Spring naar bijdragen

Wat is de beste methode om 12,5 mg Clonazepam af te bouwen naar 0 ?


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het verslavende effect en de afbouw van #Rivotril #Clonazepam. 

In de kliniek waar ik zit heeft men er geen verstand van of ervaring mee ....... Toch besloot men af te gaan bouwen met alle gevolgen van dien .........

De behandeling voelt door de ontwenningsverschijnselen meer aan als mishandeling dan als behandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pierre1978 de eerste stap is omzetten naar diazepam volgens de omrekentabel van ashton manual. Hoeveel dat is weet ik zo niet, kun je zo opzoeken. Je doet alleen wel een arts vinden die dit samen met je wil doen. Mocht je die niet kunnen vinden, dan weet @Robbin wel een goede. Ik ben daar zelf ook inmiddels onder behandeling omdat ik ook geen arts kon vinden die me goed kon helpen. Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je kliniek zegt, bedoel je dan dat je bent opgenomen en ben je daar dan al 7 maanden of daar waar je onder behandeling bent. 

Ja als ze alleen met halfjes werken daar zul je het daar mee moeten doen denk ik. En anders zul je daar weg moeten en iemand moeten zoeken die wel met je wil overstappen conform ashton ben ik bang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter ja Pierre is in opname, hij schrijft ons vanaf de afdeling waar hij zit. Naar mijn mening word er niet goed met Pierre omgegaan, lees boven maar het stukje wat hij ergens anders plaatste. Het is zeer triest hoe ze het bij hem doen, en volgens mij helemaal niet volgens de standaardprocedure die op andere afdelingen wel word nageleefd. Misschien is Pierre niet alleen opgenomen om hiervan af te komen ( dat weet ik natuurlijk niet zeker ), maar dat zou het natuurlijk nog triester maken. @Pierre1978 ik zie dat je gelukkig nog wel kunt schrijven, dat is in mijn ogen in ieder geval wel positief. Het is begrijpelijk dat je je heel naar voelt. Ik hoop het allerbeste voor je, maar zo hoort het niet hoe ze met je omgaan daar! Ik wens je heel veel sterkte toe! Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pierre1978 Kan je misschien een second opinion eisen? De behandeling voor de afbouw klinkt erg onverstandig en het is niet gek dat je je vreselijk voelt.

Als je het niet in de kliniek zou doen, zou je dan voor jezelf kunnen zorgen?
Clonazepam is een middel dat niet altijd goed overstapt op diazepam, ( heb het zelf niet gebruikt, dus ik heb het van horen zeggen). Een vriendin van mij heeft het gedaan door vloeibaar af te bouwen om zo de stapjes veel kleiner te maken. 0,5 Clonazepam is 10 mg Diazepam. Lijkt dus een kleine stap, maar is qua potentie enorm. Als je er veilig vanaf wilt is het belangrijk dat deze stappen kleiner worden gemaakt.

Robbin en Doorbijter hebben Erik Paling geraadpleegt. Hij  heeft meer begrip van de heftigheid  van de afbouw voor het lichaam en de schadelijke gevolgen.  Als je een second opinion wilt en kan krijgen, is dat mogelijk je beste optie.


Hoe moeilijk het ook is, weet dat je zal beter worden en dat je lichaam weer zal herstellen. Het komt goed. Houd vol!

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Beste allen, ik ben nog op de MPU van Antes in Rotterdam. Ik weet me totaal geen raad meer met mezelf sinds de dosisverlaging met 3 druppels Rivotril (morgen 2 weken geleden). Voel me erg van de wereld af (verward). Gangen, kamers enz. komen veel vreemder over dan eerder. Veel meer vervormd / erg anders ervaren.

Gisteren weer gesprek gehad met arts en psychiater. Hun ontkennen dat ik last heb van ontwennings-verschijnselen en schuiven alles op spanningen. 

Pierre

Ps. Ik zou thuis niet kunnen functioneren. Ten eerste wegens de psych. klachten niet en ten tweede niet door hielbeenbreuk die ik in november opliep en waardoor ik nog steeds niet kan lopen zonder schoenen aan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste @Pierre1978, het is toch onbeschrijfelijk slecht dat je psychiater het op spanningen schuift. Natuurlijk heb je die, maar de oorzaak van de spanningen ligt buiten jezelf. Elke therapie is bij voorbaat zinloos als niet onderkend wordt wat er echt aan de hand is. Rivotril is een gemene donder om af te bouwen, hopelijk gaat het niet te snel. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...