Spring naar bijdragen

De huiskamer Donderdag 13 juni 2019


Robbin

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

Heerlijk @Robbin dat je zo heerlijk hebt geslapen :D

Ik wel redelijk, mag niet klagen met 6 uurtjes ongeveer....wel weer een mega enge droom :face-icon-small-shocked: gister ook al, toen schrok ik wakker van mijn eigen "schreeuw".
Vanmiddag weer naar de psycholoog, ben benieuwd wat ze nu weer gaat zeggen, vorige keer wist ze niet meer zo goed wat ze nou moest doen, aangezien de paniekaanvallen oproepen niet werkte, dus daar zou ze  nog over gaan nadenken... Ik geef het nog een kans, maar moet wel zeggen dat ik er tot nog toe niks aan heb gehad...

@doorbijter hoe gaat het? onrust al wat gezakt?

@Bianca78 hoe gaat het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Redelijk geslapen, moeite met inslapen. Afbouw gaat goed wel wat last van ontwenningsverschijnselen en dat is de ene dag beter te handelen dan de andere dag. Heb nu alleen een opvlamming van de SLE, extra afspraak bij de reumatoloog gehad en medicijnen zijn verhoogd, mijn lichaam is nu dubbel hard aan het werk en dat is best even zwaar. Daarom ook niet actief op het forum, sorry. :(

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robbin:

@EefjeJ dan kan je er misschien beter zelf een punt achter zetten bij de psycholoog. Ik had zo’n beetje precies wat jij zegt, op een gegeven moment werd ze zelfs onrustig bij mij en ging het echt nergens meer over. Succes in ieder geval.

@doorbijter a.s zondag op 8. 

Ja misschien wel inderdaad, ik wilde het een kans geven omdat ik wilde ontdekken of mijn angst / paniek door de ontwenning komt of dat ik er zelf een aandeel in heb... En ik wil wel aan de dingen werken waardoor ik overspannen ben geraakt, maar ik heb het idee dat ik dat beter met de poh ggz kan doen, want daar had ik wel een fijne klik mee...

@doorbijter Ik ga voor je duimen dat het doorzet, wel fijn dat de onrust al wat minder is x

@Bianca78 oh bah dat is vervelend zeg...is dat verergerd door de ontwenning? Sterkte x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend @Bianca78 ik hoop dat het snel beter mag gaan met je. We blijven er gewoon naar vragen hier ;).

Hoe voelt het nu op Diazepam @Huisvrouw

@Carbogel Wil het een beetje lukken met afbouwen? 

@Johan64 Goed geslapen vanacht? Jij ook tevreden met de Diazepam? 

@EefjeJ ja misschien beter voor je dan, wat heb je aan iets waar je niets mee vooruit komt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin Heel goed! Werd vanmorgen 7.15 uur wakker!!!! Dat is voor mij uitslapen. Ik denk dat het ook zo goed gaat omdag ik nu een geregelde innametijd hanteer, terwijl ik met de Brom gewoon nam als ik (dacht) dat ik het nodig had, dus niet stabiel. Waar ik dus wel heel streng in ben is het uitbannen van de gedacht dat ik iets nodig heb als beloning of als ik iets ga doen waar ik tegenop zie. Alleen s'ochtends en s'avonds. That's it.

@EefjeJ Ik had vroeger eens een psychiater waar ik totaal geen klik mee had. Op een gegeven moment ging ik gewoon de dingen vertellen waarvan ik dacht dat hij die wilde horen, alleen maar om van hem af te zijn. Totale onzin natuurlijk want je zit er voor jezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bianca78:

@EefjeJ en @Robbin dank jullie wel, het is denk ik een combinatie van alles. Afbouwen, stress enz. Komt wel weer goed het is alleen niet fijn nu met het afbouwen. 

Dat geloof ik graag dat dat niet fijn is...dikke knuffel voor jou ^_^

Nou het viel mee bij de psycholoog...ze ziet dat ik hele goede stappen maak met dingen ondernemen en ook mijn grenzen bewaken gaat al een stuk beter. Nu nog bepaalde gedachtes proberen om te draaien...maar dat zijn oa ingesleten gedragspatronen...misschien dat daar de cgt wel bij kan helpen... Daarnaast heb ik nog wel vaak de gedachte, het komt niet meer goed of ik word nooit meer de oude... Hebben jullie daar tips voor? En is het gek dat ik soms nerveus of lichte angst heb voor bepaalde symptomen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heel wat minder onrust dan de afgelopen 2 dagen. Wat een verademing. Helaas nu weer helemaal gesloopt op de bank en daar baal ik dan weer zo van. Ik weet dat ik dat niet niet doen, Ben bijna 3 uur lang achter elkaar bezig geweest, maar dus totaal niet belastbaar. Eigenlijk helemaal niet raar, De afgelopen weken kwam ik tot bijna niets. Nu ruim een uur iemand voor autisme van de jongens in huis gehad, praten, spelletje doen, daarna met t eten bezig, eten, alleen afruimen en de boodschappen, die kwamen mn ouders brengen, wegpakken. Hoop niet dat ik daar vanavond last van krijg. En nu dus hier ipv echte rust, dom dom

@Kannietmeer vandaag de verslavingsarts gesproken. Die gaf tzelfde aan als jou over de werking van diazepam, dat dat wat langer duurt. Volgende omzetting gaan we eerste dag ook nog de lora erbij slikken. En ik ga per 2 weken omzetten. Hij wil t rustig aan doen. Maar ook omdat hij volgende week vakantie heeft en er dus niet voor me kan zijn als ik dan weer omzet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei EefjeJ:

Dat geloof ik graag dat dat niet fijn is...dikke knuffel voor jou ^_^

Nou het viel mee bij de psycholoog...ze ziet dat ik hele goede stappen maak met dingen ondernemen en ook mijn grenzen bewaken gaat al een stuk beter. Nu nog bepaalde gedachtes proberen om te draaien...maar dat zijn oa ingesleten gedragspatronen...misschien dat daar de cgt wel bij kan helpen... Daarnaast heb ik nog wel vaak de gedachte, het komt niet meer goed of ik word nooit meer de oude... Hebben jullie daar tips voor? En is het gek dat ik soms nerveus of lichte angst heb voor bepaalde symptomen? 

@EefjeJ heb precies hetzelfde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei doorbijter:

Vandaag heel wat minder onrust dan de afgelopen 2 dagen. Wat een verademing. Helaas nu weer helemaal gesloopt op de bank en daar baal ik dan weer zo van. Ik weet dat ik dat niet niet doen, Ben bijna 3 uur lang achter elkaar bezig geweest, maar dus totaal niet belastbaar. Eigenlijk helemaal niet raar, De afgelopen weken kwam ik tot bijna niets. Nu ruim een uur iemand voor autisme van de jongens in huis gehad, praten, spelletje doen, daarna met t eten bezig, eten, alleen afruimen en de boodschappen, die kwamen mn ouders brengen, wegpakken. Hoop niet dat ik daar vanavond last van krijg. En nu dus hier ipv echte rust, dom dom

@Kannietmeer vandaag de verslavingsarts gesproken. Die gaf tzelfde aan als jou over de werking van diazepam, dat dat wat langer duurt. Volgende omzetting gaan we eerste dag ook nog de lora erbij slikken. En ik ga per 2 weken omzetten. Hij wil t rustig aan doen. Maar ook omdat hij volgende week vakantie heeft en er dus niet voor me kan zijn als ik dan weer omzet. 

klinkt helemaal goed! Fijn dat je effect begint te merken. Als gebeurd zoals het moet gaan.

En bijzonder fijn dat je zoveel hebt kunnen doen. Ik hoop ook dat je toch een rustige avond hebt en een goede nacht. X

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei EefjeJ:

Daarnaast heb ik nog wel vaak de gedachte, het komt niet meer goed of ik word nooit meer de oude... Hebben jullie daar tips voor? En is het gek dat ik soms nerveus of lichte angst heb voor bepaalde symptomen?

Door ontwenning wordt er zonder reden geen gevoel van nervositeit al veroorzaakt. Tel daarbij op, dat je lichaam in rep en roer is en de weg naar vandaag al aardig pijnlijk is geweest, dan is lichte angst voor de klachten ook niet zo gek lijkt me. 
Het is misschien wel beter voor je als je eens een goed gesprek gaat hebben met je angst. Laat de angst je alles vertellen wat het wil vertellen en zie het voor wat het is, kruip er niet voor weg, maar luister naar wat het wil zeggen. Daarna kan je het bedanken, want de angst is eigenlijk je vriend die je wil beschermen. Daarna kan je de angst vragen om wat te minderen, omdat het je niet helpt. Ik heb wel gemerkt dat het allleen werk als ik niet wegkruip voor de angst, maar het echt laat komen en alles laat vertellen. Al de dingen die angst zeggen, hebben meestal een tegenantwoord, of een acceptatie, die de angst kan verminderen.
Hoop dat je de methode die ik beschrijf eens kan proberen ( als ik het helder genoeg heb uitgelegd voor je).

En je gedachte: het komt wel goed en je wordt van zelf meer en meer weer jezelf. Maar het vergt een hoop geduld. En je bent dan wel jezelf met een ervaring rijker, dat moet je niet vergeten. Je zal bepaalde dingen nooit meer naief 'slikken' , je bent nu een gewaarschuwd mens. Dus je zal er rijker uitkomen als dat je erin ging. :heart:
Heel veel sterkte de komende dagen. Het komt echt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kannietmeer:

Hi  @Leen Ben jij al eens bij ons in de huiskamer geweest? We delen hier lief en leed en proberen elkaar erdoorheen te slepen. 

@Kannietmeer ga ik zeker doen en wat beschrijf je dat goed over de angst. Echt zo waar. Maar als je midden in de angst zit wel moeilijk. Veel oefenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Leen:

@Kannietmeer ga ik zeker doen en wat beschrijf je dat goed over de angst. Echt zo waar. Maar als je midden in de angst zit wel moeilijk. Veel oefenen. 

geloof me, ik was zo moe van de angst en het wegkruipen dat ik er wanhopig en soort van pissig van werd. Het gevoel dat de angst me vermoordde. Ik was te moe na een paar afbouwstapjes om nog te vechten of weg te kruipen, en ik zei tegen de angst, die ik zag als een leeuw die me wilde verscheuren: Wat moet je nou? Wat wil je van me? Zeg dan wat je van wilt ... kom maar op met al je shit. En ik keek  het recht in de ogen. Toen ik alles gezien had en me er aan overgaf en alles accepteerde wat het te zeggen had, werd het rustig. Daarna eigenlijk nooit meer die angst gezien of gehoord. Het was  een bizarre ervaring en puur door nood uitgevoerd. Maar ik hoor dat het veel mensen helpt om op deze manier, en op de manier die ik hiervoor beschreef, met angst in gesprek te gaan. Hoe dan ook in gesprek gaan.... het ontwijken bereikt meestal het tegenovergestelde in mijn ervaring.


en Leen.... Welkom in de huiskamer!:rose:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed zeg @doorbijter. Rustig aan omzetten zodat je lichaam er langzaam aan kan wennen. Handig trucje ook van Erik om de eerste dag nog Lorazepam te gebruiken, dat vangt de eerste eventuele klachten een beetje op, en de Diazepam kan ondertussen z’n werk alvast gaan doen. Dat bedoel ik maar, welke arts denkt aan zoiets. Mag best gezegd worden toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Lynn86:

Ik voel me zo verschrikkelijk. 

Mn hart gaat zo gigantisch snel. Misselijk braakneigingen. Een zwaar hoofd gevoel. Gewoon * :(

Lieve Lynn, het tempo dat je nog hanteert kunnen we ook verlangzamen, en is mijn ogen de key. Je gaat nog steeds heel snel met 1 mg lorazepam per maand. Dat kan je ook langzamer doen. Dan duurt het wel langer, maar blijf je rustiger en functioneler. Wat denk je daarvan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Kannietmeer:

Lieve Lynn, het tempo dat je nog hanteert kunnen we ook verlangzamen, en is mijn ogen de key. Je gaat nog steeds heel snel met 1 mg lorazepam per maand. Dat kan je ook langzamer doen. Dan duurt het wel langer, maar blijf je rustiger en functioneler. Wat denk je daarvan?

Ik probeer te stabiliseren nu op deze tijden. Maar ik merk na 7 uur dat de tussentijdse ontwenning erin hangt. Het duurt daarna 1,5 uur tot ik weer n beetje kan ontspannen. 

Ik ben nu al zover, ik moet hier doorheen hoe moeilijk en zwaar het ook is. Kleine stapjes van 0.004 geven me ook iedere dag onrust. Alles is teveel mbt afbouwen. Ik kom er gewoon niet zonder ellende vanaf

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...