Spring naar bijdragen

Huiskamer 16 juni vaderdag


Lynn86

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal. 

Voel je je vandaag wat beter, Lynn?

Ik heb vannacht redelijk geslapen, was wel vroeg wakker en nog steeds erg onrustig en ook ongerust. Ik had eigenlijk gedacht dat mijn ontwenningsklachten wel grotendeels weg zouden zijn en dat het bij mij psychisch is (Het hoeft elkaar niet uit te sluiten). Zeg het maar. Ik ga maar proberen om er vandaag iets van te maken. 

Have a nice day!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei doorbijter:

Goedemorgen

@Lynn86 ben je gisteren de dag een beetje doorgekomen? En weet je al hoe je gaat afbouwen?

Voor alle vaders onder ons, een hele fijne vaderdag

Mijn mannen zijn allemaal naar de camping en ik kan weer eens niet mee. Probeer er niet in te blijven hangen, maar das niet altijd makkelijk

Sterkte, @doorbijter. Jammer dat je niet mee kunt. Te veel prikkels? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

Allereerst een fijne vaderdag voor de vaders onder ons :)

Dat is inderdaad niet leuk @doorbijter maar over een tijdje kan je vast en zeker weer gezellig mee en ik hoop sneller dat je denkt xx

Lieve @Annie87 ik vroeg me af of je nog naar je vader bent toe gereden? Ik vind het zo dapper van je hoe jij je door de situatie slaat, echt petje af... Dikke knuffel x

Gelukkig heb je wel wat beter geslapen @Cyclad58 wel erg naar nog steeds onrust...ik denk misschien toch een wave en daar hoeft soms geeneens een aanleiding voor te zijn, al zoeken we die wel vaak... Ik las het laatst nog op een Amerikaanse site, je kan er vaak genoeg niks aan doen, hoe moeilijk ook... Ik hoop dat je evengoed een fijne dag hebt

Hoe gaat het met jou @Robbin

Ik heb redelijk geslapen, voel me wat trillerig, maar verder wel oké... Evengoed even huilen net, toch weer die gedachte komt het echt wel goed, is het echt wel van de oxazepam etc etc... Maar het komt goed en ik ga nu even van mijn paard genieten :)

Mooie dag gewenst toppers! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 ik vraag me af of je geen andere slaapmeditatie erbij kunt krijgen ipv een pammetje nemen. Ik weet dat je geen mirtazapine mag hebben, maar zelf heb ik nu risperidon (een half tabletje naast de mirta). Op zich heb ik dit niet nodig, maar ik ga eerst de benzo afbouwen en dan pas de rest. En ik heb ook al prometazine gebruikt. Voordeel daarvan is dat je niet hoeft op te bouwen en er zo mee kunt stoppen. En ik weet dat er echt nog wel andere medicatie is die als slaapmedicatie wordt gebruikt. Zo zonde om weer aan die pammen te gaan. We weten welke ellende dit kan veroorzaken

Misschien kun je het eens met je psychiater bespreken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Goedemorgen

@Lynn86 ben je gisteren de dag een beetje doorgekomen? En weet je al hoe je gaat afbouwen?

Voor alle vaders onder ons, een hele fijne vaderdag

Mijn mannen zijn allemaal naar de camping en ik kan weer eens niet mee. Probeer er niet in te blijven hangen, maar das niet altijd makkelijk

Wat vervelend dat je niet mee kunt :(

lukt dat niet?

ik heb gisteren een behoorlijk moeilijke dag gehad. Ik ga stabiliseren nu. En als ik er aan toe ben weer door. Week of twee en dan is mijn psy terug van vakantie en kan ik overstappen op diazepam zo rustig mogelijk. Ik kom van een hoge dosering en 8jaar slik ik dat al.

dus niet te vlug gaan.

ookal wil mn hoofd t liefst vandaag nog stoppen met alle medicijnen.

helaas dat gaat niet. 

xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Goedemorgen allemaal. 

Voel je je vandaag wat beter, Lynn?

Ik heb vannacht redelijk geslapen, was wel vroeg wakker en nog steeds erg onrustig en ook ongerust. Ik had eigenlijk gedacht dat mijn ontwenningsklachten wel grotendeels weg zouden zijn en dat het bij mij psychisch is (Het hoeft elkaar niet uit te sluiten). Zeg het maar. Ik ga maar proberen om er vandaag iets van te maken. 

Have a nice day!

Hey ad,

Wat vervelend zeg dat je zo'n onrust hebt.

Ik heb ook niet echt mn dag. Maar maak er het beste van. Het gaat vanzelf over. 

Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk wel @doorbijter. Hoe het verder precies gaat verlopen weet ik ook nog niet, misschien dat ik het tempo wat aanpas. Maar het is uiteraard wel het doel om de 0 te gaan halen. Bij jouw toch ook straks neem ik aan? Er is nog niet veel ruimte om echt trots te zijn, ik zit natuur ook gewoon in ontwenning met slechte en wat betere dagen. Ik heb bewust niet heel erg opgelet de laatste maanden waar ik mee bezig was, natuurlijk wel opletten of ik de juiste hoeveelheid innam, maar geprobeerd niet zo erg met de afbouw bezig te zijn. eigenlijk ben ik er meer verbaasd over ipv trots.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei EefjeJ:

Wat jammer @Annie87 dat is weer even een tegenvaller helaas... Wel super knap van je dat je erheen gereden bent! X

@Robbin Ja dat gaat zeker weer komen... Goed zeg nu op 8mg,daar mag je zeker trots op zijn :)

Voor jou ook nog een dikke knuffel @Lynn86 ik vind het heel stoer dat je er nu echt voor gaat en het gaat je lukken! X

Dankje eefje xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin mijn doel is zeker de 0, voor minder doe ik het niet. Ik wil mijn leven terug. Ik ben dat ook verplicht aan mijzelf en mijn gezin. 

Ik vind echt dat je trots op jezelf mag zijn. Helemaal als je kijkt van hoe ver je komt. Dat je niet zozeer met de afbouw bezig bent, lijkt me alleen maar helpend. Dat doe je ook al goed. 

Om eerlijk te zijn weet ik nooit goed hoe ellendig of juist niet jij je soms voelt. Daar laat je je nooit over uit. Hoeft ook niet hoor, maar ik denk dat ik daar dan zelf een invulling aan geef en er kennelijk vanuit ga dat je best redelijk gaat. Terwijl het maar zo kan zijn dat je echt klotendagen hebt. 

Als je zegt dat je vooral verbaast bent, is dat dan omdat je toch vindt dat je al best een eind gekomen bent? Of juist omdat de ontwenning je is meegevallen? En denk je dat je je tempo moet verlagen? 

Nou, ik hoop iig dat je uiteindelijk bij 0 uitkomt en dat de weg daar naartoe je wederom zal verbazen omdat het je achteraf heel erg is meegevallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter Laat ik voorop stellen dat ik al de tijd gewoon ziek ben (geweest). Sommige dagen heel ziek, dan kom ik er ook even niet meer uit en ben ik grotendeels aan huis gebonden. Maar als ik ga kijken waar ik in heb gezeten, dan is dit net iets anders. Laat ik het zo zeggen: ik ben nu ziek, maar ik kan er vaak redelijk mee uit de voeten en dat is een tijd anders geweest. Het is niet fijn, maar alles beter dan in de staat van een cold turkey te zitten. En daar heb ik best lang ingezeten. Dus ellendig voelen, jazeker! Maar ellendig zoals iedereen zich voelt tijdens een normale afbouw. Waar ik verbaasd over ben is inderdaad dat ik dit keer wel onder de 10 al ben gekomen, en ook wel een beetje over dat me lichaam zich beetje bij beetje hersteld en aanpast aan de situatie nu. Verder probeer te doen wat nodig is, ik blijf nu even hierop staan omdat ik vind dat het nodig is, en als m'n lichaam straks zegt dat ik het tempo moet aanpassen doe ik dat ook. Echt meevallen doet het natuurlijk niet, maar ik probeer wel de positiviteit uit te spreken, omdat ik dus weet dat van hoever je ook komt, het echt wel langzaam beter wordt.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter persoonlijk vind ik het ook niet echt helpend om tegen jouw te zeggen dat ik toevallig ook erg ziek ben op momenten dat jij het moeilijk hebt. Dat is in werkelijkheid wel eens zo, maar ook wel eens niet. En ik hoop gewoon voor je dat je ook zo snel mogelijk je weg een beetje kunt vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin nu ik bovenstaand stukje gelezen heb, vind ik dat je enorm trots op jezelf mag zijn. De weg die je hebt afgelegd is een hele zware, maar je doet t maar mooi. En zonder te klagen, althans hier. Daar kan ik zeker nog een voorbeeld aan nemen. Doe wat goed voor jou voelt en dan gaan die laatste 8 mg er ook echt af. 

Nu snap ik dat je steeds zulk positief advies kunt geven. Jij weet als geen ander dat het echt beter gaat worden. Ook dat geeft mij dit keer weer vertrouwen, Dankje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei doorbijter:

@Cyclad58 ik vraag me af of je geen andere slaapmeditatie erbij kunt krijgen ipv een pammetje nemen. Ik weet dat je geen mirtazapine mag hebben, maar zelf heb ik nu risperidon (een half tabletje naast de mirta). Op zich heb ik dit niet nodig, maar ik ga eerst de benzo afbouwen en dan pas de rest. En ik heb ook al prometazine gebruikt. Voordeel daarvan is dat je niet hoeft op te bouwen en er zo mee kunt stoppen. En ik weet dat er echt nog wel andere medicatie is die als slaapmedicatie wordt gebruikt. Zo zonde om weer aan die pammen te gaan. We weten welke ellende dit kan veroorzaken

Misschien kun je het eens met je psychiater bespreken

Ik heb al quetiapine 25 mg, maar dat wil ik afbouwen. Verder slik ik nog paroxetine 20 mg, maar daar ga je niet beter van slapen :-) 

Prometazine is voor mij geen optie vanwege de anticholinerge werking. Ik heb daar na het afbouwen van de Lora om gevraagd, maar de arts wilde mij alleen quetiapine 25 mg voorschrijven. Heeft met leeftijd te maken begreep ik.....Risperidon is vergelijkbaar met quetiapine, maar ik heb maanden prima geslapen en afgelopen nacht ging het ook beter, ik wil het op eigen kracht kunnen. Het zit nu even tegen, dat is nu even niet anders. Dank je wel voor het meedenken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin dank voor het delen van je verhaal. Ik hoop niet dat je je verplicht voelde door mijn bericht, dat was absoluut de bedoeling niet. 

Ook jij mag hier je angst, twijfel, ellende spuwen hoor. Dan kunnen we er ook voor jou zijn. Gedeelde smart is halve smart, toch..... Alhoewel ik de indruk krijg dat je daar geen behoefte aan hebt, ook goed natuurlijk. Maar blijf hier vooral wel komen, je positieve reacties doen me vaak goed. Succes met de verdere afbouw en ik hoop dat je je steeds ietsje beter gaat voelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...