Spring naar bijdragen

Nu voor het eggie


peterbaars

Aanbevolen berichten

Blowen herken ik van periodes dat ik niet dronk. Gelukkig kon ik er (ook) erg slecht tegen, waardoor dat nooit een serieus probleem werd. 

Ik hoop dat de vakantie en je gezin je ook vooral moed geven. Het leven is te mooi om te verdoven.
Wens je het beste en geniet ervan! 8 weken droog is een hele prestatie en een goede weg omhoog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik wil me na een paar maanden ook weer melden..ik ben nog steeds droog nu precies 109 dagen..heel blij mee.wel ben ik veel afgevallen terwijl ik al geen overgewicht had..me bekkie is ook smaller geworden.en veel fitter ben ik nogsteeds niet.heb ook een drukke baan met studie wat niet zo loopt als ik hoopte.Maar ik heb geen druppel meer aangeraakt. Ik had gehoopt dat ik wel de hele wereld aankon maar dat valt me goed tegen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed! Je kunt niet vanzelf de wereld aan. Maar je kunt wel beter om (leren) gaan met de wereld nu.

Dat neemt zijn tijd. Maar ik merk na bijna drie jaar nog steeds vooruitgang, al.doe ik er ook veel voor.

Houd vol. Zo goed van je. Heb je een bepaalde reden dat je je nu meldt? 

:heart:voor onder de riem.

bewerkt door Lika
was nog niet klaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief van je Lika.. ja waarom ik me nu weer even hiermeld omdat het me gewoon weet ff extra zwaarvalt op moment..niet fit..last van alles zeg maar..slecht slapen.Zoontje van 8 die slecht in ze vel zit wat aan me vreet.even gewoon alles zeg maar de trek is er weer volop..Maargoed ik ben me zo bewust dat ik echt niet meer wil en ga drinken alleen word het zo niet beloond...zowel lichamelijk als geestelijk.Maar we gaan gewoon door...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel wil ik sorry zeggen dat ik weinig steun bied aan de medeforumleden.Terwijl ik ook met mijn ervaring zeker mensen zou kunnen steunen.ben me zo sterk bewust dat ik geen dag een slipper kan maken met 3 biertjes bijvoorbeeld want dan weet ik dat ik me vaste prik meteen weer te pakken heb en weer flessen uit de schuur ga drinken of nog erger in de auto..die eerste neem ik nooit meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 8 months later...

kom me weer eens melden op het forum eind juni was ik precies 365 dagen droog. Toch bleef ik de ontspanning en ja zo ook het drinken missen.ik ben sindsdien weer in het weekend gaan drinken.geen sterke drank meer maar een biertje en af en toe wijn..nu exact 3 maanden nogsteeds hetzelfde..doordeweeks 0 zonder uitzondering en in het weekend wel wat bier..alles in overleg met mijn behandelaar.wellicht gevaarlijk maar ik wou het proberen.En gelukkig gaan het me goed af zonder me zelf voor de gek te houden.Wel voel ik toch dat het zonder wel gezonder is..ben veel brakker na wat drinken dan dat ik voorheen was toen ik elke dag dronk...Misschien slap maar toch heel anders bezig dan voorheen..groet allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Peter, hoeveel drink je dan in het weekend? Heb je, behalve dat je je soms wat brakkig voelt, het idee dat je meer begint te drinken? Of al naar t weekend uitkijkt? En twijfel je of je zo door wilt gaan of juist niet? Drink nu zelf ook sinds januari met mate. Maar niet bijv perse in het weekend, soms gaan er een paar weken voorbij zonder dat ik iets drink en als ik wel drink dan  max 3 glazen (meestal 1 a 2). Ben er minder mee bezig maar probeer wel alert te blijven. Hoop dat dit zo ook voor jou werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nee ik drink niet meer dan voorheen..ik ben het niet van de hele week aan het inhalen zeg maar.maar ik lig er ook wel wakker van en slaap slechter..en tevens pak ik dan ook de sigaretten erbij die ik doordeweeks ook kan laten liggen op een enkel sigaretje in de avond na...denk dan die combi me ook niet fitter maakt.Ja ik zou liegen als ik zeg dat ik niet uitkijk naar het weekend dat het weer mag..maar maak me geen zorgen om terug toevallen als voorheen.Maar als ik drink is het zeker meer als de 2 glazen norm...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...