Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 12-6-2019


Aanbevolen berichten

Goede morgen allemaal,

@bolletje Haha zijn ze bij jou of bij de buren aan het klussen ofzo?

Best goed. In ieder geval goed geslapen, zeker 8 uur. En niet zo heel erg onrustig en met de hartkloppingen valt het ook wel mee de laatste dagen.
De dokter belde net terug en ik hoef mij geen zorgen te maken. Alles is goed (normaal ritme, geen zuurstof te kort) maar heb hier en daar wel een overslag (Ja, dat wist ik natuurlijk al..)
Maar ook die slagen zijn binnen de grenzen, komt bij veel mensen voor en is niet ongezond.

Hopelijk stelt dit mij gerust en wordt het onrustige en de hartkloppingen minder in de (hopelijk nabije) toekomst.

Hoe is het met jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Beetje jammer van die boor @bolletje hopelijk morgenochtend rust ;)

Goed nieuws @MIKE261 top! Dan hoef je je inderdaad geen zorgen meer te maken, komt helemaal goed.

Vandaag ben ik 3 maanden benzo vrij!! En nog een overwinning, ik heb voor het eerst sinds maanden mijn dochter weer eens naar school gebracht met de kleine samen. Het ging hartstikke goed en ik ben trots :D zelfs na een wat mindere nacht voel ik me wel oke gelukkig... Nu even wat eten want ik hoor mijn maag ;)

@doorbijter hoe gaat het??

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen

Beetje jammer van die boor @bolletje hopelijk morgenochtend rust ;)

Goed nieuws @MIKE261 top! Dan hoef je je inderdaad geen zorgen meer te maken, komt helemaal goed.

Vandaag ben ik 3 maanden benzo vrij!! En nog een overwinning, ik heb voor het eerst sinds maanden mijn dochter weer eens naar school gebracht met de kleine samen. Het ging hartstikke goed en ik ben trots :D zelfs na een wat mindere nacht voel ik me wel oke gelukkig... Nu even wat eten want ik hoor mijn maag ;)

@doorbijter hoe gaat het??

Fijne dag iedereen!

Wauwww trots op jou @EefjeJ

Wat goed van je dat je zelf vanmorgen bent gegaan en dat het zo goed ging. Dat geeft een hoop zelfvertrouwen he. Powervrouw. Keep going. Trots :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Lynn86:

Wauwww trots op jou @EefjeJ

Wat goed van je dat je zelf vanmorgen bent gegaan en dat het zo goed ging. Dat geeft een hoop zelfvertrouwen he. Powervrouw. Keep going. Trots :)

Dank voor je lieve berichtje ^_^ Toen ik haar ging wegbrengen werd ik gewoon een beetje emotioneel, ook van blijdschap...

Hoe gaat het met jou? Beetje kunnen slapen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei EefjeJ:

Dank voor je lieve berichtje ^_^ Toen ik haar ging wegbrengen werd ik gewoon een beetje emotioneel, ook van blijdschap...

Hoe gaat het met jou? Beetje kunnen slapen? 

Jaaa, ik begrijp je helemaal. Na zo'n lange tijd. Is zo'n grote overwinning. Echt zo goed. 

Met mij gaat t wel vanacht vroeg wakker en nu zo'n krampachtig gevoel in mn keel. Bekend verschijnsel. Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,


Ik denk aan jullie hoor. :heart:


@doorbijter Ik denk dat alles wat je is overkomen  in je gezondhed echt door de benzo en de afbouw van de AD  komt. Je bent niet gek of ziek, maar heftig beschadigd door die medicatie. je mag dat echt weten en geloven en erop vertrouwen dat je lichaam zal genezen. Het is nu heel pijnlijk allemaal, maar je komt er doorheen, stapje voor stapje. Geef je lichaam tijd , rust , goede voeding, en wees geduldig en mild met jezelf in alles.  En lukt het even niet : I have your back. :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer @EefjeJ @Robbin lief dat jullie aan me denken. Het gaat echt helemaal niet zo veel onrust. T voelt slof de lorazepam ook totaal niet meer werkt. Gisteravond serieus overwogen een lora extra te nemen, maar gelukkig kunnen voorkomen. Tis wel een hel momenteel. Echt overleven. 

Ik weet ook bijna zeker dat alle ellende door de benzo komt. Ik hoop toch zo dat ik weer een Klein stapje omhoog kan maken en dat de Diazepam aan slaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter kan me er wel iets bij voorstellen ja dat je geduld een beetje op is. Je hebt er ook zo lang naar uit gekeken, dan wil je resultaat ook. In een week ging het z’n werk doen bij mij, en dat was in 1 x inderdaad. Hoe jij het doet is beter, ik merk eigenlijk niet meer aan je als hoe je al was.  Het gaat straks echt werken, maar je moet er niet de hele dag op gaan zitten wachten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei doorbijter:

Waarom werkt die diazepam trouwens niet meteen en niet mijn lichaam daar eerst aan wennen. @Kannietmeer weet jij hoe dat zit

De verschillende middelen zijn er niet voor niets, want ze werken echt allemaal net een beetje anders. De overstap is niet fijn, zoals ik al zei, en ik weet niet of er echt ontwenning optreedt, maar je lichaam krijgt toch van het ene op het andere moment niet meer waar die aan gewend is geraakt en de diazepam heeft toch een net  ander verwerkingsmechanisme. De metabolieten in Diazepam zijn ingewikkelder voor het lichaam om af te breken dan die van Lorazepam, wat juist resulteert in de lange werking. Laten we zeggen dat alleen enkele metabolieten kunnen worden opgeruimd, en dat diazepam altijd met zijn tweeen zijn. Die moeten dus eerst gesplitst worden en daarna kan het lichaam pas de actieve metaboliet afbreken. Omdat dat proces moeilijker is , bouwt het niet zo snel op als Lorazepam, maar bouwt het ook niet snel af, waardoor je bij de afbouw dus een geleideker niveau verlies hebt van de diazepam in je lichaam.

hoop dat je me kon volgen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei doorbijter:

Ik zit er idd de hele dag op te wachten. Word ook zo moe van mezelf. Ik vertrouw erop dat het inderdaad zn werk gaat doen en toe die tijd flink doorbijten dus. @Robbin fijn dat je me toch steeds t vertrouwen geeft dat t goed zal komen

Ja, vergeet dat niet doorbijter! Want dat is de waarheid. Hoe vervelend het allemaal ook mag zijn, al ga je cold turkey ( nee nee, doe dat zeker niet!), dan nog zal je genezen. Geduld en nog meer geduld en heel veel compassie voor jezelf is alles wat je nodig hebt om er doorheen te komen.  En natuurlijk het liefst heel veel support van je omgeving, maar daar hebben we niet zoveel invloed op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer als ik heel simpel stel heb ik dus eigenlijk last van de ontwenning omdat mijn lichaam de lorazepam niet meer krijgt. En de diazepam kan dat nog niet zo snel opvangen, dus daarvan ondervind ik nog geen ondersteuning..... Nou, dan snap ik t en is t wachten totdat die diazepam wel zn werk gaat doen. Wanneer dat is is dus niet zo goed te zeggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei doorbijter:

@Kannietmeer als ik heel simpel stel heb ik dus eigenlijk last van de ontwenning omdat mijn lichaam de lorazepam niet meer krijgt. En de diazepam kan dat nog niet zo snel opvangen, dus daarvan ondervind ik nog geen ondersteuning..... Nou, dan snap ik t en is t wachten totdat die diazepam wel zn werk gaat doen. Wanneer dat is is dus niet zo goed te zeggen

meestal binnen een paar dagen wordt het weer rustiger

kan je wel lopen? Hoe is je balans? Hoe voel je je met alles?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer met de lorazepam ging t ook niet echt top, maar beter dan nu. Ervaar vooral heel veel onrust, brandend lichaam, af en toe een heel warm hoofd en t gevoel tegen duizeligheid aan te zitten. Lopen gaat wel. Ik ga nu maar weer even mediteren en daarna mag ik weer een halfje lora en zal t de ergste onrust iets zakken hopelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei doorbijter:

@Kannietmeer met de lorazepam ging t ook niet echt top, maar beter dan nu. Ervaar vooral heel veel onrust, brandend lichaam, af en toe een heel warm hoofd en t gevoel tegen duizeligheid aan te zitten. Lopen gaat wel. Ik ga nu maar weer even mediteren en daarna mag ik weer een halfje lora en zal t de ergste onrust iets zakken hopelijk

sterkte! Houd vol, slechts een paar dagen zijn zo ongemakkelijk:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb (weer) iets stoms gedaan. Gisteren mijn medicatie vergeten... (AD die ik afbouw) daar kwam ik achter toen ik naar bed ging en mijn pillen nog in het vakje voor dinsdag zaten. Heb ze toen toch maar direct genomen, maar mijn spiegel is natuurlijk niet stabiel geweest nu. Ben duizelig, beetje hyper geweest tot nu en onrustig. Voel  me een firecracker. Omdat ik het om middernacht heb genomen, durfde ik het vandaag niet in de ochtend nemen, wat ik normaal doe. Ik denk erover het om 6 uur vanavond te nemen en dan morgen om 12 uur. Wel grote stappen, maar heb gewoon geen zin in hoe ik het voorheen oploste, met elke dag de inname weer een uur naar voren schuiven.
Wat een gezeik:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter overstap is verschrikkelijk. Ik ben eerder afgebouwd geweest en ik dacht dat ik dood ging. Elke minuut van de dag een beproeving. Het kostte mij een week te stabiliseren. Ik heb ontzettend met je te doen, dit gun je niemand en zo zie je dat ze ons aan hard drug hebben gezet. Hou vol en doorbijten je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...