Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest


Onbekend

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei Debber:

Misschien is deelname aan het jaarpact een goeie voor mij. Hoe werkt dat? Gewoon aanmelden ofzo?

Ja hoor, gewoon aanmelden onder vermelding van de datum van  je eerste droge dag, dan neem ik je in de lijst op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Debber, zet m op! Het jaarpact helpt mij goed, ik hoef niet meer elke dag de beslissing te nemen om niet te drinken, die heb ik voor een jaar genomen. Het geeft mij veel steun (war niet hetzelfde is als dat ik het makkelijk vind). Succes met de eerste stappen op weg naar beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Beter:

Hoi Debber, zet m op! Het jaarpact helpt mij goed, ik hoef niet meer elke dag de beslissing te nemen om niet te drinken, die heb ik voor een jaar genomen. Het geeft mij veel steun (war niet hetzelfde is als dat ik het makkelijk vind). Succes met de eerste stappen op weg naar beter!

Ga ik ook aan deelnemen Beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik van mezelf merk is dat ik niks, maar dan ook niks met mate kan doen. Als ik thee drink, drink ik een hele pot leeg. Ga ik sporten dan ‘moet’ ik gelijk van mezelf minimaal 4 keer per week. Ga ik lezen, lees gelijk het hele boek....die mateloosheid breekt je op. Misschien moet ik daar eens mee aan de slag...:blink: zal wel in de aard van het beestje liggen. Herkent iemand dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook met alles, en ik ben ook altijd op zoek naar iets om me goed te voelen. Het accepteren dat ik me even niet voel zoals ik zou willen lukt me niet. Of het even niets doen gaat ook heeeel moeilijk. Maar zolang ik het bij de pot thee hou vind ik het nog acceptabel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo herkenbaar, nu ik niet drink eet ik veel te veel chocola. Bingewatchen van series, ook zo’n onmatige. En als ik het ene onmatige niet doe, komt er wel weer war nieuws onmatige voor in de plaats. Alleen niet sporten. Jammer.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch wel opvallend om te zien dat we dus met best veel zijn hier die met deze 'alles of niets-leefregel' moeten omgaan. Ook mij is het nu ik serieus bezig ben met stoppen pas opgevallen dat ik niet alleen met alcohol onmatig ben. Inderdaad chocola, paprikachips, thee, series, dit forum, gevoelens, stemmingen....alles of niets!

Zolang alcohol 'niets' blijft, vond ik het tot voor kort wel oké. Nu merk ik toch dat chocoladekoekjes en paprikachips om andere redenen toch ook niet ongeremd naar binnen mogen. :rolleyes:

Net als Beter, nu het sporten nog...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Debber:

Oh wat een heerlijke herkenbaarheid :lol:. Maar het is altijd mijn valkuil gebleken. Teveel hooi op mijn vork en dan een gevoel van falen creëeren als het me allemaal niet lukt.... 

Dit! Precies dat bedacht ik me vandaag. Dit is wat ik doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus besloten hier ook wat liever in voor mezelf te zijn. Een ochtendje skippen in de sportschool, om helemaal niks te doen....moet kunnen. Iets vergeten.... kan iedereen gebeuren. Even de lat iets minder hoog leggen. Als we er maar nuchter bij blijven! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...