Spring naar bijdragen

nieuw


catoo

Aanbevolen berichten

Dag Catoo, zag dat je al 3 weken alcoholvrij bent. Wat goed.

ik was dit jaar, na bijna 3 maanden gestopt te zijn, op vakantie in zo’n all inclusieve resort. Op het vliegveld zag ik al mensen drinken om 11.00. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. 

Mij kon de drank prima weerstaan, toen (nu is dat dus weer anders) en was dan ook trots dat het gelukt was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel @Gezond2019

En wat goed van jou! Snap dat je trots was op jezelf!

Ongelooflijk als je er op let hoeveel mensen drinken en dan zo vroeg want het is immers vakantie.

Wij gaan volgende week op vakantie en ik ga vooral heel actief doen. Vind t echt spannend want dit is de aller eerste x sinds mijn 17e levensjaar dat ik dus GEEN alcohol ga drinken op een zomervakantie! Ik ben inmiddels 47 jaar dus kan je na gaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei catoo:

Dankjewel @Gezond2019

En wat goed van jou! Snap dat je trots was op jezelf!

Ongelooflijk als je er op let hoeveel mensen drinken en dan zo vroeg want het is immers vakantie.

Wij gaan volgende week op vakantie en ik ga vooral heel actief doen. Vind t echt spannend want dit is de aller eerste x sinds mijn 17e levensjaar dat ik dus GEEN alcohol ga drinken op een zomervakantie! Ik ben inmiddels 47 jaar dus kan je na gaan..

Ik kan me dat goed voorstellen.

had ik ook zo, buiten mijn zwangerschappen, drink ik ook vanaf mijn 16e. Mijn allereerste biertjes trouwens op mijn 14e al. Kan je nagaan.

ik ben zelf ook inmiddels 40 en we drinken dus al heel wat jaartjes. Maar, we hebben ook heel wat jaartjes te gaan. 

Waar gaat de reis naar toe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-7-2019 om 23:37 zei Denise79:

Hoi catoo, ik ben ook nieuw hier. Bij mij is het ook nooit genoeg... Vorig jaar wou ik heel graag eens nuchter en normaal de vakantie doen. Vroeg opstaan, wandelen, lekker eten, kids genieten, lekker slapen. Uiteindelijk toen ik aankwam was ik met een uur al dronken. Overprikkeld en t hoort bij vakantie bij aankomst een fles champagne naar binnen gegoten.. Elke ochtend daar wakker geworden met gelijk de gedachte hopelijk snel weer kunnen/mogen drinken. Week slecht geslapen, 3 kwart vergeten van de hele vakantie. Als we ergens waren met de kids wou ik zo snel mogelijk terug naar het huisje waar de wijn koud lag. Bij iedereen op tafeltjes kijken en dan zeggen tegen mn man: wijntje kan wel al hoor, "iedereen" drinkt al. Blikjes bier mee naar t strandje met de kids. In het tropisch zwembad werd er zelfs alcohol geschonken. Van wandelen is er trouwens nooit meer wat van gekomen. Enkel dat ik thuis was schuldgevoel, moe en brak. Alles was precies zo gegaan hoe ik het niet wou.. ik zou goed nadenken of drinken echt zo leuk is op vakantie, ik vond het namelijk WEER tegenvallen ;)

Dit is zooooo herkenbaar hoe jij het schetst @Denise79

Je wilt van alles, je romantiseert het hele vakantie gebeuren want je kan eindelijk ontspannen en dan blijkt dat je je alleen maar moe voelt en minder geniet van die poep alcohol is er telkens.

Mijn kinderen zijn wisselend actief en lekker bezig met knutselen/ spelletjes doen en filmpjes kijken.

ik geniet meer van hen als ik nuchter ben. En al ben ik nuchter dan is de kater bij mij minimaal een dag. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fuck de alcohol idd. Ik begin sinds gisteren bij 0 maar nu dus bij 1.

Vannacht slecht geslapen maar hoort erbij. Jij bent alweer 3 weken verder en dat is fijn. Dat voel je je frisser en lekkerder. 

Ben wel benieuwd hoe het mentaal gaat? 

De eerste keer dat ik gestopt was, moet ik bijna elke dag huilen, de eerste maand. Daar zie ik nu tegenop, maar weet ook, wat eruit moet, moet eruit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 1 is n feit @Gezond2019! Goed zo! Ik voel me echt goed. Ik slaap goed en ben blij dat ik niet drink. Ik heb het boek van allen carr gelezen en daar staat in dat je steeds positief moet zijn over het feit dat je dat gif niet meer hoeft te nemen. Een soort van mindset. Ik dronk vooral veel in het weekend en dan vind ik het ook wel wat moeilijker maar ben de volgende dag zoooooo blij dat ik geen kater heb en dat ik heerlijk heb geslapen. Ik hoop dat die euforie nog even blijft want daar haal ik veel kracht uit! Fijne (alcoholvrije) zondag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei catoo:

Dag 1 is n feit @Gezond2019! Goed zo! Ik voel me echt goed. Ik slaap goed en ben blij dat ik niet drink. Ik heb het boek van allen carr gelezen en daar staat in dat je steeds positief moet zijn over het feit dat je dat gif niet meer hoeft te nemen. Een soort van mindset. Ik dronk vooral veel in het weekend en dan vind ik het ook wel wat moeilijker maar ben de volgende dag zoooooo blij dat ik geen kater heb en dat ik heerlijk heb geslapen. Ik hoop dat die euforie nog even blijft want daar haal ik veel kracht uit! Fijne (alcoholvrije) zondag!

ik ben gek op boeken dus ga deze dan ook eens aanschaffen.

Het is slechts een mindfuck wat we onszelf opleggen. Het moet gezellig zijn, het moet gewoon kunnen, ach iedereen doet het!!!!

Al die overtuigingen brengt ons tot niets eigenlijk, althans bij mij niet. Ik word er lam van, onzeker, focus is weg en voel me eigenlijk ziek. 

Zo blij voor jou, dat je dit nu 3 weken volhoudt, op naar de volgende 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even op die euforie ingaan catoo: dat is een beetje een valkuil, want lijkt op adrenaline en bevestigt ons alles of niks handelen, wat
we met drank vaak hebben. Euforie is heerlijk, genieten dus ervan! En daarnaast vast een plan maken voor alle jaren die die euforie
niet meer hebben rond gestopt zijn. Andere euforie is altijd weer wel welkom natuurlijk. Maar de realiteit leert dat die tijdelijk is.
En dat we meestentijds zonder euforie, ook heel tevreden en gelukkig kunnen zijn. Dus wat wordt jouw plan? Dan hoef je niet te gaan
jojo-en met drank. En je krijgt er ook oog door voor kleine gelukjes. Serotonine is een mooie vervanging van adrenalinekicks♥

en deze ook niet te versmaden;

gelukplanner.nl/gelukshormonen

 

 

 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane ik heb eigenlijk geen plan. Ja, niet drinken. De vorige x heb ik 60 dagen volgehouden maar toen gingen we op wintersport en dat vond ik te ingewikkeld. Toen was mijn streven ook niet nooit meer drinken. Nu heb ik n anderen mindset.. 

Wat was jou plan? Misschien kan ik daar van leren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Catoo je moet het wel prioriteit geven. Dat zeg ik mbt die wintersport. Ik weet nog dat ik net gestopt was en toen moest ik 2 weken ver weg voor de zaak en dat waren altijd periodes dat ik vrijwel non stop aan de zuip was, zat ik eind vd ochtend nog voor vertrek vh vliegveld al aan de eerste halve liter. Toen schreef ik hier ik weet niet zeker hoe dat gaat verlopen. Toen antwoordde iemand (ik weet het niet exact meer): gewoon niks drinken! En als je je dat keihard voorneemt en het ook doet, dan is er ineens niks ingewikkelds meer. 

Het wordt ingewikkeld als je denkt dat het ingewikkeld wordt. Het is ook een beetje vertrouwen dat je weer in jezelf moet krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Catoo ik had zelf niet echt een plan. Heb wel de online training van deze site gedaan en dat heeft mij erg geholpen in het begin.
Maar het belangsrijkste voor mij was dat de knop om was. Ik wilde echt nooit meer drinken. Ik heb in tegenstelling tot velen hier dan ook geen echte craving gehad, heel weinig verleidelijke momenten, en als die er wel waren, wist ik dat de verleiding een te dure prijs had voor mij. Uit ondervinding van vóór mijn forumtijd geleerd.
Maar in de 10 jaar dat ik hier kom las ik van anderen dat hen een plan goed hielp, en dus geef ik die tip graag door.
Bij jou lijkt die knop nog niet om, dus dan helpt een plan maken om de verantwoording te nemen voor het leven dat je toch graag wilt leven.
Wat kun jij doen om de verleidingen te weerstaan? Hulp vragen aan medemensen? Een contractje sluiten (met jezelf of hier of anderen?) serieus aan de gang gaan met gestopt blijven? Boeken lezen? AA? dagelijks hier schrijven en contact houden, ook op momenten dat je dat eigenlijk niet wilt? Mediteren? Yoga? Sporten? er is teveel aan mogelijkheden. Ga eens neuzen op een druilerige zondag haha, en kies wat bij jou past, dat werkt dan meestal ook. Maar eerst en vooral: maak de keuze die jij wilt maken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Zo daar zijn we weer! Had het tm 24 juli vol gehouden dus ruim 4 weken niet gedronken maar ben er weer ingetuimd.. Wel met mate en gewoon omdat t vakantie is.. schaam me niet, heb geen kater gehad. Heb er echt van genoten. Maar wil t toch niet.. er geen gewoonte van maken zeg maar. 

Dus 1 augustus geen alcohol meer voor mij.

Bas Smit (man van Nicolette van Dam)  promoot 3 maanden alcohol arm op instagram. Mooi dat een BN-er aandacht aan geeft. Alcohol wordt het nieuwe roken denk ik! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @catoo, wat goed dat je 4 weken niet hebt gedronken. En je wilt er weer voor gaan. Topper.

 

ik had na mijn periode van 3 maanden droog zijn, diverse uitglijers. Soms een avondje drinken, soms zelfs binge drinken (schaam me kapot) maar ik kom er achter, ik ben geen normale drinker die het bij 1 glaasje kan houden. Herken jij dat?

Wellicht zeg ik het ook nu te vaak tegen mezelf waardoor mijn brein deze gedachte ook vasthoudt als waarheid.

Wat ik wel weet, is dat ik ' s ochtends frisser opsta, en dat is mij toch wel veel waar.

 

Succes en zet 'm op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...