Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 juni 2019


Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Een boel geregeld hier. Een brief geschreven aan mijn ouders, waar ik al jaren geen contact meer mee heb. Ze wonen nu niet zover van mij af. Verder veel contact met een andere vrouw. Het is fijn om dingen te kunnen delen, had geen vriendinnen. Nog steeds niet gedronken, begin me wat beter te voelen. Fijne dag allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooie zonnige morgen weer frummers

er schijnt weer onweer in de lucht te zitten voor vanmiddag
de klap die ik vd week hoorde was de inslag in de kerktoren van onze beroemde St.Janskerk
gelukkig had die excellente bliksemafleiding dus de schade bleef beperkt
de tijd heeft er even stil gestaan:)

niks, ik vind je een dappere dodo en een topper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

 

Vandaag weer 'onnadenkend' (als vanzelfsprekend) maar toch maar weer eens zichtbaar meedoen aan:

Dagpact:

IJsvogel

Kohtje

 

Ook erg brak, vanmorgen voor het eerst sinds tijden tot nu toe zonder pijnstiller. Pijn is uit te houden, de uitwerking van morfine-vrij is raar maar nog te doen...

Wil zo graag van die zooi af, maar de pijn drijft me er steeds weer toe. Nu eens even proberen 'door te bijten"..

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brak boeltje hier en hier bij mij niet anders. Moet begin v d middag voor t eerst weer zelf naar fysio dus kan geen tramadol nemen vanwege t rijden. Dat valt vies tegen zonder die troep. Hopelihk in de loop v d dag wat beter. Das vaak zo bij mij.

Maar ik drink nietB) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Ik ben weer thuis. De tent en slaapzak hangen uit uit te waaien, tassen meteen maar netjes uitgepakt. 

Experiment geslaagd, uitkomst niet helemaal wat ik hoopte. Wat ik vind bij het rennen in de natuur, het dwalen, me overgeven aan juist mijn omgeving, de rust, ook in mijn hoofd, vind ik op de fiets totaal niet: ik voel me vast zitten, op zijn minst aan een fietspad. Jammer, want binnenkort zal dat rennen op deze manier niet meer kunnen. Te oud, het lichaam herstelt te langzaam. Ik zoek rustig door.... het zal toch wel wandelen worden dan... 

Maar lekker en fijn was het. Dat zeker. En, mooie bijkomstigheid: van alle stukken Rijn die ik zag vind ik de Nederlandse delta met al zijn grote en kleine riviertjes en dijkjes, sluisje, stuwen en bruggetjes, toch wel echt het mooist.....  we doen het toch maar even, dat waterbeheer! Thuiskomen is fijn. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

binnenkort????
jopie toch, jij en ik weten dat je helemaal niet oud bent
en je levensstijl er een is van een hele gezonde geest
die ook jouw lijf jong houdt. soms voel het echt zo dat ik
denk; meis stel je niet aan, de duvel is oud! Misschien ben je ergens
deep down te streng voor jezelf? Ik weet het niet, maar ik ben meer dan 10 jaar ouder
en soms voel ik me 40 en soms 80, en vaker gewoon 65, maar wel een oudere jongere dus.
en ik zie jou zeker niet als anders. doe jezelf niet tekort en geniet van wat je allemaal kunt en doet.
dat doe je ook, dat lees ik ook hoor, maar je gaat nog heel lang mee volgens mij en dan graag
wat realistischer dan ik meen te lezen. en als het mis heb, dan sorry. maar heb grote bewondering
voor hoe jij het doet en je leven leeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemidddag,
 
Goed geslapen met heldere dromen over mijn ex. 
Toen werd ik even wakker en sliep door met dezelfde droom. 
 
Vanmiddag wil ik naar de sportschool, maar als dat niet lekker voelt ga ik niet hoor. Maar ik wil er wel routine in brengen. 
Elke vrijdag, dan ga ik wat fijner het weekend in. 

Ik heb verlatingsangst gekregen door het verlies van een aantal dierbaren kort achter elkaar. Ik had het al een beetje door mn jeugd en dat is nu getriggerd. 
Er schijnen zelfhulp/online programma's te zijn, eens uitzoeken of dat wat is. Een onverwacht persoon heeft me afgelopen dagen geholpen met het loslaten van de rouw. Dat voelt als een bevrijding. Ik ben een erge kluizenaar geworden. Tja, als je je niet hecht kan je ook niemand verliezen, right? 
 

bewerkt door CoconutWoman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei CoconutWoman:

Goedemidddag,
 
Goed geslapen met heldere dromen over mijn ex. 
Toen werd ik even wakker en sliep door met dezelfde droom. 
 
Vanmiddag wil ik naar de sportschool, maar als dat niet lekker voelt ga ik niet hoor. Maar ik wil er wel routine in brengen. 
Elke vrijdag, dan ga ik wat fijner het weekend in. 

Ik heb verlatingsangst gekregen door het verlies van een aantal dierbaren kort achter elkaar. Ik had het al een beetje door mn jeugd en dat is nu getriggerd. 
Er schijnen zelfhulp/online programma's te zijn, eens uitzoeken of dat wat is. Een onverwacht persoon heeft me afgelopen dagen geholpen met het loslaten van de rouw. Dat voelt als een bevrijding. Ik ben een erge kluizenaar geworden. Tja, als je je niet hecht kan je ook niemand verliezen, right? 
 

Dit boek ben ik nu aan het lezen. Echt aanrader voor verlatingsangst

 

rps20190607_154853.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leven in je leven

Recensie(s)

Als mensen steeds met dezelfde persoonlijke problemen te maken krijgen in hun leven, is er sprake van een chronisch patroon. Vanuit de cognitieve therapie bezien gaat het daarbij om 'schema's' die in dit boek valkuilen worden genoemd. Elf van deze valkuilen worden door de auteurs behandeld door middel van inzichten en technieken uit verschillende psychotherapeutische disciplines. Na liefst vier voorwoorden opent het boek met een overzicht van de elf valkuilen (onder andere verlatingsangst, extreme aanpassing en emotionele verwaarlozing). Er zijn drie inleidende hoofdstukken over het ontstaan, de stijlen en de veranderbaarheid van valkuilen. Dan volgen elf hoofdstukken over even zovele valkuilen. Per hoofdstuk wordt beschreven hoe je uit een valkuil kunt komen en wat de obstakels kunnen zijn. Het boek sluit af met een korte beschouwing over hoe lastig het kan zijn voor mensen om te veranderen en hoe je een en ander kunt aanpakken. Een frisse, niet-dogmatische kijk op therapie.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...