Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 8 Juni 2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen :)

Hoe was jullie nacht??

Ik kan er weer even geen touw aan vast knopen...hartoverslagen zijn weer heel erg, een paar keer per minuut... Vannacht begon die kleine hard te huilen en daar reageerde ik eigenlijk wel oke op, gelukkig geen paniek meer. Maar vanmorgen om half vijf stuiterde ik mijn bed uit, onrustige armen en benen en ook al hartoverslagen. Mijn linkerarm doet ook weer zeer (dit had ik ook weleens na een avond iets teveel te hebben gedronken). Er kwam uit mijn bloeduitslag dat mijn magnesium te hoog was en moest ik ermee stoppen...kan je daarvan ook een soort van verergering krijgen van ontwenning? Ik weet het soms gewoon niet meer, de psycholoog zegt dit, de huisarts zegt dat etc... Het is elke keer weer zo hard om na een paar goede dagen (momenten) je weer zo rot te voelen, de hoop vervliegt dan gelijk weer... Ik haat die onzekerheid :(

Ik hoop dat het met jullie wat beter gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen :)

Hoe was jullie nacht??

Ik kan er weer even geen touw aan vast knopen...hartoverslagen zijn weer heel erg, een paar keer per minuut... Vannacht begon die kleine hard te huilen en daar reageerde ik eigenlijk wel oke op, gelukkig geen paniek meer. Maar vanmorgen om half vijf stuiterde ik mijn bed uit, onrustige armen en benen en ook al hartoverslagen. Mijn linkerarm doet ook weer zeer (dit had ik ook weleens na een avond iets teveel te hebben gedronken). Er kwam uit mijn bloeduitslag dat mijn magnesium te hoog was en moest ik ermee stoppen...kan je daarvan ook een soort van verergering krijgen van ontwenning? Ik weet het soms gewoon niet meer, de psycholoog zegt dit, de huisarts zegt dat etc... Het is elke keer weer zo hard om na een paar goede dagen (momenten) je weer zo rot te voelen, de hoop vervliegt dan gelijk weer... Ik haat die onzekerheid :(

Ik hoop dat het met jullie wat beter gaat?

Goede morgen,

Ik heb een tijdje magnesium gebruikt en dat ging helemaal mis. Dus ja er zit wel een verband. Ik heb de overslagen van mn hart ook gehad, en de pijn in mn linkerarm idem. Ik heb al verschillende onderzoeken gehad omdat ik daar angstig van werd. Die combinatie. Maar was niets mis. Dat komt door de angst stress en de afbouw en is naar mijn weten nu volkomen normaal. Maar wel beangstigend ik snap je. Probeer je niet te veel te focussen op je klachten. Het zijn tijdelijke klachten. En horen er helaas bij.

 

Mocht je het echt niet vertrouwen kun je altijd een onderzoek aanvragen om je gerust te stellen. Een hartholter voor 24uur kan je al erg gerust stellen. Xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Bolletje! Gelukkig wordt het morgen beter weer :D

Thanks @Lynn86 voor je antwoord...ik heb al een hartfilmpje gehad en daarop was een eerstegraads av blok te zien en daarom heb ik ook een holter onderzoek gehad, fietstest en een echo. Daar was verder niks bijzonders op te zien, behalve dat AV blok...kwam er vd week ook achter dat ik met een AV blok geen magnesium mag slikken en dat het evt door een te hoog magnesium ook kan ontstaan, echt bizar. Geen arts die mij dat verteld heeft... Maar ik dacht dat de hartoverslagen misschien nu weer zo erg zijn door een soort ontwenning van de magnesium, maar het kan uiteraard ook puur toeval zijn.
Hoe gaat het met jou vandaag?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Lynn86:

Het gaat redelijk. Ik werd net wat angstig wakker maar nu gaat t wel weer. 

Xxxxx

Gelukkig :) die hormonen werken ook echt niet mee tijdens afbouw/ontwenning... Ik zie het elke maand weer terug komen, wel andere klachten, maar rondom mijn ongesteldheid is het wel degelijk "erger" xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal! 

Ja, die nachten. Onvoorstelbaar. Afgelopen nacht kwam ik niet in slaap, pas tegen 3 uur lukte me dat. Soms kruipt er zo'n nacht tussen en eigenlijk is dat helemaal niet zo erg, zolang de andere nachten maar goed gaan. 

Het is wel erg slecht weer hier. Straks naar de verjaardag van onze oudste zoon en verder maar rustig aan doen vandaag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd @Cyclad58 met je oudste zoon :).                         Jij dus ook al niet zo'n beste nacht.... Ik voel me nu ook erg opgejaagd en onrustig, zal ook wel met de slechte nacht samen hangen...

Hier komt nu net het zonnetje er een beetje door, maar jeetje wat een woei... Had net al coupe windhoos ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd @Cyclad58, fijne middag!

@EefjeJ vervelend dat je zo wakker wordt en dat het nu weer even minder gaat. Heel herkenbaar dat je jezelf dan een soort van in de put praat. De verschillende adviezen van huisarts, psycholoog enz is zwaar irritant, je weet soms echt niet meer waar je aan toe bent. Hoop dat je je coupe windhoos weer in model hebt kunnen krijgen :D hier aan zee wordt je gezandstraald.

@bolletje succes met pakken en ik ga duimen voor goed weer.

@Lynn86 die hormonen maken het er echt niet makkelijker op, alle klachten lijken dan net iets erger te worden.

Vannacht redelijk geslapen, slaap wel weer lichter maar dat komt denk ik omdat ik met de afbouw van de avond bezig ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu drie weken gestopt met de lorazepam en ook nu met alle ad. Voel me zo onzeker, dit wat ik normaal niet ben. Rottig maar ik herken zo de verhalen van de onrust en het bewust zijn op klachten vh lichaam. Met alles wat ik doe is alsof ik een check maak. Voelt totaal onnatuurlijk. Doorstaan, lijden en doorgaan. Wat een strijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Difficult:

Nu drie weken gestopt met de lorazepam en ook nu met alle ad. Voel me zo onzeker, dit wat ik normaal niet ben. Rottig maar ik herken zo de verhalen van de onrust en het bewust zijn op klachten vh lichaam. Met alles wat ik doe is alsof ik een check maak. Voelt totaal onnatuurlijk. Doorstaan, lijden en doorgaan. Wat een strijd

Heel erg veel respect voor jou. Echt!! Zou willen dat ik al klaar was met de lorazepam

 Heb nog 6 en half mg te gaan 

Keep going. 

 

Liefs lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Difficult:

Nu drie weken gestopt met de lorazepam en ook nu met alle ad. Voel me zo onzeker, dit wat ik normaal niet ben. Rottig maar ik herken zo de verhalen van de onrust en het bewust zijn op klachten vh lichaam. Met alles wat ik doe is alsof ik een check maak. Voelt totaal onnatuurlijk. Doorstaan, lijden en doorgaan. Wat een strijd

Diep respect voor jou! Ik begrijp helemaal dat je het nu moeilijk hebt, maar je komt op mij over als een echte doorzetter. Dat scannen van je lijf is herkenbaar en hoor ik van veel benzo afbouwers. Als ik me nu niet senang viel doe ik het nog, dat gaat er niet meer helemaal uit zo lijkt het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lynn86:

Nog iemand wakker :(

Ik was vannacht rond half 4 wakker, tot een uur of 5. Daarna wel weer in slaap gevallen. Heb veel pijn door ontstekingen in knie en voet, Heb er zojuist zeer tegen mijn zin toch maar een Ibuprofen ingeramd. Hopelijk gaat dat goed, want het schijnt de werking van een SSRI zoals paroxetine te kunnen beinvloeden. 

Had je een slechte nacht, @Lynn86? Hopelijk is het je gelukt toch nog wat slaapmeters te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ik was vannacht rond half 4 wakker, tot een uur of 5. Daarna wel weer in slaap gevallen. Heb veel pijn door ontstekingen in knie en voet, Heb er zojuist zeer tegen mijn zin toch maar een Ibuprofen ingeramd. Hopelijk gaat dat goed, want het schijnt de werking van een SSRI zoals paroxetine te kunnen beinvloeden. 

Had je een slechte nacht, @Lynn86? Hopelijk is het je gelukt toch nog wat slaapmeters te maken. 

Ja, ik kon de slaap niet pakken. En was teveel aan het nadenken. Ik maak me zo'n zorgen bij deze afbouw, dat ik niet meer weet in welke volgorde ik de medicatie moet gaan afbouwen.

Aangezien er steeds meer uren tussen komen hoe lager ik kom en als je de halfwaarde tijd van lora kent wordt dat beslist niet makkelijk.

Dat benauwd me enorm en heb ik veel last van. Onrust geeft me dat. :(

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ik was vannacht rond half 4 wakker, tot een uur of 5. Daarna wel weer in slaap gevallen. Heb veel pijn door ontstekingen in knie en voet, Heb er zojuist zeer tegen mijn zin toch maar een Ibuprofen ingeramd. Hopelijk gaat dat goed, want het schijnt de werking van een SSRI zoals paroxetine te kunnen beinvloeden. 

Had je een slechte nacht, @Lynn86? Hopelijk is het je gelukt toch nog wat slaapmeters te maken. 

Hoop dat de pijn in je knie en voet snel over zijn. Beterschap xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lynn86:

Ja, ik kon de slaap niet pakken. En was teveel aan het nadenken. Ik maak me zo'n zorgen bij deze afbouw, dat ik niet meer weet in welke volgorde ik de medicatie moet gaan afbouwen.

Aangezien er steeds meer uren tussen komen hoe lager ik kom en als je de halfwaarde tijd van lora kent wordt dat beslist niet makkelijk.

Dat benauwd me enorm en heb ik veel last van. Onrust geeft me dat. :(

 

Dat is zeer begrijpelijk. Toch hoef je je daar nu nog niet al te veel zorgen om te maken. Hoeveel innamemomenten hen je per dag? Je kunt de overige mg's voorlopig nog wel even blijven verdelen over de dag zoals je gewend bent. Lorazepam werkt ook bij 3 innamemomenten nog wel voldoende qua werkingstijd. Het heeft geen zin je er nu al druk over te maken, bekijk het stap voor stap. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...