Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
denise2

even voorstellen, stoppoging 100

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik hoop dat dit mij gaat helpen het stoppen met drinken eens vol te houden..

Ik drink sinds een jaar of 8 van vrijdag t/m zondag. Dan zeker wel 2 flessen (bubbeltjes) wijn (soms wel bijna 3 flessen) per dag en eventueel nog wat bier..

Ik ben vorig jaar 4 maanden gestopt geweest (tot t kerstavond werd), ook wel eens een maand, paar weken, maar verval toch steeds weer in het oude.

Verveling, saaiheid, ik wil Me time! wat dan opspeelt.

Het er naar uit kijken en even mezelf niet hoef te voelen.

Het maakt me zekerder, ineens wel zin om naar verjaardagen te gaan, maar uiteindelijk kan ik nu nergens meer heen zonder alcohol.

Verjaardagen, speeltuin, dierentuin, weekenden, buren, vakantie overal moet het onder invloed.

Het nadeel van drinken bij mij is dat ik er niet van slaap of hoogstens 3 uurtjes en dan zwetend wakker wordt soms met hartkloppingen en een hoofd vol met gedachtes en piekeren.

Black'outs, katers, droge huid, niets meer weten van avond ervoor, ruzie met man, stiekem drinken, schaamtegevoel (wat heb ik nou allemaal weer gezegd..)

Het moeten opletten hoe je doet en praat, proberen niet al te dronken doen.

Door de weeks zoveel mogelijk doen omdat er in het weekend vrij weinig van terecht komt. Automatische piloot door de weeks, en dagen aftellen dat het weer snel vrijdag is.

Hoe laat het is, of ik al kan/mag drinken. De glazen tellen en of ik dan uitkom voor de hele avond.

Het beheerst eigenlijk mijn hele leven.

Ik heb bijna alle boeken wel gelezen over alcohol, mijn alcohol app'je al 100 keer gereset, ik wil heel graag nuchter zijn, helder, fit, actief, alles op orde en een goede moeder, waarom lukt het dan niet om vol te houden.

Misschien omdat ik het alleen doe, daarom hoop ik dat een forum een steuntje in de rug is en t gevoel geeft dat je niet de enige bent.

Als ik dit zo lees denk ik waarom drink ik eigenlijk nog? Omdat ik bang ben, bang om nergens nog heen te willen/durven, bang geen gezelligheid meer, niet meer kunnen verdoven, de glazen missen , het ploppen van de kurk, niks om naar uit te kijken en hoe te doen met oudjaar, nieuwjaarsborrel, verjaardagen, vakantie, weekenden, terras, als de zon schijnt, of juist als regent.. 

Bij die gedachtes denk ik al dit ga ik nooit vol houden, terwijl ik het wel heel graag wil, dat dit jarenlange gevecht nou eens klaar moet zijn en gewoon weer mezelf mag zijn.

Groetjes Denise.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Denise,

al die gezellige dingen bestaan ook zonder drank, hoor :) tis alleen dat het in jouw beleving allemaal met elkaar verbonden is maar dat hoeft helemaal niet. 

Heb je een plan om te stoppen? Ga je drinken komend weekend of niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@bumperjim Nee niet echt een plan eigenlijk. Aankomend weekend niet drinken. Het idee is eigenlijk nooit meer..

Afgelopen weekend had ik 2 verjaardagen sinds lange tijd, toen na 6 weken nuchter helaas toch weer gedronken, zo zonde.

Schaamtegevoel, ik weet ook niet meer precies wat ik heb gezegd daar. Ik schijn half huilend naar huis gemoeten te hebben, omdat ik nog niet weg wou..

Ik wil dat gewoon niet meer. 

Tis ook fijn om gewoon te kunnen slapen, daar moet ik gewoon aan denken, en fit opstaan. 

Dank jullie voor de berichten 

bewerkt door denise2
vergeten tag

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom @Denise79. Goed dat je er iets aan wil doen. Wat je beschrijft is herkenbaar. Twee flessen prosecco klokte ik ook makkelijk achterover. En die schaamte over wat je hebt gezegd en gedaan, als je het je tenminste nog herrinnert. Nu ik dit lees realiseer ik me wat een opluchting het is om daarvan af te zijn. Dat kan jij ook. Wat ik wel moet zeggen (tenminste dat geldt voor mij) veel dingen zoals feestjes, verjaardagen etc voelen als een verplichting, vaak sla ik over. Daar moet ik nog steeds mn draai in vinden. Maar hoe erg is dat? Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Niels Ja drinken is inderdaad een illusie, ik zoek naar iets wat het toch niet (meer) wordt. De lol is er gewoon vanaf. Jammer genoeg wordt ik meestal op vrijdags een soort van ''overgenomen'' lijkt wel. Al mijn nadelen wuif ik dan weg in mijn hoofd, dan zie ik alle mensen in de supermarkt drank kopen en dan wil ik dat ook, gewoon gezellig net als iedereen. Dan slaap ik maar niet denk ik dan...maar als ik dan om 2 uur alweer wakker word en lig te piekeren tot het licht wordt heb ik natuurlijk vreselijk veel spijt. Maar als het eenmaal weer in mijn bloed zit drink ik de dag erop het liefst weer zo snel mogelijk. Waarschijnlijk gewoon om dat nare gevoel weg te krijgen bedenk ik me nu. Oneindige cirkel.

@Rosee toch wel fijn dat er meer mensen zijn die 2 flessen prosecco dronken ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom Denise. Niks mis met je reflectie-vermogen. Als je  een tijdje sober bent geweest weet je hoe goed dat voelt om niet te drinken. En dat alcohol helemaal geen oplossing biedt voor ontevredenheid, onrust, eenzaamheid etc. Dus?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel moeilijk, anders heette het geen hard drug en waren er geen tienduizenden mensen die erdoor gigantisch in de penarie zitten.

Alcohol zou hardstikke streng verboden zijn geweest als het niet al 4000 jaar beataan had. 

Dus het is moeilijk en jij bent niet zwak. Maar het is mogelijk om ermee te stoppen. Genoeg voorbeelden hier. 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat is waar. Het moet ook mogelijk zijn. Ik ben ook al bijna 3 jaar gestopt met roken (grote box per dag). Ooit van 104 kilo naar 54 kilo gegaan. En al jaren geen drugs meer. Misschien voelt drinken als het laatste wat ik nog heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Denise79:

Het idee is eigenlijk nooit meer..

eigenlijk, het grootste sjoemelwoord dat ik ken

welkom Denise
laat dat woord weg
voer het uit
en je bent een heel eind op weg
samen met het forum kan het, echt!
succes meis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Denise79:

Ja dat is waar. Het moet ook mogelijk zijn. Ik ben ook al bijna 3 jaar gestopt met roken (grote box per dag). Ooit van 104 kilo naar 54 kilo gegaan. En al jaren geen drugs meer. Misschien voelt drinken als het laatste wat ik nog heb.

Het laatste probleem dat je nog hebt :D 

Het is gewoon teveel, al die katers, schaamte en alles. Je rem is weg. Je moet ervan af. Je zegt het zelf. 

Maak een plan. Neem je man in vertrouwen wat betreft je alcoholprobleem. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Denise79:

Als ik dit zo lees denk ik waarom drink ik eigenlijk nog? Omdat ik bang ben, bang om nergens nog heen te willen/durven, bang geen gezelligheid meer, (...)

Ik haal even deze passage eruit, omdat er twee dingen in zijn samengevat die voor jou waarschijnlijk de kern van de zaak vormen:

1) Je ziet scherp wat de nadelen zijn

2) Iets houdt je tegen en dat voelt als angst.

Je zou misschien die angst nog eens nader moeten analyseren, net zo als je dat met die nadelen al gedaan hebt. De kernvraag is denk ik: is die angst wel realistisch? 

Maar zo'n analyse lukt het beste als je nuchter bent, haha :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bob Nuchter is nu geen probleem het is door de weeks dan drink ik (vrijwel) nooit haha. Angst denk ik qua verjaardagen om mezelf te moeten zijn, onzeker, ik ben best jaloers ook misschien dat ik nuchter veel meer alles in de gaten houd. Ook geen zin om heen te gaan dan. Eigenlijk nergens zin in zonder alcohol. Gelukkig heb ik eigenlijk helemaal niet zoveel verjaardagen per jaar. Dus dat zou eigenlijk geen reden moeten zijn om zo vaak te drinken.. Verder bang voor leegte/verveling en de chaos in mijn hoofd wat dan niet te dempen is. 

@bumperjim man is nog al een dingetje.. Het feit dat ik gisteravond vertelde over aangemeld bij dit forum was zijn reactie: ppff nee he..

Geen geloof in mij denk ik.. heb je haar weer.

Hij weet natuurlijk wel dat ik teveel drink, vaak ruzie erover, zwaar geiriteerd aan mij: jij met je gezuip!!! Al zo vaak gehoord. Alleen het probleem is hij drinkt net zo vaak..

Dan niet om de redenen dat ik drink zegt hij dan maar enkel voor de smaak, dat het gewoon lekker is en klaar. 

Het feit dat hij al sinds tienerjaren drinkt, dronken tegen een boom heeft gezeten, bijna in coma heeft gelegen, slaande ruzies had met mij telt allemaal niet mee lijkt wel.

Want hij kan wel stoppen na paar bier, en ik niet dus heb ik een probleem. 

Pas in vertrouwen genomen hoe diep ik eigenlijk zit, stiekem drink om geen gezeur te krijgen van hem, opmerkingen van zoo nu al drinken , wat drink je snel, zou je dat wel doen, kijken naar mijn fles in koelkast of ie nog wel vol zit etc. Alsof ik een baby ben.

Ik mijn fles vulde met water zodat het lijkt of ie nog vol zit, lege bierflesjes verstop en daarna weggooi en nieuwe koop in supermarkt zodat het lijkt alsof er niks gepakt is uit de koelkast in de schuur.

Wat hem misschien niet eens zou opvallen, het is alleen allemaal hoop stress voor mij. 

Daarom voel ik me wel eens in de steek gelaten, dat hij door blijft drinken. Of misschien is het gewoon niet reeel dat te verlangen hij ook stopt

Daarom heb ik het gevoel dat dit forum en het feit dat ik niet de enigste ben mij wel gaat helpen. 

bewerkt door denise2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn man dronk ook met mij mee. Nu drinkt hij nog, maar van 7 flessen in de week is hij naar nog geen 1 fles per week gegaan.

In den beginne zit je heel vaak naar anderen te kijken, want jij bent zielig, want jij mag niet drinken. 

Na een aantal maanden, word het: jij "mag" wel drinken, maar je "wil" niet drinken. En ben je absoluut niet zielig meer. 

Maak er je eigen feestje van. 

Er veranderd langzaam aan van alles.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi @Denise79. Stoppoging nr. 100 is een mooi rond getal. Ik ben gek op mooi ronde getallen. Als ik jou was
zou ik het hier bij laten en niet wéér beginnen... Succes en maak maar zoveel mogelijk gebruik van alle tips en trucs die je
hier aangereikt krijgt. Gestopt blijven moet je helemaal zélf doen, maar je hoeft het niet alléén te doen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik ga er weer voor :) Het is toch apart want ik ben een echte controle freak en dan juist met drank verlies je alle controle. 

Mijn man is trouwens vaak zelf de aanstichter zo van ach je leeft maar 1 keer, het is vrijdag en neemt dan drank mee, maar ik zie ook dat hij het tegen vind vallen uiteindelijk. 

Er gebeurd gewoon niks nuttigs meer, enkel in tuin zitten en geiriteer aan mijn slappe gelul.

Maar goed dit voelt toch als iets wat ik zelf moet oplossen wat dat betreft. 

Nu is het jaaaaren geleden dat ik uberhaubt op een forum heb gezeten, wat is ook alweer de bedoeling? Dat ik op deze wie is wie pagina alles vertel/bij hou.

Of maak je daarvoor ergens anders een rubriek aan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja vertel ons alles! :lol:

Dit is jouw eigen topic. Daarin mag je doen wat je wilt. Een soort dagboek bijhouden. Vragen stellen aan anderen. Klagen. Mopperen. Blij zijn en opscheppen.

28 minuten geleden zei Denise79:

Jij zegt het. ;) Vergelijk jezelf niet met anderen. Je geeft jezelf supergoede tips en motivatie. Handig om later nog eens terug te lezen en inspirerend voor anderen, zoals ik.

bewerkt door Lonster

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Denise79:

Ja ik ga er weer voor :) Het is toch apart want ik ben een echte controle freak en dan juist met drank verlies je alle controle. 

Mijn man is trouwens vaak zelf de aanstichter zo van ach je leeft maar 1 keer, het is vrijdag en neemt dan drank mee, maar ik zie ook dat hij het tegen vind vallen uiteindelijk. 

Er gebeurd gewoon niks nuttigs meer, enkel in tuin zitten en geiriteer aan mijn slappe gelul.

Nu is het jaaaaren geleden dat ik uberhaubt op een forum heb gezeten, wat is ook alweer de bedoeling? Dat ik op deze wie is wie pagina alles vertel/bij hou.

Of maak je daarvoor ergens anders een rubriek aan? 

Als je man echt van je houdt... (emotionele chantage alert :D ) dan steunt hij je hierbij en probeert je niet te pushen om weer te drinken. Toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@bumperjim  Ja weet je wat het is in zijn geval, hoe kan je iemand helpen als je zelf vrijwel elke dag drinkt.

Hij zegt dan wel niet verslaafd te zijn en dan zegt hij ik ga je helpen maar hij houd t zelf geen paar dagen vol.

Mokkend, in weerstand en dat allemaal in zijn geval alleen over een smaakje..

Taart is ook lekker maar zit je ook niet het hele weekend over te mokken dat je t zo graag wilt en er niks aan is zo, wat een *leven.

Hij vind het na een tijdje saai als ik niet drink, of misschien beter gezegd dat hij alleen aan het drinken is saai..

Ik wordt er meestal depri van als ik niet drink, hij na een tijdje denkt nog liever drank dan dit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat heb ik allemaal al gedaan/geprobeerd om te stoppen met drinken: 

online programma gevolgd: minderdrinken.nl

Mapje gemaakt over alcohol, alcohol dagboek bijgehouden.

schuursleutel in geleverd, en weer terug gekregen en weer ingeleverd etc etc

Mijn mooie dure glazen/flutes weggegooid (en later goedkope terug gekocht) 

Dure detox drankjes

Aan iedereen vertellen dat ik niet meer drink, inclusief kinderen 

Een hoop gekocht, zeg maar gerust tijdelijk een koopverslaving ontwikkeld (om toch nog iets te hebben om naar uit te kijken denk ik)  

Alle kasten opgeruimd, ontzettend veel weggegooid. 

Geen contact buren meer 

De app: Easy Quit Drinking gebruiken (nog steeds fan van, tip!)

Boeken gelezen: Allen Carr, ontwijnen, nou nog eentje dan, chardonee, ik ben lois en ik drink niet meer en succesvol minderen of stoppen met alcohol.

Het langste ben ik 4 maanden gestopt geweest aan het einde van afgelopen zomervakantie. Letterlijk vol van drank. Een hoop aangekomen en was er toen echt klaar mee. Afvallen en normaal doen. Tot het kerstavond werd, toen oudjaarsavond toen nieuwjaarsborrel en zo sloop het er gewoon weer in. 

Meestal hou ik het van maandag tot vrijdag vol. soms anderhalve week, soms een paar weken soms een maand en pas nog 6 weken.

Stoppen met roken was ook een jaren lang proces bij mij dus ik heb nog hoop ;)

bewerkt door Denise79

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet het spul bij je uit de buurt houden, zeker in het begin. Koop een extra koelkast (de kleinste :) ) voor de drank van je man, met een slotje erop. Voor jou koop je geen drank meer. Het is een klein stapje. Als je man graag wil drinken, dan niet voor jouw neus. Doe maar op t balkon net als roken. 

Beetje ongezellig maar je hebt nu 99 keer gezien dat het lastig is. Je moet het makkelijker maken voor jezelf. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...