Spring naar bijdragen

Dinsdag 18 juni 2019


Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei jopie:

Welterusten allemaal. 

:heart: onder de riem voor @Nadia en @niks

@bumperjim ik lees je. Al lijkt 't wellicht of ik over je heen dender met mijn getetter over "fijne dagen" . Ooit was ik ook daar.. Soms ben ik nog daar. 

Ik herinner me een prachtige cursus timemanagement waarin we een verdeling moesten maken in zo'n geweldige matrix.... Urgent/belangrijk en dan ja/nee. Jankend zowat: "fuck off met je matrix. Bij mij is alles en urgent, en belangrijk. En meer dan in 24 uur past. Wat niet urgent is en niet belangrijk benoem ik al niet eens meer" 

Maak die begroting nou maar gewoon, goed of minder goed, en ga met vakantie. 

Bedankt :) 

Nee ga maar lekker door met je fijne dagen verhalen, dat ik er weer ff bij stil sta waar het eigenlijk om gaat op deze planeet. 

Hwt probleem is dat ik die fijne dagen precies zo heb in de weekenden, daarom is hier weggaan echt het laatste waar ik zin in heb. Plus ik woon op 4 ninuten van mn werk en das ook een hoop comfort. Ik wil iets anders vinden zeg maar in een straal van een half uur of zo. Tis hier geen Rotterdam, de banen leggen niet voor het oprapen.

Ja perziken plukkenn dat kan vandaag nog als ik wil :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En een andere baan betekent vaak de helft minder salaris, dat heb ik al een beetje gezien hier. Ik werk in een industrie die goed betaalt maar die verder vrijwel afwezig is hier in de regio. 

Vervolgens is er weer een stemmetje in mij dat zegt: wat ben je toch een stomme koe dat je je zo druk maakt? Grijpntoch gewoon die cash elke maand en doe dat werk meer of minder goed, maakt het jou wat uit ze ontslaan je echt niet! En daar is ook wat voor te zeggen. Daar kan ik het een paar dagen op volhouden en daarna begint het weer te jeuken. 

Tis niet alleen dat er teveel werk is, het is ook slecht georganiseerd en ik heb geen grip op wat de micromanagers allemaal verzinnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Smaragd:

Je geeft mij iig een heel onveilig gevoel. Ik deel daardoor voorlopig ook niets meer op de dagdraad. 

 

Lieve @Smaragd, de dagdraad of je eigen draad, ze zijn alletwee even 'openbaar', even veilig/onveilig.
Vooralsnog ga ik over het algemeen nog altijd uit van veilig. Voor zover deelnemen aan het (sociale) leven veilig is. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lika:

En het geeft jou misschien geen fijn gevoel alleen vanwege het geld te werken? Werk en leven zijn niet twee compleet separate zaken. Dat maakt het moeilijk een evenwicht te vinden. Voor mij dan.

Ik voel me graag nuttig. Dat gevoel staat op dit moment op het nulpunt. Als het mijn verantwoordelijkheid is om over bepaalde dingen na te denken en plannen te maken en beleid uit te zetten en zo, en je hoort dan via via dat er een directievergadering is geweest (zonder mij) waarin ff vlug iets heel anders is besloten. Dat is al meerdere keren gebeurd. Ja dan voel je je heeel nuttig. Dan heb ik direkt de neiging om de fiets te pakken en de rest vd dag vrij te nemen als ik dan toch nergens voor dien en het is nog lekker weer ook :) 

keb eigenlijk best wel zin om het onderwijs in te gaan of zo. Fuk het salaris dan maar. Daar is werk genoeg. (Waarom is daar dan werk genoeg, moet je je dan wel afvragen :wacko:)

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika, we willen toch allemaal (graag) gezien en gewaardeerd worden? Als we echt in ons hart kijken? En nuttig wil ik me ook wel graag voelen, ik begrijp niet helemaal waar het “iets met ego” daarin zit?

Bedoel je het vanuit “oneigenlijke” motieven gezien willen worden, zo van kijk mij eens goed doen (bijvoorbeeld)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

@bumperjim wil je je nuttig voelen of gewaardeerd/gezien? Iets met ego;-) Ik probeer het te onderscheiden bij mezelf. Niet altijd gemakkelijk/comfortabel. Wel zinvol voor vervolgstappen.

Beide. Nuttig voelen = gewaardeerd door mezelf. En ook gewaardeerd door anderen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk het is beiden. Weet ik. Ik bedoel wat jij @Jannigje noemt: oneigenlijke motieven. Maar dat zijn ze niet, omdat we ze altijd allemaal hebben. Opschrijven is lastig merk ik...

Maar, mij zit het ‘goed gevonden willen worden’ , dwars. Vooral als ik de aai over mijn bol, NIET krijg. Klinkt zwaarder dan het is allemaal, en ik kan het niet goed uitleggen. Alleen helpt het mij zelf om heel zuiver naar mijn motieven te kunnen kijken voor het msken van vervolgstappen. Daarin voel ik het onderscheid wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp wat je bedoelt en ik heb dat ook wel, maar ik vertik het om steeds de "fout" bij mezelf te leggen, alsof ik degene ben die steeds een aai over de bol of zeg maar gewoon waardering nodig heeft alsof het een drug is. Iedereen heeft waardering nodig en ik was daar allang weggeweest als ik een goed alternatief had. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei bumperjim:

Ik begrijp wat je bedoelt en ik heb dat ook wel, maar ik vertik het om steeds de "fout" bij mezelf te leggen, alsof ik degene ben die steeds een aai over de bol of zeg maar gewoon waardering nodig heeft alsof het een drug is. Iedereen heeft waardering nodig en ik was daar allang weggeweest als ik een goed alternatief had. 

Tuurlijk Jim. Gaat niet om fout toch? Gaat er wel om wat je stappen naar de toekomst zijn. Waar jij gelukkig in wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lika:

Tuurlijk Jim. Gaat niet om fout toch? Gaat er wel om wat je stappen naar de toekomst zijn. Waar jij gelukkig in wordt.

Dat weet ik nog steeds niet. Ik geloof dat ik eerst vakantie nodig heb :) Ik kan helemaal niet helder nadenken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bumperjim:

Dat weet ik nog steeds niet. Ik geloof dat ik eerst vakantie nodig heb :) Ik kan helemaal niet helder nadenken. 

Dat gaat je lukken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...