Spring naar bijdragen

Hallo nieuw hier..en 4dgn cold turkey


Menel

Aanbevolen berichten

Hi

Ik ben Menel..34 en dit is mijn 4e dag cold turkey mbv Antabus en thiamine.

Het is best pittig aangezien sinds de 2e Insomnia en huiduitslag en jeuk mijn nieuwe vrienden zijn...

Ik dronk echt absurd veel op een dag van 0.7 tot wel 1L Pure whisky...

2 auto's in de prak gereden binnen een week..leidinggevende functie kwijt en mn gezin stond ik op het punt te verliezen maar mijn vriendin wil me niet opgeven. 

Dus vandaar dat ik deze stap heb gezet...

Tis best heavy maar hoop dat ik sterk genoeg ben.

Tips en advies zijn welkom.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Menel,
als je zoveel whisky op een dag aankon
moet je wel een sterk mens zijn.
Je lichaam en geest gaan je dankbaar wezen dat je ermee stopte
en beiden gaan je belonen, waardoor het ook weer makkelijker wordt.
kom maar veel hier zou ik je adviseren, mij heeft het forum gered vd ondergang
zo voelt het echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig zeg, met zo'n verleden weet je zelf het beste waarom je ermee kapt. Tips en adviezen vind je ook door gewoon hier wat rond te lezen op dit forum, maar een van de dingen die mij al snel opviel toen ik hier drie jaar geleden begon mee te doen is dat het niet voor iedereen hetzelfde werkt. Een algemeen advies is wel: doe het zelf maar schroom niet om er hulp bij te gebruiken. Hulp van medicijnen, van dit forum, boeken over verslaving en misschien groepen waar je anderen kunt ontmoeten. Verder nog een tip voor zover je daar nog aan twijfelt: voorlopig helemaal geen alcohol drinken is veel makkelijker dan proberen een beperkte hoeveelheid toe te laten. Hoe lang dat "voorlopig" duurt daar zou ik me in het begin nog maar niet te veel mee bezig houden. Als je het een angstig idee vind om lange tijd niks meer te "mogen" drinken dat doe je het gewoon dag voor dag. Dat is nog goed te overzien en heeft uiteindelijk hetzelfde effect.

Lichamelijke effecten kunnen de eerste tijd best heftig zijn, maar aangezien je medicijnen hebt gekregen neem ik aan dat je ook onder medische begeleiding staat. Wat veel mensen hier ook beschrijven is een aanhoudende abnormale moeheid en behoefte aan slaap die nog een aantal weken kan voortduren. Dat is niet iets om je ongerust over te maken. Integendeel, het geeft aan dat je lichaam behoefte heeft aan rust om te herstellen en die rust moet je het dan ook gewoon geven. Slapeloosheid gaat doorgaans vrij snel voorbij.  Bij mij was dat binnen twee weken al, terwijl ik het voordien als het grootste probleem zag waar ik tegenop keek bij het stoppen.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

welkom Menel,
als je zoveel whisky op een dag aankon
moet je wel een sterk mens zijn.
Je lichaam en geest gaan je dankbaar wezen dat je ermee stopte
en beiden gaan je belonen, waardoor het ook weer makkelijker wordt.
kom maar veel hier zou ik je adviseren, mij heeft het forum gered vd ondergang
zo voelt het echt.

Hi lady jane,

Mijn lichaam heeft idd een hoog zelfdestructie tolerantie...

Maar mentaal was ik niet meer de baas over de fles.

Ik lees idd veel hier op de site en haal eruit wat ik denk dat mij kan helpen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bob:

Heftig zeg, met zo'n verleden weet je zelf het beste waarom je ermee kapt. Tips en adviezen vind je ook door gewoon hier wat rond te lezen op dit forum, maar een van de dingen die mij al snel opviel toen ik hier drie jaar geleden begon mee te doen is dat het niet voor iedereen hetzelfde werkt. Een algemeen advies is wel: doe het zelf maar schroom niet om er hulp bij te gebruiken. Hulp van medicijnen, van dit forum, boeken over verslaving en misschien groepen waar je anderen kunt ontmoeten. Verder nog een tip voor zover je daar nog aan twijfelt: voorlopig helemaal geen alcohol drinken is veel makkelijker dan proberen een beperkte hoeveelheid toe te laten. Hoe lang dat "voorlopig" duurt daar zou ik me in het begin nog maar niet te veel mee bezig houden. Als je het een angstig idee vind om lange tijd niks meer te "mogen" drinken dat doe je het gewoon dag voor dag. Dat is nog goed te overzien en heeft uiteindelijk hetzelfde effect.

Lichamelijke effecten kunnen de eerste tijd best heftig zijn, maar aangezien je medicijnen hebt gekregen neem ik aan dat je ook onder medische begeleiding staat. Wat veel mensen hier ook beschrijven is een aanhoudende abnormale moeheid en behoefte aan slaap die nog een aantal weken kan voortduren. Dat is niet iets om je ongerust over te maken. Integendeel, het geeft aan dat je lichaam behoefte heeft aan rust om te herstellen en die rust moet je het dan ook gewoon geven. Slapeloosheid gaat doorgaans vrij snel voorbij.  Bij mij was dat binnen twee weken al, terwijl ik het voordien als het grootste probleem zag waar ik tegenop keek bij het stoppen.

Hi Bob,

Ik kan helemaal niets meer drinken door die antabus. Want dat maakt je doodziek want je lichaam breekt geen alcohol meer af. Ik heb idd hulp gezocht bij de huisarts. 

Het zwaartse is idd nu de slapeloosheid en de jeuk/uitslag op mn lijf. Nu maar 1.5 uur geslapen de laatste 48.

Zucht en verlangen valt mee omdat ik weet dat ik niet kan drinken maar het lijkt alsof ik geen dag invulling meer heb of dat ik me er niet toe aan kan zetten.

Mja tis pas ochtend dag4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lonster:

Welkom Menel. Eerst uitzieken. Ben je nu zonder werk? Dan kun je voor dit proces de tijd nemen. Op naar de eerste week!

Hi lonster,

Ik voel me fysiek niet echt ziek. Het is de insomnia die me opbreekt en het feit dat ik word geconfronteerd met het feit dat ik idd verslaafd ben. Is moeilijk want ik was altijd  de "zelfverzekerde Menel" nu dit.

Mja het begin is er gelukkig dmv de medicatie..dat is wel echt een steun in de rug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dag 4 komt aan zn end...

Heb maar 2 uurtjes max geslapen laatste 48 uur.... 

Jeuk wordt steeds lastiger om te ontlopen.. heb vandaag echt mezelf aan moeten zetten om maar wat in de voortuin te gaan doen...is me gelukt en moet eerlijk zeggen dat het me wel goed deed...

Maarrr nu lig je in bed en kan je niet slapen..en dan word ik woest want ik had hier nooit last van... ik rook mn kussen en ik was weg... nu zit ik op de bank met mn hond en fles cola....pffff

Wat een mindfuck is dit zeg...

Daar zit ik nu dus een beetje mee in de knoei...ipv het goede eruit te halen raak ik er alleen maar gefrusteerd van...letterlijk in strijd met mezelf...

Dat dus...

Het mooie van hier is dat het anoniem is..niemand behalve mn vriendin en beste maat weten dat ik nu hiermee deal.. en tegen de rest is het mooi weer spelen want ze snappen het toch niet,  of zuipen net zoveel en dat weet ik want ik was ook zo...nog een mindfuck!

Mja stay strong..hopelijk wel slapen straks. Nog ff xboxen ofzo

Fijne avond en dank voor de antwoorden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En gewoon maar accepteren dat het even zo is. Dat woest worden is heel begrijpelijk. Maar meestal als ik wakker lig en het lukt me om even over mijn zorg/irritatie daarover heen te stappen, ben ik zo weg. Het is gewoon onderdeel van het proces nu. Niet meer, niet minder.

houd vol kanjer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ontspannen lukt vast beter met een fakirmatje,
die heeft mij ook door de detox en slapeloosheid heen geholpen.
Het wordt ook wel flowmat genoemd en voor 30-= kun je jezelf
een mooie en waardevol kado doen, mits je ook het kussentje eraan bestelt.
zelf even googlen op die laatste term want ik mag hier geen sites plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen cola en ook geen beeldschermen s avonds! ;) lekker een warme douche, kruidenthee en naar bed met een boek helpt (mij iig) dat fakirmatje heb ik ook, op het idee gebracht door lady Jane en het is heerlijk. Het gaat voorbij die slapeloosheid, accepteren maar...:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. En heel veel succes.

De wat meer ervaren leden hier kunnen je waarschijnlijk beter adviseren en tips geven.

Het enige wat ik je wilde meegeven is dat je niet bang moet zijn om weinig te slapen. Je lichaam kan veel aan. In 2013, een minder leuk jaar voor mij, heb ik ooit door medicatie precies 6 uur bij elkaar geslapen in 9 nachten. Dus vaak nachten helemaal niet. Had nooit verwacht dat dat kon. Weet nog dat ik mij zo zorgen maakte dat ik gek, dol ofzo zou worden. Maar niet dus. Zo snel gaat dat niet.

Heel veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo luitjes...

Dag 10 vandaag...

Nog steeds strak aan de refusal en thiamine. Moet eerlijk zeggen dat het nu meer een mentale strijd is tegen de verveling. Alles lijkt opeens zo saai en flauw. Muziek luisteren, tv kijken zelfs xboxen...alles is saai.

Ook voel ik me de laatste dagen opeens heel moe overdag en kak ik in op de bank als de kleine op bed ligt in de middag... het kost me veel moeite om mezelf aan te zetten om ook maar iets te doen.

Dus nog steeds alcoholvrij maar moet echt iets verzinnen tegen dat gevoel van verveling... 

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Menel:

Hallo luitjes...

Dag 10 vandaag...

Nog steeds strak aan de refusal en thiamine. Moet eerlijk zeggen dat het nu meer een mentale strijd is tegen de verveling. Alles lijkt opeens zo saai en flauw. Muziek luisteren, tv kijken zelfs xboxen...alles is saai.

Ook voel ik me de laatste dagen opeens heel moe overdag en kak ik in op de bank als de kleine op bed ligt in de middag... het kost me veel moeite om mezelf aan te zetten om ook maar iets te doen.

Dus nog steeds alcoholvrij maar moet echt iets verzinnen tegen dat gevoel van verveling... 

Groetjes

Dat je moe bent kan ik mij voorstellen. Je lichaam gaat vol in de herstel stand en dat eet energie.

Ik heb dat ook beetje dat ik mij verveel zonder alcohol. Maar dan ga ik bewegen. Zelfs bij wandelen maak ik dan happy hormonen aan en voel ik mij vrolijker. Wellicht iets voor jou.

Plus ik heb een lijstje gemaakt met dingen die ik laatste jaren leuk vind. En die doe ik nu dan. Spelen met dieren, vrolijke films, de natuur, schilderen etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe is er zat te doen in en rondom het huis... ik ga wel vaker wandelen met de kleine maar tis alsof je er geen voldoening uit haalt.. en op een gegeven moment zijn de dagtaken ook verricht..

Mijn vriendin maakt wel steeds een lijstje voor me van dingen die aangepakt moeten worden in huis en als ik ze dan doe heb ik ook niet zoveel last van die gevoelens..maar zodra je stil zit dan ga ik me idd opvreten. Of dan komt d e gedachte van zo nu heb ik wel een borrel verdiend.

Uit andere topics ben ik erachter gekomen dat ik een binge drinker was/ben... ik dronk in zeer korte tijd een 0.7L whisky op en al zwevend ging ik dr dag door tot ik of out ging of dat mn vriendin thuis kwam en dan moest ik me zo nuchter proberen te gedragen..

En juist dat ene stukje van de dag dat je die fles leegzuipt is wat zo alles bepalend lijkt nu voor de rest van de dag... best wel raar om dat zo te ervaren nu.

Ik ga mijn pilletjes innemen en er proberen een productieve dag van te maken op dag 11!

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...