Spring naar bijdragen

Woensdag 19 juni 2019


Lika

Aanbevolen berichten

56 minuten geleden zei rapilos:

Jopie,

Wat ben je toch altijd sportief bezig
Ik kom meestal niet veel verder als een kwartiertje ochtendgym :)

Woehaaaaa... Ik denk dat jij even vergeten bent dat jij dagelijks, in de tijd dat ik met mijn dikke gat altijd in de auto zat, een veelvoud van deze afstanden fietste van cliënt naar cliënt? 

Nee, niet met een stoer fout wielerbroekje en fluoriscerend shirtje, ook niet inde stralende ochtendzon maar door regen, wind, sneeuw? 

Ik niet. 

Windstil hier trouwens. Ben tot 50 meter uit de kant gekomen. Toen voelde ik iets aan mijn teen. Eilandje ronden nog (lang) niet gelukt. Er ligt nu een klein jongetje op mijn bodyboard. Die is ook bang. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei lady jane:

ach Von, ze gaat naar een kamer van 11m2
hoe erg kan verhuizen dan zijn?

Neem van mij, ervaringsdeskundige (:huh:), maar aan (en waarschijnlijk weet je dat zelf ook wel) dat er heeeeeeel veeeeeel 'past' in een kamer van 11m2...

Hoe dan ook, veel sterkte. Letterlijk en figuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo,mijn painting heb ik besteld ga gelijk goed te werk met een luik van boedhha,dus morgen krijg ik de painting en de bakjes om de steentjes in te doen maandag.

Gelijk maar een set van 64 bakjes besteld.

Als ik meer nodig heb ga ik naar de Action om die daar te halen.

Moet altijd wel een eindje rijden voor ik ergens ben dus denk bestel het maar.

 

Hier een buitje gehad voor de stof beetje gerommel maar meer ook niet,hoop dat de zon zoweer gaat schijnen,ben best wel erg actief vandaag,keukenkastjes zijn schoon gemaakt door myself jaja,boodschapjes gedaan,wasje gedraaid,nou nou bezig bijtje he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk @Wiplala

Ik heb er ook eentje liggen ( nog niet af). 

Ben nu met haken bezig. Grannys( vierksntjes) moet een sprei worden. 

Met een kleine variatie op de vroegere aopelreclame " an apple a day keeps the doctor away) heb ik ern nieuwe slogan nu voor mezelf

A granny a day keeps the wine away

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Sober:

Wat leuk @Wiplala

Ik heb er ook eentje liggen ( nog niet af). 

Ben nu met haken bezig. Grannys( vierksntjes) moet een sprei worden. 

Met een kleine variatie op de vroegere aopelreclame " an apple a day keeps the doctor away) heb ik ern nieuwe slogan nu voor mezelf

A granny a day keeps the wine away

O top,wat een mooie tekst zeg.

Ja voor mij is diamond painting nieuw,dus kan jou mooi vragen stellen haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ties:

Ik kom erbij niks, je bent niet alleen

Dagpact;

Nadia
Kohtje
Yvonne
Jane
Rosee
Rapilos
Moeps

Niks

Ties

Sober

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is zeer verschillend per groep. Er zijn groepen waar meer mannen zijn. En groepen waar het ongeveer fifty fyfty is. En soms per week verschillend soms ook. Bij de laatste meeting waar ik heen ga waren dit keer de vrouwen in de meerderheid. Meestal daar fyfty fyfty. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten allemaal. 

Eén goede dag, zij het zonder zeilen, dat was met dit onweer niet mogelijk. Weer een prachtige zonsondergang over 't meer hier. 

@Lika en @bumperjim er zijn behoorlijk serieuze wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat ongefundeerde waardering juist schadelijk is. Ik geloof daar ook heilig in: je eigen "geweten" bepaalt of jij je werk, leven, houding, actie, inzet voldoende vindt, niet externe waardering. Nooit. 

Ik zou 't zelfs durven omdraaien: als jij weet dat wat je doet, hoe je doet, ok is, dan heb je geen externe waardering meer nodig. Nul. Ben je ook niet meer kwetsbaar voor kritiek. Kan je het horen. 

Dat is vrijheid. 

Complimenten zijn (althans kunnen dat goed zijn) vernederend in de meest letterlijke zin. Wel lekker, maar niet helpend. De zucht naar complimenten of waardering is fnuikend. Ik geloof daar in. 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

It's alive! Het Dagpact!

En Jopie is niet opgevroten door slijmerige meermonsters.

Wat een dag: verslapen, regenbui op mijn kop, het netwerk vond opeens dat ik geen toegang meer verdiende...de start was niet echt je dat. Maar zoon heeft gekookt en dus kon ma even met de beentjes omhoog. En ik meld me droog af, dat ook. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei jopie:

Welterusten allemaal. 

Eén goede dag, zij het zonder zeilen, dat was met dit onweer niet mogelijk. Weer een prachtige zonsondergang over 't meer hier. 

@Lika en @bumperjim er zijn behoorlijk serieuze wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat ongefundeerde waardering juist schadelijk is. Ik geloof daar ook heilig in: je eigen "geweten" bepaalt of jij je werk, leven, houding, actie, inzet voldoende vindt, niet externe waardering. Nooit. 

Ik zou 't zelfs durven omdraaien: als jij weet dat wat je doet, hoe je doet, ok is, dan heb je geen externe waardering meer nodig. Nul. Ben je ook niet meer kwetsbaar voor kritiek. Kan je het horen. 

Dat is vrijheid. 

Complimenten zijn (althans kunnen dat goed zijn) vernederend in de meest letterlijke zin. Wel lekker, maar niet helpend. De zucht naar complimenten of waardering is fnuikend. Ik geloof daar in. 

 

Het gaat me niet om complimenten. Ik wil alleen resultaat zien van mn werk. Een voetballer maakt doelpunten. Wat maak ik eigenlijk?

En als ik dan na een lange dribbel een doelpunt maak, dan hoor ik achteraf via via, nee die telt niet. 

Ik voel me nutteloos en tegelijkertijd verzuip ik in het werk. En dat is weer een duidelijk symptoom van een burnout.

Maar goed ik zal niet nog meer ellende in de dagdraad schrijven, trouwens dit is alweer gisteren. Moedig voorwaarts :P 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Het gaat me niet om complimenten. Ik wil alleen resultaat zien van mn werk. 

Dat was me volledig duidelijk. Je post dan ook mijns inziens totaal geen ellende maar gewoon hele reeele en normale overwegingen die met zingeving te maken hebben. 

Maar....  zowel na/in een burnout, als rond jouw leeftijd, als na stoppen met zuipen, verandert je blik daarop, je.... hoe zal ik het noemen.... je waardenstelsel? Jij hebt met alle drie tegelijk te maken. 

Dan beweegt alles, staat niets meer vast, is weinig meer duidelijk.... behalve dat ene waarvan je weet dat je het niet wil. Zonder dat je kent wat je wél wil. Dat is gewoon lastig, maar volgens mij wel vrij "normaal".... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Etty:

Misschien is het belangrijk om die vraag te beantwoorden?   Misschien helpt het om zicht te krijgen op het resultaat.    Als je een overzicht zou maken van welke werkzaamheden volgens jou een bijdrage leveren aan het bedrijf en waar en hoe, en welke niet, zou dat jou helpen?  

Jan Geurtz (of van wie hij het heeft) zegt : als je het niet in jezelf kunt oplossen, moet je het buiten jezelf oplossen.  Of vanuit een ander perspectief kijken, of een andere baan.  De vraag is voor mij dan, hoe lang blijf ik in het in mezelf oplossen voordat ik besluit dat ik het buiten mezelf ga oplossen? 

 

 

Ja dat is precies de vraag. En ik zit steeds te oscilleren daartussen. Regelmatig denk ik "g** ik ga hier weg". En daarna denk ik weer, je moet je niet zo druk maken dat doen je collega's ook niet. Er zijn er genoeg die rustig een uur later komen en een half uur eerder weg gaan, heel lang lunchen en dan moeten ze midden op de middag ff een uurtje naar de fysio of zo. Goh ja joh, denk ik dan, wat heb je een luizenleventje :wacko:

Wordt kennelijk niks van gezegd. Moet ik dat ook gaan doen? Is mijn stijl helemaal niet.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...