Spring naar bijdragen

Woensdag 5 juni 2019


Aanbevolen berichten

Goedemorgen ik zit sinds gisteren op een andere plek. Voel me nu echt veilig. Gisteren ook mijn vriend geblokkeerd op mijn telefoon en mail enzovoort. Kreeg lieve berichtjes dat hij wilde dat ik naar huis kom en dat alles anders zou zijn. Maar ook boze, bedreigingen. Ik zal hier een tijd zitten, er zijn voorwaarden om een huis te krijgen. Wel kan ik nu een uitkering aan vragen. Misschien straks eens kijken wat ik wil met werk of eventueel een opleiding. Maar eerst is het bijkomen, dit verwerken. Goede nieuws is dat ik nog steeds niet gedronken heb. Het kost me niet eens heel veel moeite. Wel zal ik bedacht moeten zijn, ik kan hier naar een winkel toe. 

Dagpact

Billy

niks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei niks:

Goedemorgen ik zit sinds gisteren op een andere plek. Voel me nu echt veilig. Gisteren ook mijn vriend geblokkeerd op mijn telefoon en mail enzovoort. Kreeg lieve berichtjes dat hij wilde dat ik naar huis kom en dat alles anders zou zijn. Maar ook boze, bedreigingen. Ik zal hier een tijd zitten, er zijn voorwaarden om een huis te krijgen. Wel kan ik nu een uitkering aan vragen. Misschien straks eens kijken wat ik wil met werk of eventueel een opleiding. Maar eerst is het bijkomen, dit verwerken. Goede nieuws is dat ik nog steeds niet gedronken heb. Het kost me niet eens heel veel moeite. Wel zal ik bedacht moeten zijn, ik kan hier naar een winkel toe. 

Dagpact

Billy

niks

Jaja lieve berichten èn bedreigingen tegelijk. Dan weet je wel welke van beide echt gemeend zijn. En dan weet je ook wat je te wachten zou staan als je weer zou terugkomen. Ech nie.

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei GewoonDoen:

Goedemorgen

Het vrouwtje "even".

snel-t12218.jpg

Er was eens vrouwtje dat zichzelf voorbij liep.
Als ze ‘s morgens opstond, dacht ze aan ‘s middags. 
Als ze ‘s middags aan tafel zat was het weer:  "Wat zal ik vanavond eten?"
En als ze dan eindelijk ‘s avonds naar bed ging, lag ze weer te piekeren wat ze de volgende dag allemaal zou gaan doen.
Telkens als ze op straat liep, rende ze zo hard dat de mensen zeiden: "Die loopt zichzelf nog eens voorbij, die vergeet te leven..." 
Het vrouwtje praatte ook de hele tijd tegen zichzelf. 
Om met anderen te praten, daar had ze gewoon geen tijd voor. 
Ook dat hoorde bij haar "ziekte". 
En weet je wat ze telkens zei?
"Ik moet nog even... Laat ik gauw even... Ik kan nog net even..."
"Even" was haar stopwoordje geworden, en dus nu ook haar bijnaam.

Nu was er in het land een dokter die een heel wijs man was.
Toen hij dat vrouwtje zag en haar hoorde praten, zei hij;
"Mevrouw, u bent heel erg ziek en ik weet wat u mankeert."
"Zeg het maar eens gauw dokter, want ik moet nog vlug even..."
"Zie je, daar heb je het weer", zei de dokter, "U bent zo haastig, U laat telkens de L liggen." 
"Wat laat ik liggen?" vroeg ze. 
"De L", zei de dokter. "Zet de L steeds voor EVEN." 
"Goed dokter, ik zal het doen," antwoordde ze en weg was ze weer. 
Maar telkens als ze de L voor "even" zette, schrok ze zich een hoedje.
"Ik moet nog L---even......, Laat ik gauw L---even.... ik kan nog net L----even..."

Ze wist zich geen raad, plofte in een stoel en zei zacht: 
"zo kan ik nog wel even......... zo kan ik nog wel Leven." 
En vanaf dat moment liep ze zichzelf niet meer voorbij. 
Ze was zich ervan bewust geworden dat haar "even" haar belette van het "leven".
Ze besloot van nu af aan te LEVEN en bleef gewoon zichzelf. 
Ze had de rust van binnen gevonden. 

Voor iedereen die gehaast door het leven gaat en ook nog van alles "even" moet doen; 
Denk aan vrouwtje "even", vindt de tijd en de rust om de leven.

Auteur onbekend

Zou ook zomaar een mannetje kunnen zijn :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei niks:

Goedemorgen ik zit sinds gisteren op een andere plek. Voel me nu echt veilig. Gisteren ook mijn vriend geblokkeerd op mijn telefoon en mail enzovoort. Kreeg lieve berichtjes dat hij wilde dat ik naar huis kom en dat alles anders zou zijn. Maar ook boze, bedreigingen. Ik zal hier een tijd zitten, er zijn voorwaarden om een huis te krijgen. Wel kan ik nu een uitkering aan vragen. Misschien straks eens kijken wat ik wil met werk of eventueel een opleiding. Maar eerst is het bijkomen, dit verwerken. Goede nieuws is dat ik nog steeds niet gedronken heb. Het kost me niet eens heel veel moeite. Wel zal ik bedacht moeten zijn, ik kan hier naar een winkel toe. 

Dagpact

Billy

niks

Wat fijn dat je op een veilige plek bent nu. En goed dat je hem hebt geblokkeerd, mooie woorden hebben ze ja om je terug te winnen, heel herkenbaar voor mij. Niet intrappen dus. Vanaf nu kan je lekker gaan bouwen aan je eigen toekomst!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Een vriendelijk groet vanaf een kribbe in de Rijn. Ergens vlak voor Koblenz. 

Voor me staat mijn brandertje, met daarop de koffiepot. En ik doe...... niets. Kijk naar het stromende water, de voorbijtrekken schepen. Geniet van de zon op mijn huid. Verheug me op die koffie. 

Dit haastige vrouwtje wilde bijna "even" naar Zwitserland fietsen, maar dit haastige vrouwtje gaat vandaag niets fietsen. Boottochtje misschien. Wat lopen misschien. Niets misschien. 

Maar eerst: koffie. Aan de oever van de Rijn. Nu. Hier. Zonder plannen voor later. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Dagpact

Billy

niks

Kohtje

 

 

Al die vrouwtjes en mannetjes "even" verstaan helaas ook de kunst om zelfs van het leven een haastklus denken te moeten maken.

"Vergeet niet te leven" wordt dan al weer gauw: "het leven duurt maar even..." :mellow:

Dus gauw, gauw, gauw even leven....  (want ik moet nog...???:unsure:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei niks:

Ik heb het zelf laten gebeuren. Niet alleen hij was fout. Hij was ook zeker in bepaalde dingen wel goed voor mij. 

Ja, jij was 'natuurlijk' in bepaalde dingen heel slecht voor hem. Dus logisch dat ie 'vervelend' doet... heel normale relatie. Toch? :(:wacko:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Bol, volgens mij hebben wij hier alleen een paar lichtflitsen gehad en een drie druppels regen... 
Of ik zou er helemaal doorheen geslapen moeten hebben, maar dat lijkt me sterk. 
Alles hier is gortdroog, van mij mag het een week onafgebroken gaan regenen... 

Afbeeldingsresultaat voor storm in een glas water Zelfs dit is nog overdreven te noemen.... 

 

 

 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is vannacht, vlak voor het onweer losbarstte, een op een kier staand raam bij twee huizen verderop uit de sponning op de bovenverdieping gewaaid

en op 30 cm achter onze auto op straat geklapt. Hoorde vanuit bed wel een hoop gerinkel maar zag het vanmorgen pas. De bewoners van

dat huis waren er niet, die zijn daar overdag nog aan het klussen en wonen er nog niet echt. Vanmorgen dus al aan het glas vegen geweest, maar zelf

geen schade. Bij die buren zal het binnen wel vochtig zijn want de latere hoosbui stond precies op die kant van het huis... heb ze nog niet gezien en/of

gesproken vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

De liefde is wel echt de allergrootste trigger voor mij om te drinken. 

Nog steeds blue. De geldzorgen duwen me kopje onder. Terwijl het best goed gaat. Maar het heeft me zo een trap gegeven. 
En het duurt nog minimaal drie maanden. Ik heb een financieel wonder nodig. Vanavond lekker dansen. Heerlijk!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Yvonne:

Dat is toch een stukje rijkdom Bilo, mooi. 

Lief dat je reageert. Ja was fijn. Nu moet ik wel bekennen dat ik me bijna dronken voel haha. Na 5 nachten weer eens 6 uur achter elkaar geslapen en veel gedroomd (bizar over mijn school van vroeger). En ben nu al 2 uur wakker maar denken gaat nog duf, vergeetachtig, sloom en veel koffie even nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...