Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Menel

Hallo nieuw hier..en 4dgn cold turkey

Aanbevolen berichten

Vermoeidheid en verveling gaan vaak hand in hand.  Je geest is wakker genoeg, wil meer, maar je lichaam doet niet mee.  Gaat slapen beter nu? 

Valkuil mbt drinken is als  je  je innerlijk gaat verzetten tegen de verveling.     Want dan lijkt drank misschien opeens weer de oplossing. 

Vervelen mag.  Als je er op inzoomt is het is een tijdelijk gemoedstoestand die een paar minuten, uren, duurt.  Verzet maakt het langer, uitzichtlozer.  Als je het  gevoel de ruimte geeft (oke ik denk dat ik me verveel en ik heb last van die gedachte laat me maar even) ontstaat er vanzelf een impuls om iets te gaan doen.  Je moet wel de voorwaarden kunnen scheppen.  Eigenlijk net als bij een kind dat zegt: 'ik verveel me'. Als je het in een lege kamer zet met de deur dicht en zegt: van vervelen komt spelen, dan kan het geen kant op.  Laat je het even met rust in een omgeving waar er genoeg dingen zijn waar het mee verder kan dan zie je bij dat kind opeens een lampje branden.  Als je in staat bent om het even met rust te laten, niet van alles aan te gaan dragen.  Of het af te keuren omdat het alles heeft wat haar hartje begeert, dat werk.   

Hoe is het met de voorwaarden in jouw omgeving?    

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan mij herinneren (jaja) , dat ik smorgens vroeg dus al aan alcohol dacht in de beginfase. Terwijl ik nooit gedronken heb smorgens. Alcohol drinken is een dagtaak.

Normaal zou ik boodschappen doen voor de avond, maar dat hoeft nu allemaal niet meer. Je hebt zoveel tijd over .

Je mag nu alles doen, wat jij leuk vindt.

Geef toe aan je vermoeidheid, doe ff een tukkie op de bank. Prima niks mis mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In principe is er zat te doen in en rondom het huis... ik ga wel vaker wandelen met de kleine maar tis alsof je er geen voldoening uit haalt.. en op een gegeven moment zijn de dagtaken ook verricht..

Mijn vriendin maakt wel steeds een lijstje voor me van dingen die aangepakt moeten worden in huis en als ik ze dan doe heb ik ook niet zoveel last van die gevoelens..maar zodra je stil zit dan ga ik me idd opvreten. Of dan komt d e gedachte van zo nu heb ik wel een borrel verdiend.

Uit andere topics ben ik erachter gekomen dat ik een binge drinker was/ben... ik dronk in zeer korte tijd een 0.7L whisky op en al zwevend ging ik dr dag door tot ik of out ging of dat mn vriendin thuis kwam en dan moest ik me zo nuchter proberen te gedragen..

En juist dat ene stukje van de dag dat je die fles leegzuipt is wat zo alles bepalend lijkt nu voor de rest van de dag... best wel raar om dat zo te ervaren nu.

Ik ga mijn pilletjes innemen en er proberen een productieve dag van te maken op dag 11!

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

slechte gewoontes zijn makkelijker aan, dan af te leren Menel.
Je lichaam en geest zijn bezig een heel nieuw ritme en manier
van leven te vinden. Dat heeft tijd nodig. Doorgaan wordt winst.
Nu ben je uit je comfort zone en dat is ongemakkelijk. Meer niet.
Productief zijn helpt ter afleiding, je nuttig voelen en resultaat geven.
Uiteindelijk hoeft dat minder en kun je denk ik meer in het hier en nu leven,
en genieten. En naarmate je lichaam sterker wordt, wordt de geest dat zeker ook.
Succes, enne volhouden he, dan hoef je hier nooit meer zo door.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Menel:

In principe is er zat te doen in en rondom het huis... ik ga wel vaker wandelen met de kleine maar tis alsof je er geen voldoening uit haalt..

Misschien is het idee dat er iets fout is als je er geen voldoening uit haalt niet juist.   Ik vond het best wel lastig om de hele dag met een kleine op te trekken.   Zacht uitgedrukt: ik voelde me geïsoleerd en eenzaam.   Hoe lief ik mijn schattebout ook vond.   Het werd beter toen ik het samen deed met anderen die ook een kleine hadden.   Speelgroepen, ouder en kind ochtenden,  afspraak met vrienden met kleine kinderen, enz.   Ik heb daar wel mijn draai in moeten vinden. 

Niet drinken zal je wel helpen beter afgestemd te raken op je kind,  in contact te zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijstjes afwerken van wat moet gebeuren, nee daar moet je niet je hele dag mee vullen. 

Het mag ook wel eens leuk zijn af en toe. Gewoon waar je zelf zin in hebt. Gek hè nou je daar meer tijd voor hebt lukt het niet 1,2,3 om dat in te vullen.

ik zou zeggen... koop een drumstel :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...