Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 28-6-2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

@Robbin Uhmm bijna elke dag ;) wel mee blèren met de muziek in de auto :rolleyes: weer lekker naar het strand vandaag?

@Bianca78 Herkenbaar hoor van dat te snel willen...ik denk ook steeds wanneer ben ik weer "normaal" als ik weer wakker wordt met onrust...maar het komt goed, niemand blijft eeuwig in deze situatie ^_^

@toni67 Als je mee wilt praten hier in de huiskamer, wees welkom... Hier kunnen we elkaar steunen en een hart onder de riem steken, want ik las dat het niet zo goed met je gaat?

Even een vraagje... Ik merk dat ik erge moeite heb om positief te blijven en dan vooral na een "goede" dag of dagen met minder klachten en dan de dag erna weer veel meer klachten te hebben. Het is net of ik dan steeds een beetje hoop en vertrouwen krijg en dan BAM, daar gaan we weer... Is dat herkenbaar? Hebben jullie tips om ermee om te gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi even een vraagje:

Is het een ontwenningsverschijnsel dat je last van je oren kunt krijgen? Mijn linker oor is steeds warm/koud van binnen. Dus. IN mijn oor. Dat oor bromt ook snachts op het ritme van mijn hartslag. Heel irritant!! Ik word er wakker van. Draai ik me om, is het weg. Maar zodra ik terug draai (in mijn slaap) dan word ik er weer wakker van :wacko:

Ook mijn menstruatie is van z'n padje (sorry mannen ;) ) 11 weken niks en nu dubbel klappen van de buikpijn, terwijl ik er nooit last van had...

Zit bijna op 18 mg! In 5 weken 2 mg eraf! Gaat gelukkig tot nu toe best aardig. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kaida74:

Hoi even een vraagje:

Is het een ontwenningsverschijnsel dat je last van je oren kunt krijgen? Mijn linker oor is steeds warm/koud van binnen. Dus. IN mijn oor. Dat oor bromt ook snachts op het ritme van mijn hartslag. Heel irritant!! Ik word er wakker van. Draai ik me om, is het weg. Maar zodra ik terug draai (in mijn slaap) dan word ik er weer wakker van :wacko:

Ook mijn menstruatie is van z'n padje (sorry mannen ;) ) 11 weken niks en nu dubbel klappen van de buikpijn, terwijl ik er nooit last van had...

Zit bijna op 18 mg! In 5 weken 2 mg eraf! Gaat gelukkig tot nu toe best aardig. 

 

Menstruatie kan echt goed van slag raken door ontwenning. Het herstelt zich ook weer, kan ik zeggen uit ervaring en vanuit contact met anderen. 

Wat betreft je oren; ik denk dat het gevoelige organen zijn en aangezien dit in het hele lichaam kan voorkomen, zou ik zeggen dat het logisch is dat het ook in de oren kan voorkomen. Dat brommen ljikt me erg irritant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei EefjeJ:

ven een vraagje... Ik merk dat ik erge moeite heb om positief te blijven en dan vooral na een "goede" dag of dagen met minder klachten en dan de dag erna weer veel meer klachten te hebben. Het is net of ik dan steeds een beetje hoop en vertrouwen krijg en dan BAM, daar gaan we weer... Is dat herkenbaar? Hebben jullie tips om ermee om te gaan?

Eef,
wat ik deed was me echt instellen op slechte dagen. Dat zorgt ervoor dat ik blij ben met een goede dag, maar niet gek opkijk van de volgende slechte dag. Ik herken wel dat als het lang goed gaat het lastiger is die mentale instelling vast te houden, want je krijgt toch hoop en verwachting die anders is, en dan komt de slechte dag toch wat harder aan.
Ik ga dan toch weer met mijzelf in gesprek, met compassie en en begrip, dat het gewoon moeilijk is en dat het ook verdrietig is dat het gebeurd. Het maakt het gewoon een pittig proces en vraagt flexibiliteit in je leven. De meer ruimte ik heb in mijn tijd en leven, de beter ik het kan opvangen, want dan kan ik mijzelf bieden wat ik nodig heb. Als ik veel vastgelegd heb qua afspreken is het moeilijker om dat te bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal. Het voelt goed om dingen met jullie te delen.

Ik zit momenteel gelukkig in een goede periode. Eigenlijk de beste die ik in 13 maanden heb gehad. Ik heb nog altijd een breed scala aan klachten maar het gaat per maand iets beter. 

Sporten of bewegen jullie veel? Ik merk zelf dat ik hier veel aan heb om mijn hoofd leeg te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cura:

Hallo allemaal. Het voelt goed om dingen met jullie te delen.

Ik zit momenteel gelukkig in een goede periode. Eigenlijk de beste die ik in 13 maanden heb gehad. Ik heb nog altijd een breed scala aan klachten maar het gaat per maand iets beter. 

Sporten of bewegen jullie veel? Ik merk zelf dat ik hier veel aan heb om mijn hoofd leeg te maken. 

fijn dat het momenteel beter gaat. Laten we hopen dat het alleen maar vooruit gaat ( ook als het even een dag niet zo voelt, is ons lichaam aan het genezen en gaan we vooruit! )
Persoonlijk heb ik niet de kracht gehad te sporten. Niet tijdens de afbouw en ook niet 18 maanden na de afbouw. Ik denk er wel eens aan en verlang er naar dat ik het zou kunnen, maar ik ben er nog niet echt aan toe. Ik doe wandelingen en daar moet ik missschien meer tijd voor maken, maar het kost me altijd veel energie. Voor mij was mijn grootste schade mijn energielevel lijkt wel en mijn hoofd hoef ik niet zo leeg te maken, dus dat is mogelijk ook echt een verschil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal, heel veel nieuwe namen zie ik. Ik ben een maand of 4 denk ik niet meer online geweest, ik trok het niet tijdens de afbouw alle moeilijke verhalen en momenten. Kwam dubbel zo hard binnen.

Ik wilde wel graag een update geven om ook tot  “steun” te kunnen zijn voor ons dappere strijders en dat het afbouwen echt lukt!

26 mei jongstleden was mijn laatste dosis inname. Ik ben vorig jaar december van 15 Mg oxazepam waar ik afgrijselijke ontwenning van kreeg, overgestapt naar 5 Mg Diazepam om af te kunnen bouwen. In januari ben ik hiermee gestart en heb er 5 maanden over gedaan. Nu dus een maand benzovrij. Was het makkelijk, nee, maar voor mij eigenlijk toch goed te doen. Ik was op de Diazepam functioneel, werkte fulltime en ben ook begonnen de laatste maand met sporten.

Symptomen die ik had: oorsuizen, dichtgeknepen keel, rottige angstaanjagende waves, band rond mijn hoofd, brandende hoofdpijnen, brandende holtes, raar gevoel in oren, paniekaanvallen (oorzaak voor benzo gebruik) kort slapen, lamme ledematen, hartkloppingen, overslaand hart, onrust in lijf, onrust bij liggen en in slaap vallen, ontzettend moe zijn.

Symptomen die er nu nog zijn: oorsuizen, beginnende paniekaanvallen maar wel onder controle, soms holtes die branden en hartkloppingen/overslaand hart. Toevallig nu net 4 mindere dagen achterover rug, onrust neemt savonds wat toe, maar ik leg mij erbij neer. CZS is hard aan het werk en ik ben nog maar net benzovrij na 18 maanden oxazepam/Diazepam gebruik. 

Regelmatig in dialoog met mijzelf om mezelf  rustig te houden en dit lukt meer dan prima, vermoeiend dat wel.

Wat kan ik weer; meer prikkels verdragen, tv kijken, drukke plaatsen bezoeken zoals restaurant, boodschappen doen, auto rijden.

Ik ben dankbaar voor de steun welke ik hier had zeker in het begin! Het komt goed, maar is een lange weg. Voor iedereen loopt het anders, dat maakt het zo lastig. Maar: er af komen als je echt wil, het kan echt! Zoveel mooie voorbeelden hier van prachtige en sterke mensen. Want dit zijn wij, nooit vergeten!

Liefs van mij 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kannietmeer:

Menstruatie kan echt goed van slag raken door ontwenning. Het herstelt zich ook weer, kan ik zeggen uit ervaring en vanuit contact met anderen. 

Wat betreft je oren; ik denk dat het gevoelige organen zijn en aangezien dit in het hele lichaam kan voorkomen, zou ik zeggen dat het logisch is dat het ook in de oren kan voorkomen. Dat brommen ljikt me erg irritant.

Dat brommen is zwaar irritant!!! En als ik op mijn andere zij ga liggen is het weg.. zo raar... Alleen mijn linker oor. Huisarts kon niks geks vinden. Dus ontwenningsverschijnselen... Jeuj! 

Over de menstruatie: huisarts dacht dat ik in de overgang zat... Heb haar de bijsluiter onder de neus geduwd.... Pfff ze weten we echt niks van! 

@Sannieje bent een topper!! Zo trots op jou!! Benzo-sis :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kaida74:

Dat brommen is zwaar irritant!!! En als ik op mijn andere zij ga liggen is het weg.. zo raar... Alleen mijn linker oor. Huisarts kon niks geks vinden. Dus ontwenningsverschijnselen... Jeuj! 

Over de menstruatie: huisarts dacht dat ik in de overgang zat... Heb haar de bijsluiter onder de neus geduwd.... Pfff ze weten we echt niks van! 

@Sannieje bent een topper!! Zo trots op jou!! Benzo-sis :heart:

Top @Sannie kanjer trots op jou  xxx lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Sannie:

Hallo lieve allemaal, heel veel nieuwe namen zie ik. Ik ben een maand of 4 denk ik niet meer online geweest, ik trok het niet tijdens de afbouw alle moeilijke verhalen en momenten. Kwam dubbel zo hard binnen.

Ik wilde wel graag een update geven om ook tot  “steun” te kunnen zijn voor ons dappere strijders en dat het afbouwen echt lukt!

26 mei jongstleden was mijn laatste dosis inname. Ik ben vorig jaar december van 15 Mg oxazepam waar ik afgrijselijke ontwenning van kreeg, overgestapt naar 5 Mg Diazepam om af te kunnen bouwen. In januari ben ik hiermee gestart en heb er 5 maanden over gedaan. Nu dus een maand benzovrij. Was het makkelijk, nee, maar voor mij eigenlijk toch goed te doen. Ik was op de Diazepam functioneel, werkte fulltime en ben ook begonnen de laatste maand met sporten.

Symptomen die ik had: oorsuizen, dichtgeknepen keel, rottige angstaanjagende waves, band rond mijn hoofd, brandende hoofdpijnen, brandende holtes, raar gevoel in oren, paniekaanvallen (oorzaak voor benzo gebruik) kort slapen, lamme ledematen, hartkloppingen, overslaand hart, onrust in lijf, onrust bij liggen en in slaap vallen, ontzettend moe zijn.

Symptomen die er nu nog zijn: oorsuizen, beginnende paniekaanvallen maar wel onder controle, soms holtes die branden en hartkloppingen/overslaand hart. Toevallig nu net 4 mindere dagen achterover rug, onrust neemt savonds wat toe, maar ik leg mij erbij neer. CZS is hard aan het werk en ik ben nog maar net benzovrij na 18 maanden oxazepam/Diazepam gebruik. 

Regelmatig in dialoog met mijzelf om mezelf  rustig te houden en dit lukt meer dan prima, vermoeiend dat wel.

Wat kan ik weer; meer prikkels verdragen, tv kijken, drukke plaatsen bezoeken zoals restaurant, boodschappen doen, auto rijden.

Ik ben dankbaar voor de steun welke ik hier had zeker in het begin! Het komt goed, maar is een lange weg. Voor iedereen loopt het anders, dat maakt het zo lastig. Maar: er af komen als je echt wil, het kan echt! Zoveel mooie voorbeelden hier van prachtige en sterke mensen. Want dit zijn wij, nooit vergeten!

Liefs van mij 

Ben heel blij voor je San! Je hebt het fantastisch gedaan!:heart:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...