Spring naar bijdragen

Iemand ervaring met TSM (The Sinclair Method)?


Onbekend

Aanbevolen berichten

Geen ervaring mee

eigenlijk nog nooit van gehoord ook. 

Van wat ik nu snel even gegoogled heb,klinkt het wel interssant ,bijna te mooi om waar te zijn. 

 

Als ik het goed begrijp leer je weer gecontroleerd te gebruiken met behulp van silincro?

voor mij niet weg gelegd 

 geloof dat ik nooit meer gecontroleerd kan drinken ,daarvoor was ik veelste ver heen. 

Maargoed voor iemand die minder ver heen was,zou het misschien wel een uitkomst kunnen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou je hersenen moeten ‘herprogrammeren’. Als je drinkt ervaar je niet meer het geluksgevoel en dat zou je onverschillig maken ten opzichte van alcohol. Perfect lijkt mij, dan is het geen issue meer. Veel mensen leiden na behandeling een vrijwel nuchter leven is me verteld, maar kunnen op momenten toch een drankje drinken. Betekent wel dat je altijd dat medicijn op tijd moet nemen.

Ik zou het willen proberen eigenlijk.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou dat nooit zomaar proberen. Ik vind het een raar verhaal. "De pharma wil er niet in investeren" maar tegelijkertijd gaat het gewoon om een commercieel medicijn. Natuurlijk zou de pharma investeren als het echt werkte  de markt is waanzinnig groot.

De site lezend voel ik dat men graag iets wil doen geloven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Debber:

Ik zou het willen proberen eigenlijk....

 Ik never nooit. Snap je ook niet Debber.
medicijnen, zeker de chemische, zijn ongezond, hebben vaak bijwerkingen:
ben je ziek dan kan het goed zijn, dan heb je ze nodig (meestal)
maar je gaat toch geen pillen gooien in een gezond lichaam
zodat je daarna in staat bent er ook nog eens een harddrug/gif in te gieten?:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei lady jane:

 
maar je gaat toch geen pillen gooien in een gezond lichaam
zodat je daarna in staat bent er ook nog eens een harddrug/gif in te gieten?:o

Ja dat dus. Precies. 

En als ik lees "hersens herprogrammeren" dan duik ik al bijna onder de tafel, ik heb teveel Black Mirror gekeken :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is dus meer de bedoeling om door middel van het medicijn je houding ten opzichte van alcohol te veranderen. Zodat je dus gemakkelijker zonder kan. Het wordt dan gewoon niet meer belangrijk. Ik denk dat lang stoppen een zelfde soort effect kan hebben (al hebben je hersenen nog steeds in het geheugen staan dat alcohol drinken fijn is), maar dit medicijn helpt je sneller in die staat te komen. 

En ja, het blijft een chemisch medicijn. Maar als het iemand binnen een half jaar helpt om nuchter te blijven dan denk ik dat de positieve effecten de negatieve overstijgen....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In eerste instantie is het wel de bedoeling dat je bij ‘trek’ gewoon een drankje drinkt. Volgens de arts drinken de meeste mensen als ze het medicijn genomen hebben direct al veel minder (omdat het gewoon neutraal in de hersenen wordt ontvangen). Steeds als je een moment verwacht dat je normaal gesproken gaat drinken neem je van te voren het medicijn. Als je niet verwacht te drinken dan neem je niets. Maar dan kan je ook gewoon echt niet drinken, anders gaat het effect verloren. Voor sommige mensen zou het betekenen dat ze in het begin dagelijks het medicijn zouden moeten nemen. Voor mij is dat inmiddels niet meer zo. Ik kan vrij lange periodes zonder, alleen sluipt er altijd een moment in dat ik denk ‘er wel 1 te kunnen nemen’ en dan wordt het direct veel te veel. 

Volgens de arts zou het haalbaar moeten zijn om in combinatie met het medicijn het eerste jaar door te brengen en per gelegenheid niet meer dan 2 drankjes te drinken (iets wat normaal nooit zo lukken, als ik begin dan is het hek van de dam). 

Vaak drinken mensen na 12 maanden nog maar eens per maand een kleine dosis en kan daarna volledig gestopt worden. Mij lijkt het prettig dat ‘het dan uit je systeem is’. Je hersenen leggen geen positief verband meer met alcohol..... 

Maar goed, ik begrijp de weerstand ook wel. Ik vroeg me alleen af of er mensen op het forum waren die er al ervaring mee hadden. Ik ga nog eens goed in de materie duiken en op een later moment beslissen of dit voor mij iets kan zijn... ik lees alleen dat zoveel mensen ook na lange tijd droog staan nog worstelen. Dat zou hiermee voor een deel verleden tijd kunnen zijn en dat lijkt me heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook die worsteling kan erbij horen
als onderdeel van het aanpakken van je afhankelijkheid
persoonlijk heb ik die nooit meer ervaren na het stoppen
met behulp van het forum. Heb ik dan geluk? Geen idee.
Ik had die worsteling wel toen ik het alleen probeerde, jarenlang.
Maar toen was de knop niet om, of ik er nog niet aan toe.
Eenmaal echt gestopt kwam er rust. En dat lees ik hier meer.
Iedereen zoekt zijn eigen weg Debber, dus blijf zoeken tot je de jouwe vindt.
En wees je bewust ook, dat een makkelijke weg misschien niet echt bestaat hierin.
Zou je zo'n pil nemen denk je? Ik heb van refusal ook goede berichten gelezen, maar
ook best enge berichten. Uiteindelijk blijf jij verantwoordelijk, zowel voor slikken van meds. als van drank.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is het, ik denk dat het voor iedereen toch echt een andere weg is die hij/zij bewandelt. Iedereen kijkt wat het beste past. Met elkaar bereik je meer. Vandaar ook de vraag of er iemand ervaring mee had. Ik had er nog nooit over gelezen of gehoord. Refusal etc wordt wel over gesproken. Nou ja, ik weet in ieder geval dat ik voor de ervaringsvraag over TSM niet hier hoef te zijn. Bedankt voor de reacties! Fijne zondag nog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai..hai ik heb hier ervaring mee. Jaren geleden toen echt dacht dat het nooit goed zou komen en ik bij de brijder was beland. Gaven ze me verschillende opties refusal.ik had op op internet dit gevonden. En ik wou eerst dit proberen voordat ik refusal ging slikken. 

Ik had ook internet gezocht  en gezocht   zo weinig bekend..ik zocht ook naar ervaringen maar op de een of ander manier vond ik weinig

Mijn ervaring.  Het nam mijn trek weg..(misschien een placebo effect) als ik dronk kon ik na 2 glazen stoppen omdat ik me bijna net zo voelde als dat ik een cola dronk. Samen met de gedragstherapie heeft mij geholpen om uit het diepe gat te komen.  

Ik begrijp alle weerstand maar wat voor de één werkt   werkt niet voor de ander..ieder zijn eigen pad.

Over de farm industrie...het ene middel wordt de hemel in geprezen de andere wordt niet over gesproken..en waarom ..naar mij idee..op de één wordt meer winst gemaakt.. 

Dit even in het kort..nou ja kort.

Mocht je nog iets willen weten let me know

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat mij werd verteld door mij psycholoog dat je het maar een half jaar mag gebruiken.  ik heb het een jaar gebruikt. Was door brijder nooit verteld. Dus moest ik ermee stoppen . En de gedragstherapie heeft geholpen om mijn leven anders in te richten. Waardoor alcohol niet meer op de voorgrond stond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ik begreep juist dat je het vrij lang kon gebruiken. Juist omdat er steeds langere periodes tussen gaan zitten dat je drinkt (en dus het medicijn ook steeds langer niet neemt). Ik zal het eens vragen aan de arts als ik er weer ben. Ik ben toch wel nieuwsgierig geworden naar de methode. Omdat veel mensen echt anders tegen alcohol aan gaan kijken na verloop van tijd en het dus geen ‘issue’ meer is. Fijn lijkt me dat. Rust...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd hoe jou arts er tegenover  staat..laat me weten.

Ja gaf mij rust omdat  ik de hele tijd dacht aan drank ..sochtens  vroeg al ..en na een tijdje bedacht ik me ..het was geen  trek meer  maar een gewoonte..daar heeft de gedragstherapie geholpen. Om het te door trekken.

Voor mij ....kwam het omdat niet geopsiderd ( weet niet of je zo schrijft) door drank. Er kwamen andere dingen voor in de plaats.

Eerlijk.. Heb wel Sint janskruid geslikt om de deprie gevoel tegen te gaan ( ik kan niet tegen pillen uit de chemische industrie ..te veel bijwerkingen)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Clare ik heb ook last van depressieve klachten. Maar ik ben er echt van overtuigd dat ik die grotendeels te danken heb aan mijn drankgebruik. Een vicieuze cirkel waar je in komt te zitten. Soms ‘slinger’ ik er weer uit. Omdat ik op eigen kracht en met doorzettingsvermogen soms een heel eind kom. Ik sla dapper van me af en trek ten strijde. Maar dan slaat hij altijd weer genadeloos toe, mijn drankduivel. Ik zou willen dat ik die TSM kon inzetten als oorlogswapen en daarmee een einde kon maken aan deze strijd.

 

Ik kan helaas pas over een maand terecht bij mijn arts.... hopelijk niet naar de knoppen voor die tijd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...