Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
jopie

Maandag 10 juni pinksterdagmaandag

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei GewoonDoen:

Goedemorgen,

Ik heb het gisteren gedaan. De hele dag op mijn kont gezeten, in de tuin, met een boek, uitgelezen. Ik voelde mij een tikkeltje schuldig, maar dacht ook, jij zit ook de hele dag achter de computer. Tis me goed.

Het zijn echt mijn gedachtes die mij dwars zitten, want ik krijg echt niet de opdracht dat ik iets moet gaan doen.

Haha jij voelt je schuldig als je lui bent, en dus is iemand anders ook schuldig als ie lui is :) Ik heb dat exact zo. En toch is het niet helemaal juist. De ander is niet verplicht zich schuldig te voelen omdat dat bij JOU in je kop zo bedraad is. 

Laat het gebeuren, een luie dag vd ander. Als je er zelf (net als ik) helemaal gallisc van wordt om een hele dag lui te zijn, ga dan wat doen op zo'n dag. Maar dan als er een bonusdag is zoals vandaag, zet dan je mooiste glimlach op en zeg: gisteren was een luie dag, zullen we vandaag samen wat gaan doen? 

Hoeft maar heel simpel te zijn hè. Al is het samen de ramen lappen of zo. Gewoon ff synchroon iets doen. 

Ik ga t zo ook in de groep gooien. Ben klaar met schilderen nu ff. ben benieuwd of mn vrouw al in de kleren is. Er moet heel dringend gestofzuigd worden maar IK kan niet alles tegelijk.... :( :) :( ergernis komt weer opzetten en ik was net lekker bezig tips te geven alsof ik alles weet :D 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier net zoiets. 

Gerommeld, buiten. Kampeerspullen die nu echt droog zijn opgeruimd. Een knip in een plant hier, een plukje gras tussen de tegels daar. Volledig zinloos en ongestructureerd maar wel lekker. Alles in tempo niets hoeft, alles mag. 

Altijd ook weer even "mijn weg vinden" na zo'n tripje. Niet alleen prettig, wel goed. 

De neiging ook om weer te vertrekken altijd. Even. Een beetje. 

Nietsdoen is zooooooo belangrijk!! 

bewerkt door jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Vanmiddag komt een leerling voor een extra dansles, daar heb ik veel zin in. 
Verder stoeien met het rolluik. 
De eerste aankondiging voor de show on line. Echt leuk. De kriebels beginnen dan te komen. 
Volgens mij is het best een groot podium, te gek is dat! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voornemen om wat te werken...maar aan t rommelen...opruimen, weggooien, beetje poetsen, wasje...voelt als nietsdoen en toch straks blij met de 'orde' (voor zolang dat duurt in ons gezin...haha).

Grappig hoe dat werkt zen en energie levert het me op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk is dat de beste therapie tegen het malen in je hoofd. Gewoon wat gaan doen en een beetje orde scheppen. Of iets repareren wat al heel lang moest. 

Kwou dat ik bij je rolluik in de buurt was Coconut :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

:P 

Gaat voorlopig niet door want moeder de vrouw doet een middagslaapje, welverdiend na het niksdoen :D 

Oudste dochter heeft net de hond uitgelaten in de regen. Dat is een warrior maar die heeft dan weer een netflixverslaving de rest vd dag.

Ach zo heeft iedereen zn gebrek denk ik dan maar weer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hier de ruim- en poetstoestanden nog even uit weten te stellen
door een leuke Pinksterbraderie op te zoeken
en net toen ik in de verleiding was nog 1 rondje te gaan doen
greep de voorzienigheid in
het plenst in ene
tevreden zijn dus met 1 aankoopje
en alsnog die vaat nu, en ruimen, en en en..........
laters..........

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit op de bank en lees een boek. Meer heb ik nog niet gedaan en gá ik ook niet doen. Boek 1 is net uit, nu aan boek 2. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rolluik met de hand opgerold en klep goed dicht. Jeemig de peemig zeg hé. 
Op zoek naar nieuwe dikke verduisterende gordijnen en een mooie roede als beloning voor dit ontzettend vervelend rotklusje. 
Koffie en even rusten, dan klaarmaken voor de dansles. 
Vanavond Pinkpop kijken om half 8. Hopelijk zenden ze Fleetwood Mac uit. Gister gekeken toen was Jamiroquai en The Cure. Echt zo gaaf. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei bumperjim:

Kwou dat ik bij je rolluik in de buurt was Coconut :) 

Ja. En dat is dan echt niet alleen altruïsme, hè? Mooi hoe dat kan werken. 

bewerkt door jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na een wat drukkere maar fijne ochtend met mooi contact een stuk van de middag gebruikt voor een rustpauze met schitterend boek op bed. Heeft me goed gedaan. Zowel rust als boek. Vanavond eindelijk mn groep weer. En zowaar zelf erheen rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei jopie:

Ja. En dat is dan echt niet alleen altruïsme, hè? Mooi hoe dat kan werken. 

Echt wel. Fijn dat het eindelijk gelukt is na een paar dagen stoeien. Positieve steun helpt echt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei jopie:

Regen hier. 

Ik ga rennen. Juist nu! 

Vind ik ook lekkerder dan met 23 graden, met zon en zonder wind hardlopen, zoals ik vanmiddag gedaan heb. 

Maar het liefst rond de 10 graden, weinig wind en droog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Sandro:

Vind ik ook lekkerder dan met 23 graden, met zon en zonder wind hardlopen, zoals ik vanmiddag gedaan heb. 

Maar het liefst rond de 10 graden, weinig wind en droog.

Ik heb gisteren gerend, een km of 12, hier en daar weliswaar in wandelpas als het steil omhoog ging. 14 graden en lichte regen, echt helemaal top en dan ruikt het overal zo lekker, met name de gele brem die er nu nog staat. Als t weer 25+ wordt dan verdwijnen de laatste bloemetjes.

sowieso met 25+ graden kan mn hond niet meer meedoen. Zelf sport ik desnoods bij 40 graden nog, warm krijg je het toch altijd. Je moet alleen extra veel drinken :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paar dagen vrij geweest, maar nauwelijks tot rust gekomen. Morgen begint het circus weer. Nieuwsgierigheidsknop zoeken en kijken hoe ik voor mezelf op ga komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Lika:

Paar dagen vrij geweest, maar nauwelijks tot rust gekomen. Morgen begint het circus weer. Nieuwsgierigheidsknop zoeken en kijken hoe ik voor mezelf op ga komen.

Heel veel succes Lika. Hetzelfde hier. Ben vrij geweest maar eigenlijk meer dagen nodig. Morgen weer de stress en druk van werken. Ik weet dat nuchter blijven dan stuk moeilijker is aan het einde van de dag. 

Dus maar wat inplannen. Thee ipv koffie, lang wandelen met lunch, me niet gek laten maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Lika:

Ik bedacht me van de week: kan het zijn dat jij ook je "herstel" laatste 2 jaar als missie/actie hebt gezien? Niet als "laten" maar als "doen"? 

Dan zou dat wel eens "meer van hetzelfde" kunnen zijn: vol erin, met resultaat. 

Als je bordje echt te vol is (wat best zo zou kunnen zijn, voor jou) dan vraagt dat een geheel andere "aanpak", namelijk minderen, tevreden leren zijn met minder (inclusief de consequenties, minder spannend, minder aanzien, minder inkomen, saaier.... Ik noem zo maar een paar) 

Hoe dan ook: blijf zuinig op jezelf. Er is er maar eentje van jou. 

bewerkt door jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja @jopie, ik denk dat het zo is. Daar begin ik de laatste weken achter te komen. Hoe verder? Dat vind ik ingewikkeld. Maar hoeft niet morgen. Inkomen is het moeilijkst, maar misschien wel het gemakkelijkst eigenlijk. Aanzien? Falen? Kan. Maar ook wat dan. Want zoals ik in elkaar zit kan ik ook overspannen worden in een schoonmaakbaan. ( en is me ooit ook echt bijna gebeurd...) Dus dat ‘laten’ daar zit de crux. Hoe doe ik dingen niet? En laat ik ze.

En in doen. Lopen, zwemmen. Geen zin, toch doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...