Spring naar bijdragen

Maandag 24 juni 2019


nancy

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

Ik ben helemaal damesvoetbal fan aan het worden :) t wordt hier ook gespeeld en de tv creëert echt een manie. Alle matches worden nu volledig uitgezonden vanaf de 1/8e finales net als een heren WK. Frankrijk heeft Brazilië eruit getikt, 2-1 in de verlenging. Wat een leuk team joh, wat een hoop talent. Braziliaanse verdediging helemaal sufgespeeld :) 

Finale F-NL zou leuk zijn, weet niet of dat kan volgens schema.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen mensen,

Ja leuk hé dat damesvoetbal, vooral als Nederland wint.

Morgen tegen Japan. Zag Japan gisteren oefenen. Nou dat moet een makkie zijn ook al denkt men van niet.

 

Ja kijk maar uit. Voor je t weet maken ze sushi van je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Vandaag oppasdagje. Worden nu 3 oppasdagen en mee naar de camping: door de voorspelde hitte wordt kdv overvol ivm tropenrooster basisschool. Wij denken dat ze dan beter af zijn onder een parasolletje aan 't strand, met natgemaakt 'tshirtje aan tegen 't verbranden....   En de moeder kan even bijtanken. 

Voor mij ook tropendagen dus, maar ik heb er zin in.... gewoon even beetje rommelen met die kleintjes, binnen het vaste schema van de drie Erren alles anders en lekker vrij. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiezomersemorgen weer frummers
ik heb de livestream open staan en type
met de rustige slagen van Maarten op de achtergrond.
Af en toe de beelden tussendoor erbij, want ik weet niet hoe
je een klein scherm extra kan openen, maar dit is ook mooi.
Mooi om te zien dat er mensen mee fietsen vanaf de kant, want dit is dat saaie stuk
naar Dokkum. Zou hij ook wel eens slapen of meer halfslapen en in trance zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het dames WK is in Frankrijk echt een hype, en een positieve ontwikkeling in een land waar zowel vrouwen als culturele minderheden nog steeds hun plaats moeten bevechten. Een bekende filosoof Alain Finkielkraut (een filosoof is in Frankrijk een slechtgeschoren slechtgekapte rokende persoonlijkheid die af en toe iets onbegrijpelijks in de media roept) kon bv onlangs op tv nog zeggen "ik hou er niet van als dames voetballen". Ja hoor dat mag je vinden. "Ik hou er niet van als zwarten voetballen" kom je juridisch misschien ook nog net mee weg. Ik hou niet van filosofen, denk ik dan, zeker niet als ze in de jaren 50 zijn blijven steken. Als je eens een dameswedstrijd gezien had dan zou je zo'n opmerking niet gemaakt hebben, en was je wat beter geweest in sport vroeger of in wat dan ook, dan had je misschien wat nuttigs kunnen worden. :P

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik keek alleen als Oranje speelt, maar inmiddels heb ik
ook nog 3 andere wedstrijden met veel plezier gekeken.
Met volleybal idem, het werkt ook een beetje verslavend,
maar of ik  nu naar een wedstrijd kijk of een film, ik krijg
nog wat beweging ook, als ik 2 1/2 uur op het randje van
mn stoel zit te wippen. Maar het leukst blijft toch zelluf doen.
En de treinen rijden weer, dus op naar t strand ook zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Deze week op het strand een ontmoeting met vooral onbekende mensen.  Iemand vroeg me mee. Eten, borrel. Misschien komt ter sprake waarom ik niet drink.  Ben daar toch een beetje mee bezig.  Wat ik ga zeggen.   Ook met wat ik ben, doe.  

If you don't want to be interesting, you are free. 

Er is mij nog nooit gevraagd waarom ik aan een glas fris zit of een alcoholvrij biertje drink Etty. 
Net zomin als ik ooit heb gemerkt dat zoiets te sprake kwam bij etentjes waar collega's het bij water of fris hielden. 
Er zijn  nou eenmaal mensen die van een glaasje houden en er zijn mensen die dat niet lekker vinden, of nog moeten rijden of er niet goed tegen kunnen.... 
Net zoals er mensen zijn die geen koffie drinken of niet van zoetigheid houden, daar kijkt ook niemand van op. 
Ik heb wel eens het gevoel dat dat de discussie van het niet drinken en wáárom dan niet zich vooral in het hoofd van de 'niet-drinkende' afspeelt. 
En mocht iemand vragen wáárom je niet drinkt, of je er niet tegen kunt of dat je het niet lekker vindt...dan is eenvoudig: 'Hm, ik vind het best wel lekker maar ik wil nu liever een frisje' genoeg, dat moet voldoende zijn toch?!!!
Je bent nooit verplicht verantwoording af te leggen. 
Ik wens je een fijne stranddag en een gezellig etentje toe... 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juustem. Zo pak ik 't ook aan. Niet om de hete brei heendraaien en ook geen levensloopverhalen over het hoe en waarom van het (niet) drinken.
Voor die levensverhalen ging ik destijds naar AA en NA, dáár kon dat wel, maar geen 'gedoe' in het dagelijkse leventje.
In dat dagelijkse leventje ging het over het algemeen niet dieper dan dat men het lastig vond als ik teveel dronk of gedronken had met (hoogstwaarschijnlijk)
allerlei roddel en achterklap achter m'n rug om, en dat men een soort van opgelucht was toen ik een tijdje niet meer dronk zonder me daar vragen over
te stellen en dat men nu totaal 'vergeten' is dat ik ooit zo lastig was met m'n drankprobleem.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O gossie,.... Na fruit, met step, fiets en fietskar naar 't zwembad, gezwommen, brood en nu? Nu ligt 't allebei vol vertrouwen in diepe slaap. De ene in 't campingbedje, de ander in de hangmat....... 

.... ik smelt zo.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...