Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 29 Mei 2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen :)

Hoe gaat het vandaag? Goed geslapen?

@doorbijter Al een beetje bijgekomen?

Net gedoucht, was draait, even in het zonnetje gelopen in de tuin en nu aan het ontbijt....

Even een vraag mbt ontwenning...hoe ging het bij jullie met de klachten. Werd dat in de  loop der tijd steeds minder heftig, bijvoorbeeld nog wel hartkloppingen maar dat minder frequent? Ik ervaar nu dat ik me zeker nog lang niet 100% voel, maar wel dagen dat de klachten minder heftig zijn en dat ik er weer vertrouwen in krijg...klopt dat een beetje? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven ;)

Ik wens iedereen een goede dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgeu,

Op je vraag over de ontwenning kan ik geen antwoord geven. Zo ver ben ik nog niet. 

Vannacht redelijk geslapen. Wel gisteravond en vanmorgen lopen nadenken over t gesprek. Wat me bijblijft is dat mijn klachten mogelijk nog steeds vanuit de Burn out komen, dat komt wel even binnen. Maar ook daar kunnen en gaan we aan werken. Feitnis dat ik het me met lora nooit zou lukken om af te bouwen, dus heel blij dat dat nu met diazepam kan. Met de verpleegkundige ga ik cgt oppakken. Ook daar veel vertrouwen in. Maar t maakt t wel een beetje dubbel. Wat kost nu van wat......

Fijne dag allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, @EefjeJ kan me wel goed vinden in wat je tegen @RonaldW zegt. Over dat het zo vervelend is dat de wereld doordraaid maar dat het voor jouw vaak stil lijkt te staat. Op je andere vraag kan ik ook helaas nog geen duidelijk antwoord geven. Ik stelde wel een soortgelijke vraag aan @Cyclad58 twee dagen geleden en hij vertelde toen hoe hij het heeft ervaren. 

Hebben jullie gisteravond het late nieuws nog gezien? Mister big pharma in de rechtbank met een dikke aanklacht en eis  voor schadevergoeding aan z’n broek voor 300 slachtoffers van Oxycodon. Meneer zelf ontkent alles, maar de advocaten hebben grote vraagtekens of ze er dit keer weer mee weg zullen komen. We praten hier over een schadevergoeding van miljoenen. Het enige wat ik me dan afvraag als ik hier naar kijk is, maar waar zijn dan die duizenden slachtoffers van benzodiazepines gebleven? Waarvan er de laatste tijd alleen maar meer zelfhulp groepen komen en in één week al een paar honderd aanmelders hebben. Wanneer gaan wij eens een keer goed in het nieuws komen? En kan ik ook ergens een schadevergoeding indienen of wat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter het is ook moeilijk wat nou waar van komt, ik denk ook steeds wat is nou wat. Maar beide gaan ooit voorbij, wel goed dat je cgt probeert, ben ik nu ook mee bezig... Wij hadden wel vaak dezelfde klachten, waarvan er bij mij klachten bij zijn die echt tijdens en na gebruik van de oxa zijn ontstaan... Maar goed het maakt eigenlijk niet uit, ook jij geneest :) sterkte x

@Bianca78 fijn dat het wel oké gaat! :D

Ik heb het even terug gelezen @Robbin wat @Cyclad58 zegt kan ik me helemaal in vinden. Ook ik heb erg veel moeite met de terugvallen, tenminste ik denk dat dat ze zijn, tussen de terugvallen door voel ik me ook nog steeds niet 100%... Maar misschien is dat na 2,5 mnd ook nog te snel... Ik heb op dit moment echt veel moeite met die "hoofdpijn" alsof mijn hoofd los zit en dan wat duizeligheid. Soms begin ik er echt scheel van te kijken. Dit duurt echt al weken, ik hoop echt dat het overgaat... Daarnaast heb ik af en toe alsof iemand me bij mijn keel pakt, echt een verstikkend paniekerig gevoel. Het duurt meestal niet lang, maar het is echt een rotgevoel... Maar goed ik heb gelukkig momenten dat ik er weer in geloof :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin bedoel je dat er meer zeldhulpgroepen voor benzo verslaafden komen? En hoe weet jij dat zich daar honderden mensen melden als ik vragen mag. Ben jij op andere forums actief?

Mijn vriend stelde gisteren voor een tijdje niet meer op dit forum te komen. Hij denkt dat ik er te veel mee bezig ben en hier ook verhalen lees die niet helpend voor me zijn. Tja, ik weet t niet. Dit is wel t enige platvorm waar ik me begrepen voel. Maar als mn klachten vanuit angst en paniek komen, zit ik hier niet eens goed. Mmm, ik heb gezegd dat ik er over na zal denken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ Fijn dat je het gevoel hebt dat de klachten steeds minder worden. Houden zo! Wel jammer van die "hoofdpijn", maar hopelijk gaat dat ook snel beter.

Ik ben nu circa 6 weken gestopt en het gaat denk wel iets beter.
Was vanochtend wel heel erg zenuwachtig omdat ik die holter voor het onderzoek moest halen, maar dit is nu zo goed al over.

@doorbijter Ik hoop dat het afbouwen met diazapam gaat lukken, succes!

@Robbin Niet gezien. Maar ga er maar vanuit dat jij ( en wij ) uiteraard nergens kunnen aankloppen voor iets van een schadevergoeding.
Ben ook heel benieuwd wat er met deze zaak gaat gebeuren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @doorbijter het woordje verslaafden zouden we hier niet meer gebruiken :o. Ja ik bedoel inderdaad dat er steeds meer groepen ontstaan. Niet hier in Nederland hoor, maar wel vanuit Amerika waar nu dus ook die mensen worden verdedigt in de zaak rondom Oxycodon. Ja ik zie het met eigen ogen gebeuren dat er zoveel mensen zijn die zich aanmelden met het zelfde probleem als jij en ik, en ja ik kom ook op andere forums. Ik zou niet weten waarom jij hier niet thuis zou horen op dit forum? Iedereen probeert je toch te helpen en heeft het beste met je voor? Volgens mij herkent iedereen die paniek en angst klachten wel hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

6 uur geleden zei EefjeJ:

@doorbijter het is ook moeilijk wat nou waar van komt, ik denk ook steeds wat is nou wat. Maar beide gaan ooit voorbij, wel goed dat je cgt probeert, ben ik nu ook mee bezig... Wij hadden wel vaak dezelfde klachten, waarvan er bij mij klachten bij zijn die echt tijdens en na gebruik van de oxa zijn ontstaan... Maar goed het maakt eigenlijk niet uit, ook jij geneest :) sterkte x

@Bianca78 fijn dat het wel oké gaat! :D

Ik heb het even terug gelezen @Robbin wat @Cyclad58 zegt kan ik me helemaal in vinden. Ook ik heb erg veel moeite met de terugvallen, tenminste ik denk dat dat ze zijn, tussen de terugvallen door voel ik me ook nog steeds niet 100%... Maar misschien is dat na 2,5 mnd ook nog te snel... Ik heb op dit moment echt veel moeite met die "hoofdpijn" alsof mijn hoofd los zit en dan wat duizeligheid. Soms begin ik er echt scheel van te kijken. Dit duurt echt al weken, ik hoop echt dat het overgaat... Daarnaast heb ik af en toe alsof iemand me bij mijn keel pakt, echt een verstikkend paniekerig gevoel. Het duurt meestal niet lang, maar het is echt een rotgevoel... Maar goed ik heb gelukkig momenten dat ik er weer in geloof :)

 

 Eefje  dat gevoel van Paniek ,  om de keel komt denk ik doordat je nek spieren in eens weer zo strak kunnen staan, heel naar  heb ik op dit moment ook wel heel erg !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut dat ik last heb van angst en paniek klachten... Vanmiddag nog, ik zit rustig op de bank en er overvalt me een gevoel dat vind ik zo moeilijk te omschrijven... Net of iemand me bij mijn keel grijpt, een heel beklemmend verstikkend angst gevoel. Dan is het ook net of ik de adrenaline door mijn armen voel stromen... Maar idd ook de angst gedachtes... 

Naar gevoel @Eleo31 brrrr... 

bewerkt door EefjeJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei EefjeJ:

 Dan is het ook net of ik de adrenaline door mijn armen voel stromen... 

 

Dat dus. Dat had ik regelmatig bij de ontwenning en nu soms nog wel als ik spanning ervaar. Dit was de enige klacht die ik bij anderen nooit las, tot nu bij jou. Inderdaad heel vervelend. Het kan ook ineens weer stoppen en er dan opeens weer zijn. Moeilijk te omschrijven ook, maar ik denk dat jouw beschrijving die lading aardig goed dekt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Dat dus. Dat had ik regelmatig bij de ontwenning en nu soms nog wel als ik spanning ervaar. Dit was de enige klacht die ik bij anderen nooit las, tot nu bij jou. Inderdaad heel vervelend. Het kan ook ineens weer stoppen en er dan opeens weer zijn. Moeilijk te omschrijven ook, maar ik denk dat jouw beschrijving die lading aardig goed dekt! 

Die klacht ken ik ook! Super raar zenuwachtig gevoel in je armen! Ik zit dan steeds in mijn handen te knijpen. Ik viel dit dan door mijn armen gaan, vaak op mijn borst maar ook in mijn buik. Zomaar plotseling. Soms kleine momentjes, soms halve of hele dagen. Echt een rot gevoel. Ook nog nooit eerder gevoeld en echt een benzo klacht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Annie87:

Die klacht ken ik ook! Super raar zenuwachtig gevoel in je armen! Ik zit dan steeds in mijn handen te knijpen. Ik viel dit dan door mijn armen gaan, vaak op mijn borst maar ook in mijn buik. Zomaar plotseling. Soms kleine momentjes, soms halve of hele dagen. Echt een rot gevoel. Ook nog nooit eerder gevoeld en echt een benzo klacht. 

 Dat in mijn handen knijpen   Ken ik ook , een soort afreageren van je angst , of in je hand knijpen , je weet dan gewoon niet meer wat je moet doen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Eleo31:

 Dat in mijn handen knijpen   Ken ik ook , een soort afreageren van je angst , of in je hand knijpen , je weet dan gewoon niet meer wat je moet doen !

Ja ik word zo gek dan van dat gevoel in mijn armen dat ik het weg probeer te schudden (tevergeefs) of ga knijpen. Niet dat het helpt maar aaargghh. Het voelt idd letterlijk alsof je wat door je armen voelt stromen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Robbin:

Hebben jullie gisteravond het late nieuws nog gezien? Mister big pharma in de rechtbank met een dikke aanklacht en eis  voor schadevergoeding aan z’n broek voor 300 slachtoffers van Oxycodon. Meneer zelf ontkent alles, maar de advocaten hebben grote vraagtekens of ze er dit keer weer mee weg zullen komen. We praten hier over een schadevergoeding van miljoenen. Het enige wat ik me dan afvraag als ik hier naar kijk is, maar waar zijn dan die duizenden slachtoffers van benzodiazepines gebleven? Waarvan er de laatste tijd alleen maar meer zelfhulp groepen komen en in één week al een paar honderd aanmelders hebben. Wanneer gaan wij eens een keer goed in het nieuws komen? En kan ik ook ergens een schadevergoeding indienen of wat? 

heb je het over de rechtzaak in Amerika? Of iets hier in Nederland?

De opiaten zijn zeer gevaarlijk. Dat is duidelijk. Je snapt toch niet dat een middel 30 of 50 x sterker dan Heroine, zo veelvuldig wordt voorgeschreven?

Mijn vriend kneusde vorig jaar zijn ribben heel erg en had vreselijk veel pijn. Hij kreeg Tramadol voorgeschreven... dat noemen ze geloof ik een milde opiaat, of lichte opiaat misschien.  We zijn nu  natuurlijk zo wijs om even te kijken wat het is en of je mogelijk moet oppassen voor een ontwenningssyndroom. En ja hoor... bingo! Dus hij heeft geloof ik 7 dagen 1 tablet genomen voor de nacht  en  de rest laten staan en maar gewoon wat pijn geleden. Een gewaarschuwd mens telt voor 10 als je eenmaal benzo ontwenning hebt gezien :angry:.

Ik heb zelf heel veel nagedacht over de mogelijkheid om een rechtzaak te beginnen met als doel dit probleem groots aan de kaak te stellen. Mogelijk kunnen we op een dag de krachten bundelen met verhalen van ons allemaal ( iedereen die mee wil doen hoor ik graag).
Ik heb  een  lijntje naar een bekende mensenrechtadvocaat waar ik tzt eens een gesprek mee wil voeren om te kijken wat nodig is om dit in Nederland te doen. In de UK hebben er al meerdere mensen een  rechtzaak gewonnen, maar nooit echt tegen  een fabrikant voor zover ik mij nu herinner.  Het zal wel het nodige huiswerk kosten om dat voor elkaar te krijgen, maar er is heel veel research waarop we zouden kunnen bouwen.

Ook zullen we een funder nodig hebben, of een fonds moeten opzetten om het te bekostigen, want het is wel een dure aangelegeneheid. (Maar als iedereen die ooit door een benzo klem heeft gezeten 1 euro doneert, zijn we er wel ;-) )

 

Dit las ik wel vanmorgen. Kreeg het van mijn vriendin doorgestuurd.

https://nos.nl/artikel/2223373-de-vs-is-in-de-ban-van-een-opiaten-epidemie-wat-is-dat.html

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robbin:

Amerika was het. Ja ik ben ervoor in hoor! wanneer kunnen we beginnen @Kannietmeer

:lol:

Ik ben echt serieus.
We moeten dan verhalen noteren tot in detail. 
Alle onderzoeken en literatuur over benzo's doorspitten met de feiten en data waarop alles al bekend was en proberen erachter te komen wanneer de informatie voor het eerst bekend werd en hoe het tot de medische wereld is gekomen.
Daarnaast dus uitzoeken wat de beste methode is om het te financieren. Alle ideeen zijn welkom. Een funder is de makkelijkste  qua werkuren, maar ik weet niet of ik iemand kan vinden die het wil bekostigen.  ( Iemand nog een rijke suikeroom die hier voor wil dokken ?)

Dan moeten we ook bepalen wie er aangeklaagd kan worden in Nederland voor deze verschrikking. De regering? Artsen die niet informeren en te lang voorschrijven zonder verantwoordelijkheid te nemen? De fabrikanten? Dit moet denk ik samen met een advocaat worden bepaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...