Spring naar bijdragen

Een terugval na 3 maanden te zijn gestopt


gelukkigzonder

Aanbevolen berichten

Oh, wat ging het goed met mij.

De eerste weken nadat ik was gestopt, vond ik de hel. Emotioneel, vermoeid maar na een tijdje, ging het steeds beter.

ik dacht, laat ik eens een wijntje drinken en dat heb ik de afgelopen 2 weken veel gedaan.

Vandaag, ben ik er klaar mee.

Het voelt als falen, weer opnieuw beginnen maar blijkbaar kan ik dus geen maat houden. 1 wijntje drinken, bestaat niet.

 

Ik heb net valdispert stemming, een tabletje om wat rustiger te worden, ingenomen.

ik zie op tegen de nachten die komen gaan. De vorige keer sliep ik na een week als een roosje. 

Herkent iemand dit, een terugval na een tijd? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijnt bij vaak veel drinken dat "de rem het niet meer doet".Er is een filmpje van Els Noordlander heet ze geloof ik wat daar over gaat.Als ik zelf begin te drinken kan ik ook heel moeilijk ophouden.Probeer het nog enigszins onder controle te houden omdat ik uiteindelijk mensen ga bellen in zwaar beschonken toestand.

Ik wens je sterkte met niet drinken:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Manou:

Schijnt bij vaak veel drinken dat "de rem het niet meer doet".Er is een filmpje van Els Noordlander heet ze geloof ik wat daar over gaat.Als ik zelf begin te drinken kan ik ook heel moeilijk ophouden.Probeer het nog enigszins onder controle te houden omdat ik uiteindelijk mensen ga bellen in zwaar beschonken toestand.

Ik wens je sterkte met niet drinken:rose:

Ja Els verteld het heel helder. Ken dat filmpje.

ik bel geen andere mensen. Wat ik wel die, is me zwaar klote voelen. Ik neig dan naar nog meer drinken. Althans, de afgelopen weken.

niet meer doen dus.

hoe is dat nu voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei GewoonDoen:

Ja hoor. ik was 7 maanden gestopt, daarna dacht ik ook 1 portje te kunnen drinken, eerst 1 per week, al snel 1 per dag, 2 per dag, zonde van het geld dus maar aan de wijn en dus weer helemaal terug bij af voor drie jaar lang.:D

 Nu 13 maanden vrij van alcohol, ook ik weet het nu.

Wat knap zeg, 13 maanden.

wat is er nu voor in de plaats gekomen? En dan bedoel ik de fijne en minder fijne dingen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug @Gezond2019. Ik heb zelf nog niet ervaren hoe het is om er na lange tijd weer 1 te proberen, maar als ik dat bij jou en anderen zo lees schat ik in dat dat bij mij ook weer de verkeerde kant opgaat als ik dat ga proberen. Extra knap vind ik het om je dan toch weer te herpakken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Manou dat mensen bellen in beschonken toestand herken ik helaas maar al te goed. En ook van alles posten op social media of mensen appen. Vreselijk wat een schaamte de volgende dag. Dat is wel een groot voordeel van niet drinken om daar vanaf te zijn, pfff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vraagt: herkent iemand dit, terugvallen na een tijd?

 

Ja hoor, ik wel. 

Na mijn eerste half jaar droog, viel ik terug en brak een periode van drie jaar aanrommelen aan...stoppen en terugvallen. Heel vermoeiend. Blijkbaar nodig om door te laten dringen dat ik niet met alcohol om kan gaan.  Op een bepaald moment heb ik het besluit genomen dat ik dat niet meer wilde. Dat was anders dan 'proberen'. En vanaf dat moment geen terugval meer gehad.

Enne..welkom hier. Er is veel info te vinden, ervaringsverhalen...succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...