Spring naar bijdragen

Hallo nieuw hier..en 4dgn cold turkey


Menel

Aanbevolen berichten

slechte gewoontes zijn makkelijker aan, dan af te leren Menel.
Je lichaam en geest zijn bezig een heel nieuw ritme en manier
van leven te vinden. Dat heeft tijd nodig. Doorgaan wordt winst.
Nu ben je uit je comfort zone en dat is ongemakkelijk. Meer niet.
Productief zijn helpt ter afleiding, je nuttig voelen en resultaat geven.
Uiteindelijk hoeft dat minder en kun je denk ik meer in het hier en nu leven,
en genieten. En naarmate je lichaam sterker wordt, wordt de geest dat zeker ook.
Succes, enne volhouden he, dan hoef je hier nooit meer zo door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijstjes afwerken van wat moet gebeuren, nee daar moet je niet je hele dag mee vullen. 

Het mag ook wel eens leuk zijn af en toe. Gewoon waar je zelf zin in hebt. Gek hè nou je daar meer tijd voor hebt lukt het niet 1,2,3 om dat in te vullen.

ik zou zeggen... koop een drumstel :) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Goedemiddag...

Dag 27... 

Ik heb een poosje niets geschreven.. heb niet gedronken! Daar ben ik blij mee. Heb ook niet echt de drang om te drinken meer maar weet wel dat het hiermee niet klaar is.

Ik heb meer moeite met wat er allemaal bij komt kijken dan het stoppen met drinken zelf. Geconfronteerd worden met hoeveel schade ik nou daadwerkelijk heb aangericht door mijn drank gebruik. Voorheen was ik verdoofd en zag ik t niet of wilde het niet zien want ik kwam er altijd mee weg.

Nu is pas duidelijk hoe erg mijn verslaving eigenlijk was/is. en daar heb ik best wel moeite mee om onder ogen te zien. Ik ben boos op mezelf maar voornamelijk teleurgesteld en schaam me dat ik het zo ver heb laten komen ondanks de waarschuwingen van mensen om mij heen. Niemand om de schuld te geven of wat dan ook. NEE HELEMAAL ZELF VERKLOOT..

En nu moet ik puin ruimen.. en ik geef niet op of zo.. maar ik heb mezelf wel helemaal weer onder aan de ladder gepleurd. En ik ben geen opgever dus ik kom er wel weer bovenop maar sjiiiiitttttt

De insomnia is wel nog een issue... de jeuk is ook weg..was een overgevoelige reactie op de refusal daar heb ik pillen voor gekregen.. maar tis nu meer een mentale strijd om niet in zelfmedelijden weg te kwijnen en gewoon weer borst vooruit kin omhoog en dealen met de situatie. Ik heb voor hetere vuren gestaan. Maar in een heel ander context... is niet om problemen tegen mekaar af te wegen want ze richten verschillende soorten schade aan..maar ik weet dat ik hieruit kan komen als ik de situatie accepteer zoals t is.

Mja dat is niet zo simpel nog. Ik merk dat door de refusal ik idd minder zin heb in sex en dat nekt me wel erg. Is miss een beetje macho maar dat is wel echt een klap op mn ego. Ben daar ook heel open over met mn vrouwtje dus dat zit wel goed. Maar dat is wel 1 van die issues nu. Ik ga mn pillen ook savonds innemen nu want ik word er wel een beetje vermoeid van na 3 a 4 uurtjes en dan val ik in slaap terwijl ik dat nie wil. Is net alsof je out gaat van de alcohol want je word niet uitgerust wakker vind ik. Voelt je net zo suf daarna.

Anyway nog een flinke weg te gaan. Mja genoeg voor nu.. dank u als je mn gezeik tot hier hebt volgehouden

Nu een serieuze vraag... iemand hier die ook de het cbr onderzoek heeft moeten doen voor behoud van je rijbewijs.. zo ja hoor ik graag jullie ervaringen over hoe eerlijk je met die lui moet zijn. Want ik wil niet te eerlijk zijn en mezelf in de vingers snijden...

Bvd en fijn weekend...

Menel

bewerkt door Menel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

Menel , niet te streng voor jezelf zijn j . Je pakt nu je probleem aan en hoe , er zit een klein jongetje in jou die een aai over zijn bol nodig heeft en geen schop onder zijn kont.  

Ik vind je een kanjer,  je gaat niet in de slachtofferrol maar zet je schouders eronder , dat is de juiste manier . Niet in het verleden blijven hangen , daar ga je niet meer naartoe,  kijk vooruit 

@Cleo66 dank u.. dat is aardig..

Ik ben 34 maar voel me niet zo jong haha.. fysiek wel gewoon gezond en fit.. maar in mn hoofd heb ik t idee al een paar levens erop te hebben zitten.. en nie 1 heeft me hierop voorbereid..

en ik ben niet zweverig ofzo..best wel een nuchter persoon maar ik betrap mezelf wel erop dat ik nu nuchter eigenlijk een hele andere kijk heb op wie ik ben. En ik ben erachter dat ik eigenlijk niet voldoe aan mijn eigen eisen en dat is wel anders als de vorige keer dat ik me zo voelde. Toen moest ik er ook mee dealen en accepteren terwijl het veel kapotmaakte in mn leven maar dat was mijn eigen keuze. Ik koos er zelf voor om dat op het spel te zetten. 

maar nu had ik t niet door dat ik verandere .. anderen zagen t wel maar ik zelf niet.. en mijn hoofd draait overuren om maar uit te vogelen hoe dit heeft kunnen gebeuren in mijn (altijd calculerende en manipulerende en narcistische) veilige zone. Hier had ik niet op gerekend haha..

ik ben een perfectionist maar niet perfect. Dat was mijn grootste zwakte dacht ik. En door de alcohol kon ik me daar voor afsluiten... ik ging elke avond out.ik sliep niet.. ik kon gewoon niet meer..geen verantwoordelijkheid voor niemand behalve mezelf. Volgende dag  gewoon weer opnieuw. Goeie baan auto geld leuk....

klaar voor een gezin dacht ik...hahaha.pfff

ik besloot klaar te zijn voor een gezin... kindje huisje boompje beestje.

en het gebeurde ik kwam mn vrouwtje tegen en het gebeurde echt. Niks aan de hand in het begin.en toen kreeg ik meer verantwoording over een stiefzoontje van 3. En wat later was ze zwanger van kleine man..en daar begon t...zij confronteerde mij voor het eerst dat ik nu wel minder moest gaan drinken want je wordt nu een vader. En ik dacht dat ik dat al was omdat ik haar zoontje af en toe van de bso haalde en naar school bracht.mijn levenstijl was niet te combineren met dit leven.

Ik dacht van wel. En heb het ook oprecht gedaan met de volste overtuiging dat ik het ook kon en deed. En dat het aan anderen lag omdat zij dat niet zouden kunnen. Ik deed het toch. Haha ik dacht zelfs dat ik het levende bewijs was. geen haar op mn hoofd die alcohol als probleem zag..neeuuuu hahaha..

echt apart als je er over nadenkt..nu 3 weken later..nuchter 3 uur snachts (met cranberry thee nu) geen cola meer. Wederom wakker..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt vanuit afhankelijk drinken geen realistisch beeld schetsen lijkt me, Menel.
En nu 3 weken daarna kun je dat beter, en misschien nog niet percect(;)).
Maar wat je wel kunt, dat doe je; je blijft gestopt en bent bezig met zelfinzichten en retroflectie heet dat geloof ik.
Dus dit is een perfect dagboekplekje, voor later als je dit proces nog eens terug wilt lezen.
Hoe ver heen je was, hoe je (mede) door je gezin nu klaar wordt gestoomd om voor een betere toekomst te gaan leven.
Eenmaal nieuw leven op de wereld gezet, ontstaat er een verantwoordelijkheid, die groter is dan die voor onszelf.
We weten niet echt waar we aan beginnen denk ik wel eens, er zijn geen gebruiksaanwijzingen, omstandigheden veranderen,
en je leven kan een draai krijgen van 180 graden.
Voor mij waren dat zware jaren. Met drank kon ik die verantwoordelijkheden niet aan. Zonder wel, moeizaam eerst, maar steeds beter.
De tijd is aangebroken om, eenmaal een wat stevigere basis, te gaan oogsten en genieten van wat je nu goed doet. Minder omkijken misschien.
Net als je kinderen in het hier en nu leven, met de wetenschap dat jij de ouder bent, en zorg draagt voor jouw en hun toekomst.
mooie uitdaging, toch?

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag,

Ik ben een lezer op het forum, geen schrijver. Vroeger alcoholverslaafd, maar nu niet meer. Sorry voor de korte introductie.  Maar ik heb slechts een account gemaakt om de vraag over CBR onderzoek te beantwoorden.

Minimaal twee weken van tevoren geen alcohol drinken om bloedwaarden te normaliseren. Zelf altijd 3 weken gedaan. Daarnaast  in het gesprek aangeven dat je langer dan een jaar gestopt bent en geen alcohol meer drinkt. Meer jaren des te beter en in lijn met een eerdere onderzoek. Zo kwam ik elke keer door de CBR onderzoek tussen 2000-2015, terwijl ik in die periode alcoholverslaafd was. Zelfs toen de onderzoeker mij niet geloofde bij mijn eerste onderzoek, kon zij op basis van mijn verklaring en bloedwaarden mij niet afkeuren . Een kennis had precies hetzelfde gedaan , maar ze had aangegeven dat ze korter dan een jaar niet meer dronk. Zij werd afgekeurd.

Dit gezegd hebbende, nooit rijden onder invloed. Ook niet wanneer je alcoholverslaafd bent.

Fijne dag

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Koffiedebaas:

Goedendag,

Ik ben een lezer op het forum, geen schrijver. Vroeger alcoholverslaafd, maar nu niet meer. Sorry voor de korte introductie.  Maar ik heb slechts een account gemaakt om de vraag over CBR onderzoek te beantwoorden.

Minimaal twee weken van tevoren geen alcohol drinken om bloedwaarden te normaliseren. Zelf altijd 3 weken gedaan. Daarnaast  in het gesprek aangeven dat je langer dan een jaar gestopt bent en geen alcohol meer drinkt. Meer jaren des te beter en in lijn met een eerdere onderzoek. Zo kwam ik elke keer door de CBR onderzoek tussen 2000-2015, terwijl ik in die periode alcoholverslaafd was. Zelfs toen de onderzoeker mij niet geloofde bij mijn eerste onderzoek, kon zij op basis van mijn verklaring en bloedwaarden mij niet afkeuren . Een kennis had precies hetzelfde gedaan , maar ze had aangegeven dat ze korter dan een jaar niet meer dronk. Zij werd afgekeurd.

Dit gezegd hebbende, nooit rijden onder invloed. Ook niet wanneer je alcoholverslaafd bent.

Fijne dag

 

Beste lezer...

Dank u voor de informatie. Ik ga maar gelijk toegeven dat u helemaal gelijk heeft over niet onder invloed rijden. Ik ga dat ook absoluut niet proberen goed te praten. Maar ik heb me daar wel schuldig aan gemaakt.

En ik wil wel gelijk duidelijk maken dat ik godzijdank enkel mezelf heb benadeeld maar dat maakt het absoluut niet minder erg. Daar ben ik mij echt wel bewust van. Maar zo slecht was ik wel echt want ik dacht dat ik het wel kon. Dus dit is niet om het systeem te omzeilen of straf te ontlopen en misbruik van te maken. Maar ik weet wel uit ervaring dat je jezelf flink in de vingers kan snijden als je te eerlijk bent met overheidsinstellingen. 

En ik heb mijn rijbewijs echt gauw nodig om weer aan t werk te gaan. Dus vandaar. Ik kan sws niet zeggen niet gedronken te hebben want het is onlangs gebeurd..het gaat meer om dat ik me wil voorbereiden om mezelf te behoeden voor nog meer ellende.

Tis al moeilijk zat allemaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In eerste instantie krijg je een onderzoek door een psychiater. Die stelt vast of er sprake is van alcoholmisbruik en afhankelijkheid. Misschien is het mogelijk om de psychiater te overtuigen dat er geen sprake is van een alcoholverslaving.

Menel, je bent goed bezig. Je maakt nu een zeer moeilijke periode door, maar je beste besluit heb je al genomen. Stoppen met alcohol drinken. Houd vol!

https://cbr-advocaat.nl/cbr-keuring-alcohol/

bewerkt door Koffiedebaas
link toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Yess..

8 weken geen druppel!

Voelt goed.. Ik merk dat ik een soort van balans aan t vinden ben in t stoppen... wel een paar keer flink gebaald tijdens het mooie weer.. Mja tis wat t is..

Gister een persoonlijke overwinning op mn zusjes bruiloft.. moest ik mn broers wel uitleggen waarom ik nie mee proost..

Ik voel nog wel dat ik er niet mee om zou kunnen gaan. Want de drang die ik wel voel als ik zin heb is niet het gevoel van maar 1 glaasje..

Dus stap voor stap gaan we door...

Fijne nacht..

Menel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie mijlpaal Menel, daar mag je echt trots op zijn! Herkenbaar hoor de momenten waarbij er gelegenheden zijn met drank en het voor anderen zichtbaar wordt dat je een verandering hebt ingezet, Het voelt misschien nog onwennig maar ook dat wordt minder is mijn ervaring.

Houdt het gevoel bij zucht maar vast dat het toch niet bij 1 glaasje blijft, spoel in gedachte de film maar door en je weet weer waar het uiteindelijk op uitdraait. Voor mij is, ook naar wat langere tijd, dit nog hetzelfde. Gek genoeg vind ik niets meer drinken nu een dragelijker idee dan één glaasje drinken en dan niet meer. Ik weet dat dit voor mij een grotere kwelling is omdat de rem nooit (goed) heeft gewerkt. Mooi te lezen dat je het stap voor stap aanpakt, blijf bij je plan, in ieder geval vandaag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...