Spring naar bijdragen

Zijn er nog meer mensen,die pas gestopt zijn met roken?


Zbb

Aanbevolen berichten

Is 5 weken niet te kort voor Champix? Ik heb de biologische variant daarvan gebruikt, heb het 8 weken geslikt. Waarvan de laatste dagen een erg lage dosis.

Nu bijna 2 jaar rookloos. Nog steeds superblij mee! De drank laten staan lukt niet altijd zo goed nog helaas. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee jaar,wat goed !! @Lonster

ze adviseren volgens mij om tussen de 6 en de twaalf weken door te gaan met de champix en zo nodig nog een keer verlengen met 12 weken. 

Maar voel me eigenlijk best sterk wat betreft niet roken,met de drank lukt het ook steeds beter. 

Voorheen viel ik om de week/twee weken terug

op een gegeven moment lukte het me om een paar keer drie maanden vol te houden

 

en nu zit ik zelf al op vijfenhalve maand. 

Ik slik wel refusal (en in het begin ook baclofan)moet ik erbij zeggen,maar ook daar zit ik nu nog maar op een minimale onderhouds dosis en is het plan om begin augustus voorzichtig helemaal zonder te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je antwoord @hub1

toch twee sjakkies gerookt,gister een en eergisteren een, stom stom stom. 

En wat stonken ze en waren ook nog niet eens lekker. 

Ik geef niet op,vandaag ga ik er weer voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed van je lynn86

ik heb er vorige week twee gerookt. 

Voor de rest niets meer aangeraakt. 

Ik ben vandaag ook gestopt met de champix na eerst een paar dagen te hebben afgebouwd. 

 

Het gaat nog steeds goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

@Zbb Wat knap! 9 Weken! Nooit meer die ene, nu hè? Want dat is het toverwoord, volgens mij. Ik heb een foto gemaakt van die laatste ‘ene’. Daar kijk ik soms nog naar. Ik zit nu op 2 weken. Al 2 jaar ben ik zeg maar aan het stoppen. Ik ben er zowat een heel jaar afgeweest, maar mbv een e-sigaret. Tja, en dan stop je dus de geestelijke verslaving niet. De dag kwam, dat ik dacht dat die ene echte sigaret wel kon. Binnen no time zat ik weer op 20 per dag...... Champix geprobeerd, werd ik misselijk van, Tabex geprobeerd, daardoor wel heel erg kunnen minderen, tot zo’n 8 per dag. Ik heb ernstig COPD, ben dus vaak benauwd en in mei/juni heb ik twee ziekenhuisopnames gehad. Toen was voor mij de maat vol. Maar de laatste 2 a 3 sigaretten wilden maar niet lukken. Nu met nicotinepleisters eindelijk de doorbraak. Ik heb momenteel echt nergens last van, geniet van het merkbaar minder benauwd hebben. Heerlijk!

Nu nog de strijd aangaan met de Oxazepam, maar dat bespreek ik in het andere forumonderdeel wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@JohannaEliesje

zo heeft iedereen zijn zoektocht om het uiteindelijk te laten lukken he. 

Heel veel sucses gewenst !!

Het is echt een lastige verslaving

 

En heel veel sterkte ook met de oxazepam,dat lijkt me ook een lastige. 

Zelf worstel ik ook nog met een alcohol probleem,maar daar lijkt het ook steeds beter tegaan.  Ookal is het soms nog met vallen en opstaan. 

Groetjes zbb

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Wauw wat ging ik goed zeg vorig jaar

vijfenhalve maand droog en negen weken niet gerookt. 
 

ergens is het goed fout gegaan

nieuwe start dan maar weer :

 12 dagen droog

2 dagen niet gerookt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Inmiddels 5 weken gestopt,
op een klein terugvalletje na.

 

of zijn het er nou 4?!

ik weet het niet meer,doet er eigenlijk ook niet toe
 

tot zover gaat het eigenlijk best goed 

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Zo hier dan maar weer verder voor de zoveelste keer. 
 

ik kan alle stop pogingen niet meer terug vinden,maar hier staan mijn meeste op een rij geloof ik. 
 

ik was ergens in 2021 ook een aantal weken/maanden gestopt maar door een terugval met alcohol en daardoor ook een burn-out uiteraard ook weer teruggevallen met roken. 
 

zo ben ik opnieuw gestopt met roken op 05-01-2022 doormiddel van een korte tijd champix. twee weken gestopt door de champix en twee weken op eigen kracht en verdomme precies na een maand niet gerookt te hebben(05-02-2022) toch weer terug gevallen!

nu inmiddels alweer 4 dagen aan het roken 1edag 2 sigaartjes, 2edag 1 sigaar,3edag 4 sigaartjes en vandaag waarschijnlijk 5. 
 

dit kan natuurlijk zo niet langer

vier dagen op rij gerookt dus,niet heel veel maar het word wel steeds meer. 


zal ik het tij nog kunnen keren?

morgen cold turky de rem er weer op zijn te krijgen. 
 

waarom ben ik gestruikeld?

veelste veel aan me hoofd!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké het zijn er toch 5 geworden

waarom? geen idee,die laatste was niet eens lekker. 
 

eigenlijk waren alleen die eerste 2 van zaterdag een soort van lekker. 

De laatste (dinsdag 08-02-2022) om 22:41 uitgedrukt. 
 

morgen ochtend weer op het Dagpact!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Alle medestanders lijken wel verdwenen zo. Jammer hoor. Hoe gaat het met niet roken nu? 

Laatst had ik even een enorm stressgevoel. Dan moet ik altijd denken aan roken. Ik wil roken, nu!!! Daar hielp roken altijd goed tegen, dat stressgevoel. Maar nu ik niet meer rook, heb ik die stressgevoelens veel minder. En gaat die drang naar roken ook weer snel voorbij, gelukkig.

Dat idee dat je middelen nodig hebt om met je emoties om te gaan is best hardnekkig, bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me stoppen met roken kuur binnen!

dit keer geen champix deze schijnt niet meer leverbaar te zijn,jammer want ik wist dat het me goed hielp en wat ik van de bijwerkingen kon verwachten. 
 

ik zal het nu met Bupropion moeten doen,volgens mij werkt dit ongeveer op dezelfde manier als de champix. 
 

nu nog een dag uitkiezen waarop ik van plan ben te stoppen. 
 

deze keer gaat het lukken,nog een keer door die hel van afkick en trek. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

@Zbb wat ben je dapper bezig. Als ik het stoppen opgeef, duurt het minimaal 2 jaar voordat ik weer de motivatie heb. En 5 maanden heb ik het nog nooit kunnen uithouden. Het is misschien een schrale troost, maar het motiveert me om te zien hoe jij en de anderen bezig zijn, en om dit draadje te lezen.

Mijn activiteit is nogal wispelturig; wanneer ik het op mijn heupen krijg dat ik het roken zat ben, ben ik even heel actief. Maar omdat ik tot nu toe geen definitieve stap gezet heb, val ik weer terug in het automatisch roken en dan ben ik ook hier niet meer actief. Maar de rode draad van mijn rookproblemen is deze dagen en weken zo nadrukkelijk op de voorgrond in mijn leven (naar adem happen, slecht humeur, slechte conditie, oorlog in mijn hoofd), dat ik denk en verwacht dat ik nu wat beter bij de les blijf. Bij elk probleem wat ik van het roken ervaar denk ik "dat heb ik niet als ik niet meer rook΅ en die momenten zijn best vaak.

Dat je een tweevoudige afkick doormaakt en dan evengoed veel succes hebt met stoppen, bemoedigt mij om ook die tweevoudige afkick aan te gaan; roken en oxazepam. Nu eerst door de benzo-afkick heen komen (vandaag 5e dag zonder), dan het roken aanpakken. Ik moet mijn dagritme en volgorde van activiteiten nog aanpassen om succesvol door de trekmomenten heen te komen. Anders zit ik te vaak naar mijn navel te staren en dan ga ik geheid voor de bijl.

Ik wens je heel veel succes en innerlijke kracht en gemoedsrust om de peuk en de alcohol definitief vaarwel te zeggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-6-2022 om 19:01 zei Fonny:

Gisteren gestopt......vorige week met de drank....

Het één is niet lekker dan zonder het andere...dus dan maar een dubbele turkey:):D:blush::wacko:

Super van je! Het lastige is inderdaad dat het ene middel het andere oproept. Het lijkt erop dat we geen andere keus hebben dan rigoreus de bijl in de verslavingen te zetten; alles tegelijk lijkt soms de enige weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-3-2022 om 09:30 zei Zbb:

Ik heb me stoppen met roken kuur binnen!

dit keer geen champix deze schijnt niet meer leverbaar te zijn,jammer want ik wist dat het me goed hielp en wat ik van de bijwerkingen kon verwachten. 
 

ik zal het nu met Bupropion moeten doen,volgens mij werkt dit ongeveer op dezelfde manier als de champix. 
 

nu nog een dag uitkiezen waarop ik van plan ben te stoppen. 
 

deze keer gaat het lukken,nog een keer door die hel van afkick en trek. 
 

 

Sterkte en succes. Aan de andere kant wacht je een leven van innerlijke rust en kracht. Je hebt misschien gezien waar het de vorige keer aan schortte, dat kan je nu hopelijk voor zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...