ben gestapt om wat boodschappen te doen en druivenbladeren in de wijk te plukken bij buren. (Niet te veel, want ik wil niet dat ze er verdrietig om worden, dus ik moest een beetje rondfietsen)
Mijn vriend is net thuis gekomen en ik ben geslaagd voor mijn Syrische inburgering:lol:, want hij vindt het superlekker. Ik heb zelf nog niet geproefd, maar als hij tevreden is zal ik het ook zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Meisjeamsterdam:

Hi iedereen,

Ik lees hier al een tijdje mee maar kon tot nu toe me niet registreren op mijn mobiele telefoon. Ik slik sinds afgelopen januari (weer) benzo's, heb ze in het verleden ook geslikt maar toen uiteindelijk succesvol afgebouwd (toen 9 maanden slikken, afbouw 11 maanden, 10 mg diazepam). Nu vond ik in januari dit jaar weer een strip in mijn kast en ben ik weer af en toe 2,5 mg gaan slikken (diazepam). 

Daar viel ik dan van in slaap, maar na een paar weken merkte ik dat ik op nachten zonder weer slecht sliep en daarna ben ik een week gestopt. Toen kwam alle eerdere afbouwverschijnselen die ik kende weer terug, oftewel ik had weer een spiegel opgebouwd. Ik merkte dat ik toen ook meer in paniek raakte, mijn geheugen werd minder, was meer gestressd en sliep niet meer. Na 10 dagen weer begonnen en mijn dosis moeten ophogen. Na twee maanden ging het niet meer op werk, ik kon het niet meer volhouden met de waas om me heen en het slaapgebrek.

Ik zat inmiddels op 14 mg diazepam dagelijks in drie dosissen en heb toen besloten dit in een privékliniek in Portugal te gaan afbouwen, thuis ging niet (ik was al een aantal weken bij mijn ouders, in mijn eigen huis was ik teveel in paniek). Ik ben daar nu een week van thuis en twee weken afgebouwd op 0. Inmiddels ben ik ingesteld op Seroquel 100 mg (eerst 12,5 per nacht, nu door verslavingsarts snel opgehoogd in de laatste twee weken) om een beetje te kunnen slapen. De kliniek bleek een verslavingskliniek en ik ben er alleen gebleven omdat ik daar mijn schema af zou bouwen, want 5x per dag in een groep zeggen dat je verslaafd bent en de bijwerkingen gereduceerd hebben tot 'dit is je verslaving die praat' was niet waarvoor ik kwam.

Nu ben ik echter 2 weken afgebouwd en ik ben me alleen maar vager gaan voelen; heel erg depri, ik zie de wereld niet meer voor wat hij is, mijn geheugen is een moes (ik weet 's middags niet meer wat ik 's morgens gedaan heb en net bij een geheugentestje van een Omroep Max app kon ik niet meer dan 5 items onthouden), ik heb bizarre waarnemingen van mijn zintuigen (geluid komt gefragmenteerd binnen, ik ben totaal niet helder, schrik van alles, mijn eigen huid kan ik niet meer normaal voelen, warm of koud voel ik niet goed aan), en het lijkt wel of de wereld niet meer bij me binnenkomt en ik geen betekenis meer kan ontlenen aan dingen (zowel dingen die ik hoor, als dingen die ik zie).

Durf niet meer naar buiten, sinds ik terug ben uit Portugal, sinds een week en kan mijn gedachte niet meer ordenen of een simpele taak als koken doen. Verder slaat mijn hartslag superhard (is niet heel erg verhoogd, maar voel hem overal), en mijn armen en benen voelen heel raar aan, alsof ik ze een tijdje afgekneld heb, en het voelt alsof ik op een waterbed zit qua evenwicht. Op dit moment is het al heel wat als ik me op een dag kan douchen. Ook kan ik niet slapen, behalve heel korte hazeslaapjes, zelfs op de Seroquel en ben ik superangstig. Ik tril constant intern en heb het gevoel dat als ik in de spiegel kijk, ik mezelf niet meer zie en de werkelijkheid vervormd waarneem en niet meer weet wie ik ben, zelfs als ik aan het verleden denk word ik bang. 

Ik ben heel bang dat mijn geheugen niet meer terugkomt, ik heb afgelopen oktober nog een opleiding gevolgd en ben toen aangenomen voor een nieuwe baan (met mijn geheugen zat het toen dus wel goed), en in december op reis geweest in Zuid-Afrika in mijn eentje. Nu zit ik sinds april in de ziektewet met een jaarcontract en heb ik het gevoel dat niks meer goedkomt, ik was net weer aan het daten en heb een kinderwens en kan nu niks meer behalve bij mijn ouders op de bank zitten en wachten tot er een dag voorbij gaat waar ik totaal niet van kan genieten, in niks. Dat kon ik een aantal weken geleden nog wel, toen liep ik in ieder geval in Portugal nog hard en had ik nog een soort motivatie. Sinds ik van 6 naar 4 mg diazepam ben gegaan (ik ging 2 mg per 6 dagen naar beneden), is die motivatie geheel weg, ik moet me er zelfs toe zetten om mensen die me in mijn afwezigheid geappt hebben terug te appen, zit ik alleen binnen bang te zijn en kan ik ook niet meer huilen, alleen angstig zijn en allerlei lukrake uitroepen doen over dat ik verdoemd ben, mijn geheugen weg is (en die is echt verstoord, getuige de testjes die ik net gedaan heb en alles wat ik vergeet) en dat alles niet meer goed komt. Het is alsof ik de wereld ineens niet meer begrijp en alles niet meer goed binnenkomt, snap grapjes niet meer etc... Mijn hele lichaam is ook van slag, werd eerder ongesteld, schouders zitten helemaal vast etc, ben niet in staat om af te spreken met mensen... Ook heel beangstigend is dat ik zelfmoordgedachten heb en niet meer verder wil als het leven hieruit bestaat...

Wie kan me geruststellen? 

@Meisjeamsterdam Welkom hier! Is het geruststellend voor je als ik zeg dat ik voor 100% zeker weet dat het over gaat? Ik hoop het wel, want het is namelijk echt waar.

Je hebt goed je best gedaan om je klachten te omschrijven. Heel vervelend allemaal! Lastig ook om voor jouw te bepalen of herinstalleren je goed zou doen. Persoonlijk zou ik daar voorlopig nog even mee wachten aangezien je nu pas 2 weken verder bent. Ik herken je klachten, bij mij was het zelfs zo dat ik niet kon lezen of schrijven. Ik zelf heb wel weer wat Diazepam gekregen, maar dat was helaas even niet anders. Uiteindelijk werd ik daar stabiel op en ben dat nu rustig aan het afbouwen. Het hoeft niet veel te zeggen natuurlijk, maar ik kwam van plus minus 50 mg Diazepam (volgens de Manual eigenlijk nog hoger) af in een opname van 21 dagen, waar het op dag 3 of 4 in 1 x er af ging en werd na 2 ongelukjes uiteindelijk (een maand of 3 ongeveer) stabiel op 16 mg Diazepam. We zijn inmiddels alweer aardig wat maandjes verder en ondanks dat ik rustig aan het afbouwen ben voel ik me in vergelijking met toen velen malen beter. Klachten als bijvoorbeeld de wereld niet meer goed kunnen volgen en het gevoel van niet in je eigen hoofd/lichaam te zitten etc zijn allemaal sterk afgenomen. Je afbouw is zeker heel snel geweest, en ik begrijp heel goed wat je allemaal voeld. Ik zou in eerste instantie adviseren de dag proberen door te komen met hele simpele dingetjes, misschien een kleine wandeling af en toe. Niets zal echt goed aanvoelen natuurlijk, maar als je de dag maar doorkomt. Ik hoop dat je wat verschil gaat merken in de weken. Hou ons op de hoogte hier. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...