Spring naar bijdragen

Woensdag 3 juli 2019


nancy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Ik zit inmiddels in Warschau. Vandaag ga ik de (gerestaureerde) oude binnenstad hier bekijken. Morgen verder naar Kaunas in Litouwen. Ik geniet eigenlijk nog het meest van het rijden en het landschap.onderweg. Ik heb mijn auto een beetje als een camper ingericht, met o.m. een koelbox die op 12V werkt en de mogelijkheid om zelf koffie, thee en eenvoudige maaltijden klaar te maken. In Scandinavië ga ik er denk ik ook af en toe in overnachten.    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Iets frisser buiten. Ook goed. Vanmidag met een vriendin suppen. Althans... proberen....

Ik ben nog nooit voorbij de branding geweest, dat lijkt me bijzonder, vandaar deze rare actie: samen suppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Gezond2019:

 

ontspullen, wie herkent dit? Of wie deed dit ook nadat je gestopt was met alcohol?

Ikke. Is zelfs uiteindelijk lifestyle geworden. Ongelooflijk hoe snel je je leven weer volbouwt als je niet oplet..

... ervaar het als bijzonder rustgevend om niet meer bij alles wat aangeprezen wordt als musthave kritiekloos te denken dat dat ook zo is. Net zozeer als alles "wat achter schotten stond" nooit weg mocht omdat "jeweetmaarnooit" en nu weg kon. 

Van sparen, verzamelen en beschermen tegen toekomstige nood naar vrij en ruim leven in het vertrouwen dat genoeg genoeg is. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiezonnige morgen frummers:sun:

Gezond, ik ontspulde noodgedwongen door een verhuizing
nooit wat gemist van wat achterbleef (2/3 van wat ik had)
Maar van lieverlee in ruim 7 jaar, mag het wel wéér.
Bij mij heeft het weinig te maken met dat ik dronk<
kan gewoon moeilijk wegdoen. Maar ooit weer........
heb inmiddels al 3 x het boek van Marie Kondé ongelezen
terug gebracht naar de bieb en verder weinig ondernomen:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ontspulde eigenlijk bij elke verhuizing... maar ja, op een gegeven moment woon je ergens langer en dan slibt de boel dicht... 
Bij de laatste verhuizing echt wederom héél veel weggedaan en daar ben ik gewoon mee door blijven gaan ná de verhuizing. 
Overigens heb ik nog wel eens dingen gemist die ik na meer dan 20 jaar wegdeed..... had ik het opeens nodig... en tsja.....:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook: ontspullen is stuk leuker en makkelijker als je ook aandacht besteedt aan een goede bestemming. 

Zelfs als je het dan later mist is het dan niet of minder pijnlijk, immers, die ander was of is er heel blij mee. 

Ahhhhh..... Dit brengt herinneringen terug. De bakken vol met stroomspul, kabeltjes, opladers, adapters, accu's, scartkabels...... Ik bewaarde het allemaal want.... je weet maar nooit... 

bewerkt door Gast
Persoonsvorm is stam plus t
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei jopie:

Ahhhhh..... Dit brengt herinneringen terug. De bakken vol met stroomspul, kabeltjes, opladers, adapters, accu's, scartkabels...... Ik bewaarde het allemaal want.... je weet maar nooit... 

hahaha.... hier net zo.... en dan die bak leeghalen en kijken wat er weg kan... totaal onbekende kabeltjes... weg dus... en een maand later ontdekken dat nou net dat ene kabeltje hoorde bij ....... :blink:... sindsdien een plakkertje op de kabels die ergens bij horen ... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wiplala natuurlijk mag je je account opzeggen als je hier niet vindt wat je zoekt.

Je bent daarmee niet de eerste, en zal ook niet de laatste zijn. De vraag is: wie doe je daar een genoegen mee? Jezelf? 

Ook ik, en velen met mij, reageerde net zoals jij nu toen ik hier kwam 10 jaar geleden. "1 vaste clan waar ik niet tussen kom" was een bekende kreet. 

En deels is dat natuurlijk ook zo....

Maar.... Juist mijn plek hier "veroveren", doorgaan ook al was het moeilijk soms, voelde ik me aangevallen, verstond ik niet wat geschreven werd, zag ik allerlei complotten..... Juist dat heeft me geholpen ook in real-life mezelf te zijn binnen een groep. Te mogen bestaan, naast die anderen. Zonder hetzelfde te moeten vinden of schrijven. Zonder te gaan "voor mijn gelijk", of daar mee- of tegenstanders voor nodig te hebben. Zonder dat ik een specifieke rol of functie heb zelfs. Hier mag ik bestaan ook als ik alleen maar dag in dag uit schrijf "goedemorgen. Koffie in mijn deur". Zo klein. 

 Ik kwam hier om mijn probleem met alcohol aan te gaan. En alles wat daarachter ligt of lag. En dat realiseerde ik me dondersgoed uiteindelijk. Wegrennen, gaan voor mijn gelijk, de situatie naar mijn hand willen zetten, onder controle houden, het drama nodig hebben.. ... Dat hoorde er allemaal juist bij. Juist daar moest ik zelf wat aan doen. 

"wat mij prikkelt leert mij iets over mijzelf" leerde ik hier. 

Kijk wat je wilt, kijk wat voor jou helpt en handel daarnaar. Hier ben je in ieder geval voor je alcoholprobleem welkom. Altijd. Ook later. Ook na misdragingen zelfs. Ook na...... bedenk het maar.... Niemand is hier ook maar een greintje beter dan jij, ongeacht wat je doet of gedaan hebt.  Stoppen is al moeilijk genoeg. Zuipen al erg genoeg. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen.

Wiplala  je bent nog zo kort hier, gun jezelf de tijd om te wennen aan het forum. Misschien kan je het gebruiken als dagboek en zeker in het begin niet te veel reageren op anderen, want reacties zijn niet altijd wat je hoopt. Je bent hier voor jezelf Kom op joh.:rose:

Zo dadelijk hier aan de poets. Ben een daggie thuis dus aan de poets.

Hé vanavond voetbal hé. Spannend. Poeh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...