Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 14-6-2019


Aanbevolen berichten

Gooooooeie morgen guppies,

Hoe hebben we geslapen? Hier echt bout. 21 gr. op de sl. kamer. Ja en dan kan deze dame niet slapen hé? Vanavond maar eens de airco flink laten draaien.

Gisteren niet gaan werken en vandaag ook niet. gisteren 2x 2 1/2 geslapen overdag dus de keelontsteking vergt toch energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :)

Ik had het ook al zo warm vannacht Bolletje...wat naar een keelontsteking, rustig aan en beterschap x

Gisteravond begon de kleine echt ineens mega hard te huilen, ik schrok wel maar mijn lijf reageerde minder heftig dan twee mnd geleden merkte ik... Gelukkig nog wel 5 uurtjes geslapen... 

Wat ik me nog afvroeg, elke nacht/ochtend heb ik nog onrustige zeurende benen en ook wat onrust in mijn lijf...is dat ook herkenbaar? -_-

Straks naar de huisarts voor controle van mijn oor, nou het jeukt nog steeds grrrr... 

Lieve @Lynn86 heb je een beetje kunnen slapen? 

Hoe gaat het met jou vandaag @doorbijter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi, ik word elke ochtend eigenlijk doodziek wakker. Mijn lijf doet zeer en een soort van griep gevoel. Ik ben nog niet aan het afbouwen maar zou dit wel kunnen komen door de lorazepam? Dus een soort tolerantieontwenning of tussentijdse ontwenning? @KannietmeerWat denk jij? Ik slik natuurlijk al 11 maanden en maar 1 x per dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend @bolletje, keelontsteking. Hoop dat je er snel van opknapt. 

@EefjeJ, ik voel me s morgens ook het meest ellendig. Altijd al gehad. Ook vanmorgen weer. Gisteravond ging t redelijk, maar nu weer vechten tegen de onrust. Zo baken. 

@Lynn86 hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen en vanmorgen iets beter wakker bent geworden. Ik denk dat het is wat Kannietmeer zegt. Je tempo verlagen. Of anders een nwe poging overstappen op diazepam. En dan de 1e 2 dagen gewoon een dubbele dosis nemen. Dat doe ik de volgende keer ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter bijzonder toch dat we ons vaak 's ochtends het beroerdst voelen, ik lees dat inderdaad vaker... Die onrustige benen/armen zijn bij mij ook echt gekomen tijdens het gebruik van de oxa en helaas niet meer weggegaan, op een enkele ochtend na...maar goed het zal er zeer zeker bijhoren...
Ja balen dan weer he, maar hou je eraan vast dat het gisteravond redelijk ging, dat is positief...hopelijk zakt het straks weer wat af

@Leen Ik geloof ook dat het zeer zeker van de Lorazepam kan komen, je lichaam wil waarschijnlijk meer en griepachtige klachten hoor je heel vaak als klacht... Ik kreeg tussendoor ook ontwenning van de oxazepam en dat terwijl ik het pas 5 wkn slikte... sterkte!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen :)

Ik had het ook al zo warm vannacht Bolletje...wat naar een keelontsteking, rustig aan en beterschap x

Gisteravond begon de kleine echt ineens mega hard te huilen, ik schrok wel maar mijn lijf reageerde minder heftig dan twee mnd geleden merkte ik... Gelukkig nog wel 5 uurtjes geslapen... 

Wat ik me nog afvroeg, elke nacht/ochtend heb ik nog onrustige zeurende benen en ook wat onrust in mijn lijf...is dat ook herkenbaar? -_-

Straks naar de huisarts voor controle van mijn oor, nou het jeukt nog steeds grrrr... 

Lieve @Lynn86 heb je een beetje kunnen slapen? 

Hoe gaat het met jou vandaag @doorbijter

Ja ik heb een goede nacht gehad gelukkig. Ik ben in de ochtend ook onrustig meteen als ik wakker wordt. Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

Wat vervelend @bolletje, keelontsteking. Hoop dat je er snel van opknapt. 

@EefjeJ, ik voel me s morgens ook het meest ellendig. Altijd al gehad. Ook vanmorgen weer. Gisteravond ging t redelijk, maar nu weer vechten tegen de onrust. Zo baken. 

@Lynn86 hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen en vanmorgen iets beter wakker bent geworden. Ik denk dat het is wat Kannietmeer zegt. Je tempo verlagen. Of anders een nwe poging overstappen op diazepam. En dan de 1e 2 dagen gewoon een dubbele dosis nemen. Dat doe ik de volgende keer ook. 

Ik zit nu op de juiste tijden om over te gaan op dia. Via de Ashton. Maar ik ga hier even op stabiliseren voordat ik daaraan ga beginnen. 

Even rust voor mn hoofd en mn lichaam. 

Wat bedoel je met dubbele dosis?

Ik heb 3 x per dag een Dosis van 2mg per keer. Dus dat lijkt me niet verstandig. Ben niet van plan dat te verdubbelen om over te gaan op dia.

Of bedoel je dat niet

Gewoon mn dosis van 2mg houden en een dia bij pakken bedoel Je? Ipv vervangen door 1mg lora

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Leen:

Hi, ik word elke ochtend eigenlijk doodziek wakker. Mijn lijf doet zeer en een soort van griep gevoel. Ik ben nog niet aan het afbouwen maar zou dit wel kunnen komen door de lorazepam? Dus een soort tolerantieontwenning of tussentijdse ontwenning? @KannietmeerWat denk jij? Ik slik natuurlijk al 11 maanden en maar 1 x per dag. 

waarschijnlijk heb je beide: tolerantie en tussentijdse ontwenning. Helaas<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

@Lynn86 ik bedoel idd je dosis lora houden en de dia erbij pakken. En dat voor 1 of 2 dagen. Daarna is je lichaam wat meer ingesteld op de diazepam

Ik heb mijn psy gesproken. En ze gaat even overleggen of ik dit mag met 2mg per keer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

waarschijnlijk heb je beide: tolerantie en tussentijdse ontwenning. Helaas<_<

@Kannietmeer is hier nog iets tegen te doen want het trekt me weer meer in de depressie. Vandaag was een afschuwelijke dag. Ik dacht dit ga ik niet meer lang volhouden.  Toch overstappen op diazepam?? Graag jullie hulp. Bedankt alvast. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Leen:

@Kannietmeer is hier nog iets tegen te doen want het trekt me weer meer in de depressie. Vandaag was een afschuwelijke dag. Ik dacht dit ga ik niet meer lang volhouden.  Toch overstappen op diazepam?? Graag jullie hulp. Bedankt alvast. 

wat neem je nu dan, even voor de duidelijkheid qua hoeveelheid en innametijd?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kannietmeer:

wat neem je nu dan, even voor de duidelijkheid qua hoeveelheid en innametijd?

 

Ik neem nu rond 8 uur in de ochtend 1 Mg lora.  

Voor de volledigheid; 

Ik kwam van 2 Mg juli 2018 en had afgebouwd tot 0,30 Mg in januari 2019 maar door weer wisseling van medicatie toen weer verhoogd naar 1 Mg. 

Voor 2018 nog gehoord van het bestaan van pammetjes

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Leen:

Ik neem nu rond 8 uur in de ochtend 1 Mg lora.  

Voor de volledigheid; 

Ik kwam van 2 Mg juli 2018 en had afgebouwd tot 0,30 Mg in januari 2019 maar door weer wisseling van medicatie toen weer verhoogd naar 1 Mg. 

Voor 2018 nog gehoord van het bestaan van pammetjes

 

Ja, bizar hè? Ik heb ze ook 58 jaar niet nodig gehad. Nu ben ik er anderhalf jaar vanaf en elke week gebeurt het wel dat ik best wel een benzo zou kunnen nemen. 
Bij mij was wisseling van medicatie ook de oorzaak. Artsen zetten je dan snel op 1 (of meer ) mg Lorazepam, maar beseffen niet dat het zo moeilijk is om er weer van af te komen. En als ze het al beseffen vertellen ze het je niet. Zo jammer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Cyclad58:

Ja, bizar hè? Ik heb ze ook 58 jaar niet nodig gehad. Nu ben ik er anderhalf jaar vanaf en elke week gebeurt het wel dat ik best wel een benzo zou kunnen nemen. 
Bij mij was wisseling van medicatie ook de oorzaak. Artsen zetten je dan snel op 1 (of meer ) mg Lorazepam, maar beseffen niet dat het zo moeilijk is om er weer van af te komen. En als ze het al beseffen vertellen ze het je niet. Zo jammer. 

Ja schandalig, al vanaf het begin was ik tegen kalmeringsmiddelen en heb ook gedurende mijn gehele depressie aangegeven dat ik wil afbouwen. Argument was elke keer dat ik nog niet stabiel genoeg en werd gezegd dat met mijn lage dosis dit echt geen probleem is om af te bouwen. Ook nu nog word ik regelmatig geadviseerd om meer te nemen maar er komt niks meer bij en leer daarom steeds meer zelf met mijn angsten en ongemakken omgaan. 

Vandaag opnieuw mijn lichamelijke klachten besproken met mijn psychiater en psycholoog en schuiven het grotendeels op psychische klachten. Mag wel gaan afbouwen met taperingsstrips. Ik twijfel nog over de methode van @Kannietmeer om op te lossen in water maar ben bang dat ik hier teveel foute mee ga maken. Of toch omzetten naar diazepam. Dit heb ik vorige keer gedaan maar niet heel succesvol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Leen ben je de dag nog een beetje doorgekomen? 

Ja, de mensen die er zogenaamd verstand van hebben, weten echt niet waar ze het over hebben. Of je moet echt een goede hebben (heb ik gelukkig dankzij dit forum gevonden). Ze gooiennt allemaal op allerlei labels en gooien er nog maar een pilletje bij in. 

Het blijft een lastig dilemma over hoe af te bouwen. Mij lukte het niet met lorazepam en nu ben ik aan het omzetten naar diazepam. Succes met je keuze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

1 mg in de ochtend, is in de middag al uitgewerkt. Je bent de rest van de 18 uur in ontwenning.

 

Omzetten is dan zeker zeer belangrijk. Of oplossen in water en de hoeveel verdelen over de dag, elk 6 uur een deel. 

@Leen

@Kannietmeer werkt dat echt met oplossen in water en hoeveel moet je dan gebruiken voor 1 Mg lorazepam en moet je de lichaam dan ook weer wennen aan deze nieuwe tijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Leen:

@Kannietmeer werkt dat echt met oplossen in water en hoeveel moet je dan gebruiken voor 1 Mg lorazepam en moet je de lichaam dan ook weer wennen aan deze nieuwe tijden. 

je lichaam zal inderdaad moeten wennen.  Ik zal wat video's toevoegen die laten zien hoe het kan.

en nog een van een lieve benzo zus:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...