Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 9-6-2019


Aanbevolen berichten

@Robbin Nog steeds op een langzame microtaper temazepam, ik probeer een mg per week er af te halen. Deze week een paar moeilijke dagen gehad, gelukkig vandaag beter. Ik vind het erg opbeurend wat je vertelt over jouw windows, als ik het goed gevolgd heb zit je nu tussen de 8 en 9 mg diazepam, waarbij je van 50 mg bent begonnen. Hoe is het wave en window patroon bij jou verlopen, wanneer begon het toe te nemen en hoe lang duurden ze? Ik hoop erg dat als we (en ik bedoel iedereen hier) langzaam afbouwen, zo min mogelijk last krijgen tijdens maar ook na de afbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook een bestandje aanmaken met daarin de drie dagdelen, je geeft dan per dagdeel met een kleur aan hoe je je voelt. Je kan er ook achter zetten wat je op dat moment voelde en wat je deed. Geel= b.v ik voel me best wel goed, oranje= het kan beter, rood= ik voel me helemaal niet zo goed en zwart= ik voel me nu echt heel slecht. Door dit te doen kan jejezelf een beetje monitoren. Je kan dan b.v zien wanneer het wat vaker goed gaat met je, wat je toen aan het doen was, maar je kan ook terug zien wanneer je in het zwart stond en lezen wat je toen hebt gedaan om er doorheen te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt @Difficult. Je kan er op een gegeven moment ook onder gaan zetten, als ik in oranje kom vind ik het prettig om dit of dat te doen, bij rood zou zus of zo me misschien kunnen helpen en bij zwart helpt dat me het beste. Zo raak je misschien ook wat minder snel in paniek omdat je kan zien dat het niet de eerste keer is dat het je overkomt en dat je het al eerder overleeft hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Difficult:

@Lynn86 bij mij helpt het snachts wat te eten. Ik heb altijd gekookte eitjes klaar staan. Dan gaat de aandacht naar mijn maag na wat te hebben gegeten en val ik weer in slaap. Bij mij is slapen HEEL lang drama geweest, zelfs met veel medicatie en nu zonder gaat het eigenlijk beter. 

Jeetje, fijn dat het beter gaat nu. Het klinkt eigenlijk wel logisch. Wist je dat het meeste gedeelte van de serotonine aanmaak in de darmen gebeurd?

bewerkt door Lynn86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Robbin:

Ja klopt @Difficult. Je kan er op een gegeven moment ook onder gaan zetten, als ik in oranje kom vind ik het prettig om dit of dat te doen, bij rood zou zus of zo me misschien kunnen helpen en bij zwart helpt dat me het beste. Zo raak je misschien ook wat minder snel in paniek omdat je kan zien dat het niet de eerste keer is dat het je overkomt en dat je het al eerder overleeft hebt. 

Wat mooi dat ga ik ook doen. Dat is echt een goed idee  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Briba het is onvoorspelbaar. Probeer als het een dag wat beter gaat daar ook een beetje gebruik van te maken. Meer kan je eigenlijk niet doen. Haha de windows ^_^. Nou ik zit eerlijk gezegd eigenlijk al bijna 2 jaar in de ellende, ik heb nooit iets gemerkt van een patroon tot nu toe. Ik kon ook niet meer op mezelf bouwen zeg maar. Dat is geen wave te noemen denk ik. Ik heb in de laatste maand 2 x een dag gehad waarvan ik perplex stond dat het mogelijk was, zo helder was ik ineens en bijna symptoom vrij. De laatste 5 dagen heb ik het gevoel dat er een verbetering inzit, wat echt wel fijn is maar ik weet dat het morgen zo weer anders kan zijn helaas. Dat geeft niet, want het komt uiteindelijk wel. Wat ik wel altijd gedaan heb, hoe slecht ik me ook voelde (behalve in echt extreme omstandigheden) is op z’n minst een stukje lopen elke dag. Voorderest boek ik vooruitgang in veel dingen, het lukte me lange tijd vaak niet om  bijvoorbeeld huishoudelijke dingen te doen en al dat soort dingen gaan nu langzaam stukken beter. De dingen die niet lukte liet ik op een gegeven moment ook gewoon want het had geen zin. Ik keek/kijk naar wat wel mogelijk is, al is het maar een wandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin Een stukje wandelen, ja, dat herken ik. Ik heb wel eens geprobeerd om verband te leggen tussen hoe ik me voel en wat daaraan voorafging - aan de hand van zo'n soort beknopt dagboek zoals jij ook beschreef - maar ik kon weinig chocola van maken. Nou ja, een dag met stress en na slecht slapen wordt hem niet, maar verder. Fijn dat je nu verbetering ervaart en hopen dat er steeds vaker redelijke dagen komen.
Jij  hebt quetiapine gebruikt, dacht ik gelezen te hebben. Hoe beviel dat, was het voor de slaap (lage dosering), nog steeds?

bewerkt door Briba
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bianca78 bewust zijn op lichaam is zwaar vervelend. Misschien een tip- wat mij helpt is om op wortel chakra te concentreren. Misschien raar gezegd maar is de hoofd chakra en ligt bij geslachtsorganen. Met angst gaat het hier als eerst op slot, bij mij althans. Focus op ontspanning hierop ipv de ademhaling werkt verlichtend. Concentratie op ademhaling bij mij wekt meer gedachtes op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Robbin:

Ja klopt @Difficult. Je kan er op een gegeven moment ook onder gaan zetten, als ik in oranje kom vind ik het prettig om dit of dat te doen, bij rood zou zus of zo me misschien kunnen helpen en bij zwart helpt dat me het beste. Zo raak je misschien ook wat minder snel in paniek omdat je kan zien dat het niet de eerste keer is dat het je overkomt en dat je het al eerder overleeft hebt. 

Wat mooi dat ga ik ook doen. Dat is echt een goed idee  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er hier leden die nog tips hebben mbt afbouwen en de nodige vitamine (supplementen) of andere dingen die je geholpen hebben tijdens het afbouwen

Oh ja en voor de vrouwen iemand toevallig een wondermiddel dat de vrouwelijke periode een beetje dragelijk maakt terwijl je afbouwd.

Ik word gillend gek ik voel me vreselijk

bewerkt door Lynn86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Difficult:

@Bianca78 bewust zijn op lichaam is zwaar vervelend. Misschien een tip- wat mij helpt is om op wortel chakra te concentreren. Misschien raar gezegd maar is de hoofd chakra en ligt bij geslachtsorganen. Met angst gaat het hier als eerst op slot, bij mij althans. Focus op ontspanning hierop ipv de ademhaling werkt verlichtend. Concentratie op ademhaling bij mij wekt meer gedachtes op. 

@Difficult dank je ik ga het proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lynn86:

Zijn er hier leden die nog tips hebben mbt afbouwen en de nodige vitamine (supplementen) of andere dingen die je geholpen hebben tijdens het afbouwen

Oh ja en voor de vrouwen iemand toevallig een wondermiddel dat de vrouwelijke periode een beetje dragelijk maakt terwijl je afbouw.

Ik word gillend gek ik voel me vreselijk

@Lynn86 helaas geen wondermiddel maar een warme kruik en paracetamol brengen wel wat verlichting, sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn86 was je nog niet begonnen dan? :) 

@Briba Quetiapine werkt goed voor het slapen, maar mijn advies aan je zou zijn om er niet aan te beginnen als het niet nodig is. Probeer alle medicijnen zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Je moet er uiteindelijk ook weer vanaf. Je zou dan een medicijn in gaan ruilen voor een ander medicijn. Dat is niet de bedoeling denk ik, je slaap komt echt weer terug, geef het de tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Robbin:

@Lynn86 was je nog niet begonnen dan? :) 

@Briba Quetiapine werkt goed voor het slapen, maar mijn advies aan je zou zijn om er niet aan te beginnen als het niet nodig is. Probeer alle medicijnen zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Je moet er uiteindelijk ook weer vanaf. Je zou dan een medicijn in gaan ruilen voor een ander medicijn. Dat is niet de bedoeling denk ik, je slaap komt echt weer terug, geef het de tijd.

2 uur geleden zei Robbin:

 

Wat bedoel je @Robbin?

Met afbouwen al 5 dagen of bedoel je wat anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Lynn86:

Zijn er hier leden die nog tips hebben mbt afbouwen en de nodige vitamine (supplementen) of andere dingen die je geholpen hebben tijdens het afbouwen

Oh ja en voor de vrouwen iemand toevallig een wondermiddel dat de vrouwelijke periode een beetje dragelijk maakt terwijl je afbouwd.

Ik word gillend gek ik voel me vreselijk

Je zou eens wat kunnen lezen over teunisbloemolie, schijnt te helpen tegen pms klachten. Ik ben er een week geleden mee begonnen en moet over een week ongesteld worden, ben benieuwd of het scheelt. Maar ik vond het het proberen waard :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei EefjeJ:

Je zou eens wat kunnen lezen over teunisbloemolie, schijnt te helpen tegen pms klachten. Ik ben er een week geleden mee begonnen en moet over een week ongesteld worden, ben benieuwd of het scheelt. Maar ik vond het het proberen waard :)

Dankjewel Eefje, dat is wat ik zocht. Zulke dingen op natuurlijke basis. En wat mag icm medicatie. Ga maar eens lezen :) xxxxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn86 Wat over het algemeen wordt afgeraden, zijn supplementen die op de GABA-receptoren werken (net als alcohol en benzo's); dat zijn bv. GABA zelf maar ook de nodige kruidenextracten (valeriaan, st.janskruid, passiebloem). Echt onderzoek is daar natuurlijk niet naar gedaan, het zal ook wel van de hoeveelheid afhangen (in Bach bloesem zit een beetje alcohol).
Melatonine en magnesiumcitraat werken op de slaap, maar teveel is niet goed, hetzelfde geldt voor vitamines: de meeste kun je ruim slikken (teveel wordt gewoon uitgescheiden), maar sommigen kennen ook een maximum zoals vitamine B6 en omega 6 (omega 3 geen probleem). De richtlijnen daarvoor staan op voedingscentrumachtige sites. Teveel betekent overigens altijd supplementen hoge dosering lange tijd, via voedsel lukt je dat niet.
En ja, dit is gewoon wat ik verzameld heb van sites (inclusief benzobuddies.org) dus als je twijfelt een arts (of orthomoleculair arts of dietist) raadplegen.
Ashton raadt alle supplementen af, maar dat gaat wel heel ver (achterhaald?). Ik heb jouw vraag min of meer aan mijn apotheker gesteld, over GABA was hij heel stellig. Probleem met teveel uitproberen tegelijkertijd blijft, dat het heel moeilijk is om vast te stellen aan welke knop je nu net goed gedraaid hebt.

bewerkt door Briba
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Briba:

@Lynn86 Wat over het algemeen wordt afgeraden, zijn supplementen die op de GABA-receptoren werken (net als alcohol en benzo's); dat zijn bv. GABA zelf maar ook de nodige kruidenextracten (valeriaan, st.janskruid, passiebloem). Echt onderzoek is daar natuurlijk niet naar gedaan, het zal ook wel van de hoeveelheid afhangen (in Bach bloesem zit een beetje alcohol).
Melatonine en magnesiumcitraat werken op de slaap, maar teveel is niet goed, hetzelfde geldt voor vitamines: de meeste kun je ruim slikken (teveel wordt gewoon uitgescheiden), maar sommigen kennen ook een maximum zoals vitamine B6 en omega 6 (omega 3 geen probleem). De richtlijnen daarvoor staan op voedingscentrumachtige sites. Teveel betekent overigens altijd supplementen hoge dosering lange tijd, via voedsel lukt je dat niet.
En ja, dit is gewoon wat ik verzameld heb van sites (inclusief benzobuddies.org) dus als je twijfelt een arts (of orthomoleculair arts of dietist) raadplegen.
Ashton raadt alle supplementen af, maar dat gaat wel heel ver (achterhaald?). Ik heb jouw vraag min of meer aan mijn apotheker gesteld, over GABA was hij heel stellig. Probleem met teveel uitproberen tegelijkertijd blijft, dat het heel moeilijk is om vast te stellen aan welke knop je nu net goed gedraaid hebt.

Ahhh heel lief. En een duidelijke uitleg. Ik weet uit ervaring helaas dat veel producten een wisselwerking hebben met mijn medicatie en dat is het laatste wat ik wil nu natuurlijk. Ik gebruik nu zelf multivitamine bruistablet elke morgen. Of het echt helpt ik weet het niet. Misschien gewoon het gevoel dat je vitamine genoeg binnen krijgt naast de dagelijkse voeding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...