Spring naar bijdragen

Mijn moeder is alcoholiste


Biank

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik ben Biank en ik ben op zoek naar info. Mijn moeder heeft al zo lang ik me herinner een alcoholprobleem. 

Nu mijn vader in het stadium van beginnende dementie zit, maak ik me zorgen over hoe het gaat lopen met die 2.

Zelf woon ik 50 km bij ze vandaan. 

Groetjes, Biank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Etty

Bedankt voor je reactie.

Ik ben, denk ik, op zoek naar lotgenoten, ervaringen van anderen, ik weet t niet...

Ik heb geen contact met de huisarts van mm ouders en thuiszorg is nog niet van toepassing.

Mijn moeder is buiten alcoholist ook longpatient, slikt antidepressiva, allerlei andere medicatie, al 2 x een open wond gehad, waarvan de genezing te lang duurde, ook is ze al 2x suïcidaal geweest. 

Praten heeft geen nut en aan goedbedoelde adviezen heeft ze maling. Lees; niemand bemoeit zich met haar leven.

Mijn vader had altijd nog wat regie in deze situatie, maar die zie ik helaas steeds vergeetachtige worden....

bewerkt door Biank
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei GewoonDoen:

 

Ik weet niet hoe je band is met je ouders, maar loop jezelf niet voorbij. Veranderen doen ze niet meer.

 

 

Mijn band is op zich vrij goed. Maar ik moet zeggen, ben blij dat in een andere stad woon. En vorige week was ik in hun stad om wat te winkelen en er was gewoon een soort stemmetje in mij, die zei " ga er maar niet heen, want ze zat wel weer lam op bed/bank liggen"....

Later had ik daar wel spijt van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je maakt je zorgen, misschien is het goed om dat te vertellen aan je moeder, als je dat nog niet gedaan hebt. Je kunt dan vertellen hoe jij je daar bij voelt. Tegen haar zeggen wat ze zou moeten doen heeft inderdaad geen zin.  

Toen het slecht ging met mijn moeder had ik het nummer van de buurvrouw en de huishoudelijke hulp altijd bij de hand. De hulp zag heel veel, die belde mij regelmatig om te melden hoe het met mijn moeder ging. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn moeder is gestopt met drinken nadat ze was gevallen, een tia had en hallucinaties. Vooral de hallucinaties deden het hem. Ze dronk dagelijks van 15 uur tot een uur of 12.

Ik denk dat er vaak eerst iets ergs moet gebeuren, wil iemand zijn gedrag aanpassen of zijn verslaving aanpakken als je ouder bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lonster:

Mijn moeder is gestopt met drinken nadat ze was gevallen, een tia had en hallucinaties. Vooral de hallucinaties deden het hem. Ze dronk dagelijks van 15 uur tot een uur of 12.

Ik denk dat er vaak eerst iets ergs moet gebeuren, wil iemand zijn gedrag aanpassen of zijn verslaving aanpakken als je ouder bent.

Mijn moeder is meerdere malen gevallen. Een keer op een glazen tv tafel; blauw oog... een keer dr arm gebroken, en pas geleden 2 middenhandsbotjes. 

Ook was ze een keer te laat voor toiletbezoek. Heel het bed onder de ontlasting.... pfff. Zo erg dit...

Mijn kinderen zeggen soms " als oma dronken is, ga ik er niet meer heen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 1 broer, maar ik heb t idee dat hij alles in een doofpot wil stoppen. Nu het volgende probleem (Dementie van pa) zich aandient, stopt hij ook zn in kop in t zand....

Broers/zus van mm moeder zeggen ook vaak tegen haar dat t zo niet langer kan. Maar ook daar heeft mijn moeder geen boodschap aan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Biank, als je moeder zelf aan de slag wil kan ze zich hier aanmelden
jij kunt voor haar weinig doen ben ik bang als ze zelf niet wil of kan nog.
Voor jouzelf kun je bij Al Anon lotgenoten vinden als kind van.........
waarschijnlijk is daar voor jou méér te halen dan hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Biank,

Goed dat je op zoek bent naar informatie over alcoholverslaving en hoe daar mee om te gaan, vooral als het je naasten betreft. Ik wil je er wel op wijzen dat dit forum primair is voor mensen die zelf worstelen met alcoholgebruik en niet voor steun aan naasten. Hier zijn andere fora voor. Ik kan je site van IntactZelfhulp aanraden, hier vind je onder andere informatie over (alcohol)verslaving, motivatie, omgaan met naasten en nog veel meer. Sterkte!

 

Vriendelijke groet, de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...