Spring naar bijdragen

22-6-2019 onze h. kamer


Aanbevolen berichten

Kuch  kuch, hoest,  prut, Goeie borge, snotterdesnotter,

Ben om 4.30 maar uit bed gegaan want het was niet te harden. Plaatjes Ziekte Griep Ziek Misselijk Kater HoofdpijnBen al 2 weken aan het hoesten, vooral in bed. Van alles gedaan, zelfs de gordijnen weg gehaald, vanwege stofmijt. Ik woon in een huis van 115 jaar oud en langs een drukke weg, dus stof genoeg.

Nou is m'n bed aan de beurt. Gisterenavond nog gauw een anti allergeen matrashoes gekocht en die komt dadelijk thuis. Ik hoop nu echt dat dat hoesten stopt want 14 dagen bijna niet slapen breekt nu een beetje op.

Verder gaan we vandaag gewoon weer lekker aan de gang.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ gaat gelukkig weer wat beter, nog wel last maar probeer het in mijn hoofd te prenten dat het de ontwenningsverschijnselen zijn en dat het tijd nodig heeft, makkelijk gezegd natuurlijk. Ja we zijn weer geweest, wordt steeds makkelijker om een paard op te zadelen. Mijn dochter is niet groot dus moeten altijd helpen en vind het zelf ook leuk om te doen :D

Het is heerlijk buiten hier aan zee is wordt het gelukkig niet zo heet als in het binnenland. Ga jij nog wat doen dit weekend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bianca78 gelukkig dat het wat beter gaat. Heel goed, dat zeg ik ook steeds tegen mezelf en idd soms makkelijker gezegd dan gedaan...      Fijn dat je toch wat ontspanning kan vinden op de manege :)         Vandaag weinig plannen, even wandelen en in de tuin rommelen denk ik. Morgen misschien weer een klein buitenritje met mijn paard :).      Jij nog plannen? Naar het strand? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ ik heb het heel moeilijk. Niet alleen met de benzo ontwenning maar ook met de scheiding. Het is een gigantische vechtscheiding. Ik kan helaas geen kant op. Hij heeft me weggepest uit huis, voelde me totaal niet welkom meer. Doordat hij dingen zei als: ik wil weer verder met mijn leven, je zal op gegeven moment toch uit huis moeten, ik wil het huis weer naar eigen zin inrichten (terwijl ik nog niet eens woon), zal ik kledingrekken kopen zodat jouw spullen en kleren in de salon kunnen liggen? Vervolgens heeft ie geschreeuwd; volgens mij wil je niet eens beter worden, moet je jezelf zien zitten en je bent een wrak!

Ik kan amper beschrijven wat dit allemaal met me doet. Was dit nou mijn grote liefde? Toen ie zijn ring afdeed zei hij; ik ga alles netjes regelen, je hoeft niks te doen. 

Hij is alleen maar aan het feestvieren, gaat veel naar het strand (wat ie met mij nooit wilde, maar met zijn nieuwe liefde blijkbaar wel). Voor mij voelt het alsof het huwelijk een hele illusie is geweest. Ik hoor ook steeds meer afschuwelijke dingen over hem, dat hij vrienden financieel ook zwaar bedrogen heeft. Deze beschuldigingen hoorde ik vorig jaar al een beetje, maar hij wist het altijd zo te draaien dat hij gelijk had. Ik zit alle jaren te overdenken (dat ga je dan toch doen) en heb nu bij heel veel dingen vraagtekens. Hij is 7 vrienden kwijt in de 6 jaar dat ik met hem was. En niet zomaar nee echt dikke ruzie en elkaar niet meer spreken. En het lag altijd aan een ander. En was vaak op werkgebied. Ik heb steeds meer het gevoel van “met wie was ik in hemelsnaam getrouwd? Wat is er allemaal waar van de afgelopen jaren?” Ik krijg een hele nare smaak in mijn mond hiervan, ik besef me dat ik met een abnormaal persoon te maken heb. Ik heb op zijn computer ontdekt dat hij hele nare dingen over me schrijft die niet waar zijn; ik was aan de drugs en alcohol vorig jaar (huh?????), hij heeft mijn studieschuld afbetaald (zelf gedaan), hij moest al die jaren keihard werken om 2 personen te onderhouden en loopt nu tegen een burn-out aan (Omg!).

Nu wordt ik beschuldigd dat ik heb ingebroken op zijn computer (is onze computer waar ik anders ook achter zat) en heeft hij een heel boekwerk uitgeprint van alle acties die er verricht zijn op de computer. Waarschijnlijk wil ie daar werk van maken? Beetje vreemd als het onze computer is en ik het wachtwoord gewoon weet en hij zijn e-mail gewoon heeft open staan. Ach het is een groot gekkenhuis! 

Ik heb een voorlopige voorziening aangevraagd omdat hij niet wilde betalen. De zitting is 11 juli. Niet te geloven. Scheiden en dan zo moeten vechten terwijl je ziek bent. Het is echt de grootste fout van mijn leven deze man. 

Hoe gaat het met jou? Hoop dat het met jou en de rest hier wat beter gaat. 

Dikke kus en knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87meisje toch, wat een ellende. Misschien heeft hij een persoonlijkheidsstoornis... komt vaker voor dan je denkt en de signalen wijzen daar wel een beetje op als ik je verhaal zo lees. Of hij is gewoon een hele grote eikel, daar lijk het ook op:lol:. Sorry lieverd, het leven laat ons soms geen moment bijkomen. Maar jou moment zal ook komen hoor. Je zal op een dag tot rust komen en niet alleen lichamelijk genezen, maar ook je hart zal genenzen en ik hoop dat je dan echte liefde mag vinden met respect en vertrouwen en zorg. Jij verdient het.

@bolletjeWat vervelend dat je zo moet hoesten vrouwke!  Denk je echt dat het alleen maar huisstofmijtallergie is , of is er misschien meer aan de hand?
Misschien toch maar stoppen met roken:lol:?
Doe rustig aan, hoesten kost vreselijk veel energie ook ,en de warmte is voor jou ook altijd een uitdaging. Gelukkig hangt je airco er dit jaar al netjes klaar voor.

@Bianca78Wat fijn dat je op de manege toch een beetje kan ontspannen. Klinkt heerlijk.

@EefjeJGa jij nog wat doen met de warme dagen of blijf je rustig thuis?


Ik hoop dat wij lekker naar buiten gaan. volgende week ga ik zeker mijn agenda omgooien want ik weet nog van vorige zomer dat je in dit appartment echt je in een oven waant. Ik zit op de vierde, recht onder het platte dak. Mijn mechanische thermostaat gaat niet eens zo ver, als de temperatuur. Bij de 30 graden staat ie gewoon op max.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje lieve @Annie87 dit is echt ongelooflijk! Het is echt een narcist zeg, wat vreselijk... Dat hij dit jou aandoet echt ongelooflijk. Ik mag toch hopen dat karma een keer op zijn pad komt. Nu komt echt zijn ware aard naar boven bah! Ik vind het echt verschrikkelijk voor je, walgelijk wat hij allemaal tegen je zegt en pijnlijk :( Ik hoop zo dat je gauw een beetje rust krijgt en kunt herstellen. Ik leef echt met je mee en wil je nogmaals heel veel sterkte wensen... Dikke knuffel x :heart: wel erg goed van je dat je het van je af schrijft!

Met mij gaat het redelijk met ups en downs...komt goed 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei EefjeJ:

Jeetje lieve @Annie87 dit is echt ongelooflijk! Het is echt een narcist zeg, wat vreselijk... Dat hij dit jou aandoet echt ongelooflijk. Ik mag toch hopen dat karma een keer op zijn pad komt. Nu komt echt zijn ware aard naar boven bah! Ik vind het echt verschrikkelijk voor je, walgelijk wat hij allemaal tegen je zegt en pijnlijk :( Ik hoop zo dat je gauw een beetje rust krijgt en kunt herstellen. Ik leef echt met je mee en wil je nogmaals heel veel sterkte wensen... Dikke knuffel x :heart: wel erg goed van je dat je het van je af schrijft!

Met mij gaat het redelijk met ups en downs...komt goed 

Ik dacht precies hetzelfde. Ik heb zelf een ex met een naristische persoonlijkheidsstoornis. Waardoor herken jij het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

Ik dacht precies hetzelfde. Ik heb zelf een ex met een naristische persoonlijkheidsstoornis. Waardoor herken jij het?

Mijn ex heeft me geestelijk een beste knauw meegegeven helaas, die had daar ook wel trekjes van... 

Volgende week met het warme weer hou ik me zo rustig mogelijk ;) in de ochtend misschien een wandeling...gelukkig hoef ik alleen dinsdag naar mijn paard en ga dat ook maar zo vroeg mogelijk doen... En wie weet even fietsen, heb net een zitje voor de kleine erop gezet :)

Dit weekend nog plannen? 

Fijne dag :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Annie87meisje toch, wat een ellende. Misschien heeft hij een persoonlijkheidsstoornis... komt vaker voor dan je denkt en de signalen wijzen daar wel een beetje op als ik je verhaal zo lees. Of hij is gewoon een hele grote eikel, daar lijk het ook op:lol:. Sorry lieverd, het leven laat ons soms geen moment bijkomen. Maar jou moment zal ook komen hoor. Je zal op een dag tot rust komen en niet alleen lichamelijk genezen, maar ook je hart zal genenzen en ik hoop dat je dan echte liefde mag vinden met respect en vertrouwen en zorg. Jij verdient het.

Thx lieve Liz, het lijkt er idd op. Zit erg aan de narcistische persoonlijkheid stoornis te denken. Hij heeft in elk geval flinke trekken. Ook ben niet in het slachtoffer maar hij. (Volgens mij hebben we het allebei heel zwaar gehad door de benzooi maar goed). Ik kan gewoon niet bevatten dat iemand echt zo is. Het rare is, ik probeer het te begrijpen, maar moet me erbij neerleggen dat ik dit nooit zal kunnen begrijpen. Ik voel me vreselijk in alle opzichten; gezondheid naar de maan door de medicatie, huwelijk op de klippen en ik kom er nu achter wie hij werkelijk is, en dat voelt echt heel heel vreemd. Ik voel me een last voor mijn ouders omdat ik waarschijnlijk weer terug moet, kan nog lang niet werken en dit is iemand die de hele scheiding gaat tegenwerken, informatie zal achterhouden etc etc. 

Hij heeft een kluis genomen (gaat waarschijnlijk alles zwart doen nou om zo min mogelijk allimentatie te betalen.) ach ik heb er gewoon geen woorden voor. Het is ook zo raar om te zien hoe mensen erin trappen. Naar de buitenwereld weet hij iedereen te overtuigen. Ik bedenk me alleen maar; deze mensen gaan er uiteindelijk ook wel achter komen. Misschien pas over een paar jaar net zoals ik. Ik spreek onze gezamenlijke vrienden ook niet meer. Ik heb het gevoel dat hij ze zwaar beïnvloed en het voelt voor mij vreemd om dan af te spreken. Ik krijg dan het gevoel dat ik me nog moet verdedigen ook. Ik probeer me te focussen op mezelf en op mijn eigen familie en vrienden. Ik ga er maar vanuit dat karma vast nog een x op zijn pad gaat komen. En daar troost ik me maar mee. Mijn familie zegt dat ik me absoluut niet bezwaard moet voelen, maar dat zit gewoon in mij natuurlijk. Ben je verdorie 32 en moet je terug naar je ouders terwijl je ziek bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei EefjeJ:

Mijn ex heeft me geestelijk een beste knauw meegegeven helaas, die had daar ook wel trekjes van... 

Volgende week met het warme weer hou ik me zo rustig mogelijk ;) in de ochtend misschien een wandeling...gelukkig hoef ik alleen dinsdag naar mijn paard en ga dat ook maar zo vroeg mogelijk doen... En wie weet even fietsen, heb net een zitje voor de kleine erop gezet :)

Dit weekend nog plannen? 

Fijne dag :)

 

fietsen met je kind voorop is zo heerlijk!!! Ik heb eindeloos met mijn zoon en later mijn dochter voorop  gefietst. Heerlijk dat hummeltje voor je, kusje op het hoofd.... kletspraatjes valkbij. Ik heb daar alleen maar gelukkige herinneringen van:wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ en @Kannietmeer ik zit ook echt aan narcistische trekjes te denken, alles klopt gewoon; in het begin kan alles, niks is te gek. Ik ben er ook ingetrapt. Hij wilde zo snel mogelijk trouwen en vroeg me na 4 maanden al ten huwelijk. Binnen een jaar getrouwd. Hij heeft mij afhankelijk gemaakt ik ben daarin meegegaan. Heb een half jaartje gewerkt en vond mijn nieuwe baan niet leuk. Toen zelf ontslag genomen. Vervolgens toen ik weer wilde werken werd hij boos; je hoeft toch niet te werken? Ik verdien genoeg, als jij gaat werken gaan we langs elkaar heen leven en gaat ons huwelijk kapot. Die discussies hebben we de afgelopen jaren gehad. Wel 20x en daarmee zette hij me klem. Totdat ik er vorig jaar genoeg van had. En mijn werk weer begon op te pakken. Dat heeft hij heel vervelend gevonden. En nu kan ik niet werken, en draait hij de kraan dicht. Het is bizar. Ik heb al heel lang het gevoel dat er iets niet klopt. Het zijn kleine dingetjes die ik niet leuk vond in ons huwelijk. Ik wist alleen niet wat narcisme was en kon er nooit mijn vinger op leggen. Daarnaast heb ik ontzettend van deze man gehouden. En toen werd ik ziek en nu is het een ramp. Een vriendin van me legde vorig jaar uit wat narcisme was. Omdat ze er zelf mee te maken had. Toen begon mij wel wat te dagen. Maar toen zat ik al op de benzo’s en werd ik steeds zieker. 

Ook probeerde hij mijn wereldje kleiner te maken alleen ben ik daar gelukkig nooit in mee gegaan; mijn vrienden allemaal afkraken. Elke vriendin van mij mankeerde wel wat. Dat vond ik altijd zo naar. Het probleem is dat de dingen vaak zo subtiel zijn dat je je vinger er niet op kan leggen. Ik heb de afgelopen tijd veel over narcisme en manipulatie gelezen en ik herken veel manipulatie technieken zoals gaslighting. 

Ik ben er behoorlijk kapot van en hoop dat ik ooit iemand weer kan vertrouwen. Ik merk dat dit me behoorlijk beschadigd en dat ik heel wantrouwend ben nu naar anderen. 

Hoe was dat in jullie relaties? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Annie87 ik kan het niet bevatten wat jou allemaal overkomt. Wat een vreselijke eikel je ex man is. Dit gun je niemand en al helemaal niet als je ook nog ziek bent van de benzooi. Ik heb net je te doen, echt, maar heb ook genoeg aan mn eigen sores. Klinkt dat erg egoïstisch? Zo kan ik ook niet naar mijn nicht in t zkh, ik voel me gewoon te slecht en kan dat er niet bij hebben. Vandaar ook dat ik weinig op t forum schrijf. 

Vervelend dat al jullie vrienden zijn kant kiezen, althans zo voelt dat ongetwijfeld. Misschien komen er een paar achter hoe hij werkelijk is, en komen ze alsnog bij je terug, misschien niet. Probeer dit voor nu naast je neer te leggen. Je hebt belangrijkere dingen aan je hoofd. Focus op herstel en het doorkomen van je scheiding. Wees dankbaar voor je moeder, dat je bij haar terecht kan. Ook al is dit nu niet een optimale situatie. Zelf heb ik de afgelopen jaren bijna al mn vriendinnen verloren. Met 2 heb ik regelmatig contact, met 2 af en toe. Ik zie ze nooit, zoals ik eigenlijk bijna niemand zie. Alleen mijn familie en mn schoonouders. Zij zijn ook de enige die het begrijpen. Mn zwagers en schoonzussen hebben al 3 jaar niet gevraagd hoe het met me gaat. Je leert de ware mens kennen, zeg ik altijd maar. Ik ga me daar niet mee bezig houden, maar natuurlijk ben ik wel erg teleurgesteld in vele mensen. 

Lieve annie, je bent nog maar 32, je hebt nog een heel leven voor je. Ik weet bijna zeker dat de wereld er over een jaar er heel anders voor je uit zal zien

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje beterschap!

@Annie87 wat een verhaal. Dat je ex narcistisch is is voor mij wel duidelijk, de door jou beschreven trekjes wijzen daar echt op. Sterkte! 

Ik heb zelf weer een slechte dag. Wel goed geslapen, maar toch erg onrustig. Ik probeer er achter te komen waar dat nu vandaan komt, want eigenlijk zijn er geen stressoren die de onrust verklaren. Ik merk nu ook steeds vaker dat het mijn stemming negatief beïnvloedt, heb ook geen zin meer om dingen te doen momenteel. Toch maar even de fiets pakken straks, het is nu nog te doen buiten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah @Cyclad58 wat vervelend nou weer. Ik snap heel goed dat het je stemming beïnvloed. Ik kan wel zeggen niet laten doen, maar zo werkt t niet weet ik. Kan het zijn dat je moet wennen aan het meer werken per week? Heb je nog therapie? Misschien kan je daarbij op zoek gaan naar de oorzaak? Ik hoop voor je dat de onrust snel wegtrekt en weg blijft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter nee dat is niet egoïstisch van je. Het is juist heel vervelend en naar dat je niet naar je nicht toe kan, maar je bent ziek. Het is niet dat je niet zou willen. Elke dag is gewoon overleven in benzo ontwenning. Dankje voor je lieve woorden. Snap je zo goed, merk je al verschil in omzetting dia?

Ik ben heel dankbaar dat ik nog familie heb. Stel je voor dat dit je zou gebeuren en je zou echt werkelijk nergens naartoe kunnen. Dat is afschuwelijk. Dat is het nu ook natuurlijk maar toch. 

Dankje @Cyclad58 voor je lievie woorden ook. 

Ik heb lang getwijfeld of ik het hier allemaal wel moest schrijven. Ik vind het moeilijk om zo over iemand te praten. Maar aan de andere kant denk ik nu, wat zegt deze man allemaal over mij en maakt hij iedereen wel niet wijs? En het is toch anoniem dus ach... Ik denk alleen dat ik hier een hele grote knauw aan overhoud. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 Mijn ex was mij meer aan het manipuleren en ik trapte erin...palmde me in, maar zei ook hele nare dingen. Dat ik niks was zonder hem, dat het nooit wat met mij zou worden etc... En daarna weer mooie praatjes... Totdat ik mijn huidige vriend tegen kwam op de kermis en ik wist niet wat me overkwam, toen kon ik het erg makkelijk achter me laten en heb er geen traan meer omgelaten... Ik had al genoeg gehuild toen ik nog bij hem was... Als ik hem nu zie, krijg ik wel nog steeds een gevoel van walging... Het voelt ook nog steeds als zes weggegooide jaren, maar ja... Ik heb er wel van geleerd en weet nu wel wat ik niet wil ;)

Jouw ex gaat vast en zeker nog een keer keihard op z'n bek en dan stap jij er overheen. Het gaat goedkomen lieverd xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter Ik vind het toch zo naar dat je je zo rot voelt :( hoeveel tijd duurt het nog voordat je volledig bent overgestapt? Sterkte! X

@Cyclad58 He jeetje wat balen! Ik snap het helemaal dat je stemming dan omslaat, het is dan zo moeilijk om positief te blijven. Ik kan er zelf ook geen peil op trekken waar de onrust vandaan komt. Zelfs na een rustige dag of dagen kan ik onrustig zijn, het is er eigenlijk elke ochtend/dag...

@Lynn86 fijn dat het goed gaat! Succes met de verhuizing :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei EefjeJ:

@Annie87 Mijn ex was mij meer aan het manipuleren en ik trapte erin...palmde me in, maar zei ook hele nare dingen. Dat ik niks was zonder hem, dat het nooit wat met mij zou worden etc... En daarna weer mooie praatjes... Totdat ik mijn huidige vriend tegen kwam op de kermis en ik wist niet wat me overkwam, toen kon ik het erg makkelijk achter me laten en heb er geen traan meer omgelaten... Ik had al genoeg gehuild toen ik nog bij hem was... Als ik hem nu zie, krijg ik wel nog steeds een gevoel van walging... Het voelt ook nog steeds als zes weggegooide jaren, maar ja... Ik heb er wel van geleerd en weet nu wel wat ik niet wil ;)

Jouw ex gaat vast en zeker nog een keer keihard op z'n bek en dan stap jij er overheen. Het gaat goedkomen lieverd xxx

Afschuwelijk! Dat manipuleren herken ik nu heel erg. Maar het is heel subtiel en ze zijn er goed in. Maar ik weet nu waar ik op moet letten. Gelukkig heb je nu een lieverd! Dikke kus 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...