Spring naar bijdragen

Voorstellen en wat vraagjes clonazepam afkick 7jaar gebruik


Martin7

Aanbevolen berichten

Hoi Martin7 hier,

Heb een ruim 7 jarig durende haat liefde relatie met het middel rifotril/clonazepam, gebruik het af en aan, soms een tijdlang dagelijks, soms een paar maanden niet.

ik heb ooit een angst voor het universum ontwikkeld en daardoor verlies ik elk contact met de aarde, dwz het contact met de aarde is de angst, omdat ik mij dan een tuimelend element in de oneindige leegte voel.

Neem ik een clonazepam tablet van 0,5mg dan normaliseer ik weer, neem ik een paar dagen niets dan wordt de angst zo overheersend dat ik in een angstpsychose meegesleurd wordt.

Ik heb vaker onder begeleiding van een psychiater een afkick poging gedaan, vaak met behulp van een anti depressivum. Dan lukte het mij wel eens op wilskracht en anti depressivum een half jaar of drie kwart jaar van de clonazepam af te blijven, maar de angst voor de 'aarde in het universum' bleef altijd diep in mij doorborrelen.

Ben sinds 2015 in en uit bij de reguliere en niet reguliere zorg geweest voor een scala aan problemen, waar ik goed bij geholpen en begeleid ben, en nu ben ik eigenlijk als laatste horde nog gebonden aan de bovenbeschreven en langslepende angst en middelgebruik.

Ik heb mijn leven na jaren van struggle in ieder geval opgeschoond van stoorzenders, alcohol, roken, drugs, stressrelaties en verkeerde overtuigingen. Vergeleken met vroeger leid ik zeker het laatste jaar een monnikkenbestaan, en dat bevalt mij uitstekend, ik zou nooit weer terug willen, al ben ik tegenwoordig er wel wat meer aan toe wat nieuwe mensen toe te laten in mijn leven.

Morgen ga ik weer maar mijn huisarts, voor de zoveelste keer maakt niet uit, voor een doorverwijzing naar Psyq, want behalve afkick van clonazepam, is het losraken van mijn omgeving en de realiteit misschien een dieper gelegen stoornis dat mogelijk een ander medicijn nodig heeft of behandeling?

Af en toe wens ik wel eens een half jaar vrij te kunnen nemen van mijn werk om ergens in een natuur resort of klooster af te kicken, en te reconnecten met natuur en medemens.

Heeft iemand daar ervaring mee, met het afkicken op een door mij gewenste manier, ergens in de natuur met begeleiding in een groep?

Bedankt en groeten,

Martin7

bewerkt door Martin7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Martin7:

 

Af en toe wens ik wel eens een half jaar vrij te kunnen nemen van mijn werk om ergens in een natuur resort of klooster af te kicken, en te reconnecten met natuur en medemens.

Heeft iemand daar ervaring mee, met het afkicken op een door mij gewenste manier, ergens in de natuur met begeleiding in een groep? 

Hi Martin, welkom!
Zou het kunnen dat je angst voor het universum en je grip verliezen op de aarde 'derealisatie' zou kunnen zijn? Dit is namelijk een verschijnsel wat veel voorkomt bij benzo-ontwenning en daar lijkt het een beetje op. Deze medicatie kan je eigenlijk niet af en toe wel en af en toe niet slikken. Je lichaam past zich in een razend tempo aan om het effect van het middel tegen te gaan, en clonazepam is supersterk. Zelfs de kleinste dosis is een bommetje voor je lichaam. Wanneer je dan een tijdje niet gebruikt ontstaat er 'ontwenning' voor je lichaam en kunnen er allerlei klachten ontstaan. Paniek en angst, depressie, depersonalisatie en derealisatie zijn ons niet vreemd. 


Ik heb geen ervaring met afkicken in een klooster en ken ook geen plek waar dat kan. Alleen afkickklinieken en dat kan ik je afraden, want die hebben geen verstand van de effecten van een benzo afbouw.  Wat je nodig hebt in mijn ogen is een gedegen afbouwmethode en een zeer rustig  tempo. Ken je het principe van een micro-afbouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Kannietmeer:

Wat je nodig hebt in mijn ogen is een gedegen afbouwmethode en een zeer rustig  tempo. Ken je het principe van een micro-afbouw?

Hoi bedankt voor je reaktie,

Mijn specifieke angst voor het universum dateert al sinds mijn jonge kinderjaren, echter sinds het gebruik van clonazepam is het ontwikkeld naar een onhandelbare angst, waarbij ik inderdaad mijzelf als persoon kwijt raak en contact met m'n medemens en omgeving verlies.

Met stapsgewijs afbouwen heb ik ervaring, ik merkte ooit dat een halve tablet (=0.25mg) innemen mij niet meer hielp, ofwel de dosis was te weinig of ik had veels te snel afgebouwd destijds?

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben onder behandeling voor mijn 'aarde-universum' angst, hoewel het inzicht groeit, wordt de angst niet kleiner.

Ik heb de laatste maanden geprobeerd in vrije weken cold turkey af te kicken, dat is echt hell, ik voel mij nergens meer veilig, de grond, of ik nu zit wandel of lig triggert mijn aardbol existensie.

Dan als ik weer moet werken is de angst zo groot dat ik zelfs nauwelijk met 3 tabletten 0,25mg per stuk mijzelf weer rustig krijg.

Dus daar stop ik maar mee, met dat cold turkey paar dagen of weken stoppen met innemen.

Ik heb mij bij de huisarts door laten verwijzen naar Psyq met dit verhaal, bij hem krijg ik al jaren mijn clonazepam op aanvraag. Toen ik de woorden depersonalisatie en derealisatie liet vallen in combinatie met afkick clonazepam knikte hij instemmend.

Bij Psyq hoop ik op een goede psychiater die mij bij de afbouw kan helpen, mogelijk met een tijdelijk ander hulpmiddels. Hebben jullie hier tips voor? In het verleden heb ik het AD sertraline, citalopram en venlafaxine gebruikt, maar nooit een micro afbouw gedaan.

ik ben ooit eens drie kwart jaar van de clonazepam helemaal afgeweest, ook geen andere middelen, clean, maar dat trok ik ook niet meer, die hardnekkige existitientele angst, die ik dan zelf aardbol zwevend in universum angst noem, in het grote geheel, bleef mij tot pure waanzin (angst-psychoses) leiden. En om mijn werk toch vol te houden startte ik dan weer op eigen houtje net clonazepam. :(

Gisteravond op mijn werk ging het weer zo slecht met me, ik heb mijn chef gesmst die van een hoop al op de hoogte is, voor een gespreks afspraak over dat ik het niet meer trek om te werken.

Dat was echt het laatste dat ik wilde doen, dit opgeef gesprek, om hulp vragen en vervangend werk moeten doen (waar ik die angsten ook zal hebben, ik zit ook thuis met paniek gevoelens) of erger in de ziektewet. Ik heb mijn werk nooit laten lijden, niet 1 dag ziek geweest hierom.

Maar goed, bedankt voor de aandacht, dat ik even mijn wanhoop mocht delen, het schrijven erover kalmeert me iets, en het lezen van dit forum met jullie verhalen ook.

Die micro afbouw waar ik over lees en hoor, bestaat dat uit pilletjes oplossen in water en dan gedoseerd drinken?

Ik zit al maanden in zo'n gekke zelfbedachte op- en afbouw fase met de ene dag drie pillen en de andere dag 1 en dan dagen erna niets, ik wordt er horendol van!!

Bedankt voor de tips en groeten,

Martin7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Martin7:

Ik zit al maanden in zo'n gekke zelfbedachte op- en afbouw fase met de ene dag drie pillen en de andere dag 1 en dan dagen erna niets, ik wordt er horendol van!! 

Dank je wel voor je open reactie. Er is veel te zeggen op je hele verhaal, maar ik pik er even een paar zinnen uit om nu op te reageren.  Deze zelfbedachte op-en afbouw klinkt voor mij als een gruwel in de oren..... ik denk dat wat je nu doet je klachten enorm verergert. Het is uiterst belangrijk dat je op gezette tijden dezelfde hoeveelheid inneemt. Dit voorkomt tussentijdse ontwenningspieken. Daarnaast is het van belang dat je met een  dagelijkse micro-vermindering, deze medicatie probeert af te bouwen, want het zal je hele situatie geen goed doen.
Clonazepam is ook echt een lastige hierin. Het best is je dagelijkse dosis in water op te lossen en dit water over 4 momenten te verdelen, elke 6 uur. Als je bijvoorbeeld je tablet oplost in 1 lt water, dan drink je 4 x 250ml. Wanneer je gaat afbouwen, neem je met een pipet 1 ml van het water af van 1 glas. Elke dag doe je er 1 ml meer vanaf, maar elke dag ook van een ander glas, zodat de hoeveelheid mooi over de dag verdeeld blijft. Schrijf precies op wat je doet en waar je wat van af haalt. Je moet er niet mee rommelen, want dat verergerd klachten.

 

 

22 minuten geleden zei Martin7:

Ik ben onder behandeling voor mijn 'aarde-universum' angst, hoewel het inzicht groeit, wordt de angst niet kleiner.

Mijn eerste instinctieve reactie is: misschien moet je regressietherapie of hypnotherapie doen, want mogelijk is deze angst ontstaan door iets uit je verleden ( van voor je geboorte). Ik heb hier nooit in geloofd, maar de laatste jaren zie ik toch dat mensen opknappen van deze therapieen en dat het er soms op lijkt dat het een geerfde angst is van een voorouder of een vorige leven ( of zo iets..... ik weet er ook niets van, maar wil je graag helpen en dit lijkt mij een serieuze optie omdat je angst al zo vroeg in je leven begonnen is)

 

25 minuten geleden zei Martin7:

Bij Psyq hoop ik op een goede psychiater die mij bij de afbouw kan helpen, mogelijk met een tijdelijk ander hulpmiddels. Hebben jullie hier tips voor? In het verleden heb ik het AD sertraline, citalopram en venlafaxine gebruikt, maar nooit een micro afbouw gedaan.

Antidepressiva kan behulpzaam zijn, maar zeer voorzichtig afbouwen is het meest noodzakelijke deel van de behandeliing. Als je binnen een aantal weken afbouwt, zijn de ontwenningsverschijnselen veel krachtiger en veel destructiever, met het gevoel dat oude klachten toch terugkeren. Onderscheiden wat er over is van de oude klacht en wat ontwenningsverschijnselen zijn is dan heel moeilijk en ook slecht te verdragen. 

PsyQ is een goede instelling in mijn ervaring, maar je moet natuurlijk altijd wel de juiste hulpverlener hebben.

 

28 minuten geleden zei Martin7:

Ik heb mij bij de huisarts door laten verwijzen naar Psyq met dit verhaal, bij hem krijg ik al jaren mijn clonazepam op aanvraag. Toen ik de woorden depersonalisatie en derealisatie liet vallen in combinatie met afkick clonazepam knikte hij instemmend

in ieder geval geen ontkenning. Dat is al heel wat. Het is echt een veelvoorkomend probleem. Tijdens mijn afbouw heb ik ook last gehad van beide, maar niet al te heftig gelukkig. Wat jij ervaart is veel heftiger, dat is zeker.
Ik hoopdat de Psychiater bij PsyQ je ook erkenning geeft. Ik heb er 1 gehad die stom verbaast was over mijn ziek zijn van de afbouw, maar 2 jaar verder heb ik nu in maart een andere gesproken die ook totaal bevestigde wat ik ervaarde en wist van de afbouw van de benzo en de antidepressiva.  Mocht je geen goed gevoel hebben bij je psychiater, dan kan ik je de naam geven van deze psychiater aangezien hij ook bij psyQ werkt en dan kan je misschien een second opinion bij hem krijgen.

Heel veel sterkte en houd ons maar op de hoogte. We zijn er graag voor je.

Als je wilt dat ik het bericht snel zie gebruik dan  @ en schrijf mijn naam Kannietmeer er achter. Dan komt er een actief veldje te voorschijn. Klik op mijn naam en ik krijg direct een belletje dat je een bericht hebt achtergelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi,

Bedankt nog voor je reaktie, fijn dat dit forum er is, het helpt en steunt in mij.

Ik heb het document van de professor gelezen over Benzo's en haar afbouw voorstel voor clonazepam aangepast naar een, voor mijn geschiktere situatie.

Deze heb ik als foto bijgevoegd in deze post.

Als maatstaf heb ik de conversie gebruikt die ik uit haar document haalde, namelijk 0.5mg clonazepam staat gelijk aan 10mg diazepam.

De afbouw stapjes van 0.25mg clonazepam naar 5 mg diazepam heb ik telkens een duur van 2 weken gegeven, mogelijk indien nodig rek ik die naar eigen inzicht en gevoel op.

Ik schat dat als ik het snel afbouw ik er een half jaar over doe, maar het kan ook makkelijk een jaar duren als ik stages oprek met een week of langer.

Mijn clonazepam gebruik was zeer grillig de laatste jaren, of eigenlijk altijd al geweest sinds ik ermee startte ruim 7 jaar geleden.

De laatste week heb ik de dagelijkse dosis erin gebracht, van 1 tablet van 0.5mg clonazepam die ik eind van de middag inneem, dit wanneer ik vrij ben.

Op een werkdag neem ik er dito 1 van 0.5mg in einde van de middag en vroeg in de avond tijdens mijn werk (ik werk alleen late diensten namelijk van smiddags tot snachts) neem ik een tweede tablet van 0.5mg clonazepam.

Hier red ik het voorlopig even op.

Op het gebied van mijn 'universum-bestaans' angst ben ik heel gericht mee aan de slag bij diverse hulpverleners.

Wanneer ik de tijd rijp acht start ik met afbouw, ik wacht ook nog op een telefoontje van Psyq, geduld is schone noodzakelijk zaak hierin ;)

 

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn afbouw schema, kunnen jullie mij hierin voorzien van tips en adviezen?

Bedankt weer en groet,

Martin.

Afbouw schema Clonazepam.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, redelijk helder voor me.
Misschien dat de start wat ruw zal zijn, maar als je eenmaal op diazepam over bent dan is het een prima verdeling. 
Mocht je een te grote dreun krijgen van de stappen die je nu hebt beschreven, dan zijn er opties zoals minder snel gaan, stappen verkleinen, of een micro-afbouw doen. Dat laatste heeft altijd mijn voorkeur omdat het veel beter te hanteren is voor het lichaam. Wat mij betreft kan je hier dus wel mee beginnen, maar weet dat er opties zijn als het te zwaar wordt.

Heel veel sterkte met je angst voor het Universum. Ik heb al wat tips hiervoor gegeven, die ik zelf heb overwogen voor een gevoel van angst die ik niet kan plaatsen en mogelijk uit mijn voorgeslacht komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Kannietmeer ,

Bedankt voor je tips, ja die universum-bestaansangst dateert van wellicht al voor mijn geboorte, een van de therapeuten waarmee ik werk kan daar wel iets mee.

Ik heb op de website van Roche Nederland, Rivotril druppel gevonden met volgens de handleiding de volgende kenmerken mg/druppel :

"Rivotril, druppels voor oraal gebruik, oplossing à 2,5 mg clonazepam per ml (1 druppel = 0,1 mg clonazepam)"

Ben je hier bekend mee? Ik heb er in ieder geval een soort van milli-afbouw mee gecreëerd in mijn excel bestand, bijgevoegd als foto in deze post.

Afbouw stapjes van 0.1mg clonazepam zijn hiermee mogelijk.

Vraagjes, ik neem 's ochtends nooit een clonazepam pilletje, is het introduceren van een ochtend dosis Diazepam van 5mg dan wel noodzakelijk, of helpt dit juist tijdens de afbouw?

Wat mij verder opvalt is tijdens de stage Stop clonazepam de dosis Diazepam ineens wordt verdubbeld, waardoor de totaal dagelijkse dosis Diazepam die week met 3mg wordt verhoogd.
Dit heb ik overgenomen uit het Ashcroft manual afbouw schema, misschien hoeft de diazepam hoeveelheid niet verhoogd te worden in de stop clonazepam week?

Groeten,
Martin.

Afbouw schema Clonazepam slow.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-6-2019 om 11:35 zei Martin7:

Wat mij verder opvalt is tijdens de stage Stop clonazepam de dosis Diazepam ineens wordt verdubbeld, waardoor de totaal dagelijkse dosis Diazepam die week met 3mg wordt verhoogd.
Dit heb ik overgenomen uit het Ashcroft manual afbouw schema, misschien hoeft de diazepam hoeveelheid niet verhoogd te worden in de stop clonazepam week?

 

Iin hun geval gaat het om een vermindering van 0.25 clonazepam en gaan ze met 3 mg omhoog met de Diazepam. In totaal is dat dus een verlaging met 2 mg Diazepam. Omdat je in jou overzicht doorgaat met afbouwen van de clonazepam met stapjes van 0,1, is dat niet nodig. 

Wees er allert op dat deze manier van afbouwen  stapsgewijs gaat en vrij kan zijn als je gevoelig vbent. Mocht je erg veel last krijgen dan valt er nog een hoop aan te passen aan de methode, maar voor nu kan je dit zeker proberen. Net jes uitgewerkt hoor! Wanneer wil je beginnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg Rivotril voor zenuwpijnen. Een half tablet van 0,50 Mg, ik nam het 14 dagen in. De eerste dagen viel ik ervan in slaap, maar de 2de week kreeg ik last van slaapstoornissen en een angstig en opgejaagd gevoel. Ik nam contact op met de dokter en die zei dat ik direct moest stoppen, wat ik ook deed. (Wist niet beter). Dat was vorige week donderdag, maar nu voel ik me al 5 dagen ellendig. Dezelfde klachten als toen ik het nog nam, slecht slapen, beven en een angstig en opgejaagd gevoel. Zijn dit ontwenningsverschijnselen, en hoelang duren ze? Ik ga morgen met de psychiater bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Mamima:

Ik kreeg Rivotril voor zenuwpijnen. Een half tablet van 0,50 Mg, ik nam het 14 dagen in. De eerste dagen viel ik ervan in slaap, maar de 2de week kreeg ik last van slaapstoornissen en een angstig en opgejaagd gevoel. Ik nam contact op met de dokter en die zei dat ik direct moest stoppen, wat ik ook deed. (Wist niet beter). Dat was vorige week donderdag, maar nu voel ik me al 5 dagen ellendig. Dezelfde klachten als toen ik het nog nam, slecht slapen, beven en een angstig en opgejaagd gevoel. Zijn dit ontwenningsverschijnselen, en hoelang duren ze? Ik ga morgen met de psychiater bellen.

Dag @Mamima, je hebt wel heel snel last van ontwenning, maar ik kijk er niet eens echt van op. Rivotril is een benzo waarbij gewenning snel optreedt. Ja, ik denk inderdaad dat je ontwenningsverschijnselen ervaart. Het kan best zo zijn dat je snel van je klachten af bent omdat je het maar zo kort hebt geslikt. Sterkte!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi,

ik las in het boek Heel Je Geest van Louise Hay en Mona Lisa Schulz een passage over een vervangend natuurlijk middel voor oa. clonazepam.

ik citeer uit het boek nu: "- Ginkgo biloba bindt zich aan de receptor voor benzodiazepinen, dezelfde receptor voor clonazepam, valium en Xanax, waar we het eerder over hadden. Het is echter niet zo verslavend als deze geneesmiddelen en het helpt ook bij concentratie- en aandachtsproblemen, waar veel mensen met een angststoornis last van hebben. Wees wel voorzichtig; het is een bloedverdunner. Vraag aan je huisarts of je het veilig kunt innemen. "

Kent iemand dit middel, Ginkgo Biloba, en heeft iemand dit ooit eens gebruikt in combinatie met afbouw van een benzodiazepine? 

Bedankt en groet,

Martin.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Robbin:

@Martin7 Alles wat op gaba werkt, of waar het op staat vermijden. Het is niet helpend.

Waarom niet als ik vragen mag?

ik bedacht, als ik dit middel ipv een ochtenddosis diazepam zou nemen, in mijn afbouwschema.

Omdat ik niet gewend ben om sochtends een dosis van clonazepam gehad te hebben, leek het mij misschien een goede vervanger voor een diazepam 5mg ochtend dosis, tijdens het begin van de afkickperiode?

Hoe staan jullie daar tegenover?

Bedankt en groet,

Martin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Martin7:

Omdat ik niet gewend ben om sochtends een dosis van clonazepam gehad te hebben, leek het mij misschien een goede vervanger voor een diazepam 5mg ochtend dosis, tijdens het begin van de afkickperiode?

 Hoe staan jullie daar tegenover?

 Bedankt en groet,

 Martin.

Wil je weten hoe ik er tegenover sta @Martin7? Zet het maar uit je hoofd zou ik zeggen, het gaat niet werken. Er is geen vervanger voor benzo’s. Als je de benzo gaat vervangen voor een Japanse notenboom kruit kom je geheid in de problemen. 

Zie de Gaba receptor als een boom. In je hersenen heb je meer als 1 receptor, dus nog meer bomen. Zie het als een bos vol met bomen. Door het gebruik van benzo’s zijn de receptoren ernstig beschadigd, de bomen zijn zeg maar afgebrand ( een bosbrand dus ). Voordat een bos vol met afgebrande bomen zichzelf weer hersteld heeft duurt wel even en je kunt het niet helpen. De natuur heeft net als jouw hersenen tijd nodig om te herstellen. 

Helaas is er tot nu toe geen enkel medicijn of supplement die dit proces zou kunnen helpen te versnellen. 

Er bestaat geen middel dat net zo sterk op de receptoren werkt als een benzo. Als je het heel langzaam afbouwd geef je de receptoren wel al kans om te herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-6-2019 om 20:46 zei Mamima:

Ik kreeg Rivotril voor zenuwpijnen. Een half tablet van 0,50 Mg, ik nam het 14 dagen in. De eerste dagen viel ik ervan in slaap, maar de 2de week kreeg ik last van slaapstoornissen en een angstig en opgejaagd gevoel. Ik nam contact op met de dokter en die zei dat ik direct moest stoppen, wat ik ook deed. (Wist niet beter). Dat was vorige week donderdag, maar nu voel ik me al 5 dagen ellendig. Dezelfde klachten als toen ik het nog nam, slecht slapen, beven en een angstig en opgejaagd gevoel. Zijn dit ontwenningsverschijnselen, en hoelang duren ze? Ik ga morgen met de psychiater bellen.

Hoe gaat het nu met je? Bekend verhaal, ik kwam er alleen veel later achter ik heb alleen heel snel ook paradoxale reacties gekregen die werden afgedaan als stress. Pas achteraf snap ik het. Voel je je al iets beter? Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-6-2019 om 20:46 zei Mamima:

Ik kreeg Rivotril voor zenuwpijnen. Een half tablet van 0,50 Mg, ik nam het 14 dagen in. De eerste dagen viel ik ervan in slaap, maar de 2de week kreeg ik last van slaapstoornissen en een angstig en opgejaagd gevoel. Ik nam contact op met de dokter en die zei dat ik direct moest stoppen, wat ik ook deed. (Wist niet beter). Dat was vorige week donderdag, maar nu voel ik me al 5 dagen ellendig. Dezelfde klachten als toen ik het nog nam, slecht slapen, beven en een angstig en opgejaagd gevoel. Zijn dit ontwenningsverschijnselen, en hoelang duren ze? Ik ga morgen met de psychiater bellen.

@EefjeJ Mamima heeft het ook maar 2 weken gebruikt, dit verhaal bedoelde ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de admin moderator gevraagd mijn topic op te schonen van vragen en antwoorden richting mensen die niets met mijn wie is wie voorstel verhaal te maken hebben, dat vind ik forum vervuiling doordat het onoverzichtelijk wordt als iedereen overal maar vragen en verhalen neerplempt naar eigen inzicht.

Gewoon als je een eigen verhaal en vraag hebt, je eigen netjes voorstellen in je eigen nieuwe voorstel wie is wie post.

Nu reageren er mensen op diverse verhalen en vragen die hier niet thuis horen.

Volgens mij zijn dat basic forum regels, maar goed, hopelijk wordt dit opgepakt.

Bedankt en vriendelijke groet,

Martin7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-7-2019 om 00:00 zei Martin7:

Ik heb de admin moderator gevraagd mijn topic op te schonen van vragen en antwoorden richting mensen die niets met mijn wie is wie voorstel verhaal te maken hebben, dat vind ik forum vervuiling doordat het onoverzichtelijk wordt als iedereen overal maar vragen en verhalen neerplempt naar eigen inzicht.

Gewoon als je een eigen verhaal en vraag hebt, je eigen netjes voorstellen in je eigen nieuwe voorstel wie is wie post.

Nu reageren er mensen op diverse verhalen en vragen die hier niet thuis horen.

Volgens mij zijn dat basic forum regels, maar goed, hopelijk wordt dit opgepakt.

Bedankt en vriendelijke groet,

Martin7.

Ik vermoed dat de moderator daar niet zoveel aan gaat doen aangezien ze ook vragen van mensen soms niet beantwoorden.

Wat stoort je aan het feit dat mensen juist herkenning vinden in je verhaal en anderen daar op wijzen die mogelijk ook herkenning vinden?
Persoonlijk begrijp ik je irritatie niet goed.
Dat is ook doel van dit forum en welk topic dan ook. Dat jij je verhaal vertelt en je vragen kan stellen, geeft je mijns inziens niet direct het 'alleenrecht' op een 'eigen topic' zonder inmenging van gerelateerde vragen en verhalen van anderen.  Misschien hebben we hier inderdaad ook geen basic forum regels, die ik overigens ook helemaal niet ken. Dit is het enige forum waar ik ooit echt heb gezeten en iedereen is vrij om met respect en vriendelijkheid te schrijven waar hij wil. 
Misschien helpt het jou te begrijpen dat veel mensen op dit forum behoorlijk ziek zijn en dus niet perse de grootste logica hanteren voor het plaatsen van vragen of antwoorden, maar vooral hun eigen behoefte aan contact en herkenning volgen. Ik hoop dat je daar met compassie naar kan kijken, want dat is wat iedereen hier nodig heeft, net als jijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...