Spring naar bijdragen

Onze huiskamer2-6-2019


Aanbevolen berichten

 

Hier snap ik dus gewoon niks van...ik voel me de hele dag best oké en ik zou naar de verjaardag van mijn buurman, maar ik zie al die mensen voorbij lopen die erheen gaan en ik krijg het spaansbenauwd bij het idee dat ik tussen die drukte moet staan...ik kan niet zeggen dat het echt angst is of dat ik bang ben dat er daar iets gebeurt. Maar het voelt zo niet goed om erheen te gaan...afijn dik teleurgesteld weer in mezelf...  

Lieve lieve Eefje,

Waarom ben je nu teleurgesteld? Jouw lichaam en geest geven zo goed aan dat je de drukte nu niet aan kan. Dat als je daar naar toe gaat, het je meer schaadt dan goed doet, waarom ben je dan teleurgesteld. Ben blij dat je dit voelt en dat je jezelf waarschuwt. JE GEVOELENS KOMEN TERUG. Dit is toch precies waarvoor je wilt stoppen. Ben maar blij.

Ow goeie morgen supertjes.

 

 

 
bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei bolletje:

 

Hier snap ik dus gewoon niks van...ik voel me de hele dag best oké en ik zou naar de verjaardag van mijn buurman, maar ik zie al die mensen voorbij lopen die erheen gaan en ik krijg het spaansbenauwd bij het idee dat ik tussen die drukte moet staan...ik kan niet zeggen dat het echt angst is of dat ik bang ben dat er daar iets gebeurt. Maar het voelt zo niet goed om erheen te gaan...afijn dik teleurgesteld weer in mezelf...  

Lieve lieve Eefje,

Waarom ben je nu teleurgesteld? Jouw lichaam en geest geven zo goed aan dat je de drukte nu niet aan kan. Dat als je daar naar toe gaat, het je meer schaadt dan goed doet, waarom ben je dan teleurgesteld. Ben blij dat je dit voelt en dat je jezelf waarschuwt. JE GEVOELENS KOMEN TERUG. Dit is toch precies waarvoor je wilt stoppen. Ben maar blij.

Ow goeie morgen supertjes.

 

 

 

Totaal mee eens @bolletje goede morgen topper

En alle andere toppers ook goede morgen.

Zonnetje schijnt,

de vogeltjes fluiten.

Heerlijk wandelen,

even naar buiten!!

Geniet vandaag xx lynn

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lynn86:

Totaal mee eens @bolletje goede morgen topper

En alle andere toppers ook goede morgen.

Zonnetje schijnt,

de vogeltjes fluiten.

Heerlijk wandelen,

even naar buiten!!

Geniet vandaag xx lynn

 

Ha goedemorgen @Lynn86, goed weer wat van je te lezen. Je klinkt positief, fijn! Hoever ben je in je afbouwtraject of maak je nu even pas op de plaats? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @EefjeJ, wat moeizaam nog. Bij mij zit het vooral mentaal nog niet echt goed. Ik twijfel aan veel dingen en merk dat lichamelijke sensaties mij nog van de leg brengen, omdat ik nog geen vertrouwen heb in mijn lichaam. We zijn nu 4 dagen weg en daar kan ik wel van genieten. Straks weer naar huis. 

Lukt het jou al wat beter om met onrust en twijfels om te gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha goedemorgen @Lynn86, goed weer wat van je te lezen. Je klinkt positief, fijn! Hoever ben je in je afbouwtraject of maak je nu even pas op de plaats? 

Hey @Cyclad58 fijn om jou ook weer te horen. Ik zat een tijd terug op 4mg van de 8mg. Helaas ging dat helemaal mis. En werd ik terug op 8mg gezet. Nu zit ik daarvan op 7mg. Volgende week maak ik de volgende stap naar 6mg. 

Ik weet dat ik het kan. Het gaat soms alleen te snel. En ik ga niet meer akkoord met het terug zetten op 8mg steeds. Het helpt me wel maar ik wil van de lora af. 

Gewoon op mn gemak geen haast. Komt vanzelf goed. Heb vertrouwen in jezelf en besef dat alle vervelende ontwenningsverschijnselen van tijdelijke aard zijn en je echt beter zal worden. 

Heb je fijn kunnen genieten van je paar dagen weg. Heerlijk. Het is heerlijk weer vandaag. Kan ik echt van genieten. Fijne dag kanjer. Liefs lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn86 wow, van 4 mg weer naar 8 mg. Das een beste stap. Was dat je eerste afbouwpoging? En hoe snel ging deze afbouw? Als je nu weer van 7 naar 6 gaat, is dat niet weer een grote stap? Heb je al eens overwogen op diazepam over te stappen. Bij mij lukt de afbouw van de lora nl ook niet, al 3 mislukte pogingen en ga nu naar dia over. Mag ik vragen welke klachten je kreeg dat t Te erg werd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk dat mijn afspraak met de verslavingsarts en mijn twijfels hierdoor of de klachten toch niet van de angst en paniek en burn out komen, mijn herstel niet goed hebben gedaan. Voel me de laatste dagen weer een stuk ellendiger. Hoop dat de arts snel belt en ik eindelijk kan overstappen.

En dan ineens uit t niets, alhoewel, meestal voel ik me s avonds wel iets beter dan de rest van de dag, voel ik me gisteravond laat best goed. Dan is t zo moeilijk voor te stellen dat je je de volgende dag weer zo ontzettend bagger kunt voelen. 

Moest t even van me af schrijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt goed @doorbijter het komt echt goed. @Kannietmeer ja ik kan een screenshot maken, maar daar heb je denk niet veel aan. Ik kan het zien omdat ik bevriend met haar ben, ik stuurde haar een bericht waarom de link hier niet werkt. Weet ze ook niet. Je kan wel een vriendschaps verzoek sturen via Facebook, ze heet Sara Jane (Sara Jane), dan werkt ie. Zei is naar de media gestapt en die hebben een reportage gemaakt van haar en over hoe groot het probleem wel niet is etcetera.... Hier weer op strand ☀️ 

Fijne dag allemaal. 

Owe @Annie87 je kan het nog steeds terug kijken hoor.. Het gaat er vooral over dat het afgelopen moet zijn met dat gekl* met weegschaaltjes bijvoorbeeld  etc en dat ze daar nu volop mee bezig zijn. Zodat iedereen die het moeilijk heeft van z’n medicatie af te komen dat op een verandwoorde manier moet kunnen doen vanuit het basispakket. Voorderest een heel goed stuk en een perfect tegengeluid met ook Jim van Os erin.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allemaal, 

 

Hier ben ik ook weer eens! Ik kan met trots zeggen dat ik een maand van de zopiclon af ben!! Dat kan ik nog steeds niet helemaal bevatten...

Nu afbouwen gestart met de diazepam. Mijn GGZ arts dacht dat 2 mg in een week wel kon. Grapjas! Dat ging niet goed! Man man wat had ik het slecht! Gelukkig heb ik van een oudgediende hier op het forum een weegschaal gekregen met uitleg hoe af te vijlen. Alleen ben ik een klungelsmurf met uitrekenen en Excel. Dus dat doen mijn lieve schat. Hij is er wel handig mee (werkt ermee) dus we gaan kijken hoe en wat. Ik had van de GGZ arts tabletten van 5 en 2 mg gekregen. Zit nu op 20 mg (kom van 25 mg af) maar die tabletten van 2 mg heb ik nu toch nog niet nodig? (Ondingen om te vijlen ook!!) 

Verder gaat het best goed. Begin weer meer windows te ervaren, maar moet echt wel mijn grenzen bewaken!! Gisteren bijvoorbeeld een verjaardag gehad. Gezellig, maar nu zoooo moe! Niet vooruit te branden! 

Wat zouden jullie aanraden qua hoeveel mg tabletten handiger zijn?

Knuf! 

 

Link naar programma bij kassa gisteren. Vanaf 19 minuten een heel uitgebreid stuk over afbouwen, verzekeraars die taperen niet willen vergoeden, maar liever zien dat je door blijft slikken óf naar een afkickkliniek gaan wat DUURDER is dan taperen. 

 

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robbin:

Komt goed @doorbijter het komt echt goed. @Kannietmeer ja ik kan een screenshot maken, maar daar heb je denk niet veel aan. Ik kan het zien omdat ik bevriend met haar ben, ik stuurde haar een bericht waarom de link hier niet werkt. Weet ze ook niet. Je kan wel een vriendschaps verzoek sturen via Facebook, ze heet Sara Jane (Sara Jane), dan werkt ie. Zei is naar de media gestapt en die hebben een reportage gemaakt van haar en over hoe groot het probleem wel niet is etcetera.... Hier weer op strand ☀️ 

Fijne dag allemaal. 

Owe @Annie87 je kan het nog steeds terug kijken hoor.. Het gaat er vooral over dat het afgelopen moet zijn met dat gekl* met weegschaaltjes bijvoorbeeld  etc en dat ze daar nu volop mee bezig zijn. Zodat iedereen die het moeilijk heeft van z’n medicatie af te komen dat op een verandwoorde manier moet kunnen doen vanuit het basispakket. Voorderest een heel goed stuk en een perfect tegengeluid met ook Jim van Os erin.. 

Interessant! Zal kijken of ik het terug kan vinden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Kaida74:

Wat zouden jullie aanraden qua hoeveel mg tabletten handiger zijn?

lieverd, altijd afbouwen met 2 mg tabletten en vraag dan om een merk met een normale tablet. Er blijkt 1 merkt te zijn die het in kriegelpilletjes stopt. De meeste soorten zijn gewone tabletten van 170 mg die je prima kan veilen. Met 2 mg tabletten kan je 0.004 per dag afveilen, waardoor je met 24 dagen 1 mg kwijt bent. Kijk hoe je daar op reageert en pas aan naar behoefte als je voelt dat het sneller kan of langzamer moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Kannietmeer:

lieverd, altijd afbouwen met 2 mg tabletten en vraag dan om een merk met een normale tablet. Er blijkt 1 merkt te zijn die het in kriegelpilletjes stopt. De meeste soorten zijn gewone tabletten van 170 mg die je prima kan veilen. Met 2 mg tabletten kan je 0.004 per dag afveilen, waardoor je met 24 dagen 1 mg kwijt bent. Kijk hoe je daar op reageert en pas aan naar behoefte als je voelt dat het sneller kan of langzamer moet.

Dank je wel Lies! :rose: zal om andere tabletten vragen dan, want ik heb idd die Ieniemienie tabletjes die ook nog eens niet te splitten zijn zonder enorm te kruimelen... Erg frustrerend. Maar dat zal wel wennen zijn. Is de eerste keer dat ik hier nu mee begin. Met de zopiclon ging het met kwart tabletjes op het laatst. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Ha @EefjeJ, wat moeizaam nog. Bij mij zit het vooral mentaal nog niet echt goed. Ik twijfel aan veel dingen en merk dat lichamelijke sensaties mij nog van de leg brengen, omdat ik nog geen vertrouwen heb in mijn lichaam. We zijn nu 4 dagen weg en daar kan ik wel van genieten. Straks weer naar huis. 

Lukt het jou al wat beter om met onrust en twijfels om te gaan?

Daar heb ik ook last van, ik merk dat ik onrustiger kan worden van bepaalde klachten... Ik probeer nu steeds als ik iets voel te bedenken dat het al minder is als eerst en dat er ook al klachten weg zijn... Steeds een positieve gedachte voor een negatieve...dat gaat nu al drie dagen redelijk. Soms even een dipje uiteraard...en het vertrouwen in mijn lichaam zal veel tijd in gaan zitten. 

Fijn dat je daar wel van kan genieten, dat is positief! :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei EefjeJ:

Daar heb ik ook last van, ik merk dat ik onrustiger kan worden van bepaalde klachten... Ik probeer nu steeds als ik iets voel te bedenken dat het al minder is als eerst en dat er ook al klachten weg zijn... Steeds een positieve gedachte voor een negatieve...dat gaat nu al drie dagen redelijk. Soms even een dipje uiteraard...en het vertrouwen in mijn lichaam zal veel tijd in gaan zitten. 

Fijn dat je daar wel van kan genieten, dat is positief! :)

 

Misschien heb je hier iets aan:

1. Leg vriendelijk aan jezelf uit waarom je voelt wat je voelt, bijvoorbeeld: mijn brandalarm gaaat af, maar er is geen gevaar, de ontwenning/dia veroorzaakt dit, of ik ben oververmoeid, of ik heb iets gegeten waardoor 

Stap 2. Wat er ook gebeurt het is oke, ook al val ik flauw, ga ik overgeven, klopt Mn hart als een idioot, wat er ik gebeurt het is oke

Stap 3. Niet verzetten, beeld jezelf in dat je de paniek omarmt en het mee neemt in een bootje en jezelf en de paniek laat wegdrijven

Stap 4. Gebruik humor, bijvoorbeeld: nou gelukkig klopt Mn hart als een debiel, als deze stil zou staan heb ik pas echt een probleem. 

Stap. 5 Denk aan mooie tijd waarin je gelukkig was, of muziek waar je blij van wordt

Stap 6. Ademhaling 

Bij mij hielp/helpt vooral stap 1 tm 3 icm met ademhaling. Het geruststellen van jezelf, ontspannen en overgeven werkt top. Deze stappen goed oefenen zodat je er niet over hoeft na te denken als je wordt overvallen door een paniek aanval. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei EefjeJ:

Daar heb ik ook last van, ik merk dat ik onrustiger kan worden van bepaalde klachten... Ik probeer nu steeds als ik iets voel te bedenken dat het al minder is als eerst en dat er ook al klachten weg zijn... Steeds een positieve gedachte voor een negatieve...dat gaat nu al drie dagen redelijk. Soms even een dipje uiteraard...en het vertrouwen in mijn lichaam zal veel tijd in gaan zitten. 

Fijn dat je daar wel van kan genieten, dat is positief! :)

 


Zie je dat je verandering voelt meis, harstikke goed.  Oefening baart kunst. Ik denk dat het lichaam heel vaak reageert op wat je denkt. Mijn man had Asperger en een van de dingen waar hij erg veel last van had was hypochondrie. Van 's ochtends tot 's avonds praatte hij over zijn pijntjes kwaaltjes en het niet kunnen slapen. De man was door al z'n kwaaltjes, versleten vlak voordat hij stierf. Terwijl hij lichamelijk erg sterk was.

Vertrouwen in jezelf kun je echt leren. Je merkt al verschil Eefje. Top hoor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei doorbijter:

@Lynn86 wow, van 4 mg weer naar 8 mg. Das een beste stap. Was dat je eerste afbouwpoging? En hoe snel ging deze afbouw? Als je nu weer van 7 naar 6 gaat, is dat niet weer een grote stap? Heb je al eens overwogen op diazepam over te stappen. Bij mij lukt de afbouw van de lora nl ook niet, al 3 mislukte pogingen en ga nu naar dia over. Mag ik vragen welke klachten je kreeg dat t Te erg werd

Ik heb al van alles geprobeerd @doorbijter dit is mn 7e afbouwpoging. Heel langzaam, per 1 mg een aantal weken. Ook halveren en kleine stukjes. Maar mijn omstandigheden eromheen waren steeds niet het juiste moment. Waardoor ik gauw angstig werd en weer terug wilde naar waar ik me fijn voelde. Op 8mg dus.

Mijn klachten waren hyperventileren, paniekaanvallen, extreme angst om ziek te worden. Bang om alleen te zijn. Geen drukke plekken meer willen bezoeken. Nachten lang niet slapen. Tot 4 mg kom ik wel. Daarna wordt het lastiger. 

Ik ben ook overgestapt op diazepam maar na 2 dagen voelde ik me zo ellendig dat ik zei  laat maar zitten dit ga ik zo niet weken volhouden. Ik doe alles op gevoel. Als ik zelf denk dat het een goede tijd is om iets te minderen dan doe ik dat. En als het dan niet gaat zet ik een stapje terug. 

Het zal vast ooit wel lukken. Vooral niet opgeven met afbouwen. Ookal lukt het al zovaak niet, de aanhouder wint. Je bent sterker dan je denkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

@Lynn86 de 7e poging al. Ik kan me voorstellen dat je inmiddels aardig gefrustreerd bent. Wel fijn dat je op 8mg steeds kunt stabiliseren. Ik hoop dat deze poging wel gaat slagen

Mag ik vragen hoe je omzetting naar diazepam is gegaan. Ik ga wsc deze week beginnen met omzetten. 

Bij mij was 1mg lora 10mg dia.

Maar ik ben niet echt het juiste voorbeeld voor je. Bij mij ging dat niet goed, terwijl het bij anderen wel goed ging. @Kannietmeer kan jou waarschijnlijk beter helpen. Zij weet heel veel over afbouwen. 

Ik zit nu nog steeds op de lorazepam. Maar ik slik dit ook al bijna 8 jaar nu. Voor iedereen werkt de afbouw anders. Misschien is voor jou de diazepam wel een goede overstap. Iedereen is Anders. Doe je dit onder begeleiding van een psy?

Groetjes Lynn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei doorbijter:

@Lynn86 ik ben onder behandeling van een verslavingsarts en inderdaad aan kannietmeer heb ik ook erg veel. 

Succes met de verdere afbouw. Ik ga er vanuit dat de omzetting naar diazepam voor mij wel gaat werken. Ik probeer t positief te zien.....

Moet je ook zeker doen. Heel veel succes en sterkte met de afbouw. 

Liefs Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn86   Lieve Lynn, waarom probeer je niet op zijn minst de lorazepam te schaven en te wegen om de pijn voor je lichaam te beperken? 1 mg  lorazepam in 1x is vragen om problemen, als het nu niet is dan later wel. Als je wilt kan ik je een weegschaaltje sturen die ik al ingeslagen heb. Voor 25 euro, inclusief verzending, heb je er dan morgen 1 in huis. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

@Lynn86   Lieve Lynn, waarom probeer je niet op zijn minst de lorazepam te schaven en te wegen om de pijn voor je lichaam te beperken? 1 mg  lorazepam in 1x is vragen om problemen, als het nu niet is dan later wel. Als je wilt kan ik je een weegschaaltje sturen die ik al ingeslagen heb. Voor 25 euro, inclusief verzending, heb je er dan morgen 1 in huis. :heart:

Heel eerlijk ik snap dat schaven en wegen echt niet. Je hebt het een keer uitgelegd maar ik weet echt niet hoe ik dat moet doen. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...