Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 5-6-2019


Aanbevolen berichten

Goeie morgen strijders van het eerste uur,

Hadden jullie het vannacht ook zo warm? Men, (engels voor man hé):) hier was het niet te harden. Lag om 3.40 nog te draaien ondanks de ventilator op de hoogste stand.

Vanavond krijgen we zwaar weer. Heerlijk, dan voelt m'n 115 jaar oude huisje aan als een heel beschermende hand boven m'n hoofd.

Voor diegene die vanavond moeten rijden, wees maar blij dat er ramen zijn uitgevonden. Je zal maar in een auto zitten zonder Woehahaha.

zo ik ga een beetje klungelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Gisteren voelde ik me voor t eerst in weken weer een beetje mens, althans in de middag en avond. En ook vanmorgen wat minder gespannen wakker geworden. Nu hopen dat dat even zo blijft

Ik ben dankbaar voor het buiten kunnen spelen van de kinderen hier in de buurt. Dat doen ze t liefste en ik ben zo blij dat dat hier kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Goedemorgen,

Ik ben blij met de mogelijkheid horren voor de ramen te zetten:lol:, voor electrische vliegenmeppers:D, en en en en en ..... voor het herstellende vermogen van mijn lichaam.  :lol:

En ik ben blij met jullie allemaal, al zou ik willen dat ik niet steeds nieuwe mensen zag verschijnen hier....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@iedereen

Als je het zwaar hebt, mag je ook echt vertellen wat er gebeurd en hoe je je voelt hoor. Probeer altijd te kijken naar waar je dankbaar voor kan zijn, maar tegelijk mag je ook echt hier vertellen waar je tegenaan loopt. Waar moet je anders met je shit naar toe? 
We zijn er om elkaar te helpen.:heart:

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen dagen heb ik hele kleine momentjes gehad dat mijn hart een vreugde sprongetje maakte....dat is iets wat ik al heel lang niet heb gevoeld...wauw! 

Daarnaast heb ik wel iets waar ik tegen aan loop... Ondanks dat het beter gaat, blijf ik af en toe maar met die gedachte zitten dat het weer achteruit kan gaan en ben ik ook bang voor bepaalde klachten die ik heb gehad, bang dat ze weer terug komen... Hebben jullie tips wat ik dan tegen mezelf kan zeggen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei EefjeJ:

De afgelopen dagen heb ik hele kleine momentjes gehad dat mijn hart een vreugde sprongetje maakte....dat is iets wat ik al heel lang niet heb gevoeld...wauw! 

Daarnaast heb ik wel iets waar ik tegen aan loop... Ondanks dat het beter gaat, blijf ik af en toe maar met die gedachte zitten dat het weer achteruit kan gaan en ben ik ook bang voor bepaalde klachten die ik heb gehad, bang dat ze weer terug komen... Hebben jullie tips wat ik dan tegen mezelf kan zeggen? 

Hey @EefjeJ wat fijn dat je dat sprongetje kon maken. Fijn is dat he die momentjes van geluk. Op de momenten dat je bang bent denk dan aan dat momentje en weet dan dat deze momentjes van geluk steeds vaker gaan komen. 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Briba:

@Kannietmeer Redelijk stabiel. Wel soms klachten, maar nog niet tot een punt waarop het niet meer gaat. Ik heb wel het gevoel dat mijn aandacht voor het oorsuizen en de overgevoeligheid voor geluid de laatste week toeneemt - volgens mij hebben meer mensen daar last van.

Heb ik ook last van overgevoeligheid van geluid of licht. Dit is tijdelijk het gaat weer over. Ik doe dan meestal oordopjes in. Zodat het geluid wat gedempt wordt.

Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eefje je gaat heel goed lieverd. Niet teveel waarde hechten aan de momenten van angst, accepteer het en ga verder met je te richten op de positieve dingen. Die angst is een normale menselijke reactie en wordt minder naarmate jij sterker en zekerder wordt. Dit zijn groeipijnen en horen er bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei EefjeJ:

De afgelopen dagen heb ik hele kleine momentjes gehad dat mijn hart een vreugde sprongetje maakte....dat is iets wat ik al heel lang niet heb gevoeld...wauw! 

Daarnaast heb ik wel iets waar ik tegen aan loop... Ondanks dat het beter gaat, blijf ik af en toe maar met die gedachte zitten dat het weer achteruit kan gaan en ben ik ook bang voor bepaalde klachten die ik heb gehad, bang dat ze weer terug komen... Hebben jullie tips wat ik dan tegen mezelf kan zeggen? 

ben het eens met Bol. Probeer er minder waarde aan te geven. Zoals je de tijd als je griep hebt ook niet hard oordeeld. Je bent gewoon in een fase van herstel en daar horen deze klachten soms bij. En zelfs dat je bang bent dat het terugkomt... probeer dat te relativeren en tegen jezelf te praten zoals je tegen een kind zou praten. Dan ben je niet streng of boos of teleurgesteld als je merkt dat die bang is, maar heb je compassie en stel het kind gerust. Angst voor iets wat pijn doet, is logisch, maar in zekere zin kan je dus altijd tegen je bange ik zeggen: je mag bang zijn, en ik snap dat ook heel goed, maar ik weet dat het goed komt. Praat met je volwassen Eef tegen je kleine bange Eefje, en zeg maar dat het goed komt. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Briba:

@Kannietmeer Redelijk stabiel. Wel soms klachten, maar nog niet tot een punt waarop het niet meer gaat. Ik heb wel het gevoel dat mijn aandacht voor het oorsuizen en de overgevoeligheid voor geluid de laatste week toeneemt - volgens mij hebben meer mensen daar last van.

fijn dat het redelijk gaat zo. Inderdaad hebben meer mensen last van die klacht. Ook dat gaat over.  Bij mij was het een relatief korte periode dat ik overgevoelig was voor geluid en licht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Difficult:

Kassa gekeken. Bedankt voor de tip

Nu 2,5 week gestopt met alles

Ik voel me zo ellendig. Komt er ooit een eind aan?

twee weken is helemaal niets voor benzo ontwenning. Ga uit van maanden, dan zit je veiliger in je verwachting. Het duurt 1 a 2 jaar voordat je jezelf helemaal zal zien genezen. In tussentijd zal je je zelf langzaam zien opklimmen. Maar 2 weken is nog niet lang.
Wat wat je laatste stap?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je @Kannietmeer Laatste stap was lorezapam. Ik ben eerder op t forum geweest en eerder lorezepam afgebouwd- heb die toen met succes weten af te bouwen. Duurde wel lang- nadat ik gestopt was. Na drie maanden ging ik me beter voelen. Ik heb in een half jaar tijd. Venlafaxine afgebouwd en seroquel. Ik ben helaas hierdoor opgenomen geweest en ik ga door een hel nu. Ik ben letterlijk alles kwijt. Op de kliniek wouden ze me 10mg per dag gegeven lorezepam. Gelukkig heb ik dit weten te beperken in 2,5mg. De angst is zo groot dat t weer terug komt, helemaal toen ik net gestopt was. Overleven overleven ik kan er niks anders van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Difficult:

Ik heb in een half jaar tijd. Venlafaxine afgebouwd en seroquel. Ik ben helaas hierdoor opgenomen geweest en ik ga door een hel nu.

 He jakkes joh! ging je die afbouwen omdat je je zo goed voelde? Of omdat je die had gekregen om de afbouw van de Lorazepam te ondersteunen? Deze moeten beiden net als de benzo heel langzaam afgebouwd worden, anders loop je daar ook met grote problemen in de receptoren.

 

11 minuten geleden zei Difficult:

Ik ben letterlijk alles kwijt.

Wat is er allemaal kwijt? Wat is er gebeurd?

11 minuten geleden zei Difficult:

Op de kliniek wouden ze me 10mg per dag gegeven lorezepam. Gelukkig heb ik dit weten te beperken in 2,5mg. De angst is zo groot dat t weer terug komt, helemaal toen ik net gestopt was. Overleven overleven ik kan er niks anders van maken.

 

Favoriet bij de GGZ ja.  En die dosis ook, zo herkenbaar hoeveel ze gewoon geven, zonder blikken of blozen.
Ben je nu zieker dan vorige keer?

Ik vind het heel heel erg wat ik lees en heb ongelooflijk me je te doen. Je was juist zo ver gekomen dat je eraf was en dat het weer ging. :(

heb je de 2,5 mg wel langzaam afgebouwd?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt @Kannietmeer:heart:

Ja ging verder afbouwen van de ad omdat ik me goed voel na stoppen lorezepam. In overleg psychiater. Het ging helemaal mis. Ik kan niet opschrijven wat er allemaal gebeurd, het is te erg. 

Blij af en toe mee te lezen. Delen is helen. Ik heb het eerder meegemaakt dus dat scheelt, alleen het leven weer opbouwen.. 

Hoeveel kan een mens lijden. Wonen we in Nederland en maken we dit mee. Derde Wereldoorlog in lichaam en geest.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Difficult:

Ja ging verder afbouwen van de ad omdat ik me goed voel na stoppen lorezepam. In overleg psychiater. Het ging helemaal mis. Ik kan niet opschrijven wat er allemaal gebeurd, het is te erg. 

Het klinkt alsof je niet voorbereid was misschien op hoe het moest gebeuren. Tergend langzaam en met een voorzichtige microtaper is eigenlijk de enige manier met Venlafaxine. I am so sorry for you!!
Ik kan begrijpen wat er allemaal gebeurd als je crashed op een verkeerde afbouw. Je zegt het goed: W3  in lichaam en geest. Totale chaos en pijn.

Je leven gaat op zijn kop ja....
Fijn dat je hier kunt komen voor wat ondersteuning en delen. Heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Difficult:

Bedankt @Kannietmeer:heart:

Ja ging verder afbouwen van de ad omdat ik me goed voel na stoppen lorezepam. In overleg psychiater. Het ging helemaal mis. Ik kan niet opschrijven wat er allemaal gebeurd, het is te erg. 

Blij af en toe mee te lezen. Delen is helen. Ik heb het eerder meegemaakt dus dat scheelt, alleen het leven weer opbouwen.. 

Hoeveel kan een mens lijden. Wonen we in Nederland en maken we dit mee. Derde Wereldoorlog in lichaam en geest.

 

Pff @Difficult, wat een ellende. Dit zou niet mogen gebeuren. Een psychiater die 10 mg Lorazepam wil voorschrijven zou uit zijn ambt moeten worden gezet. Ben ik te hard? Nee hoor, ik vind het misdadig. Ik ben blij dat je voet bij stuk hebt gehouden en je inname beperkt hebt tot 2,5 mg. 
Alle sterkte gewenst, blijf hier van je af schrijven als je de behoefte voelt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Cyclad58:

Pff @Difficult, wat een ellende. Dit zou niet mogen gebeuren. Een psychiater die 10 mg Lorazepam wil voorschrijven zou uit zijn ambt moeten worden gezet. Ben ik te hard? Nee hoor, ik vind het misdadig. Ik ben blij dat je voet bij stuk hebt gehouden en je inname beperkt hebt tot 2,5 mg. 
Alle sterkte gewenst, blijf hier van je af schrijven als je de behoefte voelt! 

Ze hebben zo vaak duidelijk geen idee van equivalenten en echte sterkte van de medicatie. Ze doen maar wat. Het had zomaar 1mg clonazepam kunnen zijn. Want het is ten slotte maar 1 mg:blink:
Misdadig is het goede woord.
Net als de afbouw die ze soms voorschrijven..... misdadig crimineel en onmenselijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 bedankt, lief!

Via dit forum maatje gevonden, al ruim een jaar dagelijks contact. Rots in de branding is ze. 

Dit werd in de kliniek voorgeschreven, bijna alle patiënten namen deze 10mg. 4x daags-2,5mg. Ik de eerste twee dagen. Daarna in nood en dat werd 2,5mg, gelukkig kon ik dit zelf bepalen. Baalde er zo van omdat ik wist wat crime het zou worden om weer af te bouwen. Uiteindelijke resultaat van alle medicijnen af alleen ten koste van alles..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...