Spring naar bijdragen

Hallo allemaal.


Zbb

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

weer terug van weggeweest. 

Omdat het me maar niet wou lukken en continu terugviel,had ik besloten om een tijdje het forum te verlaten. 

Inmiddels kan ik voorzichtig zeggen dat het goed gaat,waar ik voorheen om de twee weken terugviel is dat nu gemiddeld eens in de drie maanden. Zit nu zelfs aan een persoonlijk record van vierenhalve  maand.

ik moet zeggen als je de grens van drieënhalve maand gepasseerd bent lijkt het allemaal iets makkelijker te worden

wel slik ik om de dag netjes me refusal,waar ik binnenkort verzichtig mee wil gaan stoppen

vriendelijke groet,

zbb

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo zbb, welkom terug. Ja, ik herinner je me nog. Een sterke persoonlijkheid, weet ik nog wel, maar inderdaad vrij vaak nogal zware terugvallen. Fijn dat het nu toch in elk geval langere tussenpozen zijn geworden. Vierenhalve maand is mooi, zeg. "Blij dat ik er nu eindelijk echt vanaf ben", als je dat gaat voelen dan wordt het inderdaad tijd om de refusal af te bouwen, maar doe het misschien maar niet te vroeg, voor alle zekerheid. Zolang het je helpt is het nuttig.

Jaarpact iets voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bob:

Hallo zbb, welkom terug. Ja, ik herinner je me nog. Een sterke persoonlijkheid, weet ik nog wel, maar inderdaad vrij vaak nogal zware terugvallen. Fijn dat het nu toch in elk geval langere tussenpozen zijn geworden. Vierenhalve maand is mooi, zeg. "Blij dat ik er nu eindelijk echt vanaf ben", als je dat gaat voelen dan wordt het inderdaad tijd om de refusal af te bouwen, maar doe het misschien maar niet te vroeg, voor alle zekerheid. Zolang het je helpt is het nuttig.

Jaarpact iets voor jou?

Bedankt bob,

ik zal er eens over nadenken om nog een keer op het jaarpact te gaan staan

de vorige keer viel ik er vrij snel weer vanaf,ben soms nog wat bang wat betreft weer Ergens aan mee te doen waar het voorheen fout ging. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Bilo:

Welkom. 

Ik ben benieuwd. Als je terug valt, is dat dan 1 avond of drink je meerdere dagen dan?

Hoi bilo,

 als ik terug val dan gaat het al fout bij de eerste slok. 

Ik drink dan gelijk 24/7

maar dan ook echt van  s’ochtends tot het slapen gaan en tussendoor als ik  s’nachts wakker word.

ook eet ik dan al vrij snel helemaal niets meer  

en dat meestal een of twee weken achter elkaar,totdat ik doodziek en cold turky weer naar het werk moet  

 

 

Goed dat je het me vraag ,zet me gelijk weer met bijde benen op de grond. 

goed om me te bedenken hoe erg het eigenlijk met me was. 

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Zbb! Het blijft een zoektocht naar de juiste manier. Voor iedereen weer anders. Ik heb nu veel steun aan het jaarpact. Ik vond het zwaar om iedere dag weer opnieuw de beslissing te nemen niet te drinken (voor mijn gevoel kon ik dan ook kiezen om wel te drinken). Nu staat het voor een jaar vast en daarna zie ik wel weer verder. 

Fijn dat je de weg naar het forum weer hebt gevonden, ik hoop dat het je veel steun geeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 6-6-2019 om 14:04 zei Zbb:

Hallo allemaal,

weer terug van weggeweest. 

Omdat het me maar niet wou lukken en continu terugviel,had ik besloten om een tijdje het forum te verlaten. 

Inmiddels kan ik voorzichtig zeggen dat het goed gaat,waar ik voorheen om de twee weken terugviel is dat nu gemiddeld eens in de drie maanden. Zit nu zelfs aan een persoonlijk record van vierenhalve  maand.

ik moet zeggen als je de grens van drieënhalve maand gepasseerd bent lijkt het allemaal iets makkelijker te worden

wel slik ik om de dag netjes me refusal,waar ik binnenkort verzichtig mee wil gaan stoppen

vriendelijke groet,

zbb

Was even zoeken naar jouw binnenkomst hier.
Wat ik nu lees is er dus in bijna anderhalf jaar (en langer) niets veranderd.

Dat is geen kritiek hoor, ik herken het allemaal wel.
Behalve dat ik geen refusal slik.
Als je mijn draadje leest heb ik ook anderhalf jaar stil gestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Roberto:

Was even zoeken naar jouw binnenkomst hier.
Wat ik nu lees is er dus in bijna anderhalf jaar (en langer) niets veranderd.

Dat is geen kritiek hoor, ik herken het allemaal wel.
Behalve dat ik geen refusal slik.
Als je mijn draadje leest heb ik ook anderhalf jaar stil gestaan.

Ik heb mijn aller eerste draadje ooit eens verwijderd nadat ik een tijdje van het forum weg geweest ben. 
 

daarom zal er waarschijnlijk niet veel van te vinden zijn meer. 
 

ik meen dat er meerdere mensen geweest zijn die gezegd hadden dat ze niks/weinig konden vinden op de wie is wie draad. 
 

dus vandaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is niet helemaal niks veranderd veranderd sinds ik hier voor het eerst kwam en nu. 
 

vroeger viel ik echt ontzettend vaak terug

Om de 1a2 weken. 
nu lukt het soms echt wel voor langere tijd. 
 

maar neemt niet weg dat ik alsnog te vaak terug val. 
 

maar zelf zie ik wel degelijk vooruitgang 

al is het nog niet genoeg. 
Maar ik blijf er aan werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow klote man,dat je aan het drinken ben @SanMiquel

ik dronk vanaf me 12e weleens een biertje 

maar drink/dronk  vanaf me 14e echt vrijwel dagelijks,dit komt mede doordat ik op me 14e iets heel heftigs heb meegemaakt waar ik verder niet wil over uitweiden. 
 

maar wat wel mijn verdere leven heeft bepaald en waar ik achteraf goede hulp bij nodig had moeten hebben/krijgen. 
 

maar dat was er toendertijd blijkbaar niet. 
 

als je op zo n jonge leeftijd al zo stevig begin met drinken en je pijn op die manier verzacht dan weet je niet beter op latere leeftijd. 
 

ook ontwikkel je/ik je niet goed natuurlijk als je al op zo n jonge leeftijd al je emoties wegdrinkt. 
 

beetje een onsamenhangend verhaal

maar weet het even niet duidelijker neer te zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik inmiddels wel over die gebeurtenis heen ben van toen ik 14 was,maar niet van de gevolgen wat dat heeft/gehad. 
 

ik denk/weet wel zeker dat vanuit daar me verslaving is ontstaan. 
 

dus die gebeurtenis heb ik wel verwerkt inmiddels  

maar de naweeën (de verslaving) is er nog 

dat is iets wat ik heel me leven met me mee zal moeten dragen. 
 

zo heeft iedereen wel zijn/haar rugzak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Zbb:

maar drink/dronk  vanaf me 14e echt vrijwel dagelijks,dit komt mede doordat ik op me 14e iets heel heftigs heb meegemaakt waar ik verder niet wil over uitweiden. 

Wil je hier verder niet over uitweiden?
Of durf je hier verder niet over uit te weiden?
Voor mij is dat een groot verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...