Spring naar bijdragen

Afbouwen temazepam


Johan64

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Johan64:

@Kannietmeer ik heb 14 Mg diazepam en 10 Mg temazepam tot 24 Mg diazepam gemaakt. Kunjij een soort buddy voor mij worden? Kijk zo op tegen slapeloze nachten! Maar 1 advies heb ik al opgevolgd van je!!

Hi Johan,
Ik help je graag de weg naar genezing af te leggen. 
Is er iets specifieks waar je behoefte aan hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Johan64:

Als ik niet kan slapen kom ik tot niets

Dat snap ik heel goed. 
Geeft de diazepam ook even de tijd na de omzetting. Ik denk dat je daar het meeste aan zal hebben. 
Kleine activiteiten, al zijn het er twee op een dag, ( de was en koken  bijvoorbeeld) spreiden, als het kan ook op de slechte dagen. Als het niet kan accepteren en prikkels vermijden is het enige dat helpt.

Luister je nog muziek, kijk je tv, kan je nog lezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Johan64:

Ik luister nog muziek, kijk tv, lezen wat minder. Ik heb verder overdag geen ontwenningsverschijnselen. Alleen slecht slapen een ramp. @Kannietmeer hoe kom ik nachten door??

ik denk dat je goed moet kijken naar je prikkels overdag en eens proberen wat het met je doet als je minder tv kijkt en muziek luistert. De meer rust overdag qua prikkels ( jaa weet ik , heel saai) de beter het voor je slaap zal zijn. 
Lig je te malen als je niet kan slapen? Gaat het gewoon maar door in je hoofd? kan je wel rusten zonder te slapen?

Sport je intensief/vaak? En hoe laat?
Drink je nog koffie of cola?
Heb je een avondritueel?  Een warme douche voor het slapen gaan bijvoorbeeld?
Geen scherm meer twee uur voor je bedtijd.
 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de omzetting, als je die hebt uitgevoerd, kan je zeker ook al in ontwenning raken, want het middel is dan ineens veranderd. Diazepam is moeilijker te verwerken voor het lichaam, in tegenstelling tot Temazepam.  Overstappen is altijd beter stapsgewijs gedaan, maar persoonlijk heb ik in 1 x ook overleefd. Het is niet makkelijk, maar het kan. Als je dat hebt gedaan is het ook prima, gewoon doorzetten en uitzitten.

Het klinkt alsof je hersenen flink in overdrive zijn. Vandaar dat de prikkels volledig vermeden moeten worden. Stilte en rust zodat je hersenen niet nog meer prikkels krijgen die ze ook nog moeten verwerken, terwijl er al een puinhoop voor de uitgang ligt. Er is geen opruim systeem meer om de prikkels te ordenen.

Heb je wel eens een meditatie of slaap app geprobeerd? Zoals  de app Calm?
Je kan ook proberen heel actief bewust te zijn van de rust om je heen, met aandacht naar de rust kijken. Als dat moeilijk is , probeer heel bewust je lakens te voelen, je kussen, waar je lichaam de zachtheid en warmte ervaart.
Het is het principe dat over het algemeen werkt. Je hersenen richten op iets wat rustgevend, warm en zacht is, zonder oordeel of stimulance.  Dus als je iets anders vind waar je je op kan richten is dat ook goed. Als je je op iets positiefs kan richten (zoals een zacht laken of comfortabel bed) is het makkelijk om te doen.

Of je  focust op je ademhaling. Voor mij is dat iets om dankbaar voor te zijn en bevestigd dat ik leef en dat er niets aan de hand is. Elke keer als je gedachten afdwalen of heen en weer schieten, probeer je ze weer terug te leiden naar het geen wat kalmte en dankbaarheid kan oproepen.

De gedachte: als ik niet slaap wordt ik gek, is heel stressvol en roept alleen maar meer spanning op. De gedachte: als ik maar adem, het teken dat ik leef en dat er niets aan de hand is, is veel rustiger en kalmerender.

Het is iets wat je moet oefenen om beter in te worden, dus oefen dit met veel compassie naar jezelf. Jaag jezelf niet op met gedachten dat het MOET lukken, want die druk heb je niet nodig. Wees geduldig met jezelf, zoals je ook geduldig zou zijn met een baby die leert lopen. Het is okay als het niet lukt en het is prima om te oefenen en te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...