Spring naar bijdragen

Ik word een beetje moe van mezelf


gelukkigzonder

Aanbevolen berichten

Dank jullie wel voor de antwoorden.

 

ik heb uitgeslapen, iets wat zelden doe. En het is heerlijk. Mijn lijf en geest zijn direct een stuk relaxter.  

Ik werk momenteel tussen de 50 en 60 uur per week. Heb een deadline, heb diverse werkzaamheden,  waaronder mijn eigen bedrijf. Ik haal er geen winst uit, want startende. Het is voor mij belangrijk om eens goed naar alles te gaan kijken. 

Neem nu bijv: de telefoon, voor mij een verslaving. Deels omdat het mij werk oplevert maar anderzijds kost het mij energie. Stoppen met drank, is plaats maken voor andere dingen, maar misschien ook onder de loep nemen welke verslavingen ik. nu heb.

 

Roken, telefoon, werken. 

Hmmmm, best veel dus.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lika:

En adem....Ik herken veel. Stapje voor stapje veranderingen aanbrengen.niet te veel in 1 keer.

Ja ademen, dat is een groot iets he, rustig blijven ademen.

Wat herken je precies?

 

ik ben een soort van tikkende tijdbom merk ik. Mijn humeur is door menstruatie en vermoeidheid echt buiten proporties. Ik merk dat ik niets kan hebben.

Ik weet dat elke maand, ik weer dat ik een soort van ontoerekenings vatbaar ben, maar nu is het heel erg. ik kan niets meer verdragen.

Morgen is het vast beter. Hopelijk dan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-8-2019 om 10:59 zei Anita:

Voel je niet bezwaard, ik denk dat het voor velen zeker niet de eerste poging is. Doe je dit helemaal zonder hulp? Want dat lijkt me enorm zwaar. Ik wens je in ieder geval veel sterkte en alle goeds.

lieve groet

Ja, zonder hulp. Ik lees veel en voel goed aan wat de laag onder deze verslaving is. Die pak ik aan middels meditatie, sporten, rusten en leuke vinden aan.

Heb wel zo nu en dan goede gesprekken (betaald) die mij verder helpen. Maar niet specifiek verslavingshulp. 

Heb gisterenavond 2 wijntjes gedronken. Mmmm, voel me niet schuldig. Wel weer een bevestiging dat twee ook voldoende zijn en het okay is om deze twee ook te laten staan vanaf nu.

Ook het stoppen met roken start vanaf vandaag. Ik was jaren gestopt. En sinds dat ik in februari veel met het stoppen bezig ben (maanden gestopt, toen weer begonnen, gestopt en zo door), begon ik weer te roken. Hoezo?????

Nu ik vanochtend wakker werd en begon te praten, besefte ik; dat het zo niet verder kan.

 

Dus.............klaar met roken ook

En jij @Anita, hoe verloopt het bij jou?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik voel me niet okay.

ik heb even jullie hulp nodig. 

Ik merk dus dat ik, door de gedachten van afgelopen week dat ik mij niet schuldig voelde toen ik 2 drankjes op had, dat dit gisteren weer het geval was maar dan 3 x zoveel.

Gevolg is nu dikke ellende. Hoofdpijn, slaap slecht (sowieso door het stoppen met roken en het weer, maar in combi met alcohol is het helemaal een drama) en voel me terug bij af.

Ik zeg elke keer tegen mezelf dat ik mij veel beter voel als ik een poos niet drink en dan toch denk ik op een gegeven moment, ach eentje kan wel.

 

weet niet meer zo goed wat ik moet doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rustig doorgaan! Je hebt nu 2x  gedronken,  2e Keer zo veel dat je er naar van bent.  Daarom voel je je ook zo moedeloos.  Door de kater vooral, verder is het zaak je weer te herpakken. Bedenk waarom je dit niet meer wilt, denk aan de gesprekken die je had,  maak desnoods snel een afspraak. Je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei IJsvogel:

Rustig doorgaan! Je hebt nu 2x  gedronken,  2e Keer zo veel dat je er naar van bent.  Daarom voel je je ook zo moedeloos.  Door de kater vooral, verder is het zaak je weer te herpakken. Bedenk waarom je dit niet meer wilt, denk aan de gesprekken die je had,  maak desnoods snel een afspraak. Je kan het!

Ja, ik kan het idd. Lees ook terug in mijn dagboekje en het is fijn als je helderder bent. Als je beter slaapt. 

Nu lijkt alles weer verstoord te zijn. Neiging tot destructief gedrag. Terwijl het alleen maar erger wordt zo.

dank je voor je snelle reactie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Gezond2019:

Ja, ik kan het idd. Lees ook terug in mijn dagboekje en het is fijn als je helderder bent. Als je beter slaapt. 

Nu lijkt alles weer verstoord te zijn. Neiging tot destructief gedrag. Terwijl het alleen maar erger wordt zo.

dank je voor je snelle reactie. 

Als ik zo al jou posts een beetje teruglees, sta je sterk in je schoenen alleen moet je er zelf nog ff in geloven! ik heb er bij jou in ieder geval wel vertrouwen in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gezond2019:

weet niet meer zo goed wat ik moet doen

Toen ik dit las twijfelde ik of ik er op zou reageren met het simpele "weer stoppen met drinken natuurlijk" omdat het zo bevoogdend kan overkomen. Maar ook uit je eigen teksten blijkt dat je het eigenlijk best weet volgens mij. Niet bevoogdend bedoeld dus, maar een welgemeend advies: waarom zou je nu twijfelen wat je te doen staat? Je hebt er onlangs weer twee concrete ervaringen bij gekregen. De eerste is dat het aanvankelijk wel leuk leek zonder schuldgevoel een paar glaasjes te kunnen drinken. De tweede is dat het er daarna toch weer meer gaan worden en dat je daar echt minder prettig bij gaat functioneren. De conclusie lijkt me niet zo moeilijk: helemaal niet drinken is voor jou net als voor velen van ons voorlopig echt veel fijner. Helemaal niet zo moeilijk, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@nondetju en @Bob, dank jullie wel voor jullie berichtjes.

 

ja, ik weet het best wel, hoe verslaving werkt, wat het beste is, wat niet en dat ik er vooral vanaf moet blijven.

De wijn heks, roept mij elke keer. Geef er potverdorrie nog gehoor aan ook. niet drinken klinkt in eerste instantie logisch, prima, te doen en makkelijk. Nu denk ik, zo makkelijk is het niet.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik niet verantwoordelijk ben, voor mijn  verslaving. Want er is niemand, gelukkig, die tegen mij zegt: hup, doe toch niet zo flauw.

Wel merk ik, dat drinken echt helemaal verweven is, in mijn omgeving. ik ken nauwelijks mensen die niet drinken. Ze zijn net zoals ik: gezin, kinderen, baan, hypotheek etc. Niets bijzonders.

Toch vrees ik, dat ik voor altijd moet stoppen. 

Net zoals met roken is het niet te doen, om er maar eentje te pakken! Blijkbaar ga ik dan toch overstag en rook ik de 1 na de andere.

 

Voor nu: hoofdpijn, vermoeid en depri.

Morgen is alles anders :rose:

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is, zowel bij alcohol als bij nicotine, dat het lastig blijft zolang je er af en toe aan toegeeft, en steeds makkelijker om er af te blijven hoe langer je ermee gestopt bent.

Roken was nog niet zo lang geleden ook nog verweven in onze samenleving. Nu is het helemaal niet meer zo vanzelfsprekend. Hoe dat met drank in de toekomst zal gaan weet ik natuurlijk ook niet, maar in de tussentijd zou ik als ik jou was gewoon je eigen plan trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-8-2019 om 16:22 zei Bob:

Mijn ervaring is, zowel bij alcohol als bij nicotine, dat het lastig blijft zolang je er af en toe aan toegeeft, en steeds makkelijker om er af te blijven hoe langer je ermee gestopt bent.

Roken was nog niet zo lang geleden ook nog verweven in onze samenleving. Nu is het helemaal niet meer zo vanzelfsprekend. Hoe dat met drank in de toekomst zal gaan weet ik natuurlijk ook niet, maar in de tussentijd zou ik als ik jou was gewoon je eigen plan trekken.

Mijn eigen plan trekken, is wel wat ik zoveel mogelijk doe.

ik vind het soms lastig toe te geven dat ik graag alleen ben. Zeker als ik me zo voel als nu. 

Ik weet ook dat de tijd van ontwenning, vermoeidheid etc, parten speelt bij dit hele proces.

Dit jaar zijn er zoveel dingen duidelijk geworden. Soms vind ik dat meer dan rot. Dan denk ik... okay, ik kan niet meer roken, niet meer drinken. Wat nog wel?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik het lees, denk je in middelen. Zoveel mensen leven 'gewoon' hun leven zonder zich druk te maken over dit. Ik ben er ergens jaloers op. Waarom zij wel en waarom is het voor mij (en jou, en anderen) een dagelijkse strijd? 

Het is wel degelijk mogelijk om voor jezelf een mooi leven op te bouwen. Vermoeidheid hoort erbij. Dat ervaar ik ook. Zet door. Dat kan je!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gezond2019:

kan niet meer roken, niet meer drinken. Wat nog wel?

Zo denken is een fase. Dat heb ik ook bij het stoppen met roken en ook met drinken gehad. En kan nog wel zo'n moment hebben. 

Je vindt jezelf zielig omdat je die middelen niet meer hebt om je te sussen. De volgende fase zou kunnen zijn dat je blij bent dat je niet meer HOEFT te roken en drinken. Hoe dan ook is het een heel proces waar je doorheen gaat. Gun jezelf de tijd hiervoor. Trek je terug, als je dat prettig vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat balen @Gezond2019 en helaas zo herkenbaar. Je denkt dat je iets mist maar het leven is zoveel  fijner zonder kater en ellende. Toen ik 16 jaar geleden stopte met roken dacht ik dat ik het nooit meer gezellig kon hebben.. nu kan ik me niet meer voorstellen om die stinkstaven te roken, zo blij dat ik dat nooit meer hoef! Hopelijk komt dat gevoel ook met alcohol. Alcohol heeft gewoon meer nadelen dan voordelen en daar denk ik maar aan! Succes en sterkte @Gezond2019 je kan het! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

precies het 'Ik mag niet-gevoel had ik even op vakantie. Rook niet meer, drink niet meer en ben op dieet sinds kort. 

maar hé: ik wil niet meer! want lees alles hierboven. Dat 'ik wil niet meer,.want niet goed voor mij moet ik actief naar boven halen. Geeft niets. Even een werkje. en doorrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sinds gisteren slaap ik weer redelijk. Weet je dat dat goud waard is?

Slechts 2 maal wakker geweest vannacht en weer doorslapen. 

Ik was zo blij dat ik geen alcohol had gehaald gisteren voor mijn man. Hij wilde graag een biertje en  de winkels waren dicht. Ik voelde de onrust bijna bij hem en dacht; mmmm misschien is jouw gewoonte ook wel doorgeslagen. 

Het gaf mij uiteindelijk rust want hierdoor ben ik nu een stuk frisser. 

vanavond een beproeving want we hebben een feestje en iedereen drinkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het wordt alleen een beproeving als je dat er zelf van maakt
bedenk wat je vanuit het hier en nu wèl wilt drinken en houd je er aan
de berproeving voor de rest komt morgen, en dan heb jij weer die frisse rust;
vanavond trouwens ook al mogelijk hoor. elke ervaring maakt je sterker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...