Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
GewoonDoen

Donderdag 30 mei 2019

Aanbevolen berichten

Dat hangt denk ik ook sterk af van je verwachtingen. Ik probeer er vast bewust naar toe te leven, die bejaardentijd waarvan je nu al weet dat je minder kunt maar dat je er ook niet mee opschiet je daarover te gaan opwinden. Genieten van wat wel kan, en vast bedenken wat je wilt als ook dat minder goed gaat, denk ik.

Van wie moet je eigenlijk zo veel, @Lika, van jezelf toch niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat gevoel heb ik ook. Ik zat in de tuin. Nu nog, want ik moet blijven zitten van mezelf:D. Maar wil mijn ogen dicht doen, opstaan, toch maar niet, pak de telefoon er maar weer bij enz. Maar ik ga toch maar iets doen. 

Zit me ondertussen dood te ergeren aan mijn man die al de hele dag achter de computer zit en ik kan en mag er niets van zeggen. Zucht

Ik heb dorst. Ik ga íets drinken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat gejaagde gevoel. Dat de dag om is voordat hij is begonnen. Tuurlijk moet het van mezelf, maar ook van de wasmand, gezond eten, koken voor het gezin en een berg spannende dingen op mijn werk. Ik haat dit en belast de mensen om mij heen met mijn negatieve energie. Ik heb heel veel zin in het bejaardenhuis...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet wel zeggen, ik ken dit heel goed wat je beachrijft Lika maar ik heb soms het gevoel dat we meer tijd verspillen aan nadenken over "ik moet nog dit en ik moet nog dat" ipv dat we gewoon "niet l*llen maar poetsen". En dan is het vaak snel gepiept. 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik dat ‘ik moet ontspannen’ deel loslaat, gaat het vaak beter. Nou ja. Ik heb te veel op mijn werk te doen nu. Vind het te spannend. Kleine stapjes! Oef. Wat herken ik dit en wat verdoofde ik dit. 

En ja @bumperjim een deel zit in het denken aan. Daar probeer ik, ook op mijn werk, wat anders mee om te gaan. Lukt soms en soms niet. Deel zit ook in verzet. Manlief gaat naar buiten. Ik huil boven de wasmand. Als een klein kind dat het niet eerlijk vindt. Zo. Nu ga ik ook naar buiten. Lekker puh!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Lika:

Dat gejaagde gevoel. Dat de dag om is voordat hij is begonnen. Tuurlijk moet het van mezelf, maar ook van de wasmand, gezond eten, koken voor het gezin en een berg spannende dingen op mijn werk. Ik haat dit en belast de mensen om mij heen met mijn negatieve energie. Ik heb heel veel zin in het bejaardenhuis...

Of moet 't eigenlijk omdat je al die dingen ook domweg bent aangegaan, en ook wilt hebben? Aangaan, verantwoordelijkheid voelen, en dan ook nog "los willen laten"? 

Wie, welke idioot, heeft dat verzonnen, dat je perse af en toe moet ontspannen? Jij? Waarom leef je er dan niet naar? 

You can' t have it all, lika. 

Een looptocht over 40 km gaat prima. Als 't moet binnen 5 uur ook net, zelfs. Maar als ik dan ook nog van diezelfde tocht eis dat ik minstens ieder uur een kwartiertje pauzeer en geniet.....   Tja, dan past 't domweg niet meer. 

Get the job done, meid. 

...... en verder begrijp ik natuurlijk precies waar je het over hebt.... :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

yep @jopie:lips: Verantwoordelijkheid nemen voor mezelf en mijn acties. Pfoeh. 

Kom net van buiten met de vrolijke hond. Geweldig beest. Hij heeft behalve mijn dochter en mij behoorlijk wat mensen een glimlach bezorgd. Gewoon door hoe hij is. Nu ga ik lezen en daarna koken. Met overgave of niet. Zonder gezeur. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, net terug van de tuin

2 uur aan het spitten geweest, vreselijk veel werk, want dat stuk stond vol onkruid en gras, wat ik er eerst met de hand uit haal
Daarna bonenstaken gezet (nog nooit gedaan, vriend heeft geholpen) en klimbonen geplant
Tuinbonen bespoten met anti-luis

Moe maar zeer voldaan
Morgen weer :):) !

Als iets helpt tegen een gejaagd gevoel, en van alles moeten....
Neem een volkstuin zou ik zeggen, en alle stress glijdt van je af :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal je eerlijk zeggen @rapilosdat ik daar wel eens aan denk. Met een klein huisje waar ik ook kan slapen. Maar MOET je dan steeds naar de tuin dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je mag niet overal slapen Lika
Wij, in elk geval daar niet
En ja, tuinieren moet echt een grote hobby zijn, want twee tot vier keer in de week "moet"je er zeker naar toe
Maar omdat ik het zo ontspannend vind, voelt het niet als moeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rollator racend door het pand? Ik vind ontspannen ook super moeilijk, word nerveus als ik niets om handen heb... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei kruidenthee67:

:D

Ik heb vanmiddag onkruid geplukt...heel erg meditatief....

Ja he, zo ervaar ik dat ook B)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei GewoonDoen:

Moet de moderator daar niet voor zorgen? Verplaatsen naar Wie is Wie?

Hoi wat bedoel je precies .

Groet,

De Moderator

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Yvonne:

In de wirwar van nieuwe andere draadjes is de Dagdraad soms moeilijk te vinden, vind ik best wel jammer. 

De boekjes,onder de Ditjes en Datjes draad.

Dagboek van Bilo

Stoppen met roken en drinken

en Eerste dagen,

Denk ik dat er bedoeld werd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lika:

Ik zal je eerlijk zeggen @rapilosdat ik daar wel eens aan denk. Met een klein huisje waar ik ook kan slapen. Maar MOET je dan steeds naar de tuin dan?

Grijns. Goede vraag. Een moet-ding erbij. Zit je daarop te wachten? 

Tip van een ouwe idioot: meer rust komt zelden door iets erbij. 

Andersom: hoe meer je hebt of aangaat, des te meer verantwoordelijkheden. 

Je zal er maar gevoelig voor zijn..... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha ik ken dit zo goed. Ik heb een abonnement op een krant en twee weekbladen. Dan MOET ik die ook lezen zogenaamd. Ik heb mezelf pas kort geleden uitgelegd dat ik ook best een dagje of een paar mag skippen. Eén ervan opzeggen dat is dan weer heel lastig daar krijg ik FOMO van. :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eens. Ik wil eigenlijk gewoon minder. Minder werk, minder spullen, maar MEER geld. Dat is een lastige combi.

Die kinderen, dat gezin is er nu eenmaal. ( en ben ik ook gelukkig mee. ) En ik ontspul wel, maar heeeeeel langzaam. 

Voor mezelf zou ik best kleiner willen wonen en minder willen verdienen en meer vrije tijd hebben. Maar ik ben niet alleen. 

Dus dat wringt soms. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, ik heb wel super lekker eten gemaakt. Bulgursalade. En voor de kinderen dat dan weer niet lekker vinden kaasschnitzels, boontjes en gewone bulgur. 

Drie wassen gedraaid, gezwommen met jongste, boodschappen gedaan en gelezen.  En met de hond uit. Toch okay gevoel. Maar heel moe. Dat is het misschien gewoon wel.

En mijn ouders zouden vandaag 60 jaar zijn getrouwd, maar mijn vader is er niet meer. Dus ook wat gehuild. Ook goed.

Nu ga ik met boek naar bed. Slaap lekker lieverds!

bewerkt door Lika

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En een okay gevoel is best okay...zeg ik dan tegen mezelf...het hoeft niet altijd 'himmeljauchend und...hoegaatdieenschrijfjedatookalweeruitdrukking?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...