Spring naar bijdragen

en nu volhouden....


happyhome

Aanbevolen berichten

hoi hoi

Ook ik ga mijn "gestructureerde leventje" elke dag een fles wijn vaarwel zeggen. Na een carriere van bijna 20 jaar ben ik nu al 6 weken nuchter. vandaag mijn eerste face2face gesprek gehad in de kliniek. wel weer even confronterend te lezen hoelang je al de nodige middel hebt toe gediend al die jaren, maar het geeft je ook wel weer kracht om door te zetten na een nuchter happy leven. want dat happy en mijn draai zo zonder alcohol vinden is toch wel een dingetje voor mij. vooral de eerste 3 weken vond ik echt verschrikkelijk....dat duiveltje zei elke keer weer ach zn kleine flesje wijn dat kan makkelijk, maar uiteindelijk won ik het toch en ging ik toch weer nuchter naar bed.

wat ik al zei ik vind het moeilijk om mijn draai te vinden in het normalen leven zonder drank ook doordat mijn vrienden van uitgaan houden lekker eten en daarbij hoort "natuurlijk" een lekker wijntje. voor hun heel normaal maar voor mij een strop want bij mij blijft het niet bij 1tje nee thuis moest er ook nog een fles wijn op !! en omdat ik net een nieuwe baan heb een nieuwe opleiding ben gestart moet ik mijn hoofd erbij houden en kan de fles niet elke avond mijn best vriend zijn. mijn leven was vallen en opstaan en nu heb ik alles weer netjes voor elkaar kindjes bijna groot leuke nieuwe baan dus het laatste gevecht wat ik nu aan ga is die verdomde fles wijn.

daarom heb ik me hier aangemeld om steun en begrip en vooral tips te krijgen hoe ik mijn moeilijk momenten door kom.

groeten en een fijne avond    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei kruidenthee67:

Welkom Happyhome.

 

Goed zeg, al zes weken nuchter!

En zoals ik lees ook hulp gezocht. In een kliniek en dit forum gevonden. 

Steun, tips, ervaringsverhalen..het is allemaal te vinden hier.

 

Ik wens je succes.

dank je wel 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom!

Ja moeilijke momenten zul je tegenkomen. Triggers noemen we dat, bv de bekende HALT triggers dwz Hungry, Angry, Lonely en Tired, daardoor krijgen veel mensen trek in alcohol. Happy of Hot zijn ook triggers wat mij betreft. 

Na een paar keer zie je jezelf aankomen als er een trigger aan de orde is. Nee zeggen en niet met jezelf in discussie gaan, als was je een klein kind :) 

Niet in huis halen werkt het beste. Gewoon op afstand houden dat spul, de verleiding niet te groot maken, zeker in het begin.

Na een tijd ga je ook beter begrijpen waarom je dronk, want 20 jaar zuipen (zo lang heb ik het ook gedaan zo ongeveer) betekent dat je bepaalde patronen hebt ontwikkeld en bepaalde dingen steeds verzuipt. Stress of vermoeidheid bv, of en onverwerkt trauma. Met die zaken moet je leren leven zonder ze te verdoven. Dar is niet persé makkelijk. Maar naarmate dat beter lukt haal je de oorzaak van je eigen drinkgedrag weg en wordt het steeds makkelijker om niet te drinken. 

Succes met week 7 :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei bumperjim:

Hoi en welkom!

Ja moeilijke momenten zul je tegenkomen. Triggers noemen we dat, bv de bekende HALT triggers dwz Hungry, Angry, Lonely en Tired, daardoor krijgen veel mensen trek in alcohol. Happy of Hot zijn ook triggers wat mij betreft. 

Na een paar keer zie je jezelf aankomen als er een trigger aan de orde is. Nee zeggen en niet met jezelf in discussie gaan, als was je een klein kind :) 

Niet in huis halen werkt het beste. Gewoon op afstand houden dat spul, de verleiding niet te groot maken, zeker in het begin.

Na een tijd ga je ook beter begrijpen waarom je dronk, want 20 jaar zuipen (zo lang heb ik het ook gedaan zo ongeveer) betekent dat je bepaalde patronen hebt ontwikkeld en bepaalde dingen steeds verzuipt. Stress of vermoeidheid bv, of en onverwerkt trauma. Met die zaken moet je leren leven zonder ze te verdoven. Dar is niet persé makkelijk. Maar naarmate dat beter lukt haal je de oorzaak van je eigen drinkgedrag weg en wordt het steeds makkelijker om niet te drinken. 

Succes met week 7 :) 

 

ja klopt en dat diepere probleem ben ik 2 jaar mee bezig geweest doormiddel van therapie en trauma behandeling en daarom ben ik er ook klaar voor om deze verslaving aan te pakken

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...